PDA

View Full Version : nieuwe versterker?



Martyn
9 augustus 2007, 22:55
hallo,
ik ben al tijd op zoek naar een nieuwe versterker. Ik speel momenteel op een London City MVG-300R.. niet veel soeps vind ik.. ik heb geen idee hoeveel watts, heb het wel eens geprobeerd op te zoeken maar kon niks vinden... ik denk dat hij iets van 30 a 50 watt is ofzo? mja anyway, ik ben opzoek naar een nieuwe versterker

Ik speel vooral rock/poppunk muziek dus dat is ook wel de sound waar ik voor wil gaan. Ik kan ergens aan een Hughes and Kettner Warp-7 komen.
# 100 watt top.
# 4 x 12 inch speakercabinet.
het is wel een demomodel in de winkel en hij kost 499 euro (hij was eerst 799euro) Ik heb er 1 keer op gespeeld en ik vond het zelf heel erg vet klinken.
Het is volgens mij geen buizenversterker (ik kan het fout hebben?) en ik ben eigenlijk wel op zoek naar een buizenversterker.

Dus mijn vraag is of dit een beetje een vette versterker is? en zo niet waar zou jij dan voor gaan... mijn budget is rond de 700 euro

Dick Wolkendeck
10 augustus 2007, 09:01
Je vond hem toch goed klinken? Nou dan! Kopen die hap. Of wil je iets anders? Waarom buizen? Weet je hoe buizenversterkers klinken en wat vind JIJ daaraan dan zo mooi? Ik ben gewoon benieuwd. Ik heb zelf jaren lang op transistorbakken gespeeld zoals Een Echolette, en een Sessionette 75. Klonk erg goed, totdat ze op een gegeven moment aan gort gespeeld waren. Ik zou dus prima kunnen kiezen voor een goedklinkende transistorversterker. En die Warp is erg goed voor een bepaalde muzieksoort. Of wil je een versterker die alles kan?

Martyn
10 augustus 2007, 17:49
okay.. ik vond hem inderdaad erg vet klinken maar ik ben gewoon even benieuwd of er hier ook mensen zijn die misschien zeggen van dat het niet echt een verstandige keuze zou zijn en dat ik beter dan "xxx" kan kopen. ik ben eigenlijk voroal op zoek naar een buizen omdat men zegt dat het beter geluid geeft ja toch? mja anyway, bedankt voor je feedback. en over de prijs.. is die 499 beetje een redelijke prijs?

ik ben nog een andere tegen gekomen. Een Marshall Mg100 Top+mg412a Cab. 679 euro.. iemand ervaring met deze? is deze een beetje vet?

tjeabele
11 augustus 2007, 14:37
Die Marshall MG serie is bagger als je het mij vraagt, erg dichtgesmeerd geluid.

Martyn
12 augustus 2007, 19:31
ik denk dat ik voor de London City Bulldog ga.. heb er heel veel positieve reacties over gehoord.. ik ga hem zaterdag zowieso uittesten