PDA

View Full Version : Nieuwe bas, als ik nu moest kiezen...



Roro92
9 augustus 2007, 22:36
Een nieuwe bas zal er voorlopig nog niet komen, over anderhalfjaar pas of zo...Maar ik wil goed voorbereid zijn ;). Prijsklasse is ongeveer €400-600 (700, als ik mazzel heb). Merken, en types die écht goed zijn. Zelf wil ik wel kijken richting Fender en Ibanez...Zijn daar bepaalde types van? Zo vind ik bijvoorbeeld de Ibanez ATk300 erg mooi, maar ook de Fender Jaguar...Ook precisions vallen in de smaak.

Ik hoor het wel...

musicmaestro
10 augustus 2007, 14:57
Fender MIJ of MIM

Roro92
10 augustus 2007, 17:05
En die kosten? Ben ik wel benieuwd naar...

OJJVZ
10 augustus 2007, 17:55
MIJ worden niet meer geëxporteerd, naar mijn weten :(
2ehands met een btje mazzel kosten die 300.

Hm.. maar ik zou toch echt zelf ff testen watvoor type je lekker vind klinken, ik vind zelf een P errug lekker.
Aziatische merken geven vaak wel veel waar voor hun geld...

Roro92
12 augustus 2007, 22:30
Ik heb nu een bas met JJ-elementen, dus ik wil er wel iets van een PP bij of zo. Ik vind zo'n '50's precision erg mooi. Zouden die hier in nederland te krijgen zijn? Welke winkel heeft veel Fenders hangen...Bass Matters?

Mr.Fingers
14 augustus 2007, 22:50
Ik heb bij de plaatselijke gitaarboer (voor de Antwerpenaars onder ons: "dienen aan de tunnel int stad") een Fender Jaguar Bass eens aardig getest. Heeft twee J-elementen, dus dat zit niet echt goed voor u :D . Ergonomisch is het ding toch niet echt als je zittend moet spelen (dan is hij enorm topzwaar), en hij heeft ook veel te veel knopjes om mee te spelen/knoeien.

Als u het me vraagt, maar u vraagt het me niet, maar ik zeg het toch maar, ga voor een Jazzbass met S-1 Switching, of desnoods zelf een Push Pull erin (laten) zetten, dan heb je een Jazz met een Precisionpunch als je wil :D

Roro92
15 augustus 2007, 09:39
Hmm...nu ga ik toch wel weer richting ATK300. Ik blijf gewoon verliefd op dat ding, heb 'em nog niet bespeeld maar ik verwacht er veel van. Tis een grof gebouwde bas...en dat ben ik ook :). Een grote-ruwe-mensen bas!

Toch vind ik die echte fenders ook nog wat hebben...

Zijn er winkels die veel Ibanezjes hebben hangen, maar ook fklink wat Fenders? Zo ja...wie? Waar?

Ook is Antwerpen voor mij beschikbaar om naar toe te gaan. Pien...of is het Piens? Kan ook nog wel...Da's het mooie van in Noord-Brabant wonen met een leaseauto. :) :)

Mr.Fingers
15 augustus 2007, 11:42
Piens in Deinze
M+V in Antwerpen
Key Music in St. Niklaas

Roro92
15 augustus 2007, 15:02
Heeft Piens ze allebij denk je? Die andere ken ik niet...heb je sites?

Dankje wel iig.

yhcmarc
15 augustus 2007, 16:13
Hmm...nu ga ik toch wel weer richting ATK300. Ik blijf gewoon verliefd op dat ding, heb 'em nog niet bespeeld maar ik verwacht er veel van. Tis een grof gebouwde bas...en dat ben ik ook :). Een grote-ruwe-mensen bas!

Toch vind ik die echte fenders ook nog wat hebben...

Zijn er winkels die veel Ibanezjes hebben hangen, maar ook fklink wat Fenders? Zo ja...wie? Waar?

Ook is Antwerpen voor mij beschikbaar om naar toe te gaan. Pien...of is het Piens? Kan ook nog wel...Da's het mooie van in Noord-Brabant wonen met een leaseauto. :) :)

gave bassen hoor die ATK's, vooral de 300. Ik heb ook een 600 gehad maar inmiddels weer verkocht, de 300 doe ik niet weg, en een oude japanse 300 kan je 2e hands voor +- 300 euro ook wel krijgen, ik zou zowiezo voor een oudere japanse gaan dan een nieuwe koreaanse. Ik vind de ATK ook veel beter klinken dan de Ernie ball Musicman 3Eq die ik had .. die heb ik uiteindelijk ook maar verkocht omdat ik die niet meer aanraakte.

Mr.Fingers
15 augustus 2007, 16:22
Heeft Piens ze allebij denk je? Die andere ken ik niet...heb je sites?

Dankje wel iig.
Piens: piens.be --> daar hebben ze alles, en veel, maar redelijk prijzig
Muziek & Visie: http://www.muziekvisie.be/ --> middelgroot, hebben ze ook wel wat, maar geen ibanez bassen, alleen fenders, echter zachte prijsjes...
keymusic: www.keymusic.be --> groot, en redelijk goedkoop, volgens een maat van mij veel keuze aan "japanse basplanken"

Roro92
16 augustus 2007, 19:17
Ik heb zomaar eventjes op Piens z'n site een prijsofferte gedaan voor een Ibanez ATK300 TFB (3 tone sunburst). Kwam uit op zo'n 300 zoveel. euro inc BTW (hoeveel % is dat in België op instrumenten?)
Ibanez ATK-300 TFB
Lijst-Prijs : 560 Euro (22590 BEF)
Gemiddelde winkelprijs : 370,25 Euro Excl. (14936 BEF)
Jouw Beste Prijs is 280 Euro ex BTW en verwerking.
Jouw Beste Prijs All-In : 280 Euro + 58,8 Euro BTW + 123,2 Euro voor
verwerking, administratie en transport = 462 Euro ! (18637 BEF)

Dus dat is dan 280 + 58.8. Zonder die 123,20 aangezien ik de bas dan ga halen en uitproberen. Dan vallen de verwerking, administratiekosten en transportkosten weg. Dus kom ik uit op 338.80. Dat valt mee, de bassist spreekt van een adviesprijs van 549 euro. :). Dus met koffer/tas, standaard/hangmuur geval, strap en plectra...komt dat tussen de 400 en 430 euro te liggen. Dat klinkt goed :).

Piens is eigenlijk helemaal niet zo duur :)

Zijn er nog andere bassen waar ik rekening mee moet houden in die prijsklasse?

Mr.Fingers
16 augustus 2007, 21:31
Ik heb zomaar eventjes op Piens z'n site een prijsofferte gedaan voor een Ibanez ATK300 TFB (3 tone sunburst). Kwam uit op zo'n 300 zoveel. euro inc BTW (hoeveel % is dat in België op instrumenten?)

Dus dat is dan 280 + 58.8. Zonder die 123,20 aangezien ik de bas dan ga halen en uitproberen. Dan vallen de verwerking, administratiekosten en transportkosten weg. Dus kom ik uit op 338.80. Dat valt mee, de bassist spreekt van een adviesprijs van 549 euro. :). Dus met koffer/tas, standaard/hangmuur geval, strap en plectra...komt dat tussen de 400 en 430 euro te liggen. Dat klinkt goed :).

Piens is eigenlijk helemaal niet zo duur :)

Zijn er nog andere bassen waar ik rekening mee moet houden in die prijsklasse?

België --> 21% BTW

Roro92
16 augustus 2007, 21:54
Ik dacht al, bij ons (NL) is dat 19%...ik kwam niet uit met m'n berekening :l

Roro92
17 september 2007, 22:04
BRING UP MY POST! :p

Ik heb de online verkooplaatsen even aangekeken, maar zie maar weinig '95 (enz) ATk tjes, zijn daar bepaalde hoekies voor? Want ze zijn toch wel populair, of zijn ze ZO goed dat niemand ze wegdoet?

OJJVZ
17 september 2007, 23:12
blijkbaar, zo zijn er altijd dingen.. zeer moeilijk te vinden :P

musicmaestro
18 september 2007, 07:06
ik heb er wel eens een zien staan bij Sonora in Terneuzen, maar of ie er nog staat?