PDA

View Full Version : Melodische metal



Sarco
9 augustus 2007, 20:39
http://users.fulladsl.be/spb3725/26_07_2-01.wma

Laat eens weten wat jullie ervan vinden!

pieter-jan1
9 augustus 2007, 21:17
http://users.fulladsl.be/spb3725/26_07_2-01.wma

Laat eens weten wat jullie ervan vinden!


ben nie echt metal fan, but, I like this :dance:







edit : wat/wie is het eigelijk

Bloodline
9 augustus 2007, 21:33
Intro riff is wel tof!!
Maar telkens hetzelfde aanslag-je wordt beetje saai helaas op het begin.
Verdere riffs zijn cool, mar niet echt super speciaal zo van dat ze eruit knallen !!

bij de solo zitten 2 valse bands, en is soms klein beetje uit de timing.

stuk bij 3:38 met die pauze en alleen gitaar dat is tof !! lekker heavy zo van: hier komt het jongens !!
maar dan houdt hij oppeens op en komt er een lief stukje, zonde, had nog wel ff door kunnen gaan met een variatie op de riffs en/of drums.

Sarco
9 augustus 2007, 22:36
@pieter-jan: Merci! Het is een toekomstig nummer voor m'n metalband Nemea. Het is de gewoonte dat ik eerst alles zelf inspeel voordat ik het voorleg aan de band.

@bloodline: Echt goeie opbouwende kritiek, waarvoor dank! Met vocals wordt het waarschijnlijk wel nog interessanter, het is geen instrumental. In de solo zitten inderdaad 2 valse bends, die moeten er zeker nog uit! Van dat stuk na 3:38 heb je gelijk, daar zit meer in. Zal ik zeker nog eens over nadenken!

pieter-jan1
9 augustus 2007, 23:00
@bloodline: Echt goeie opbouwende kritiek, waarvoor dank! Met vocals wordt het waarschijnlijk wel nog interessanter, het is geen instrumental. In de solo zitten inderdaad 2 valse bends, die moeten er zeker nog uit! Van dat stuk na 3:38 heb je gelijk, daar zit meer in. Zal ik zeker nog eens over nadenken!

van die dinges heb k allemaal nog geen kennis :sssh: (kan nog komen)
ik kijk gewoon hoe het klinkt eigelijk ... en in dit geval vind ik het goed klinken :dance:

Sarco
9 augustus 2007, 23:47
Niet iedereen hoeft een gedetailleerde mening te geven natuurlijk, ik ben al blij dat je het goed vindt!

I-am-crazy
12 augustus 2007, 14:24
ik vind het best goed, niet slecht eigenlijk, alleen soms mis ik wel iets, alleen weet ik niet wat...

beluister blind guardian - And then there was silence eens, dát is pas melodisch :o

heowel ik dat stukje van jou totaal niet slecht vind natuurlijk!

Frankiefrank2
12 augustus 2007, 15:12
Dit is echt helemaal me ding!!
Heerlijk nummer, hier kan ik echt op los gaan. Lekkere gitaar sound, en precies die gitaar rifjes die ik zelf ook ongeveer zo maak, wij zitten echt ongeveer op 1 lijn kwa smaak. Heb je meer van je band??

Dit smaakt naar meer.
Ga zo door.

wat betreft de mix. Ik vind het altijd wel lekker om een harde snare te horen, en een hardere bassdrum. En de solo vind ik iets teveel effecten hebben en hij mag wel wat harder of meer erdoor heen komen

Hoe heb je het opgenomen??

Tias
12 augustus 2007, 16:03
Klinkt oke, wat voor zang gaat erover?
Soilwork of iets anders.
Ik vind et alleen op 1 of andere manier een beetje raar klinken, ik denk dat de drums er beter uit mogen springen.
Maar verder klinkt et wel lekker.

grtz Tias

X-Rated
12 augustus 2007, 16:08
Lol het is een demo voor zijn band en de drums zijn alleen om een beetje een impressie te geven van hoe het zou kunnen gaan klinken, niet zo zeiken over die kwaliteit. Het gaat hier om de compositie zelf.

Sarco
12 augustus 2007, 20:44
ik vind het best goed, niet slecht eigenlijk, alleen soms mis ik wel iets, alleen weet ik niet wat...

beluister blind guardian - And then there was silence eens, dát is pas melodisch :o

heowel ik dat stukje van jou totaal niet slecht vind natuurlijk!

Blind Guardian is wel vet maar wij willen eerder de gothenburg richting uit maar dan liefst met wat Pantera invloeden (dat is toch de bedoeling, met sommige nummers lukt dat en met andere niet natuurlijk).


Dit is echt helemaal me ding!!
Heerlijk nummer, hier kan ik echt op los gaan. Lekkere gitaar sound, en precies die gitaar rifjes die ik zelf ook ongeveer zo maak, wij zitten echt ongeveer op 1 lijn kwa smaak. Heb je meer van je band??

Dit smaakt naar meer.
Ga zo door.

wat betreft de mix. Ik vind het altijd wel lekker om een harde snare te horen, en een hardere bassdrum. En de solo vind ik iets teveel effecten hebben en hij mag wel wat harder of meer erdoor heen komen

Hoe heb je het opgenomen??

Fijn om te horen! Er is nog een ouder nummer dat je kan beluisteren op http://www.myspace.com/nemeametal

Tjah, de mix is niet echt van belang op dit moment, voor de reden dat X-rated aanhaalde. Maar toch bedankt voor het commentaar!

De opname is:
- gitaar -> Zoom G7 (voor amp modeling) -> tascam US-122 -> Cubase SE3
- bass is gewoon gitaar met octaver
- drums is EZDrummer met EZX Drumkit From Hell
Allemaal droog (buiten de solo dan), niks van EQ'ing of compressie..

Heb je trouwens nummers van jou online staan, ik ben wel eens benieuwd!


Klinkt oke, wat voor zang gaat erover?
Soilwork of iets anders.
Ik vind et alleen op 1 of andere manier een beetje raar klinken, ik denk dat de drums er beter uit mogen springen.
Maar verder klinkt et wel lekker.

grtz Tias

Zang is een beetje Killswitch Engage achtig, van screams en grunts dan. Cleane vocals hebben we niet.

Merci om te reageren iedereen!

Tias
13 augustus 2007, 13:33
vet, dan wil ik als de zangversie er is, die ook wel horen.
Want daar houd ik wel van

Sarco
13 augustus 2007, 13:37
Ok, als de zangversie er is post ik die hier ook wel!

Frankiefrank2
13 augustus 2007, 13:42
Heb je trouwens nummers van jou online staan, ik ben wel eens benieuwd!





Tis helaas lang niet zo metal als jou nummers. Maar ik heb rekening te houden met meer bandleden.

www.myspace.com/lectica (http://www.myspace.com/lectica)


Ik vind persoonlijk screaming het mooiste nummer. Solo aan het einde

Frank

Luke-wannabe
13 augustus 2007, 13:50
Klinkt lekker! Pantera hoor ik er alleen niet in, haha. Die 2 stemmige gitaarpartijen vind ik echt te gek.

Soulflyhigh
13 augustus 2007, 16:03
Erg vet zeg! Ik ben zelf grote fan van de Gotheburg scene. Nogmaals, top!

Sarco
14 augustus 2007, 20:33
Tis helaas lang niet zo metal als jou nummers. Maar ik heb rekening te houden met meer bandleden.

www.myspace.com/lectica (http://www.myspace.com/lectica)


Ik vind persoonlijk screaming het mooiste nummer. Solo aan het einde

Frank

Bwa, jullie zijn met 5 en wij met 4, een beetje je mening doordrijven kan geen kwaad :D

Ik vind het wel niet slecht Lectica (toffe naam), de zang en keys zijn wel niet echt aan mij besteed maar ik hoor toch fijn gitaarwerk! De drums mogen wel iets agressiever voor dit genre vind ik..


Klinkt lekker! Pantera hoor ik er alleen niet in, haha. Die 2 stemmige gitaarpartijen vind ik echt te gek.

Thanks! Pantera is inderdaad wel ver te zoeken in dit nummer maar laten we zeggen dat ik een groot pantera fan ben en toch wel redelijk beďnvloed ben door Dimebag (en dat merk je soms wel).


Erg vet zeg! Ik ben zelf grote fan van de Gotheburg scene. Nogmaals, top!

Merci!! Ik apprecieer het!

Frankiefrank2
14 augustus 2007, 23:21
Bwa, jullie zijn met 5 en wij met 4, een beetje je mening doordrijven kan geen kwaad :D

Ik vind het wel niet slecht Lectica (toffe naam), de zang en keys zijn wel niet echt aan mij besteed maar ik hoor toch fijn gitaarwerk! De drums mogen wel iets agressiever voor dit genre vind ik..




Hij heeft van ons voor zijn verjaardag een twin pedal gehad.. dus daar wordt aan gewerkt. Ja Ik vind key's ook meer voor de sfeer op de achtergrond, als het maar niet te ver naar voren komt. EN de zang.. sjah, tis lastig hoor om goede zang te vinden, ik ben hier blij mee.

IK heb sinds gister EZ drummer bij me cubase. Echt leuk is dat.. alleen breaks en fills vind ik nog lastig om mooi te maken. maar dan kan ik me eigen muziek maken, en in laten zingen door de "verschrikkelijke grunter van Edam" bijvoorbeeld


Frank

Sarco
15 augustus 2007, 12:03
Met dubbele basdrum zal dat al een stuk vetter zijn! Keys kunnen wel een meerwaarde bieden zijn maar het is niet direct iets wat ik zou gebruiken, bij jullie stijl past het wel nog hoor, evenals de zang. Wat je misschien wel eens kan proberen is dat je de zangeres haar hoge stukken laat afwisselen met stukken zang op gewone toonhoogte (zoals ze praat) maar dan met een beetje korrel erin (beetje bluesy zeg maar).

EZDrummer is wel een handig programma, heb je ook de uitbreiding "Drumkit from Hell"? Die is echt aan te raden voor metal! Ben wel eens benieuwd naar je eigen werk (met grunts :P)!

Frankiefrank2
15 augustus 2007, 15:55
Ik heb de drumkit from hell, en nog ff wat andere erbij genomen, de Twisted kit, claustrofobic kit, en denashville kit. Maar die moet ik nog even bekijken.
Ja ik ga gewoon een heel nummer maken zoals jij hebt gedaan, en dan laat ik het inkrijsen door een vriend. Maar dat gaat nog wel ff duren :P

Als ik met me GT-6 opneem kwa preamps, heb ik een beter scheur dan dat ik een mic voor me powerball zet, echt jammerlijk, maar ik ben niet zo goed en ervaren met mic placing. Er komt dan een krasserig hoog kutgeluiduit. Ongeacht de tips die ik gebruikt heb.
Maja zo kan ik wel still om 4 uur snachts wat opnemen :)

ik laat je zeker wat horen als ik wat af heb. Ik heb tot nu toe alleen een intro.

Frank

Kveldulf
17 augustus 2007, 21:00
klinkt goed, vooral de gitaren. ik hoor ook wel wat thrash elementen. Zeker niet slecht

ZonderZout
18 augustus 2007, 00:45
Lekker riffje! Volgens mij ga je bij de ingewikkeldere stukjes gitaarwerk een beetje jagen c.q. voorlopen op de maat. Goed om daar wat op te letten (krijg ik ook altijd te horen van m'n drumleraar hoor).
Drumcomputer vind ik nog wat mager klinken, mag wat vetter, zeker in deze stijl.
Lekker bezig! :dance:


Over Lectica; ik mis de ballen! Het lijkt of de drummer zijn drumstel aait en de zang komt (volgens mij met name door gebrek aan durf) aarzelend over en zit er niet altijd helemaal lekker op.
Er zitten wat ongebruikelijke tempowissellingen in, maar dat reken ik als Jazz ;)

Ic3gl0vE
18 augustus 2007, 11:06
Lekker muziekje dit. Doet me een beetje aan Dark Tranquillity denken hier en daar.
Hier kun je live een hoop haren mee laten wapperen!

Frankiefrank2
19 augustus 2007, 17:08
Over Lectica; ik mis de ballen! Het lijkt of de drummer zijn drumstel aait en de zang komt (volgens mij met name door gebrek aan durf) aarzelend over en zit er niet altijd helemaal lekker op.
Er zitten wat ongebruikelijke tempowissellingen in, maar dat reken ik als Jazz ;)

Over de drums ben ik wel tevreden, al moet er gewerkt worden aan die tempowisselingen van de drummer. Drumlesje misschien??
en de zang heb ikhet al eens over gehad. Zegaateens proberen met een andere stem te zingen, nu zingt ze met de "Kopstem" ofzoiets??Ik zei al dat het klonk alsof ze niet gehoord wil worden.


Bedankt voor de tips

Frank

ZonderZout
20 augustus 2007, 02:26
Kopstem kan ook overtuigend zijn, het ligt er een beetje aan hoe je het brengt. Het zal zeker niet geheel buiten de invloed van Within Temptation liggen, gok ik zo :) Daar komt de kopstem uit de tenen.

vandenplas
25 augustus 2007, 21:25
http://users.fulladsl.be/spb3725/26_07_2-01.wma

Laat eens weten wat jullie ervan vinden!

8.5/10 voor het strakke en beheerste speltechniek.
enkel heb ik in het begin een schoonheids foutje ondekt voor de rest zit het wel goed.
jammer dat er geen zang opzit , want dit kon een doorgevende factor zijn.
ofwel was het pompen of verzuipen.