PDA

View Full Version : Mijn nieuwe fender



Gitaristje 18
9 augustus 2007, 20:27
Vandaag heb ik mijn nieuwe Fender Stratocaster USA gekocht. Het is geen standaard USA, deze heeft Essen hout in plaats van Elzen en dat vond ik echt een heel stuk beter klinken dan de normale USA.
Ik heb verschillende stratocasters gespeeld, waaronder koreaanse, mexicaanse, een model dat is nagebouwd naar aanleiding van een model uit de jaren 50 en verschillende USA's. De mijne vond ik uiteindelijk het mooiste geluid hebben en het meest karakter hebben. Hij speelt lekker licht. Ook zonder versterking klinkt de gitaar heerlijk fender achtig.

Dit berichtje is natuurlijk niet compleet zonder foto's, dus hier volgen ze ;)

http://img515.imageshack.us/img515/5319/mijnnieuwegitaarna9.th.jpg (http://img515.imageshack.us/my.php?image=mijnnieuwegitaarna9.jpg)

http://img515.imageshack.us/img515/6126/fenderstratocasterusaliht4.th.jpg (http://img515.imageshack.us/my.php?image=fenderstratocasterusaliht4.jpg)

http://img515.imageshack.us/img515/6383/mijnnieuwegitaarmetdereai8.th.jpg (http://img515.imageshack.us/my.php?image=mijnnieuwegitaarmetdereai8.jpg)

Mijn nieuwe gitaar samen met de andere gitaren. Een Aria akoestische gitaar en een costumised Washburn N2


Lekker handig trouwens die folie op de slagplaat als je het weghaalt. Het blijft achter de schroefjes hangen

bass blom
9 augustus 2007, 20:32
kwaak kwaak kwaak :D

Gitaristje 18
9 augustus 2007, 20:36
Leg ff uit hoe het moet dan die foto's uploaden? ;) Je kan er sowieso op klikken om ze groter te zien

bass blom
9 augustus 2007, 20:40
ah nu zie ik ze :D
ik zag eerst 3 kikkers ;)

Gitaristje 18
9 augustus 2007, 20:44
:dontgeti: 3 kikkers??????

Hoe the f*ck kan dat nou weer :p

Ik heb niet eens kikkers geupload bij Imageshack :D .

Nou ja nu werkt het tenminste. Mijn nieuwe gitaar :p

hendrix2
9 augustus 2007, 20:56
Proficiat man! Echt een mooie gitaar!
Veel plezier ermee!

pieter-jan1
9 augustus 2007, 20:58
:dontgeti: 3 kikkers??????

Hoe the f*ck kan dat nou weer :p

Ik heb niet eens kikkers geupload bij Imageshack

Nou ja nu werkt het tenminste. Mijn nieuwe gitaar :p

het logo van Imageshack is een kikker ... dus als je een "error" krijgt, komt die kikker erop ... :p


o.t. mooie gitaar, alleen jammer van die kleur, maar dat is natuurlijk smaak (en die verschillen)

chubbyfan
9 augustus 2007, 21:01
Lekker handig trouwens die folie op de slagplaat als je het weghaalt. Het blijft achter de schroefjes hangen[/QUOTE]
dat heb ik ook ,ik erger mij er kapot aan,vooral bij de elementen maar om alles nu los te gaan schroeven om het weg te halen is ook wat,ik pulk af en toe wat met mijn plectrum maar dat helpt ook niet :nervous:

Gitaristje 18
9 augustus 2007, 21:13
Hehehe, ja dat ze daar geen oplossing voor hebben gevonden.

Over de gitaar. De hals verbinding zou wat strakker mogen zijn. Tussen de slagplaat en de hals in het verlengde van de hals zit nogal een randje. Maar goed het geluid is erg goed. Vol en toch helder en met veel karakter en kracht. En de sustain is ook heel erg netjes. Je hoort bij deze gitaar ook echt dat als je een vol akoord aanslaat je alle 6 de snaren hoort zingen. Een heel mooi breed geluid. Dus dat randje kan me eigenlijk niks schelen :)

hendrix2
9 augustus 2007, 21:32
Met de juiste techniek kan je die folie toch vrij makkelijk verwijderen. Maar daarvoor moest de hele folie er nog aan zijn... dan kon je mooi meedraaien in de richting van het vijsje en dan komt het vanzelf los.

Maar ik denk dat iedereen ooit wel stukjes plastiek tussen de vijzen heeft gehad... :D

Geniet van de gitaar!

orreltak
9 augustus 2007, 21:34
dat randje heb ik ook.die is wel makkelijk als je je slagplaat moet verwijderen.anders moet je de plaat helemaal buigen om de SC`s uit de cavities te wurmen.

Orgasmocaster
9 augustus 2007, 21:38
Erg mooi! Welk modelletje is het?
Ik heb trouwens begrepen dat alle Standard US Strats Alder Bodies hebben, muv de natural en sunburst modelletjes.

Gitaristje 18
9 augustus 2007, 21:38
@ orreltak: Ok. Ja das wel handig. Alleen zit dat randje ook tussen body en de hals.

chubbyfan
9 augustus 2007, 21:42
Met de juiste techniek kan je die folie toch vrij makkelijk verwijderen. Maar daarvoor moest de hele folie er nog aan zijn... dan kon je mooi meedraaien in de richting van het vijsje en dan komt het vanzelf los.

Maar ik denk dat iedereen ooit wel stukjes plastiek tussen de vijzen heeft gehad... :D

Geniet van de gitaar!
tja de folie hebben die lui van feedback eraf getrokken :angry: ik durf de elementen zelf niet los te schroeven want hij is wel goed afgesteld

the sure thing
9 augustus 2007, 21:49
Zullen we een topic starten met "hoe verwijder ik de folie op mijn slagplaat"?

Ik brand het folie altijd weg met mijn soldeerbout :-) Wordt mijn gitaar gelijk "vintage" van en de buren vinden het lekker ruiken :-)

He Gitaristje 18: gefeliciteerd met je aankoop! Nu hoor je bij de echte mannen met je USA gitaar. Je rek is alleen nog half leeg! Daar moet je snel wat aan doen.

@ Bas Blom: je hebt humor :-)

bass blom
9 augustus 2007, 21:54
http://www.internut.nl/phpBB2/images/smiles/gsbrnint.gif

Gitaristje 18
9 augustus 2007, 22:22
Dankjewel voor jullie reacties :)

@ orgasmocaster:

Het is een USA model, maar dan met Essen (Ash). Ze zeiden dat het een limited versie was, je ziet ze niet zo heel vaak. Deze is ook duurder dan de standaard USA versie. Die kost iets van 950 ofzo dacht ik en deze kostte 1100 euro.
Maar het is het zeker waard als je kijkt naar het geluid.

@ the sure thing:

Dankjewel. Nou ben ik een echte man :listen:
Ja in de toekomst gaat dat rek wel vol hoor ;)
Ik wil nog verschillende gitaren kopen:
Een Fender Telecaster.
Een 7 snaar gitaar
Een gitaar met actieve elementen. De LTD Eclipse-1000 vond ik echt helemaal te gek spelen en klinken.
Een gitaar waar ik Seymour Duncan Alnico 2 Pro's in ga zetten.
Misschien nog een bas gitaar.

Kortom, dat rek gaat wel vol en er mag nog wel eentje bij. Vandaar dat ik niet de versie heb gekocht waar er maar 3 in kunnen ;)

Pepe
10 augustus 2007, 06:44
dat heb ik ook ,ik erger mij er kapot aan,vooral bij de elementen maar om alles nu los te gaan schroeven om het weg te halen is ook wat,ik pulk af en toe wat met mijn plectrum maar dat helpt ook niet :nervous:

een paar schroefjes losschroeven en weer vast draaien.... waar gaaaat dit over dames! :D

the sure thing
10 augustus 2007, 08:40
Ha Pepe! Ik zie dat jij ook al een voorstander bent van een nieuwe topic "hoe verwijder ik het folie van mijn slagplaat" .

Pepe
10 augustus 2007, 11:40
.... het is jong grut dat eigenlijk het Libelle forum zoekt, daar hou ik het op...

wat een gebep

Nielsje
10 augustus 2007, 12:45
Maar het is het zeker waard als je kijkt naar het geluid.


nu heb ik al jaren een strat, maar dat lukt me nog steeds niet...misschien omdat de mijne een japanner is?

Kim Wilson
10 augustus 2007, 13:14
Ja, dat heb ik ook, en die van mij is ook een Japanner. Misschien is Amerikaans geluid minder doorzichtig...

Gitaristje 18
10 augustus 2007, 13:46
Wat bedoelen jullie wat niet lukt?

Ik heb zelf nog niet op een Japanner gespeeld, ik zou het toch wel eens willen. Ff kijken hoe die zijn. Ik vond de koreaanse en de mexicaanse allemaal wel goed hoor, maar niet zo van, ohhhhhh die wordt het.

Kim Wilson
10 augustus 2007, 13:55
Nou ja, Niels en ik kunnen ons geluid niet zien. Misschien dat het aan het Japanse geluid ligt, maar ik heb er nog nooit naar kunnen kijken.


Maar het is het zeker waard als je kijkt naar het geluid.






(anticlimax als je een grap moet uitleggen...)

bass blom
10 augustus 2007, 14:01
kijk naar geluid

http://nl.youtube.com/watch?v=nq3ZjY0Uf-g

Gitaristje 18
10 augustus 2007, 14:07
Nou ja, Niels en ik kunnen ons geluid niet zien. Misschien dat het aan het Japanse geluid ligt, maar ik heb er nog nooit naar kunnen kijken.








(anticlimax als je een grap moet uitleggen...)

Tsssss, bijdehandjes ;)

Kim Wilson
10 augustus 2007, 14:15
Jahaaa, wij zijn ons er eentje. :)

WILLEM.FZR
10 augustus 2007, 17:05
zeg dat wel :seriousf: