PDA

View Full Version : Gibson Wolverine



ACSlater
9 augustus 2007, 15:33
Ik was de catalogus van Domeinen aan het doorspitten en zag tussen de pallets met troep een aantal gitaren staan. Het leek niet veel soeps:

http://aycu19.webshots.com/image/25138/2006351338863164456_rs.jpg (http://allyoucanupload.webshots.com/v/2006351338863164456)

- Paul Stanley (yuk!) akoestische gitaar, vermoedelijk Washburn o.i.d. (let op de "pluk ze" sticker)

- spaans gitaartje, ziet er wel mooi uit en is iig geen €25 Kijkshop ding

- Les Paul rip-off, overdadige inlay kortom niet interessant.

maar wacht ff er ligt een Gibson koffer achter die LP! Dus wat doen we? We vragen heel sneaky info over deze gitaar op een forum waar nagenoeg geen NL-ers komen om geen slapende honden wakker te maken.
Enige navraag levert de volgende info op: het is idd een Gibson en het is een Wolverine. Een van de forumbezoekers heeft eens een artikeltje erover in een tijdschrift over comics gezien! Hij kwam met de volgende foto aanzetten:

http://www.aaronsguitarsite.com/pictures/3835761259wolverine.jpg

Zelf vond ik nog deze foto van een eerdere uitvoering:

http://www.gibson.com/whatsnew/pressrelease/2000/img/artofguitar2/11xman.jpg

Dit lijkt me meer het prototype van het latere model. Waarschijnlijk gewoon een Standard die beschilderd is.

De Wolverine lijkt een speciale uitvoering te zijn ontworpen door de kunstenaar Bill Sienkiewicz. Omdat er voor de rest helemaal niets over de gitaar is te vinden lijkt het mij een gevalletje Customshop. Tenminste dat hoop ik! Ik heb mijn bod uitgebracht (kon tot vandaag 10:00 uur) en wacht in spanning af. Hoop dat er voor de rest geen gitaarkenners op de kijkdag, afgelopen maandag, zijn geweest en als ze er al waren, dat ze minder hebben geboden. Ik keek eigenlijk uit naar een BMW motor maar heel misschien heb ik er een leuke LP bij als het meezit.

Kim Wilson
9 augustus 2007, 15:34
Dus, je vindt hem lelijk, maar omdat het een Gibson is heb je erop geboden? Of ga je hem straks met een pak winst weer verkopen?

bass blom
9 augustus 2007, 15:35
whoei spannend :P

orreltak
9 augustus 2007, 15:39
als je hem nou heb gooi hem dan eens van de trap...kijken of ie zich ook weer hersteld

bass blom
9 augustus 2007, 15:42
nu gaan wij massaal erheen en bieden :cheerup:

M Kactus
9 augustus 2007, 15:43
Dus, je vindt hem lelijk, maar omdat het een Gibson is heb je erop geboden? Of ga je hem straks met een pak winst weer verkopen?


Ik vind hem eigenlijk wel wat hebben. Vind het een mooie gitaar, op die inlay na, dan. Maar bij een LP-kopie kan je van een mindere kwaliteit uitgaan dan van een "echte", door de band genomen. Daarom kan hij toch plots wel interessant worden, tegen een mooi prijsje ?

Die Sienkiewicz is een bekende comic-artist. Hij heeft hele runs voor Marvel en DC gedaan, en Elektra:Assassin voor Frank Miller. Zegt me wel wat :).

Gitaro
9 augustus 2007, 15:46
Toffe inlay wel.

Vampire
9 augustus 2007, 15:49
Sodeju man, als je daar op speelt ben je net een van de echte X-men!

menno182
9 augustus 2007, 15:53
Woah, die gitaar is wel héél geil! :nervous:

Kaïn
9 augustus 2007, 16:14
Inderdaad, dat ziet er tof uit. Als ik em eerst had gezien had ik ook een bod gedaan :p

ACSlater
9 augustus 2007, 16:31
Dus, je vindt hem lelijk, maar omdat het een Gibson is heb je erop geboden? Of ga je hem straks met een pak winst weer verkopen?

Nee niet lelijk maar ik vond het een overdreven LP kopie. Maar ja, als het een echte Customshopper is dan is overdaad opeens kunst, gek eigenlijk. Eerst had ik wel plannen om met dikke winst te verkopen maar toen ik de andere foto zag vond ik de gitaar er een stuk beter uit zien en misschien wel een blijvert voor de collectie.
Aan de andere kant waar hebben we het over; eerst maar een bevestiging van het hoogste bod en dan kijk ik pas verder. Vond het alleen wel leuk om te vermelden dat er tussen de ouwe zooi een Gibson stond. Net als Wietse die af en toe een supervondst doet op een rommelmarkt. Alleen hiervoor hoef je in je vrije weekend niet zo vroeg uit de veren :)

Nielsje
9 augustus 2007, 17:09
Wel weer vreemd dat er dan geen Gibson opstaat...

en wat doet zo'n ding bij domeinen?!

Noid
9 augustus 2007, 17:17
Goede vondst zeg. Ik duim voor jou dat je de hoogste bieder bent. Mooie gitaar hoor.

eazy G
9 augustus 2007, 17:34
Dus, je vindt hem lelijk, maar omdat het een Gibson is heb je erop geboden? Of ga je hem straks met een pak winst weer verkopen?
Tuurlijk, wat is daar zo slecht aan?


Nee niet lelijk maar ik vond het een overdreven LP kopie. Maar ja, als het een echte Customshopper is dan is overdaad opeens kunst, gek eigenlijk. Eerst had ik wel plannen om met dikke winst te verkopen maar toen ik de andere foto zag vond ik de gitaar er een stuk beter uit zien en misschien wel een blijvert voor de collectie.
Aan de andere kant waar hebben we het over; eerst maar een bevestiging van het hoogste bod en dan kijk ik pas verder. Vond het alleen wel leuk om te vermelden dat er tussen de ouwe zooi een Gibson stond. Net als Wietse die af en toe een supervondst doet op een rommelmarkt. Alleen hiervoor hoef je in je vrije weekend niet zo vroeg uit de veren :)

Dat is volgens mij een erg waardevolle gitaar, ik hoop dat je hem kunt kopen.
Let wel: Domeinen verkopen in principe aan de hoogste bieder maar het bod moet voor Domeinen wél acceptabel zijn. Als het hoogste bod onder de getaxeerde waarde ligt, kan dit een reden zijn om niet aan de hoogste bieder te verkopen.
Als je hem toch weet te bemachtigen, meteen verkopen en van het geld je "all time favo axe" kopen!

ACSlater
9 augustus 2007, 17:40
Dat is volgens mij een erg waardevolle gitaar, ik hoop dat je hem kunt kopen. Let wel: Domeinen verkopen in principe aan de hoogste bieder maar het bod moet voor Domeinen wél acceptabel zijn. Als het hoogste bod onder de getaxeerde waarde ligt, kan dit een reden zijn om niet aan de hoogste bieder te verkopen.
Als je hem toch weet te bemachtigen, meteen verkopen en van het geld je "all time favo axe" kopen!

Ik weet hoe domeinen werkt en ik heb dan ook niet een "flutbod" gedaan maar ook niet een die in de buurt komt van Customshop prijzen omdat ik niet zeker weet of het een Customshop is. Ik had eigenlijk de serial op moeten schrijven en even met Gibson moeten bellen voor info over de waarde/RRP. De andere gitaren op de foto behoren tot hetzelfde kavel en ook een "pauk".
Die dingen koop je er dus ook bij en zou je eventueel ook kunnen verkopen om het nog lucratiever te maken.

eazy G
9 augustus 2007, 17:45
Ik weet hoe domeinen werkt en ik heb dan ook niet een "flutbod" gedaan maar ook niet een die in de buurt komt van Customshop prijzen omdat ik niet zeker weet of het een Customshop is. Ik had eigenlijk de serial op moeten schrijven en even met Gibson moeten bellen voor info over de waarde/RRP. De andere gitaren op de foto behoren tot hetzelfde kavel en ook een "pauk".
Die dingen koop je er dus ook bij en zou je eventueel ook kunnen verkopen om het nog lucratiever te maken.

Beter dude!
weet je het serie nummer, ik denk dat ik met het serie nummer, je wel kan zeggen of het een custom shop model is of niet?
Anders had je het idd ff op moeten schrijven!

Lexvandoef
9 augustus 2007, 17:48
Wanneer krijg je te horen of je hebt gewonnen?

Lexvandoef
14 augustus 2007, 18:22
bump, ben nieuwsgierig. Al enig nieuws?

blimb
23 augustus 2007, 10:17
dan bumb ik hem ook maar even :)

Carpe Diem
23 augustus 2007, 11:39
weet je het nou al of niet?

cas121
23 augustus 2007, 13:03
http://domeinen.minfin.nl/domeinenrz_nl/ead88d87e9e05b49e8826def5c125f69.php?veilingen=200 7-09&kpage=1&pamount=25&images=1&categorien%5B%5D=6&search=pauk&kavelnummer=&BUTTON.x=0&BUTTON.y=0&meerfotos=6609

M Kactus
23 augustus 2007, 13:08
http://domeinen.minfin.nl/domeinenrz_nl/ead88d87e9e05b49e8826def5c125f69.php?veilingen=200 7-09&kpage=1&pamount=25&images=1&categorien%5B%5D=6&search=pauk&kavelnummer=&BUTTON.x=0&BUTTON.y=0&meerfotos=6609
En ? Ik krijg niks te zien... Heeft ie 'm ?

cas121
23 augustus 2007, 13:12
Beetje klikken her en der en ik kreeg dit te zien, zie onderste zin:


6421 Partij gitaren, pauk en schilderij.
EMBALLAGE: 140,00
Verkoop Verkoopunit Soesterberg (routebeschrijving)
Categorie: Overige goederen
Niet gegund

M Kactus
23 augustus 2007, 13:15
Beetje klikken her en der en ik kreeg dit te zien, zie onderste zin:
O, kijk eens aan. Ik vond niks op "gitaar". Niet dus... jammer voor de TS (die trouwens weinig van zich laat horen).

California Jam
23 augustus 2007, 15:02
Je kunt opnieuw bieden! Zie hier: http://domeinen.minfin.nl/domeinenrz_nl/ead88d87e9e05b49e8826def5c125f69.php?veilingen=200 7-09&pamount=25&regios%5B%5D=1&categorien%5B%5D=6&search=&kavelnummer=&BUTTON.x=34&BUTTON.y=14&images=1&kpage=4&meerfotos=6609