PDA

View Full Version : Dringend hulp gezocht - Blade Thinline



Angel
9 augustus 2007, 13:41
Na het vervangen van de snaren gisteren van mijn blade, werkt het actief gedeelte niet meer. Ik heb de batterij al vervangen maar dat heeft geen oplossing geboden. Mijn tech is net op vakantie, dus die kan me hierbij niet helpen. Zijn er onder jullie die me kunnen helpen want dit weekend hebben we een aantal optredens en de blade is mijn main-gitaar.

Thx

orreltak
9 augustus 2007, 14:24
hem even openhalen en bedrading controleren.

blimb
9 augustus 2007, 14:27
als je tech niet op vakantie is zou ik het aan hem vragen ...

idd verder even bedrading nakijken

Angel
9 augustus 2007, 14:29
als je tech niet op vakantie is zou ik het aan hem vragen ...

idd verder even bedrading nakijken

Sorry, moest "net" ipv "niet"

Butger
9 augustus 2007, 14:29
Aangezien je tech _niet_ op vakantie is... :sssh:

edit: Blimb niet zo bijdehand he :seriousf:

Waarom ga je niet gewoon langs de gitaarshop, zoiets kan echt van alles zijn.

orreltak
9 augustus 2007, 14:47
angel@een beetje flauw maar je hebt de verkeerde `niet` verandert in `net`.
het klinkt nu nog vreemder :D

heb je hem al open gehaald?
wat zijn het? emg`s?SD livewires?

Butger
9 augustus 2007, 14:59
Die blade elementen zijn gewoon passief, maar er zit een knopje op waarmee je naar het actieve circuit (andere toonregeling / geluid) kunt switchen. Dat actieve gedeelte is dus kapot als het goed begrijp.

Angel
9 augustus 2007, 15:05
angel@een beetje flauw maar je hebt de verkeerde `niet` verandert in `net`.
het klinkt nu nog vreemder :D

heb je hem al open gehaald?
wat zijn het? emg`s?SD livewires?

Thx, heb hem net open.
Geen flauw idee welke elementen erin zitten.

Angel
9 augustus 2007, 15:09
Die blade elementen zijn gewoon passief, maar er zit een knopje op waarmee je naar het actieve circuit (andere toonregeling / geluid) kunt switchen. Dat actieve gedeelte is dus kapot als het goed begrijp.

Klopt, dat werkt niet meer.
Maar heb het probleem ontdekt:
http://img.photobucket.com/albums/v297/angelsdeath2001/DSCN3185.jpg

Maar waar moet dat wit draadje aan gesoldeerd worden? :???:

bass blom
9 augustus 2007, 15:22
zou je haast denken aan de jack, als die 3 polig is en dus de electronica aan/uit schakelt.

Butger
9 augustus 2007, 15:24
Ik kan het niet goed zien, maar klopt het als ik zeg dat de losse witte draad van dezelfde schakelaar (actief/passief) als de rode komt? In dat geval moet je de witte op de jack output solderen waar de rode ook zit.

edit:
Hmm als ik goed kijk lijkt me dat bij nader inzien niet zo logisch aangezien de witte draad uit de cavity komt. Komt die draad soms van de batterij af?
Dan zul je goed moeten zoeken of je ergens net een uistekend puntje op het soldeer ziet waar de witte ooit heeft gezeten.

bass blom
9 augustus 2007, 15:26
dat zou ook kunnen, steek gewoon ff een jack erin, hang m aan je amp die niet snoeihard staat en probeer het heel ff, kan nooit veel kwaad.

orreltak
9 augustus 2007, 15:32
je kunt het denk ik ook zien of er een tinrestantje op 1 van de pooltjes van je outputjack zit

Angel
9 augustus 2007, 15:37
Hier komt dat witte draadje vanaf: http://img.photobucket.com/albums/v297/angelsdeath2001/DSCN3187.jpg

Angel
9 augustus 2007, 15:50
Ik zie ook dat de jackinput - driepolig is en dat daar waarschijnlijk dat witte draadje aangezeten heeft. Maar als ik de gitaar nu aansluit en het witte draadje er gewoon tegenhoudt, ik helemaal geen geluid krijg???? :???:

bass blom
9 augustus 2007, 15:55
als je jack dus 3 polig is is de kans dat het draadje daar vanaf komt tamelijk danig ;) groot.
gewoon ff je gitaar op schoot nemen, actief aanzetten, aansluiten en ff wat snaren aanrammelen en het witte draadje tegen de 3e pool van de jack tikken.
slaan heus geen stoppen door en je hoort binnen een seconde of het klopt.

Angel
9 augustus 2007, 16:02
Ik hoor dat hij een klik-geluid geeft, maar de snaren hoor ik niet door de versterker rammelen, kan dat?

Butger
9 augustus 2007, 16:15
In principe als de draad daar hoort zou je ook de snaren moeten horen.
Maar het kan wezen dat de verbinding dusdanig zwak is dat je het alleen hoort als er goede soldeerverbinding zit.
Er is natuurlijk ook nog de mogelijkheid dat de draad is losgeschoten toen je hem openmaakte en het probleem dus ergens anders ligt.

Maar als jij een puntje ziet waar de witte draad zat, soldeer hem dan daar weer vast!

orreltak
9 augustus 2007, 16:19
waar zit die batt nou op de foto?
schiet daar ook ff een plaatje van

als ie van de printplaat komt en wees het richting de jack dan moet ie zeker aan de jack.heb je het draadje wel 0,5 cm gestript?op de foto leek het koper bijna helemaal afgebroken.

Angel
9 augustus 2007, 20:52
waar zit die batt nou op de foto?
schiet daar ook ff een plaatje van

als ie van de printplaat komt en wees het richting de jack dan moet ie zeker aan de jack.heb je het draadje wel 0,5 cm gestript?op de foto leek het koper bijna helemaal afgebroken.

Yep, heb ik gedaan. Ga hem nu trachten vast te solderen.

Hier een foto van de batterij:
http://img.photobucket.com/albums/v297/angelsdeath2001/DSCN3188.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v297/angelsdeath2001/DSCN3189.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v297/angelsdeath2001/DSCN3190.jpg

Het is het bovenste witte draadje dat los zit.