PDA

View Full Version : Hoeveel is deze Les Paul waard?



Rouzy
9 augustus 2007, 12:21
Hallo,
ik had vorig week een Les Paul gekocht maar het is toch niet iets voor mij en ik ga sparen voor een duurdere gitaar weten jullie hoeveel deze ongeveer waard is?
:http://photos-b.ak.facebook.com/photos-ak-sf2p/v111/116/60/544017218/n544017218_89581_1246.jpg
en:
http://photos-c.ak.facebook.com/photos-ak-sf2p/v111/116/60/544017218/n544017218_89582_1464.jpg

bass blom
9 augustus 2007, 12:25
bizar dun ding..
wat de ghek der voor geeft :D
wat heb je er voor betaald? niet te veel hoop ik.

Rouzy
9 augustus 2007, 12:26
bizar dun ding..
wat de ghek der voor geeft :D
wat heb je er voor betaald? niet te veel hoop ik.
109 euro :seriousf: hij was eigenlijk 100 euro maar ik heb met rembours gedaan :seriousf: ja dun is ie zeker :seriousf:

bass blom
9 augustus 2007, 12:27
staat er ook iets van een merk op?

Rouzy
9 augustus 2007, 12:29
staat er ook iets van een merk op?
Nope merkloos met een Gibson Headstock ff foto van maken:D

nielsduursma
9 augustus 2007, 12:33
Zo te zien een geschroefde hals.

Wietse?:D

Rouzy
9 augustus 2007, 12:33
:D :
http://photos-b.ak.facebook.com/photos-ak-sf2p/v111/116/60/544017218/n544017218_90917_6636.jpg
http://photos-a.ak.facebook.com/photos-ak-sf2p/v111/116/60/544017218/n544017218_90916_6421.jpg

Rouzy
9 augustus 2007, 12:34
Zo te zien een geschroefde hals.

Wietse?:D
jep een geschroefde hals :rockon:

bass blom
9 augustus 2007, 12:36
hij lijkt wel mooie brede frets te hebben.
maar ik kocht hem niet voor 109 euro.
maak mooiere foto's en mik m op marktplaats, bieden..

Rouzy
9 augustus 2007, 12:38
hij lijkt wel mooie brede frets te hebben.
maar ik kocht hem niet voor 109 euro.
maak mooiere foto's en mik m op marktplaats, bieden..
:seriousf: ok dankjewel gelukkig heb ik de doos nog als iemand 'm opgestuurd wilt hebben:p

bass blom
9 augustus 2007, 12:40
de doos? heb je hem nieuw gekocht dan dus? :noob:

Rouzy
9 augustus 2007, 12:43
de doos? heb je hem nieuw gekocht dan dus? :noob:
nee nee:p een doos van een andere gitaar :rockon:

InternEd
9 augustus 2007, 12:45
Dan is de doos waarschijnlijk het meeste waard :seriousf:

orreltak
9 augustus 2007, 12:45
ik zou zeggen gewoon sparen en deze als backup of kapstok bewaren

Rouzy
9 augustus 2007, 12:47
ik zou zeggen gewoon sparen en deze als backup of kapstok bewaren :seriousf: kan ook hij heeft een hoge actie dus goed voor slide maar ik heb al 4 gitaren (slechte) :seriousf: :dontgeti:
maar met een baantje als krantenwijk gaat het wel lukken voor een goede gitaar te kopen:D

bass blom
9 augustus 2007, 12:48
ja ik wil nog eens zo'n doos met: your ticket to stardom erop hebben http://www.internut.nl/phpBB2/images/smiles/gsbrnint.gif

Rouzy
9 augustus 2007, 12:49
ja ik wil nog eens zo'n doos met: your ticket to stardom erop hebben http://www.internut.nl/phpBB2/images/smiles/gsbrnint.gif :seriousf: het was een Dean doos:p

jasper159
9 augustus 2007, 12:50
-> Elementenkapjes , Gibson op de headstock krijgen -> aan de muur hangen

Rouzy
9 augustus 2007, 12:53
-> Elementenkapjes , Gibson op de headstock krijgen -> aan de muur hangen
op de Muur hangen is ook wel vet Dus Elemtenkapjes , Gibson Logo, zo'n ding voor je gitaar aan de muur te hangen maar hoe krijg ik een Gibson Logo op m'n Headstock?

jasper159
9 augustus 2007, 12:55
op de Muur hangen is ook wel vet Dus Elemtenkapjes , Gibson Logo, zo'n ding voor je gitaar aan de muur te hangen maar hoe krijg ik een Gibson Logo op m'n Headstock?


Creatief zijn :D

Rouzy
9 augustus 2007, 12:56
Creatief zijn :D
met stift dus :seriousf: het moet toch met zo'n tatoo papier?

bass blom
9 augustus 2007, 12:58
volgens mij zit ie ons in de zeik te nemen :D

Rouzy
9 augustus 2007, 12:59
volgens mij zit ie ons in de zeik te nemen :D
maar het moet toch met tatoo papier? ik heb op MP gezien zo'n headstock vineer van Gibson maar met dat papier kan het toch ook of niet?

bass blom
9 augustus 2007, 13:00
nee dan ben je in de war met fender :p

Rouzy
9 augustus 2007, 13:01
nee dan ben je in de war met fender :p
ooh maar hoe dan?:p ooh en mooie LP custom

bass blom
9 augustus 2007, 13:05
hoe het moet heb ik me nooit in verdiept maar zo ziet het eruit :D

http://www.hetgelegevaar.nl/1975-76-headstock.jpg

orreltak
9 augustus 2007, 13:10
:seriousf: kan ook hij heeft een hoge actie dus goed voor slide maar ik heb al 4 gitaren (slechte) :seriousf: :dontgeti:
maar met een baantje als krantenwijk gaat het wel lukken voor een goede gitaar te kopen:D

kijk das de juiste instelling....nog 2.500.000 krantjes te gaan

Rouzy
9 augustus 2007, 13:10
hoe het moet heb ik me nooit in verdiept maar zo ziet het eruit :D

http://www.hetgelegevaar.nl/1975-76-headstock.jpg
ooh je moet de logo eropplakken?

bass blom
9 augustus 2007, 13:12
ja misschien kan je ergens een sticker kopen:D
of zelf printen http://www.internut.nl/phpBB2/images/smiles/lmao.gif

nielsduursma
9 augustus 2007, 13:12
ooh je moet de logo eropplakken?

Nee, je moet HET logo inleggen.

bass blom
9 augustus 2007, 13:14
hee ehh enne..


Ben weer terug maar nu voor serieus
Hallo,

Ik ben Rouzy was vroeger Rooftop
ik ben weer terug maar nu kom ik alleen als ik vragen heb voor m'n gitaar
en misschien kan ik andere helpen

Met vriendelijke groet,

Rouzy

http://www.internut.nl/phpBB2/images/smiles/smiley14.gif

Rouzy
9 augustus 2007, 13:15
Nee, je moet HET logo inleggen.
ja dat bedoelde ik eigenlijk:p dus het oude vineer een beetje eraf halen zodat je het logo in kan leggen? want dat zie ik ook op de foto

tjeabele
9 augustus 2007, 13:16
aan de knoppen te zien zijn het twee verschillende gitaren, beide zijn geen drol waard als je het mij vraagt (en dat deed je).

Rouzy
9 augustus 2007, 13:17
aan de knoppen te zien zijn het twee verschillende gitaren, beide zijn geen drol waard als je het mij vraagt (en dat deed je).
nee ik heb geen 2 LP's gekocht dat is gewoon m'n zelfde LP met andere knoppen want van die zwarte ben ik er 1 kwijtgeraakt

Blend
9 augustus 2007, 13:19
Ik bied 25 euro!

Kim Wilson
9 augustus 2007, 13:20
Ik wil €25 toe hebben. Weet je wel wat afval storten kost tegenwoordig? :D

Rouzy
9 augustus 2007, 13:20
Ik bied 25 euro!
25? ik heb potmeter vervangen zit nieuwe slagplaat op en input heb ik ook vervangen

bass blom
9 augustus 2007, 13:22
nou vooruit dan voor 30 euro mag ie bij mij aan de muur hangen :D

met zo'n your ticket to stardom doos.
er in hangt ie dan waarschijnlijk :D

Rouzy
9 augustus 2007, 13:24
nou vooruit dan voor 30 euro mag ie bij mij aan de muur hangen :D

met zo'n your ticket to stardom doos.
er in hangt ie dan waarschijnlijk :D
:seriousf: kan ik 'm beter kapot ragen als ik een optreden doe :rockon: en voor 25 al helemaal ik kan 'm beter op marktplaats zetten vind ik

Blend
9 augustus 2007, 13:27
:seriousf: kan ik 'm beter kapot ragen als ik een optreden doe :rockon: en voor 25 al helemaal

eh, 35? :cheerup:

Rouzy
9 augustus 2007, 13:28
eh, 35? :cheerup:
is marktplaats niet een goed idee :seriousf:
gitaarnet is echt verslavend:D

Blend
9 augustus 2007, 13:31
is marktplaats niet een goed idee :seriousf:
gitaarnet is echt verslavend:D

op marktplaats is bijna iedereen net zo merkgeil als hier. waarschijnlijk slijt je hem daar dus echt niet, althans niet voor een leuk prijsje voor jouw.

Rouzy
9 augustus 2007, 13:35
op marktplaats is bijna iedereen net zo merkgeil als hier. waarschijnlijk slijt je hem daar dus echt niet, althans niet voor een leuk prijsje voor jouw.
ok maar waarom zo goedkoop?

Blend
9 augustus 2007, 13:37
ok maar waarom zo goedkoop?

omdat mensen liever geld uitgeven aan een 'echt' merk als epiphone of iets dergelijks. voor 50 euro kan je 'n aardig back-up gitaartje kopen die je nog wat kan opknappen in dit geval. ik zou er maar niet van uitgaan dat je er meer voor krijgt .. misschien meer als je er nieuwe humbuck's inzet en af laat stellen.

Keesz
9 augustus 2007, 13:41
is het een beetje een dikke nek? of een dun iel halsje?

G.G.
9 augustus 2007, 13:45
ok maar waarom zo goedkoop?

Omdat Stagg etc.. nou niet echt geliefd is, Er moet een "fatsoenlijk" merk op staan

Ik heb van de week een '96 er squier weggedaan met een elzen body. Lak was 100%, een tortoise slagplaat, een Seymourduncan railsje, een WSC railsje, coilshifter.

Heeft een maand op MP gestaan en het hoogste bod was 120 euro.

Het is gewoon niet anders. Er is zoveel te koop (met name goedkoop spul)....

Rouzy
9 augustus 2007, 13:47
is het een beetje een dikke nek? of een dun iel halsje?
een dun halsje

orreltak
9 augustus 2007, 13:58
ok maar waarom zo goedkoop?


en daarbij dat de actie heeft als een paar tramkabels?

Butger
9 augustus 2007, 14:17
Ik zoek al jaren naar een goedkope merkloze gitaar met de actie van een paar tramkabels één waar van die magneten opzitten één waarvan de potmeters vanzelf stukgaan en snaren en knopjes die er vanzelf afvallen en een dun iel halsje dat met schroeven en een metalen plaatje vastzit in zo'n dunne body wat nergens op slaat zelfs met doos ook dat nog yes yes yes yes ik bied 395.000 euro dit goop ik veel liever dan een gibson of een epiphone dat is brandhout

skabouter
9 augustus 2007, 14:28
in dat geval bied ik 100 euro rouzy en kom ik hem NU halen, en mag Butger mij ff mailen :D

Rouzy
9 augustus 2007, 17:49
Ik zoek al jaren naar een goedkope merkloze gitaar met de actie van een paar tramkabels één waar van die magneten opzitten één waarvan de potmeters vanzelf stukgaan en snaren en knopjes die er vanzelf afvallen en een dun iel halsje dat met schroeven en een metalen plaatje vastzit in zo'n dunne body wat nergens op slaat zelfs met doos ook dat nog yes yes yes yes ik bied 395.000 euro dit goop ik veel liever dan een gibson of een epiphone dat is brandhout
meen je dat serieus?

Blend
9 augustus 2007, 17:55
meen je dat serieus?

Haha, ja natuurlijk! Weet je hoe vet veel die dingen waard zijn!

FC Spoiler
9 augustus 2007, 17:55
meen je dat serieus?
Ik denk het wel ;)

Rouzy
9 augustus 2007, 17:57
Haha, ja natuurlijk! Weet je hoe vet veel die dingen waard zijn!
nee die dingen zijn weinig waard

Danny Drug
9 augustus 2007, 18:48
ik vind het trouwens een ontzettend mooie gitaar..

zwart... ivoor kleurige binding....

geil...

Rouzy
9 augustus 2007, 18:51
ik vind het trouwens een ontzettend mooie gitaar..

zwart... ivoor kleurige binding....

geil...
:seriousf: :seriousf: :seriousf: en ik wil 'm ook wel ruilen tegen een ander ding een basgitaar ofzo of computer spullen of ander shit PM me maar:p

Danny Drug
9 augustus 2007, 19:03
:seriousf: :seriousf: :seriousf: en ik wil 'm ook wel ruilen tegen een ander ding een basgitaar ofzo of computer spullen of ander shit PM me maar:p

done......

Rouzy
9 augustus 2007, 19:09
oohja ik zoek trouwens een microfoon voor opnames op m'n comp met Cubase en gitaareffect zoek ik trouwens ook:p

Danny Drug
9 augustus 2007, 19:37
oohja ik zoek trouwens een microfoon voor opnames op m'n comp met Cubase en gitaareffect zoek ik trouwens ook:p

deze gitaar is het niet echt waard om een effectje tegen aan te gooien of een microfoon...

vox
9 augustus 2007, 20:03
25? ik heb potmeter vervangen zit nieuwe slagplaat op en input heb ik ook vervangen

nah 25,50 dan..ik vind het wel een grappig uitziend les paultje.. dun :o en waarschijnlijk vrij licht of niet???

Danny Drug
9 augustus 2007, 20:08
25? ik heb potmeter vervangen zit nieuwe slagplaat op en input heb ik ook vervangen

had je niet hoeven doen... ik had er sowieso nieuwe elementen ingegooid.. en die slagplaat mag je houden :)

vox
9 augustus 2007, 20:09
maar klinkt ie zo beroerd dan???

Rouzy
9 augustus 2007, 20:10
had je niet hoeven doen... ik had er sowieso nieuwe elementen ingegooid.. en die slagplaat mag je houden :)
Ja als ik er SD's in had gedaan dan hou ik 'm wel voor m'n zelf :seriousf: maar ik heb geen geld :seriousf:

Rouzy
9 augustus 2007, 20:11
maar klinkt ie zo beroerd dan???
nee beroerd klinkt ie niet het 80ties geluid hij komt ook uit de 80ties :seriousf:

Danny Drug
9 augustus 2007, 20:13
Ja als ik er SD's in had gedaan dan hou ik 'm wel voor m'n zelf :seriousf: maar ik heb geen geld :seriousf:

wat ik bedoelde was... als je er niets aan 'vernieuwd' had, had je hem voor een leuk prijsje aan mij kunnen wegdoen..

maar nou heb je dingen verandert en wil je 200 euro hebben :> :dance:

vox
9 augustus 2007, 20:13
nee beroerd klinkt ie niet het 80ties geluid hij komt ook uit de 80ties :seriousf:

wat is er dan erg aan???

Rouzy
9 augustus 2007, 20:15
wat is er dan erg aan???
ik wil gewoon een duurdere gitaar want m'n familie zit steeds te zeiken dat ik een keertje een dure gitaar moet kopen

Danny Drug
9 augustus 2007, 20:16
ik wil gewoon een duurdere gitaar want m'n familie zit steeds te zeiken dat ik een keertje een dure gitaar moet kopen

doe deze dan van de hand.. heb je weer klein bedrag binnen..

vox
9 augustus 2007, 20:18
ik wil gewoon een duurdere gitaar want m'n familie zit steeds te zeiken dat ik een keertje een dure gitaar moet kopen

ze moeten niet zeiken eerlijk gezegd als het toch werkt voor jou??? wie weet vind je gibson of fender of epiphone wel helemaal niks of andere "duurdere" merken (lijkt mij niet dat er daar niks tussen zit voor je) maar je begrijpt wat ik bedoel.. ik ken een gozer en die speelt al tich jaar op zijn eerste gitaar een richwood les paul, (wel wat andere dingen veranderd in de loop der jaren, maargoed)

Rouzy
9 augustus 2007, 20:22
ze moeten niet zeiken eerlijk gezegd als het toch werkt voor jou??? wie weet vind je gibson of fender of epiphone wel helemaal niks of andere "duurdere" merken (lijkt mij niet dat er daar niks tussen zit voor je) maar je begrijpt wat ik bedoel.. ik ken een gozer en die speelt al tich jaar op zijn eerste gitaar een richwood les paul, (wel wat andere dingen veranderd in de loop der jaren, maargoed)
ooh ik heb ook een Richwood :seriousf: zo'n ES335 speelt heerlijk had zo'n Fender CS geleend van m'n oom en vergeleken hetzelfde :p
maar de pickups zijn rot ze rondzingen vaak

vox
9 augustus 2007, 20:25
ooh ik heb ook een Richwood :seriousf: zo'n ES335 speelt heerlijk had zo'n Fender CS geleend van m'n oom en vergeleken hetzelfde :p
maar de pickups zijn rot ze rondzingen vaak

volume wat lager op je gitaar en iet wat harder op je versterker.. of een noise reduction kopen..

richwood erg prettige leuk dingetjes ik had er ook een alleen een verkeerd model beviel me uiteindelijk niet en hangt nu kapot aan mijn muur..

Rouzy
9 augustus 2007, 20:29
volume wat lager op je gitaar en iet wat harder op je versterker.. of een noise reduction kopen..
Bedankt voor de tip! heel erg bedankt :rockon:

richwood erg prettige leuk dingetjes ik had er ook een alleen een verkeerd model beviel me uiteindelijk niet en hangt nu kapot aan mijn muur.. :seriousf: die LP toch?

vox
9 augustus 2007, 20:30
Bedankt voor de tip! heel erg bedankt :rockon:
:seriousf: die LP toch?

nee joh een lp zal ik nooit kapot gooien.. ik had een telecaster kopie. en gozer die ik ken heb een richwood les paul..

kijk richwood heeft niks voor niks op de kop gehad van gibson..

Rouzy
9 augustus 2007, 20:34
nee joh een lp zal ik nooit kapot gooien.. ik had een telecaster kopie. en gozer die ik ken heb een richwood les paul..

kijk richwood heeft niks voor niks op de kop gehad van gibson..
:seriousf: jammer dat je die tele kapot had gegooid ik wou 'm wel kopen hoor:p

Danny Drug
9 augustus 2007, 20:36
:seriousf: jammer dat je die tele kapot had gegooid ik wou 'm wel kopen hoor:p

nog meer middelmatige gitaren ! hoera!!

Rouzy
9 augustus 2007, 20:38
nog meer middelmatige gitaren ! hoera!!
jaja :seriousf: ander keer als ik weer geld heb bewaar ik 'm bij m'n ma ik kan niet met geld omgaan :seriousf:

vox
9 augustus 2007, 20:38
nog meer middelmatige gitaren ! hoera!!

tjah dat is wel waar danny, ik las ook nu pas dat je al meer dan 1 gitaar heb (rouzy).. misschien wel eens goed idee om te investeren in een duurdere die dan een blijfertje wordt..

maar kortom richwood blijft een grappig merk..

Rouzy
9 augustus 2007, 20:40
tjah dat is wel waar danny, ik las ook nu pas dat je al meer dan 1 gitaar heb (rouzy).. misschien wel eens goed idee om te investeren in een duurdere die dan een blijfertje wordt..

maar kortom richwood blijft een grappig merk..
ja die Squier kan ik denk ik niet meer verkopen al erop getekend en de Richwood heb ik van m'n pa gekregen en de andere strat ook:p maar hij levert toch weinig op waarom kreeg richwood op z'n kop hijs toch niet helemaal hetzelfde als een Gib? of wel?

vox
9 augustus 2007, 20:45
ja die Squier kan ik denk ik niet meer verkopen al erop getekend en de Richwood heb ik van m'n pa gekregen en de andere strat ook:p zal ie niet goed vinden maar waarom kreeg richwood op z'n kop hijs toch niet helemaal hetzelfde als een Gib? of wel?

dus je heb een squier? das toch een redelijk goede gitaar???

de richwood les paul kwam erg in de buurt.. qua kwaliteit/afwerking en uiterlijke kenmerken.. zo wat ik er van meegekregen heb.

Rouzy
9 augustus 2007, 20:47
dus je heb een squier? das toch een redelijk goede gitaar???

de richwood les paul kwam erg in de buurt.. qua kwaliteit/afwerking en uiterlijke kenmerken.. zo wat ik er van meegekregen heb.
nee man dat ding breekt m'n snaren

vox
9 augustus 2007, 20:48
nee man dat ding breekt m'n snaren

kan wel een heel klein probleempje zijn.. zover ik weet zijn squiers goede gitaren geen speel ervaringen, maar de bassist van onze band heb er een..

Rouzy
9 augustus 2007, 20:50
kan wel een heel klein probleempje zijn.. zover ik weet zijn squiers goede gitaren geen speel ervaringen, maar de bassist van onze band heb er een..ik heb de goedkoopste serie Affinity ik dacht eerst dat dat een hele dure serie was :seriousf:

vox
9 augustus 2007, 20:51
redenen van snaren breken kunnen zijn:

slecht merk snaren (toen ik 7 jaar geleden begon kocht ik fender snaren, overgestapt na 1 jaar fender naar ernie ball, en sindsdien alleen nog maar snaren vervangen als ze vies zijn, grotendeels breken deze nooit)

braampjes waardoor snaren breken (is het steeds dezelfde snaar of snaren?)
zo zijn er nog wat meer dingen te verzinnen

hoe denk jij zelf btw over je collectie?

Rouzy
9 augustus 2007, 20:54
redenen van snaren breken kunnen zijn:

slecht merk snaren (toen ik 7 jaar geleden begon kocht ik fender snaren, overgestapt na 1 jaar fender naar ernie ball, en sindsdien alleen nog maar snaren vervangen als ze vies zijn, grotendeels breken deze nooit)

braampjes waardoor snaren breken (is het steeds dezelfde snaar of snaren?)
zo zijn er nog wat meer dingen te verzinnen

hoe denk jij zelf btw over je collectie?
nee,nee meerdere snaren oohja ik gebruik eerst Fender met kogels die waren wel heel goed dat was van de fabriek toen die andere soort fender toen D adario en nu gebruik ik Dean Markley

vox
9 augustus 2007, 20:55
nee,nee meerdere snaren oohja ik gebruik eerst Fender met kogels die waren wel heel goed dat was van de fabriek toen die andere soort fender toen D adario en nu gebruik ik Dean Markley

het is niet normaal dat snaren zomaar breken of je moet erg hard raggen...

Rouzy
9 augustus 2007, 20:58
het is niet normaal dat snaren zomaar breken of je moet erg hard raggen...dan zou de snaren van m'n Richwood ook telkens breken

vox
9 augustus 2007, 21:00
dan zou de snaren van m'n Richwood ook telkens breken

precies dus ik zou als ik jou was er even naar laten kijken ik betwijfel niet dat het merk squier slechter is dan stagg.. dus ff terug naar je verkoper en ff vragen

Rouzy
9 augustus 2007, 21:01
precies dus ik zou als ik jou was er even naar laten kijken ik betwijfel niet dat het merk squier slechter is dan stagg.. dus ff terug naar je verkoper en ff vragen
:seriousf: :seriousf: ik had die gitaar in indonesie gekocht :seriousf: ik denk dat het niet meer gaat lukken

vox
9 augustus 2007, 21:03
:seriousf: :seriousf: ik had die gitaar in indonesie gekocht :seriousf: ik denk dat het niet meer gaat lukken

nah dan gewoon naar een lokale gitaar handel die ook gitaren repareert die niet bij hun vandaan komen. squier is een leuke gitaar, het is omdat ik single coil niks vind anders had ik van hun al een telecaster gehad mooi model vind ik dat...

Rouzy
9 augustus 2007, 21:10
nah dan gewoon naar een lokale gitaar handel die ook gitaren repareert die niet bij hun vandaan komen. squier is een leuke gitaar, het is omdat ik single coil niks vind anders had ik van hun al een telecaster gehad mooi model vind ik dat...dan kan je toch deze kopen? :seriousf: http://www.guitar.co.uk/documents/178/178-large.jpg

vox
9 augustus 2007, 21:11
dan kan je toch deze kopen? :seriousf: http://www.guitar.co.uk/documents/178/178-large.jpg

nee dan ga ik toch weer voor een les paul als ik humbuckers wil.. moeilijk uit te leggen..

maargoed wat vind je zelf van die squier?

hendrix2
9 augustus 2007, 21:12
edit: oei, wist niet dat hier al zoveel reacties staan, min opmerking zal wel nutteloos geweest zijn

Rouzy
9 augustus 2007, 21:13
nee dan ga ik toch weer voor een les paul als ik humbuckers wil.. moeilijk uit te leggen..

maargoed wat vind je zelf van die squier?
die op die foto bedoel je?

vox
9 augustus 2007, 21:14
Je koopt vorige week een nieuwe gitaar en je raakt er een knop van kwijt????? Hoe doe je zoiets.

geloof mij hendrix.. rouzy krijgt meer voor elkaar.. maar nu je toch dit ff gelezen heb.. wat vind jij van dit alles? squier redelijke gitaar? en waaom die snaren steeds breken... ik had al wat oplossingen maar lang niet alles en het lijkt mij en vndt dat het toch niet mag op een squier


die op die foto bedoel je?
nee je eiges

Rouzy
9 augustus 2007, 21:18
geloof mij hendrix.. rouzy krijgt meer voor elkaar.. maar nu je toch dit ff gelezen heb.. wat vind jij van dit alles? squier redelijke gitaar? en waaom die snaren steeds breken... ik had al wat oplossingen maar lang niet alles en het lijkt mij en vndt dat het toch niet mag op een squier


nee je eiges
ik ben zo terug ff pc rebooten:D

vox
9 augustus 2007, 21:21
ik ben zo terug ff pc rebooten:D

jah joh ik ga ff pissen.. :nervous:

Rouzy
9 augustus 2007, 21:25
jah joh ik ga ff pissen.. :nervous:
:seriousf: nou van m'n squier vind ik de actie zo hoog als ik 'm laag doe kan ik niet lekker benden maar invergeleken met m'n richwood en LP en kan ik met die 2 gitaren veel hoger benden dan de squier hoe kan dat? :???:

hendrix2
9 augustus 2007, 21:30
Volgens mij Rouzy, zit er een zeldzaam soort wormpje verscholen in het hout van je Squier. Overdag houdt het zich koest, maar als het donker is kruipt het uit zijn schuilplaats en knaagt aan je snaren. Daardoor verzwakken ze uiteraard. Dit klinkt misschien dom, maar ik ben student biologie en heb dit jaar verschillende soorten wormen onderzocht dus ik kan het weten. Heb het zelf ook ooit gehad bij mijn fender.
Ik zou gewoon deze nacht om het kwartier even het licht aan doen in de hoop de worm te betrappen. Dan kan je hem gewoon verwijderen.

Er zijn hier ongetwijfeld wel enkele mensen die het ook voorgehad hebben.

Veel succes ermee.

Rouzy
9 augustus 2007, 21:33
Volgens mij Rouzy, zit er een zeldzaam soort wormpje verscholen in het hout van je Squier. Overdag houdt het zich koest, maar als het donker is kruipt het uit zijn schuilplaats en knaagt aan je snaren. Daardoor verzwakken ze uiteraard. Dit klinkt misschien dom, maar ik ben student biologie en heb dit jaar verschillende soorten wormen onderzocht dus ik kan het weten. Heb het zelf ook ooit gehad bij mijn fender.
Ik zou gewoon deze nacht om het kwartier even het licht aan doen in de hoop de worm te betrappen. Dan kan je hem gewoon verwijderen.

Er zijn hier ongetwijfeld wel enkele mensen die het ook voorgehad hebben.

Veel succes ermee.ooh dankjewel hendrix2 je weet hoeveel dieren/insecten in indo zitten :seriousf: en flink wat koffie drinken:D en oohja is ie groot of klein of ziet er net uit als een gewone regenworm?

vox
9 augustus 2007, 21:36
:seriousf: nou van m'n squier vind ik de actie zo hoog als ik 'm laag doe kan ik niet lekker benden maar invergeleken met m'n richwood en LP en kan ik met die 2 gitaren veel hoger benden dan de squier hoe kan dat? :???:

afstellen??? joh geen idee. hoelang speel je al?????


Volgens mij Rouzy, zit er een zeldzaam soort wormpje verscholen in het hout van je Squier. Overdag houdt het zich koest, maar als het donker is kruipt het uit zijn schuilplaats en knaagt aan je snaren. Daardoor verzwakken ze uiteraard. Dit klinkt misschien dom, maar ik ben student biologie en heb dit jaar verschillende soorten wormen onderzocht dus ik kan het weten. Heb het zelf ook ooit gehad bij mijn fender.
Ik zou gewoon deze nacht om het kwartier even het licht aan doen in de hoop de worm te betrappen. Dan kan je hem gewoon verwijderen.

Er zijn hier ongetwijfeld wel enkele mensen die het ook voorgehad hebben.

Veel succes ermee.

heb ik ook last van gehad.. MIJ GITAREN KRIJGEN ZE NIET MEER DIE VIEZE MIERENNEUKERS..

Rouzy
9 augustus 2007, 21:39
afstellen??? joh geen idee. hoelang speel je al?????



heb ik ook last van gehad.. MIJ GITAREN KRIJGEN ZE NIET MEER DIE VIEZE MIERENNEUKERS..
:seriousf: waar komen die wormen vandaag eigenlijk? ok had 'm een keertje zelf 2 keer afgesteld ik zal 'm wel een keertje weer goed afstellen :noob:

vox
9 augustus 2007, 21:41
:seriousf: waar komen die wormen vandaag eigenlijk? ok had 'm een keertje zelf 2 keer afgesteld ik zal 'm wel een keertje weer goed afstellen :noob:

wormen waar ze vandaan komen? uit je gitaar natuurlijk tjah het blijft hout he..

wat voor "duurdere" gitaar wil je hebben?? en wat heb je nu allemaal in totaal staan??

hendrix2
9 augustus 2007, 21:42
ooh dankjewel hendrix2 je weet hoeveel dieren/insecten in indo zitten :seriousf: en flink wat koffie drinken:D en oohja is ie groot of klein of ziet er net uit als een gewone regenworm?
Iets kleiner dan een regenworm. Maar toch nog goed zichtbaar.

vox
9 augustus 2007, 21:43
Iets kleiner dan een regenworm. Maar toch nog goed zichtbaar.

hendrix had jij last van die variant met zwarte oogjes???

hendrix2
9 augustus 2007, 21:45
hendrix had jij last van die variant met zwarte oogjes???
Jup, het kreng had trouwens eitjes gelegd. Dacht ik net dat ik er vanaf was, zat daar plots een hele boel kleine wormpjes aan m'n snaren snachts.

Rouzy
9 augustus 2007, 21:46
wat voor "duurdere" gitaar wil je hebben?? en wat heb je nu allemaal in totaal staan??een Gib of een Fender ik heb in totaal 4 elecktrische gitaren 2 akoestische 1 bass

Rouzy
9 augustus 2007, 21:47
Jup, het kreng had trouwens eitjes gelegd. Dacht ik net dat ik er vanaf was, zat daar plots een hele boel kleine wormpjes aan m'n snaren snachts.oohja de gitaar zit op zolder:p m'n D snaar is kapot :seriousf: ik denk dat er nu wel heel veel eitjes in m'n hout ligt

vox
9 augustus 2007, 21:51
een Gib of een Fender ik heb in totaal 4 elecktrische gitaren 2 akoestische 1 bass

nah je kunt die 4 verkopen... waarom hou je die squier niet gewoon.. opnieuw af laten stellen en dat probleem met die snaren oplossen , ik snap jou niet.. hoelang speel je al?


Jup, het kreng had trouwens eitjes gelegd. Dacht ik net dat ik er vanaf was, zat daar plots een hele boel kleine wormpjes aan m'n snaren snachts.

godver ze krikken ook overal niks is heilig meer voor ze...

bass blom
9 augustus 2007, 21:52
http://www.internut.nl/phpBB2/images/smiles/mhptfkil.gif

vox
9 augustus 2007, 21:53
http://www.internut.nl/phpBB2/images/smiles/mhptfkil.gif

:seriousf: hahahahaha

Rouzy
9 augustus 2007, 21:54
nah je kunt die 4 verkopen... waarom hou je die squier niet gewoon.. opnieuw af laten stellen en dat probleem met die snaren oplossen , ik snap jou niet.. hoelang speel je al?



godver ze krikken ook overal niks is heilig meer voor ze...
ja die squier kan ik wel houden ik ga denk de slagplaat zwart verven want ik had met stift erop getekend als ik het eraf haal dan word het blauw:p

hendrix2
9 augustus 2007, 21:57
Heb je foto's van je squier waar met stift op getekent is? Ik ben wel benieuwd.

vox
9 augustus 2007, 21:58
ja die squier kan ik wel houden ik ga denk de slagplaat zwart verven want ik had met stift erop getekend als ik het eraf haal dan word het blauw:p

zwarte verf gaat er zo vanaf.. maargoed waarom zeiken je ouders/familie dat je duurdere gitaar moet kopen... je heb een squier en een richwood gekregen van je vader had ie dan niet gelijk een gibson kunnen kopen voor je..

en hoelang speel je?

Rouzy
9 augustus 2007, 21:59
zwarte verf gaat er zo vanaf.. maargoed waarom zeiken je ouders/familie dat je duurdere gitaar moet kopen

en hoelang speel je?dus ook met autolak?
ooh ik speel al 3 jaar m'n solo cover http://nl.youtube.com/watch?v=GTtVd0GG0d8 ik heb nog meer solo covers en er zitten bandvideos bij :rockon:

vox
9 augustus 2007, 22:01
dus ook met autolak?
ooh ik speel al 3 jaar m'n solo cover http://nl.youtube.com/watch?v=GTtVd0GG0d8 ik heb nog meer solo covers en er zitten bandvideos bij :rockon:

geen idee of het dan er ook afgaat..

Rouzy
9 augustus 2007, 22:01
Heb je foto's van je squier waar met stift op getekent is? Ik ben wel benieuwd.op de slagplaat:p

vox
9 augustus 2007, 22:02
heb je ook een heb je ook een American Fender Strat (custom)

Rouzy
9 augustus 2007, 22:03
heb je ook een heb je ook een American Fender Strat (custom)nee nu niet meer van m'n oom geleend een USA strat Custom Shop :p

Rouzy
9 augustus 2007, 22:05
http://photos-d.ak.facebook.com/photos-ak-sf2p/v111/116/60/544017218/n544017218_91443_4563.jpg

vox
9 augustus 2007, 22:05
nee nu niet meer van m'n oom geleend een USA strat Custom Shop :p

jah dat zeg ik een gitaar uit de custom shop.. maargoed oefen gewoon nog ff lekker door op die squier joh..

en verkoop die les paul gewoon door..

Rouzy
9 augustus 2007, 22:06
jah dat zeg ik een gitaar uit de custom shop.. maargoed oefen gewoon nog ff lekker door op die squier joh..

en verkoop die les paul gewoon door..
of op de Richwood :seriousf:

hendrix2
9 augustus 2007, 22:11
Even serieus, je speelt eigenlijk best wel goed gitaar hoor. Ik keek net even je filmpjes. Gezien je leeftijd helemaal niet slecht.

Ik vond je Little wing intro meer dan behoorlijk gespeeld...

Wel ben je ontzettend naïef, probeer daar wat aan te werken :)

Rouzy
9 augustus 2007, 22:13
Even serieus, je speelt eigenlijk best wel goed gitaar hoor. Ik keek net even je filmpjes. Gezien je leeftijd helemaal niet slecht.

Ik vond je Little wing intro meer dan behoorlijk gespeeld...

Wel ben je ontzettend naïef, probeer daar wat aan te werken :)
ok dankuwel want iedereen is boven m'n leeftijd maar ik dacht dat little wing juist slecht was

vox
9 augustus 2007, 22:16
ok dankuwel want iedereen is boven m'n leeftijd maar ik dacht dat little wing juist slecht was

inderdaad klonk niet slecht echt niet slecht.. gewoon doorgaan wat hendrix2 zegt je bent ietwat naief..

hendrix2
9 augustus 2007, 22:17
ok dankuwel want iedereen is boven m'n leeftijd maar ik dacht dat little wing juist slecht was
Nee hoor, valt best mee. Kan uiteraard nog vloeiender en iets meer in de maat, maar al bij al is het best ok.

vox
9 augustus 2007, 22:19
Nee hoor, valt best mee. Kan uiteraard nog vloeiender en iets meer in de maat, maar al bij al is het best ok.

gezien je leeftijd is het goed.. ik wou dat ik het toen ik 12 was.. of uberhaupt de discipline te hebben om die gekregen accoustisce gitaar aan te raken.. :seriousf:

Rouzy
9 augustus 2007, 22:19
Nee hoor, valt best mee. Kan uiteraard nog vloeiender en iets meer in de maat, maar al bij al is het best ok.ok dankuwel :soul: little wing kon ik al toen ik 11 was :seriousf: maar toen had ik nog geen webcam :(

Rouzy
9 augustus 2007, 22:20
gezien je leeftijd is het goed.. ik wou dat ik het toen ik 12 was.. of uberhaupt de discipline te hebben om die gekregen accoustisce gitaar aan te raken.. :seriousf: :seriousf:

vox
9 augustus 2007, 22:23
:seriousf:

maargoed naief of niet... niet teveel aantrekken wat je moet kopen in hun ogen..

Rouzy
9 augustus 2007, 22:25
maargoed naief of niet... niet teveel aantrekken wat je moet kopen in hun ogen.. :seriousf: maar ze vinden dat ik goed spelen daarom moet ik een goede gitaar kopen ze zeggen als ik een goede gitaar heb dat dat beter staat en als ik een dure gitaar koop dan hoef ik alleen maar de helft te betalen :cheerup: :seriousf: wat een lange gesprek hebben we gehad vind je niet?

vox
9 augustus 2007, 22:31
:seriousf: maar ze vinden dat ik goed spelen daarom moet ik een goede gitaar kopen ze zeggen als ik een goede gitaar heb dat dat beter staat en als ik een dure gitaar koop dan hoef ik alleen maar de helft te betalen :cheerup: :seriousf: wat een lange gesprek hebben we gehad vind je niet?

tjah. een dure gitaar oogt wel maar ik bedoel alleen dat het niet beter is zelfs gibson is niet altijd beter dan een veel goedkopere ibanez... ik zelf heb een epiphone en zou geen eens een gibson willen hebben..

Rouzy
9 augustus 2007, 22:34
tjah. een dure gitaar oogt wel maar ik bedoel alleen dat het niet beter is zelfs gibson is niet altijd beter dan een veel goedkopere ibanez... ik zelf heb een epiphone en zou geen eens een gibson willen hebben..ok dankuwel:)

hendrix2
9 augustus 2007, 22:35
Merk en prijs doet er niet veel toe. Je zal echt niet beter kunnen spelen op een gibson dan op een richwood.

Als je twijfelt tussen gibson en fender zou ik zeker nog wachten om iets te kopen, want dan weet je eigenlijk helemaal niet wat je wil. En dan kun je binnen een jaar (of meerdere jaren) heel bedrogen uitkomen.

Zo moest ik persé een les paul hebben, maar nu blijkt dus dat ik daar in al die jaren bijna nooit op gespeelt heb en da's dus eigenlijk een miskoop geweest. Ik had dat geld liever gebruikt om nog een fendertje bij te kopen.

Probeer ook eens leestekens ofzo te gebruiken. Het zou je berichten iets normaler laten overkomen en ik denk dat mensen je ook iets serieuzer zullen nemen dan.

Rouzy
9 augustus 2007, 22:45
Merk en prijs doet er niet veel toe. Je zal echt niet beter kunnen spelen op een gibson dan op een richwood.

Als je twijfelt tussen gibson en fender zou ik zeker nog wachten om iets te kopen, want dan weet je eigenlijk helemaal niet wat je wil. En dan kun je binnen een jaar (of meerdere jaren) heel bedrogen uitkomen.

Zo moest ik persé een les paul hebben, maar nu blijkt dus dat ik daar in al die jaren bijna nooit op gespeelt heb en da's dus eigenlijk een miskoop geweest. Ik had dat geld liever gebruikt om nog een fendertje bij te kopen.

Probeer ook eens leestekens ofzo te gebruiken. Het zou je berichten iets normaler laten overkomen en ik denk dat mensen je ook iets serieuzer zullen nemen dan.ja idd ik heb vaak van die miskopen ja maar leestekens wat is dat?

vox
9 augustus 2007, 22:48
Merk en prijs doet er niet veel toe. Je zal echt niet beter kunnen spelen op een gibson dan op een richwood.

Als je twijfelt tussen gibson en fender zou ik zeker nog wachten om iets te kopen, want dan weet je eigenlijk helemaal niet wat je wil. En dan kun je binnen een jaar (of meerdere jaren) heel bedrogen uitkomen.

Zo moest ik persé een les paul hebben, maar nu blijkt dus dat ik daar in al die jaren bijna nooit op gespeelt heb en da's dus eigenlijk een miskoop geweest. Ik had dat geld liever gebruikt om nog een fendertje bij te kopen.

Probeer ook eens leestekens ofzo te gebruiken. Het zou je berichten iets normaler laten overkomen en ik denk dat mensen je ook iets serieuzer zullen nemen dan.

ben ik mee eens hendrix,

fender heeft geen humbuckers (over het algemeen niet) en gibson heeft over het algemeen alleen maar humbuckers. dus niet alleen gaan zoeken met een merknaam in je hoofd..

je moet dus gaan zoeken naar een gitaar met jou wensen, single coil of humbucker, tremelo of geen tremelo (thats the question ;)) stijl muxiek enzo..

en vanuit daar komen vast wel een paar goede gitaren naar voren

Rouzy
9 augustus 2007, 22:50
ben ik mee eens hendrix,

fender heeft geen humbuckers (over het algemeen niet) en gibson heeft over het algemeen alleen maar humbuckers. dus niet alleen gaan zoeken met een merknaam in je hoofd..

je moet dus gaan zoeken naar een gitaar met jou wensen, single coil of humbucker, tremelo of geen tremelo (thats the question ;)) stijl muxiek enzo..ooh zaterdag had ik met m'n familieband gespeeld ze spelen vaak met tremolo's en ze spelen the shadows ook en ik vind single coil en hum het zelfde lijken:p zelfde geluid

Gitaristje 18
9 augustus 2007, 22:51
Je moet je sowieso nooit blind staren op een merk. En dat hoor je van een merk geilerd, dus kan je nagaan :p.
Ik heb vandaag een fender gekocht en tijdens het uitzoeken zijn er fenders door mijn handen gegaan die ik echt niet voor dat bedrag wilde hebben. Dat is natuurlijk heel subjectief he, de ander vind hem misschien wel helemaal te gek. Das het leuke van meningen, iedereen heeft een andere.
Maar zo heb ik bijvoorbeeld een keer op een Gibson Les Paul Studio gespeeld. Nou wat een afknapper was dat zeg. Dat klonk echt helemaal nergens naar, ik kon er echt niks van maken. Zowel clean als met distortion was de hele sound ruk. Hij speelde wel echt goddelijk. Die hals en hoe hij reageerde op bends. Heerlijk.
Maar goed, er zullen ongetwijfeld ook hele goede Les Pauls Studio's zijn met een goede sound, want hij wordt wel regelmatig verkocht. Maar ik ken goedkopere gitaren die vele malen beter klinken dan die ik heb bespeeld.
Dus vandaar dat je niet teveel blind moet staren op het merkje ;). Een beetje mag wel, dat doet volgens mij iedere gitarist wel :p

vox
9 augustus 2007, 22:52
ooh zaterdag had ik met m'n familieband gespeeld ze spelen vaak met tremolo's en ze spelen the shadows ook

oke maar wat wil jij dan spelen voor muziek.. inderdaad shadows is veel tremelo en de fender stratocaster (omdat te coveren is dat geen pre)

vox
9 augustus 2007, 23:03
Je moet je sowieso nooit blind staren op een merk. En dat hoor je van een merk geilerd, dus kan je nagaan :p.
Ik heb vandaag een fender gekocht en tijdens het uitzoeken zijn er fenders door mijn handen gegaan die ik echt niet voor dat bedrag wilde hebben. Dat is natuurlijk heel subjectief he, de ander vind hem misschien wel helemaal te gek. Das het leuke van meningen, iedereen heeft een andere.
Maar zo heb ik bijvoorbeeld een keer op een Gibson Les Paul Studio gespeeld. Nou wat een afknapper was dat zeg. Dat klonk echt helemaal nergens naar, ik kon er echt niks van maken. Zowel clean als met distortion was de hele sound ruk. Hij speelde wel echt goddelijk. Die hals en hoe hij reageerde op bends. Heerlijk.
Maar goed, er zullen ongetwijfeld ook hele goede Les Pauls Studio's zijn met een goede sound, want hij wordt wel regelmatig verkocht. Maar ik ken goedkopere gitaren die vele malen beter klinken dan die ik heb bespeeld.
Dus vandaar dat je niet teveel blind moet staren op het merkje ;). Een beetje mag wel, dat doet volgens mij iedere gitarist wel :p

mee eens daarom hoef ik ook niet pesee een gibson les paul.. ik ben blij met mijn epiphone.. gibson en fender worden echter flink overrated.. en daardoor worden sommige merken vergeten of geen eens overwogen te kopen..

Rouzy
9 augustus 2007, 23:03
oke maar wat wil jij dan spelen voor muziek.. inderdaad shadows is veel tremelo en de fender stratocaster (omdat te coveren is dat geen pre)als er geen tremolo's op zitten kan ik er toch een Bigsby opzetten? maar als er tremolo opzit maakt mij dat niet uit of als er geen 1 opzit

vox
9 augustus 2007, 23:04
als er geen tremolo's op zitten kan ik er toch een Bigsby opzetten? maar tremolo maakt mij geen probleem of niet

oke.. maar blijf jij bij je single coils of ga je voor humbuckers???

Rouzy
9 augustus 2007, 23:08
oke.. maar blijf jij bij je single coils of ga je voor humbuckers???maar wat is het verschil tussen singe coils en humbuckers ze klinken toch eigenlijk hetzelfde of niet?
oohja ik weet al waarom zo'n hoge actie erop zit :p omdat de hals zo dun is

vox
9 augustus 2007, 23:10
maar wat is het verschil tussen singe coils en humbuckers ze klinken toch eigenlijk hetzelfde of niet?
oohja ik weet al waarom zo'n hoge actie erop zit :p omdat de hals zo dun is

wat heeft dat te maken met de actie laag of hoog :s maargoed

humbuckers single coil hetzelfde :o je heb een les paul gekocht en een single coil en je hoort het verschil niet???

hendrix2
9 augustus 2007, 23:15
ja idd ik heb vaak van die miskopen ja maar leestekens wat is dat?
Meen je dit nou????

Leestekens zijn komma's, punten, dubbele punten,...
Probeer je zinnen wat expressie te geven.

als ik alles in een lange zin zet zonder ook maar een leesteken te gebruiken dan is dat niet voor iedereen even duidelijk voor sommigen wel natuurlijk wat ik nu eigenlijk met die zijn probeer duidelijk te maken snap je mij een beetje wat ik bedoel het zou dus heel erg handig zijn als je daar wat rekening mee houdt want het leest ongelooflijk irritant snap je

vox
9 augustus 2007, 23:16
Meen je dit nou????

Leestekens zijn komma's, punten, dubbele punten,...
Probeer je zinnen wat expressie te geven.

als ik alles in een lange zin zet zonder ook maar een leesteken te gebruiken dan is dat niet voor iedereen even duidelijk voor sommigen wel natuurlijk wat ik nu eigenlijk met die zijn probeer duidelijk te maken snap je mij een beetje wat ik bedoel het zou dus heel erg handig zijn als je daar wat rekening mee houdt want het leest ongelooflijk irritant snap je

dat kon ik dus niet volgen hendrix.. ;)

Danny Drug
9 augustus 2007, 23:17
ik schaam mij een beetje voor deze thread... :nervous:

vox
9 augustus 2007, 23:18
ik schaam mij een beetje voor deze thread... :nervous:

tjah je kan hem negeren.. ;) maargoed ik begrijp wat je bedoeld...

de begin poster moet veel leren en is erg naief.. maargoed

Rouzy
9 augustus 2007, 23:21
Meen je dit nou????

Leestekens zijn komma's, punten, dubbele punten,...
Probeer je zinnen wat expressie te geven.

als ik alles in een lange zin zet zonder ook maar een leesteken te gebruiken dan is dat niet voor iedereen even duidelijk voor sommigen wel natuurlijk wat ik nu eigenlijk met die zijn probeer duidelijk te maken snap je mij een beetje wat ik bedoel het zou dus heel erg handig zijn als je daar wat rekening mee houdt want het leest ongelooflijk irritant snap je
oohja leestekens nu weet ik het weer

Rouzy
9 augustus 2007, 23:23
wat heeft dat te maken met de actie laag of hoog :s maargoed

humbuckers single coil hetzelfde :o je heb een les paul gekocht en een single coil en je hoort het verschil niet???nou een strat heeft meer standen en een LP weer niet

vox
9 augustus 2007, 23:26
nou een strat heeft meer standen en een LP weer niet

dat heeft er geen moer mee te maken..

Rouzy
9 augustus 2007, 23:28
dat heeft er geen moer mee te maken..
nouja ik probeer morgen wel het verschil te horen :seriousf:

vox
9 augustus 2007, 23:29
nouja ik probeer morgen wel het verschil te horen :seriousf:

oke... zoek ook ff op wat het verschil is..

Rouzy
9 augustus 2007, 23:30
oke... zoek ook ff op wat het verschil is..
kan ik dat op wiki vinden?

vox
9 augustus 2007, 23:34
kan ik dat op wiki vinden?

ken een koe scheiten???

Rouzy
9 augustus 2007, 23:37
ken een koe scheiten???ja... :dance:

iwamoto
9 augustus 2007, 23:37
een LP heeft trouwens zoveel standen als je zelf wilt, coil split...uit fase...etc etc

vox
9 augustus 2007, 23:39
een LP heeft trouwens zoveel standen als je zelf wilt, coil split...uit fase...etc etc

we gaan het niet moeilijker maken he ;) kom op :p

Rouzy
9 augustus 2007, 23:43
we gaan het niet moeilijker maken he ;) kom op :p
nee me vader kan dat

Gitaristje 18
9 augustus 2007, 23:53
Humbuckers klinken veel voller en vetter en hebben meer ballen. Daarom zie je ze ook vaak bij heavy metal enzo, humbuckers hebben een dik vet geluid en dat is wel lekker als je daar distortion bij doet.

Single Coils klinken feller en helderder. Die klinken clean ook heel mooi, dat zijn humbuckers ook wel, maar ik zelf vind SC's wat leuker als ze clean zijn. Trouwens met distortion kunnen deze ook erg lekker klinken, het klinkt dan wat helderder en agressiever.

Rouzy
9 augustus 2007, 23:54
Humbuckers klinken veel voller en vetter en hebben meer ballen. Daarom zie je ze ook vaak bij heavy metal enzo, humbuckers hebben een dik vet geluid en dat is wel lekker als je daar distortion bij doet.

Single Coils klinken feller en helderder. Die klinken clean ook heel mooi, dat zijn humbuckers ook wel, maar ik zelf vind SC's wat leuker als ze clean zijn. Trouwens met distortion kunnen deze ook erg lekker klinken, het klinkt dan wat helderder en agressiever.ok heel erg bedankt :rockon:

ibbie
10 augustus 2007, 00:00
ik vind em er gruwelijk uit zien. no shit

jappiej
10 augustus 2007, 00:01
het slowchat-gehalte wordt al lager... ;)

Rouzy
10 augustus 2007, 00:02
het slowchat-gehalte wordt al lager... ;)
ja idd we zijn denk ik uitgepraat :seriousf: en ik denk dat ik ga slapen dus voorlopig rust :dance:

vox
10 augustus 2007, 00:03
nou ik denk dat het eerder zoiets is als van ik heb geen zin meer om erop in te gaan.

Rouzy
10 augustus 2007, 00:06
nou ik denk dat het eerder zoiets is als van ik heb geen zin meer om erop in te gaan.nee maar ik wacht op de wiring schema van iwa 8)

vox
10 augustus 2007, 00:07
nee maar ik wacht op de wiring schema van iwa 8)

wat wil je nou weer doen dan???

Rouzy
10 augustus 2007, 00:09
een LP heeft trouwens zoveel standen als je zelf wilt, coil split...uit fase...etc etc
dat wil ik doen... :p :seriousf:

vox
10 augustus 2007, 00:13
dat wil ik doen... :p :seriousf:

oh oke... waarom???

Rouzy
10 augustus 2007, 00:14
oh oke... waarom???
cool toch maar goed ik ga ff slapen dus lekker RUST! op GN :rockon:

vox
10 augustus 2007, 00:15
cool toch maar goed ik ga ff slapen dus lekker RUST! op GN :rockon:

oh oke... :nervous:

Butger
10 augustus 2007, 02:18
Rouzy wat komt en toch een gigantische puit van onzin en bullshit uit je orale gat! Het is fucking ongeloflijk!!!!
En je krijgt de hoofdprijs voor het overmatige gebruik van :seriousf: :seriousf: :seriousf: :seriousf: !!!!!!!!!!

Desondanks speel je geheel tegen mijn verwachting in best goed! Het is fucking ongelofelijk! Dus ga zo door, maar wees in godsnaam iets kritischer waar het betreft je gitaren / geluiden. Een single-coil en een humbucker klinken maar in één opzicht hetzelfde en dat is het feit dat er geluid uit komt, wat nog geen ene hol van een varken met klank te maken heeft!

En nu staat er linktbovenin gitaarnet dat het vandaag 00:18 is maar tis op mijn pc toch echt 02:18 sjonge jonge jonge jonge tis weer fucking ongelofelijk

vox
10 augustus 2007, 02:41
Rouzy wat komt en toch een gigantische puit van onzin en bullshit uit je orale gat! Het is fucking ongeloflijk!!!!
En je krijgt de hoofdprijs voor het overmatige gebruik van :seriousf: :seriousf: :seriousf: :seriousf: !!!!!!!!!!

Desondanks speel je geheel tegen mijn verwachting in best goed! Het is fucking ongelofelijk! Dus ga zo door, maar wees in godsnaam iets kritischer waar het betreft je gitaren / geluiden. Een single-coil en een humbucker klinken maar in één opzicht hetzelfde en dat is het feit dat er geluid uit komt, wat nog geen ene hol van een varken met klank te maken heeft!

En nu staat er linktbovenin gitaarnet dat het vandaag 00:18 is maar tis op mijn pc toch echt 02:18 sjonge jonge jonge jonge tis weer fucking ongelofelijk

bij mij staat gewoon de goede tijd..

en je heb gelijk..

iwamoto
10 augustus 2007, 04:32
Humbuckers klinken veel voller en vetter en hebben meer ballen. Daarom zie je ze ook vaak bij heavy metal enzo, humbuckers hebben een dik vet geluid en dat is wel lekker als je daar distortion bij doet.

Single Coils klinken feller en helderder. Die klinken clean ook heel mooi, dat zijn humbuckers ook wel, maar ik zelf vind SC's wat leuker als ze clean zijn. Trouwens met distortion kunnen deze ook erg lekker klinken, het klinkt dan wat helderder en agressiever.
heb je wel eens met een parallel geschakelde neck hb gespeeld? dat klinkt pas mooi, uiteraard niet zo mooi als piezo, maar echt een mooi geluidje

almarvk
10 augustus 2007, 07:59
De lol is er nu wel vanaf. Ouwehoeren doen we maar in Off-topic.

Vragen? -> PM!