PDA

View Full Version : Slagplaat met ingebouwde elemente



the_arod
9 augustus 2007, 11:38
Hello everyone,

ik was aan het kijken om mijn slecht klinkende Strat van Stagg wat extra power te geven. Nu vond ik van Emg de KH 20 en de KH 21. Mijn vragen zijn:

1) Zou dit een waardevolle upgrade zijn?? (nu kom a.u.b. niet met verhalen dat het toch nooit zo goed gaat klinken als een goede gitaar met die KH 20/21, dat weet ik, het gaat me om de upgrade. Mijn budget is niet groot genoeg voor een goede nieuwe gitaar)

2) Hebben andere elementfabrikanten ook zoiets dergelijks?? (DiMarzio, Seymour Duncan, ...)

almarvk
9 augustus 2007, 11:42
De elementen zullen altijd een verbetering zijn, maar dat is jou persoonlijke mening omdat het zorg draagt aan jou geluid. Je kan op de website van de fabrikanten vaak luisteren naar soundclips van gitaren met deze elementen.

Echter, je hebt een Stagg... Deze zal nooit 'beter' gaan klinken. Je kan beter een goede gitaar kopen dan een Stagg up te graden. De gitaar zal het nooit, maar dan ook echt nooit, waard zijn.

ben vanhoof
9 augustus 2007, 11:55
Voor die 250 - 300€ die je wilt uitgeven aan die elementen, kan je veel beter naar een gitaar gaan zoeken in die prijsklasse, 2dehands bijvoorbeeld. Voor 100€ meer vind je makkelijk een ibanez, fender,.... met de HSS of gewoon HH configuratie die veel beter speelt dan jouw stagg en qua klank soms niet erg moet onder doen voor die emg setjes.
Of koop een betere goedkopere gitaar 2dehands voor 200€ en steek er 1 emg in, die je niet meer dan 90€ kost.

the_arod
9 augustus 2007, 12:14
oke, duidelijk

dus ik zou er bij wijze meer aan hebben alleen het brugelement te vervangen (door bijvoorbeeld een Hotrails??) en de rest van het geld op te sparen?

orreltak
9 augustus 2007, 12:22
tja...het wat je er voor over hebt.
maar voor een heavy brugHB in SCformaat heb je aan een hotrails een goeie

the_arod
9 augustus 2007, 13:17
nouja, het is simpel: deze gitaar, zo goed of zo slecht alsie kan klinken zal voorlopig wel even de enige in mijn collectie blijven (arme student he :( )

En ik zou er wel een eurootje of 100 a 150 voor over hebben om hem een stuk beter te laten klinken, vandaar mijn vraag :)

almarvk
9 augustus 2007, 13:20
Dan zou ik voor een andere gitaar gaan...

G.G.
9 augustus 2007, 13:25
Dan zou ik voor een andere gitaar gaan...

Of een GFS Lil' Killer voor $30, en dan rustig gaan sparen.

Kim Wilson
9 augustus 2007, 13:26
Ik ga met Almar mee. Knal je Stagg op marktplaats voor €50, doe er €150 bij en je hebt een pracht van een London City o.i.d.

no 1 hops
9 augustus 2007, 15:09
ben het niet helemaal eens daarmee.
als de gitaar goed speelt,en je koopt een slagplaat zet daar jouw nieuwe pups in, bewaart de oude slagplaat voro later als je hem inruild of verkoopt omdat je dan een beter hebt is ook een optie.
je kunt die pups immers weer omzetten naar een andere gitaar.

ik heb o.a een ervaring van iemand gehoord die een goedkoop strat setje uit de GFS blowout sektie had gekocht en in een MIM strat had gezet en ze beter vond klinken dan de originele.

nu denk ik dat de KH, voor kirk hammet staat?, en dat zijn dan waarschijnlijk humbuckers?

Vonk
9 augustus 2007, 15:14
Of een GFS Lil' Killer voor $30, en dan rustig gaan sparen.

GFS! De beste upgrade voor jouw budget; kost ongeveer 50-60 euro voor een setje en klinkt echt perfect. Waarschijnlijk kun je zelfs het setje nog gebruiken als je een nieuwe gitaar koopt, zolang er al geen DiMarzio's, SD's of EMG's inzitten.

Ik heb Fat Pafs in mijn LP en het was de investering dubbel en dwars waard.

Guitarfetish.com trouwens.

Orgasmocaster
9 augustus 2007, 16:03
You can't polish a turd!

Serieus, voor 100-150 kun je op ebay of marktplaats een hele goede gitaar kopen.. een matsumoku uit de 80's voor 150 is al 10 x zo goed als een Stagg! (ook al heb ik persoonlijk nooit een stagg gezien of vastgehouden:))
Als je hem dan zonodig wilt upgraden, koop dan een van de prewired pg's van GFS. die zijn goedkoop ($35 ofzo) en zullen echt beter klinken dan de stock pups

the_arod
22 augustus 2007, 11:27
GFS Crunchy Rails??
GFS Power Rails??
welke van de twee zijn beter voor het hardere werk?

almarvk
22 augustus 2007, 11:30
Stuur ze een mailtje. Ze helpen je, naar mijn weten, altijd goed met het uitzoeken van de voor jouw perfecte elementen.

Vonk
22 augustus 2007, 11:31
Ligt aan je versterker en stijl (death, black, thrash of hardrock).
Mail gewoon even naar de winkel zelf, ze antwoorden heel snel en behulpzaam.

En post het antwoord hier ook, ik ben wel benieuwd ;)

Sjel
22 augustus 2007, 11:41
nouja, het is simpel: deze gitaar, zo goed of zo slecht alsie kan klinken zal voorlopig wel even de enige in mijn collectie blijven (arme student he :( )

En ik zou er wel een eurootje of 100 a 150 voor over hebben om hem een stuk beter te laten klinken, vandaar mijn vraag :)

Voor een 150 à 200 euro heb je al een tweedehands London City. Kost maar een fractie meer, maar het kwaliteitsverschil met jouw geupgrade Stagg is heel erg groot. Misschien het overwegen waard?

YannickH
22 augustus 2007, 11:50
nu denk ik dat de KH, voor kirk hammet staat?, en dat zijn dan waarschijnlijk humbuckers?[/QUOTE]

duh:p k heb een kh 602 ltd da staat ook voor kirk hammett 8-) en het zijn 2 emg 81 pickups dat erin zitte

Steven Otto
22 augustus 2007, 12:19
als ik het zo zie, is het overbodig om een kh21 te kopen. zijn gewoon twee emg 81'ers humbuckers in een slagplaatje, slagplaatje hoef je niet per sé niet nieuw.
maar de kh20 is een emg 81 met twee EMG-s single coils.

en 200 euro in een 50 euro gitaar steken, ik zeg zonde.

YannickH
22 augustus 2007, 12:52
als ik het zo zie, is het overbodig om een kh21 te kopen. zijn gewoon twee emg 81'ers humbuckers in een slagplaatje, slagplaatje hoef je niet per sé niet nieuw.
maar de kh20 is een emg 81 met twee EMG-s single coils.

en 200 euro in een 50 euro gitaar steken, ik zeg zonde.

ja inderdaad het is maar een stagg..kun je beter een ibanez of squier kopen ofzo

TimmU
22 augustus 2007, 14:35
ik heb laatst voor 150 euro een ibanez gax30 gekocht, met 2 humbuckers erin om een beetje scheur te hebben (heb ook een fender strat) .als je zo'n gitaar koopt, dan ben je zeker 10x zo goed uit, ( je hebt nog veel meer relatief goedkope gitaren, kijk ook is op marktplaats o.i.d. , of ga inderdaad op zoek naar een sqiuer. elke upgrade voor een stagg is compleet zinloos, dat is hetzelfde als een dood varken elke dag kaviaar voeren!

dr.distortion
22 augustus 2007, 16:20
elke upgrade voor een stagg is compleet zinloos, dat is hetzelfde als een dood varken elke dag kaviaar voeren!

Sig worthy! :seriousf:

the_arod
20 november 2007, 12:33
well, I got rid of the Stagg!!!!


heb 'm ingeruild voor een LTD F-50 (en nog wat geld erbij gelegd), nog steeds geen uitmuntende gitaar, maar véél beter.

Nou is dat ding uitgerust met LTD-150 pickups, standaard dingetjes dus. Zou GFS erin zetten hier nog een serieuze sprong vooruit in geluid kunnen veroorzaken??

het zou gaan om de Power Rails in de brug, en de Crunchy Rails in de nek. Althans, deze reactie kreeg ik van GFS:
"The Crunchy Rails and Power rails are both designed for metal playing- Crunchy is a little brighter and harder- Powers are fuller and fatter"
denk dat Power goed is voor de brug, en de crunchy voor de nek, toch??

DarknessAwaits
20 november 2007, 12:45
Gefeliciteerd ermee!

Of de GFS pickups beter zullen klinken durf ik je niet te zeggen, waarschijnlijk wel. Ik zou wel een medium output element nemen voor de halspositie, dan ben je nog wat allrounder.

the_arod
21 november 2007, 10:10
zoiets als een Alnico Fat Paf Boutique voor in de neck?? is dat wat je bedoeld??

nog mensen die weten of GFS'jes een vooruitgang zullen zijn??

Puerco
21 november 2007, 10:56
Zoeen dus: http://www.espguitars.com/images/guitars/f-50_BLK.jpg
Mooi ding, gefeliciteerd!
Zou er lekker een tijdje op spelen, pickups vervangen kan altijd nog maar je bent al een enorme stap voorwaarts van waar je begon...
Als je nog geld over hebt zou ik dan zo zoetjes aan eens richting versterker kijken, wat voor versterker speel je nu op?

the_arod
21 november 2007, 21:31
foto's vanuit verschillende perspectieven volgen nog ;)

ik speel over een Spider II 30 Watt, maar omdat een nieuwe versterker kopen er voorlopig niet in zit qua geld dacht ik aan een setje GFS als upgrade
(heb namelijk al met héél veel gitaren over de Spider gespeeld, en heb gemerkt dat gitaren met betere pick-ups toch wel een stuk aangenamer klinken 8-)

Blend
21 november 2007, 21:41
Zoek een Sakai gitaar, die oude Japanners zijn over het algemeen goed. Er wordt op Sakai veel gebasht, maar ik heb echt een juweeltje van 'n gitaar voor weinig geld. Dat zal altijd beter zijn dan een Stagg upgraden.

EDIT: laat maar, heb de posts niet doorgelezen :)

Azrael
21 november 2007, 21:44
Serieus, voor 100-150 kun je op ebay of marktplaats een hele goede gitaar kopen.. een matsumoku uit de 80's voor 150 is al 10 x zo goed als een Stagg! (ook al heb ik persoonlijk nooit een stagg gezien of vastgehouden:))


Je praat gewoon een beetje na dus? Stel dat een heel forum elkaar na gaat lopen praten over dingen die ze nog niet eens gezien of bespeeld hebben, dan weet ik gelijk hoe ik de aanbevelingen hier moet beoordelen.....

Blend
21 november 2007, 21:52
elke upgrade voor een stagg is compleet zinloos, dat is hetzelfde als een dood varken elke dag kaviaar voeren!

dit is dan ook werkelijk de domste opmerking die ik tot nu toe heb gelezen op dit forum. Zelfs Stagg heeft prima spullen ertussen zitten, en ik weet zeker dat na enige upgrades en aanpassingen zelfs een Stagg goed (of iig beter) gaat klinken.

the_arod
23 november 2007, 09:29
foto's vanuit verschillende perspectieven volgen nog ;)

ik speel over een Spider II 30 Watt, maar omdat een nieuwe versterker kopen er voorlopig niet in zit qua geld dacht ik aan een setje GFS als upgrade
(heb namelijk al met héél veel gitaren over de Spider gespeeld, en heb gemerkt dat gitaren met betere pick-ups toch wel een stuk aangenamer klinken 8-)
even mezelf quoten omdat de vraag een beetje uit het oog was verloren

en een toevoeging: ik heb voor mezelf nog een bescheiden budget in m'n hoofd voor wat gitaarspullen en na wat nadenken heb ik 2 opties overgehouden:

1) upgrade van pick-ups: dan bestel ik voor 70 a 80 euro 2 elementjes van GFS, en laat deze door een gitaarbouwer inbouwen.
2) een leuk wah pedaaltje: Morleh Classic Wah (80 euro, feedback), Dunlop GCB 95 CryBaby (89 euro, feedback), Vox V847A (89 euro, musicstore.de), Rocktron Tri Wah (84 euro, musicstore.de) en een extra geluidskabel die nodig is.

Zouden jullie één van deze keuzes aanraden? is een Wah kopen een nuttigere investering dan die GFS'jes? Welke van deze Wah's is/zijn beste? barst maar los

Luke-wannabe
23 november 2007, 10:02
Ik zou een leuke wah kopen. Ik zou eerst maar eens op deze gitaar gaan spelen en dan eens kijken wat er niet goed aan is. Maar mijn keuze zal ook wel liggen aan het feit dat ik allergisch ben voor mensen die bij voorbaat al hun hele gitaar veranderen..

AoDf
23 november 2007, 10:49
is een Wah kopen een nuttigere investering dan die GFS'jes?

Is toch niet te vergelijken, het één heft het ander niet op ofzo. Als je een beter gitaargeluid wil, koop betere elementen. Als je eerst wat met effecten wil spelen, koop die wah (en later andere elementen).

the_arod
23 november 2007, 12:15
daar heb je helemaal gelijk in, maar ik zou me kunnen voorstellen dat het misschien zo zou zijn dat betere elementen erin stoppen enigszins nutteloos is omdat deze met m'n Spider II niet zo goed tot hun recht komen. Vandaar mijn vraag.

En als ik een keuze maak uit de genoemde Wah's, welke is/zijn dan duidelijk beter dan de anderen??

pimmedoris
23 november 2007, 12:27
Dat is een beetje een rare vraag... Als je een Wah wilt zullen de beste elementen je niet blij maken en een Wah zal je geluid niet verbeteren als je je ergert aan het geluid van je pickups.

Maar goed, ik zou denk ik eerst voor een wah gaan, maar dat is meer omdat je denk ik eerst zeker moet weten of je wel alles uit je elementen hebt gehaald. Veel met instellingen op je versterker spelen scheelt een hoop...

EDIT: ik had niet gezien dat er nog een pagina 4 was, waar al antwoord gegeven was op de vraag... dus nu is het al een beetje een achterhaald antwoord.

TimmU
23 november 2007, 13:38
dit is dan ook werkelijk de domste opmerking die ik tot nu toe heb gelezen op dit forum. Zelfs Stagg heeft prima spullen ertussen zitten, en ik weet zeker dat na enige upgrades en aanpassingen zelfs een Stagg goed (of iig beter) gaat klinken.
ja maar als je voor hetzelfde geld, of een paar tientjes meer wat fatsoenlijks kan kopen, zie ik geen reden om überhaupt nog te kijken naar stagg.Daarbij zijn er al meerdere gitaarwinkels die geen stagg meer verkopen vanwege de vele problemen die ontstaan met de gitaren.Daarom lijkt het me onverstandig om een stagg aan te schaffen.

Kim Wilson
23 november 2007, 13:46
Nee, dat vind ik ook. Richwood, London City, Squier, allemaal redelijk tot goed bespeelbare gitaren. Stagg voelt echt zo ongelofelijk aan als speelgoed, echt niet te geloven. Ik heb er nu toch al een stuk of 6 verschillende getest, LP's en akoestische, en er is nog geen één geweest waar ik enigszins van kon zeggen dat ie ook bruikbaar is. Het is echt troep.

G.G.
23 november 2007, 16:02
Een crappy gitaar met een wah klinkt als (heel verrassend:) een crappy gitaar met een wah.

Als het probleem je elementen zijn moet je die vervangen. Als je een wah-wah pedaal wilt, dan moet je een wah-wah pedaal kopen. Zijn twee totaal losse zaken.

Ik heb in het verleden (meer dan 1 jaar geleden) altijd een wah in mijn signaal gehad als een soort van actieve toonregeling (mid op mijn versterker wat terug gedraaid). kan je best leuke dingen mee doen, maar een gitaar die qua elementen niet bevalt kan je er niet mee verbloemen.

Orgasmocaster
23 november 2007, 19:47
Je praat gewoon een beetje na dus? Stel dat een heel forum elkaar na gaat lopen praten over dingen die ze nog niet eens gezien of bespeeld hebben, dan weet ik gelijk hoe ik de aanbevelingen hier moet beoordelen.....

? wie praat ik na?
die dingen kom je toch tegen met allerlei verschillende namen er op? Indiana, Titan, Johnson, Austin, allemaal dezelfde crap met een andere naaam erop. ik hoef een Stagg niet aan te raken om te weten hoe ze spelen...