PDA

View Full Version : mesa boogie nomad 45 head



ben79
8 augustus 2007, 20:31
ik heb aanbod voor een mesa boogie nomad 45 head te ruilen tegen men gibson LP DC studio.
Ik ken de versterker echter helemaal niet, kan er iemand me iets over vertellen?
Welke lampen, welke sound, voorbeelden van liedjes of groepen waar ie in te horen is of omschrijving van het geluid, betrouwbaarheid, ervaringen ermee..
En wat is ie 2de hands waard?
Alvast bedankt..

bass blom
8 augustus 2007, 20:33
wat is de waarde van die DC?

ben79
8 augustus 2007, 20:36
rond de 750 maar van mij mag ie weg voor 650 en krijg je er nog een oude koffer bij.. heb wat teveel gitaren en hij kan niet op tegen men LP custom en men SG supreme, hoewel echt een zalige gitaar is waar ik vast achteraf spijt van ga krijgen..

bass blom
8 augustus 2007, 20:53
tja.. je zegt het zelf al.. spijt krijgen..
maarja met een goeie lpc en die prachtige sg wat wil je nog meer?
geld gezien lijkt het geen slechte deal, hangt wel iets af van de staat van de buizen.
investering gezien is de DC over 10 jaar meer waard(evast) dan de amp.
dus als je de amp niet nodig hebt zou ik het niet doen.

ErikE
8 augustus 2007, 22:16
http://www.mesaboogie.com/Product_Info/Out_of%20_Production/Nomad_Designs/nomad_designs.html

Ik heb zelf de 2x12 (vintage 30's) combo van de nomad 45, en ik vind het een geweldige amp. Het geluid ademt i.m.o. kwaliteit, en deze versie vind ik dankzij de el84's het best klinken. Dankzij de Dynawatts is hij ook ongelooflijk luid voor het wattage. (Laatst mee in de megatent op zwarte cross gespeeld voor +/- 7000 man, met een Marshall 1936 eronder, op een meter of tien van me af, met master volume op een kwart, en in "extreme mode" klinkt hij nog 2x zo hard!)

Wel belangrijk om te beseffen is dat de veelzijdigheid van 3 totaal gescheiden kanalen met elk hun eigen toonregeling en 2 modes per kanaal het tricky maakt de kanalen goed op elkaar af te stemmen. Daar komt bij dat de EQ ontzettend effectief is en bovendien interactief (bv. veel treble indraaien betekent minder middel en vooral bas overhouden)

Qua geluiden kan ik de volgende sounds ermee krijgen/benaderen:

Ch1: Vox á Fender, pushed mode oldschool Marshall. Helder, hard, glazig en funky clean.
Ch2: Marshall JCM 800-achtig tot DSL/TSL achtig high gain, maar ook Voxy crunch-met-belletjes, en in modern mode Rectifier-esque. Volvette oldschool crunch tot recto-mayhem.
Ch3: Rectifierachtige typische Mesa high-gain. Lastigste kanaal om in te stellen, vooral omdat hij van zichzelf veel minder bas en mid heeft dan ch1 en 2. Wel geweldig voor zingende/gillende leadsounds met erg controleerbare en muzikale feedback.

P.s. in die link hierboven noemen ze mijn combo "easily portable"...My ass! ze hebben daar zeker allemaal neefjes van de Governator werken? :angry:

Tot zover mijn verkooppraatje...iemand nog een GEWELDIGE Koch top kopen trouwens? ;)