PDA

View Full Version : Hughes & Kettner Switchblade 50 Watt Combo



Edwin1974
8 augustus 2007, 20:08
Heb vandaag net de H&K Switchblade 50 Watt Combo opgehaald en in één woord : fantastisch.

Ik ben geen gitarist die tig verschillende instelmogelijkheden zoekt voor effecten en allerlei andere parameters.
En de oplossing heb ik dus nu gevonden.

Iemand anders ervaring met de Switchblade?

Jimwoud
8 augustus 2007, 20:17
Heb er een keer eentje getest, vond hem ook erg goed. Wil hem graag nog een keer proberen, alleen vond ik de toonregeling niet zo veel range hebben ofzo.

Edwin1974
8 augustus 2007, 20:20
Wat betreft de toonregeling dat heb ik nog niet zo ervaren. Wel doet de presence het erg goed en duidelijk.

dekuif
8 augustus 2007, 20:33
ik heb de 100 watt switchblade top een tijdje gehad, je kunt er inderdaad behoorlijk veel mee!

Maar 100 watt buizen was voor mij toch iets teveel van het goede...nu heb ik de Zentera, compleet modeling, maar dan wel erg mooie modeling.

Powerchordschuiver
8 augustus 2007, 21:49
Kun je daar ook echt bruut mee scheuren met die Zentera?
Mag toch aannemen van wel met die SLO- en Rectifier modeling?

dekuif
9 augustus 2007, 10:09
Die zentera scheurt ontzettend! Van clean tot crunch tot lekkere vette high gain ( vooral de rectifier ).

Butger
9 augustus 2007, 12:04
Jongens er is niets wat de Zentera NIET kan! ;)

@dekuif
Weet jij toevallig hoe je ookalweer bij de Pre-Post Effects instelling van de recording outs komt... Ik heb het voor mekaar gekregen ze op Pre te zetten, maar ze moeten op Post. En je raad het al, ik weet niet meer hoe, en kan het nergens vinden.

dekuif
9 augustus 2007, 13:09
uhmz, nee zo uit mijn hoofd niet, maar ik moet zeggen dat ik vrijwel nooit iets met de recording out doe. Heb je dat niet toevallig met de software gedaan?

Butger
9 augustus 2007, 13:55
Hmmz geen flauw idee heb et al een tijdje geleden gedaan, kzal weer eens de MIDI spaghetti aansluiten.

@topicstarter
Er is trouwens pas nog een topic geweest over de Switchblade, ff zoeken en je vind hem vast wel.

@dekuif
tis ongelofelijk maar ik kwam met mijn dronken kop thuis en heb de instelling meteen gevonden. :???: :dance:

habberdoedas
10 augustus 2007, 12:16
Yep, prachtig die H&K Switchblade. Alles in een head of combo, 4 kanalen en een dig fx processor. Als ik ooit overstap op wat anders dan zal het waarschijnijk een switchblade worden. Maar de comboo met een 12" speaker is die kwa gewicht nog een beetje te mannen? Ik hoorde nl. dat de 2X12" behoorlijk aan de vracht is. Ik weet niet of jullie al de filmpjes op de site van H&K hebben bekeken over de switchblade maar daar wordt helder en duidelijk uitgelegd wat de versterker kan en doet.

Edwin1974
11 augustus 2007, 12:58
Het gewicht van de 50 watt is bijna 23 kilo en van de 100 watt bijna 30kb.
De head weegt geloof ik bijna 18 kilo.

Ik had hiervoor een Traynor volledig buizenversterker van 80 watt van bijna 29 kilo. Dus de switchblade is in mijn geval een stuk makkelijker te tillen.

Het volume van de 50 watt Switchblade doet trouwens niet onder voor de 80 watt Traynor. Zal ook wel komen doordat de combo aan de achterkant zo goed als dicht is.

Veldonk
12 augustus 2007, 09:04
Nog wat vraagjes over de Switchblade:
Blijft het cleane kanaal echt clean met de kanaalgain toch redelijk open?
Kunnen de effecten gecombineerd worden?
Hoe klinkt ie op lage volumes?
Heeft ie veel ruis bij hogere gain-instellingen?
Geen problemen bij de overschakeling van het ene kanaal naar het andere?
Geen problemen met de tabfunctie?
Andere ervaringen/bemerkingen?

Tnx

Ronny

Edwin1974
13 augustus 2007, 20:30
Als je op het cleane kanaal de gain ver open zet dan krijg je een vervorming. Maar je hebt naast de gain ook nog een volume regeling (anders dan de master).
De reverb + delay + chorus of flanger of tremelo kunnen gecombineerd
worden.
Op lage volumes klinkt de versterker ook lekker vol van geluid.
Ik heb de versterker nog niet binnen de band gebruikt ivm de vakantie dus over de ruis kan ik je weinig vertellen. Op laag volume valt de ruis reuze mee.
Absoluut geen problemen met de overschakeling van de kanalen.
Tabfunctie heb ik nog niet gebruikt.

De versterker is per preset volledig in te stellen en als je genoegen neemt met de effecten die er in zetten en met de beschibare instellingen daarvan dan heb je in mijn ogen een prima versterker die alles heeft.
Ik heb ook de 100 Watt Combo geprobeerd maar deze had voor mij te veel power. De 50 Watt knalt ook al behoorlijk.

Veldonk
14 augustus 2007, 19:35
Bedankt.
Ik speel namelijk in 2 bandjes (golden '60 en pop-rock)
Is er clean "The Shadows" sound mee te benaderen?
Voor wat betreft het pop-rock repertoire twijfel ik eigenlijk niet.
Ik twijfel tussen Koch Multitone (duur) en de H&K Switchblade.

Ronny