PDA

View Full Version : Geluid Spider line 6



arnevanheuverbe
8 augustus 2007, 19:22
Hallo,
sinds kort zit ik in een band, en we hebben meteen al een optreden kunnen versieren :dance:
Omdat we nog niet zo profi zijn, zouden we covers spelen...
Om de liedjes zo écht mogelijk te spelen, zouden ze ook goed op de liedjes moeten lijken...
Nu vraag ik mij af welk geluid en eventuele effecten je zou moeten gebruiken bij een spider line 6 voor o.a:
All the small things van blink 182
Go with the flow van Queens of the stone age
Steady as she goes van de raconteurs
Come as you are van Nirvana
Pieces van sum 41
Micheal van Franz Ferdinant
Glycerine van Bush

Dank bij voorbaat :stop:
bye

AvU
8 augustus 2007, 19:39
Bij Come as you are moet je bij de intro een chorus gebruiken.

dePerik
8 augustus 2007, 22:43
Bij Come as you are moet je bij de intro een chorus gebruiken.

Uh, nee, eigenlijk een flanger, maar da's een detail

en verder schaam ik me om te moeten zeggen dat ik de rest van de nummers die je geeft niet of nauwelijks ken :nervous: :eek:

arnevanheuverbe
9 augustus 2007, 11:32
Het zijn dan ook eerder punk liedjes, da's begrijpelijk...
Toch bedankt voor de reacties tot nu toe!

Butger
9 augustus 2007, 11:57
Bij Glycerine is het belangrijk om je Tone meter op je gitaar een eind dicht te draaien om in de buurt van dat geluid te komen.

Steady as she Goes, beetje zoeken in garage-rock richting. Wat meer treble, geen romige oversturing iig.

Maar ik wil je nog wel de tip geven om niet voor elke song een hoop presets te gaan maken! Dit is echt niet handig bij een optreden, en het zou goed kunnen dat je presets qua volume bv niet goed overeenkomen / slechte EQ / thuis goed klinken, maar dat het slecht in de mix ligt.
Je hebt dan wel een modelling versterker die veel kan, maar beter is het vaak om je te focussen op een aantal Goede basisgeluiden. Who cares als je voor Go with the flow / Steady as she goed / come as you are, met hetzelfde lekkere overstuurde geluid speelt.

aldus mijn mening

DeiDRagonas
9 augustus 2007, 11:57
Weet je wat ik altijd doe? Even een middagje pielen met de cd-tje/mp3-tjes erbij en gewoon zelf uitvogelen... Heb je toch weer een leuk middagje. Toch? Misschien een tip.. Neem niet voor elk nummer een compleet andere distortion, tenzij echt nodig voor een bepaald nummer. Dat klinkt live vrij rommelig. Zoek liever een of twee distortiongeluiden die je lekker vind en probeer een beetje te spelen met de EQ en de hoeveelheid gain.

Bij de eerstvolgende repetitie zet je dan het volume van je geluiden goed.

Grt Roy.

Debaser
9 augustus 2007, 12:26
Uh, nee, eigenlijk een flanger, maar da's een detail

toch echt een chorus ... EHX Small Clone... dat is een detail..

Luke-wannabe
9 augustus 2007, 12:56
+123456789

a darker shade of grey
9 augustus 2007, 13:21
All the small things van blink 182

Metal kanaal, niet te veel gain, geen effecten.


Go with the flow van Queens of the stone age

Metal kanaal, redelijk wat gain, veel bass, weinig treble.


Steady as she goes van de raconteurs

Crunch kanaal, gain vol. Toon moet je een beetje mee piemelen, want de raconteurs hebben écht een vaag geluid, net als de white stripes.


Come as you are van Nirvana

Clean, diep chorus (echt wel chorus! :P) veel bass vind ik zelf altijd mooi voor CAYA, maar moet je zelf weten.


Pieces van sum 41

Nummer ken ik niet, maar Sum 41: metal kanaal en knallen.


Micheal van Franz Ferdinant

Ken ik ook niet, maar FF is waarschijnlijk gewoon crunch kanaal met redelijk wat gain.


Glycerine van Bush

Dit nummer ken ik niet.

Ik weet altijd wel een lekker geluid uit mn spider te halen, maar het blijft blikkerig. Ik zou voor al deze nummers per kanaal 1 goeie sound zoeken, want je knt niet eeuwig blijven switchen met eq-settings, dat is niet leuk als je wordt uitgemixt.
Qua effecten heb je vrij weinig nodig, deze bandjes zijn allemaal redelijk straightforward (alleen Bush ken ik niet).

arnevanheuverbe
9 augustus 2007, 15:28
Echt bedankt voor de vele reacties, het is een grote hulp! ;)

arnevanheuverbe
22 november 2007, 20:18
Hey,
het optreden was een groot succes, mede dankzij deze reacties! dank daarvoor.
Ik heb eigenlijk nog een vraagje :p
Mijn broer verjaart binnenkort (18) zodus zou ik wel iets kopen voor bij zijn gitaar.
hij heeft een line 6 versterker en een shortboard pedaal (waw waw pedaal en zo 4 knoppen om van kanaal naar kanaal te gaan)
Is een effectpedaaltje eigenlijk wel nodig? aangezien er al effecten in zijn versterker zitten? Ik weet echt niet wat ik moet gaan kopen.
Dank

geertjan_83
22 november 2007, 21:41
welke line 6 versterker heeft ie? Volgens mij zitten in bijna al die line 6 versterkers al effecten, dus een effectpedaal heeft denk ik niet zoveel zin.

Cadeau tips? snaren (komt altijd van pas) of een filghtcase voor de line 6 (als hij ermee gaat toeren?)

Rhulshof
29 november 2007, 08:35
type versterker is zeker van belang en misschien de muziek style ook wel maar dat is dan een combinatie van die twee factoren.

in de meeste versterkers van line6 zit geen pitch shifter dus bij rage against the machine zou dat toch wel beetje jammer zijn.

verder kan je inderdaad beter gaan inversteren in snaren of andere producten waar hij mee kan experimenteren

arnevanheuverbe
30 november 2007, 19:54
hij heeft zo n spider line 6 met allemaal presets, en effecten (chorus, flanger..)
genre is zo rock tot hardrock (ook wel rage against the machines)
Een pitch shifter?
Dit moet iets zijn om de klank te verhogen/verlagen ofzo?
Is dat dan een pedaal?