PDA

View Full Version : Nieuwe Furio songs!! commentaar graag!!



Jimwoud
8 augustus 2007, 19:04
Hey,

We hebben in Juli 10 nummers opgenomen. Op onze MySpace (http://www.myspace.com/furiomusic) staan 3 nummer en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

tenx!!

Gitaro
8 augustus 2007, 19:17
Was het niet jouw band die eerst van die vocals had met veel te veel distortion erop? Meen ik ooit een keer gehoord te hebben, daar was ik niet zo van onder de indruk maar dit klinkt lekker hoor!

enige kritiekpuntjes is dat ik de uitspraak van de zanger wat minder vind... neit slecht, maar toch dat nederlandse randje wat mij irriteert. En bijvoorbeeld het gitaarspel aan het begin van "at the end of every..." verraadt een beetje dat er nog wel wat meer uren met de metronoom gemaakt mogen worden :D. De rest is strak genoeg

Jimwoud
8 augustus 2007, 19:18
Tenx,

Ja klopt ja, we hebben nu voor een andere insteek gekozen. Wat poppier zeg maar, hehe

Gitaro
8 augustus 2007, 19:47
Oeps, heb mn vorige post gepost en toen geëdit... dat moest allemaal in één post :D

Nu ik weet dat dit de band was die ik toen hoorde vind ik het wel jammer dat jullie meer naar pop zijn gegaan. Ik vond het wel lekker, snel en meedogenloos!

Jimwoud
8 augustus 2007, 19:50
bedankt voor je kritiek, ben het eigenlijk allemaal wel met je eens. Zang gaat misschien wel overnieuw, en de mix is ook nog niet klaar, dit was een snelle mix voor de vakanties.

Live is het zeker nog wel hard hoor, hehe. Maar deze nummers geven wel een beetje onze stijl neer, hoewel ik de benaming speedrock niet goed vind passen. Als je suggesties hebt, hoor ik graag

Jimwoud
21 augustus 2007, 14:03
Heeft er iemand nog een idee voor een stijl omschrijving voor Furio?

q-elvis-p
21 augustus 2007, 14:11
uhm... glamrock!!!

metronoom? je speelt toch godverdomme geen piano???? hahaha

de naam furio ook naar fairyo vernaderen:P

nee hoor goed bezig mannen volgens mij blijft het gewoon speedrock er is maar één soft nummer.

stevie_vp
22 augustus 2007, 00:26
hoe en waar is dit opgenomen?

Jimwoud
22 augustus 2007, 01:03
hoe en waar is dit opgenomen?
Bij de warning studios(Bjorn Warning) in sloten, en hoe? Alles apart. Hoe bedoel je precies?

De opnames moeten nog een keer gemixt worden en ook nog gemasterd, dus er zal nog wel wat veranderen, tevens de zang vind ik dat opnieuw moet. En ik ga in ieder geval nog wat leads opnieuw doen.

btw de zang is in een woonkamer opgenomen.

jonesd
22 augustus 2007, 21:34
Ik heb het net beluisterd. Klinkt best lekker.

Ik vind vooral the furio show een heel toffe song, goed geschreven, catchy maar niet cliché...

De mix klinkt wat mij betreft ook al goed. Voor mij mag de zang blijven..

stevie_vp
22 augustus 2007, 23:43
Ok.. vroeg me af of dit in een studio was opgenomen..
Klinkt wel leuk maar een beetje droog en niet heel prof.

Jimwoud
23 augustus 2007, 14:21
Ik heb het net beluisterd. Klinkt best lekker.

Ik vind vooral the furio show een heel toffe song, goed geschreven, catchy maar niet cliché...

De mix klinkt wat mij betreft ook al goed. Voor mij mag de zang blijven..
Tenx, de furio show is echt ons meest poppy song, de rest is wel harder.

@ stevie_vp: Ik ben het helemaal met je eens, hoop dat de mix wat natter gemaakt kan worden met hier en daar wat meer hoog erin. Denk wel dat er nog meer uit te halen is. Bedankt voor commentaar, altijd handig.

ZonderZout
24 augustus 2007, 20:53
Ik vind het geheel zo slecht nog niet! Eigenlijk vind ik het best wel erg lekker klinken. The Furio Show is inderdaad een catchy liedje, maar zo de rest ook wel eigenlijk :)

Lekker bezig! Spring-rock? Trash-blues? Death-ballads? Geen idee wat voor een naam je eraan zou kunnen geven. Het geeft mij een beetje een Brit-rock gevoel.

Ruige riffjes, lekker ranzige lickjes, goeie zanger, alles klinkt wel lekker strak. Ik zeg; ga zo door!

Jimwoud
26 augustus 2007, 14:58
Ik vind het geheel zo slecht nog niet! Eigenlijk vind ik het best wel erg lekker klinken. The Furio Show is inderdaad een catchy liedje, maar zo de rest ook wel eigenlijk :)

Lekker bezig! Spring-rock? Trash-blues? Death-ballads? Geen idee wat voor een naam je eraan zou kunnen geven. Het geeft mij een beetje een Brit-rock gevoel.

Ruige riffjes, lekker ranzige lickjes, goeie zanger, alles klinkt wel lekker strak. Ik zeg; ga zo door!
Hey Bedankt!

We hebben net nieuwe mixen online gezet, misschien dat je die gehoord heb, de oude waren een stuk doffer.

Solidkick
28 augustus 2007, 10:22
We hebben net nieuwe mixen online gezet

Beter.

Lekkere liedjes om 's ochtends het eerste pilsje bij open te trekken.
Krijgt zo'n dag direct wat meer vaart.

cas121
28 augustus 2007, 11:21
de zang doet me een beetje denken aan de hella's (-copters that is)

vind het echt wel kicke

El Capitain
30 augustus 2007, 14:16
Klinkt lekker Jim!!

Maar bij mij klinken de mixen nog erg mp3-achtig dus kan er niet zo heel veel op beoordelen, behalve dat ik de gitaren wel lekker ruig vind klinken.

Alleen staat er een typo op jullie myspace: er staat dat jij guirar speelt.

El Capitain
30 augustus 2007, 14:18
Interessante vrienden hebben jullie trouwens :)...

Jimwoud
31 augustus 2007, 14:48
Ey Dave,

Tenx man, ja we hebben een leuke vriendengroep, hehe, maarja we hebben dan ook strikte eisen.

q-elvis-p
31 augustus 2007, 16:08
jim fijne vriend, klinkt veel beter nu inderdaad...You guys are ROCKIN'AND ROLLIN'!!!