PDA

View Full Version : GT-6 vervomd me geluid..



Echoes
19 januari 2003, 14:00
Ik heb een klein Marshall versterkertje.
Maar als ik mijn GT-6 erop aansluit, en ik zet alle effecten (voorversterker) etc uit, dan nog krijg ik geen knap clean geluid meer uit mijn Marshall. Haal ik de GT-6 eruit en prik ik rechtstreeks mijn gitaar in mijn versterker geeft ie wel een goed clean geluid.
Bij GT-6 kun je "output" kiezen, maar maakt niet uit wat ik doe (small amp, combo-amp etc) bij Line-out/Phones out geeft ie het knapste geluid.

vervomd de GT-6 dus zowieso het geluid, ook al heb je alles uitstaan?

Robs
19 januari 2003, 14:33
Ja het wordt nogal electronisch allemaal. Tenzij je de 4-cable method gebruikt waarbij je de gt6 in de fx loop hangt en de voorversterker van je marshal gebruikt. Hiervoor heb je wel een return en send aansluiting nodig. Kijk op http://www.bossgtcentral.com voor info over deze methode. Er staan trouwens in het archief talloze topics over dit probleem en nog meer adressen van gt sites: even zoeken dus!
Greetz,
RobS

Ic3gl0vE
19 januari 2003, 15:48
echoes, ik denk dat de output gewoon te hoog staat. Aan de achterkant van je GT6 zit als het goed is een draaiknopje waar output bij staat, zet die eens wat lager

sash
19 januari 2003, 16:00
GT6 is (uiteraard) niet true bypass, dus is het logisch dat je geluid veranderd.

Ic3gl0vE
19 januari 2003, 16:05
ja maar dan zou 'ie eerder wat tone wegzuigen... het is niet de bedoeling dat je geen clean geluid meer uit je versterker kunt krijgen als je dat ding op bypass zet

Echoes
19 januari 2003, 16:52
Ik heb dat volume-knopje inderdaad helemaal open staan.
Vooral als ik bijvoorbeeld een akkoord of deel ervan achter elkaar snaar voor snaar speel geeft ie een oversturing.

Echoes
19 januari 2003, 16:52
by the way...zoeken doet ie bij mij niet meer, ik krijg een wit scherm dan. gebeurt nix..vandaar :smile:

art|saves
19 januari 2003, 20:46
Ik had het zelfde probleem eerst komt door te hoge volume levels. Check je effect level,patch level of output van de gt6 zelf.

succes

Ic3gl0vE
19 januari 2003, 21:33
ja als het volume van je patch te hoog is slaat het input metertje de hele tijd teveer naar rechts. dan krijg je 'clipping' en dat klinkt echt lelijk

skabouter
20 januari 2003, 00:44
hoe zet je dat metertje constant aan ?

dus dat je op het scherm de patchnaam EN de meter ziet.. ???

in de handleiding staat het niet, en ik kan alleen het metertje in een soort test-modus zien, maar niet in de play screens.

Echoes
20 januari 2003, 17:18
heb het volume knopje aan de achterkant wat dicht gedraaid, en dit hielp!

thnx

Ic3gl0vE
20 januari 2003, 21:55
skabouter> ik weet niet hoe de gt6 in elkaar zit maar op de gt3 heb je gewoon de naam van de patch op de bovenste regel en het inputbalkje op de onderste

skabouter
20 januari 2003, 22:41
ja, dat weet ik. een maat van me uit de band heeft de GT-3 en daar staat het gewoon constant aan, heel cool.

dacht dat het bij GT-6 ook kan, er zit zo`n metertje op. ik krijg hem alleen niet normal in het patch-scherm zoals bij jou.
en die gast weet ook niet heo het moet, bij hem was het gewoon zo, had ie ook niet zelf gedaan.

in de manuel staat het niet :sad: :sad:
kut GT-6! ik wil metertje !!

Ic3gl0vE
21 januari 2003, 16:41
heb je je vraag al gesteld in de gt3-gt5 group van yahoo? daar hebben tegenwoordig ook veel mensen een gt6

http://groups.yahoo.com/group/GT-3/

skabouter
21 januari 2003, 20:34
neej nog niet, zal eens doen. bedankt !!

Shay
27 januari 2003, 16:26
Je kan je preamp, eq en je cab-simulater eerst proberen uit te schakelen en dan nog eens clean proberen... Als ie dat niet doet kan je de uitgangslevel van je gt-6 lager zetten en de volume van je versterker gebruiken en als dat niet helpt, koop dan maar een andere versterker