PDA

View Full Version : Plof bij EHX Small Clone Chorus



BiRdS
8 augustus 2007, 16:30
Hallo,

ik zit momenteel met een probleempje met één van mijn pedalen.

Telkens als ik mijn amp op zet en dan de small clone aanzet dan krijg ik een luide plof te horen. Deze plof doet hij alleen maar de eerste keer dat ik de amp aanzet. Daarna doet hij het nietmeer.

Hij doet het wel terug als ik men amp afzet en iets later hem terug opzet.

Weet iemand misschien wat er scheelt?

Ik heb het pedaaltje nieuw gekocht enkele weken geleden en heb er zelfs 2 jaar garantie op. Maar ik wil eerst zeker weten dat het ligt aan het pedaaltje en niet aan mijn amp.

kan iemand mij helpen?

alvast bedankt!

BiRdS

robert-gitarist
8 augustus 2007, 17:31
Doet ie dat iedere keer als je het pedaal aanzet?

Ik weet namelijk wel dat het een EH kwaaltje is. Zijn meerdere topics over. Ik heb een small stone phase en die heeft ook een plop/plof als je hem aanzet. Vreselijk irritant maar het ligt aan de schakelaar ;)

Fuhgawz
8 augustus 2007, 19:29
Yeah ik heb dat ook met mijn Small Clone. Is gewoon een kwestie van eerst even op die knop drukken voordat je je amp aanzet. Niet echt een probleem..

BiRdS
8 augustus 2007, 20:21
Doet ie dat iedere keer als je het pedaal aanzet?

Ik weet namelijk wel dat het een EH kwaaltje is. Zijn meerdere topics over. Ik heb een small stone phase en die heeft ook een plop/plof als je hem aanzet. Vreselijk irritant maar het ligt aan de schakelaar ;)

niet iedere keer alleen de eerste keer nadat ik de amp pas heb opgezet. daarna doet ie dat nietmeer...

is daar mss iets aan te doen?

robert-gitarist
8 augustus 2007, 20:37
Krijg je dat geluid ook te horen bij andere pedalen?
Zo niet dat ligt het denk ik toch echt aan de EH zelf.

BiRdS
8 augustus 2007, 21:29
Krijg je dat geluid ook te horen bij andere pedalen?
Zo niet dat ligt het denk ik toch echt aan de EH zelf.

het is alleen bij die small clone ja :-)

up-guitarman
13 augustus 2007, 16:27
Mijn Small Clone heeft dat ook, maar enkel de eerste keer als ik hem aanschakel... Gewon kwestie van dit ff te doen voor je begint te spelen of voor je een optreden begint !!! (Ik check sowiso ff of al mijn pedalen stroom krijgen voor ik begin met een optreden...)