PDA

View Full Version : Fender met Marshall-drive, of Marshall met Fender-clean?...



Slashedzero
8 augustus 2007, 12:07
Mijn situatie: ik heb momenteel een Fender Prosonic halfstack (4x12"), een Marshall JTM612 en een Fender Blues Junior (en nog een Vox Brian May). Nu speel ik sinds enige tijd niet meer in een band en vind ik dat het tijd wordt om op te ruimen. Ik zou daarom al mijn amps willen verkopen en één combo in de plaats willen, waar ik zowel thuis als op repetities/optredens door kan spelen. "One man, his guitar and his amp" sort of thing. :noob:

Nu heb ik al héél wat verschillende amps gehad (JCM800, Twin Reverb, Laney VC30, Boogie Studio 22, ...), die weer zijn weggegaan om verschillende redenen. :dance: Om een lang verhaal kort te maken: ik zoek een amp die me het clean geeft van een Blues Junior (helder, liefst ook reverb) en het drive-kanaal van een Marshall. Die drive moet niet over-the-top zijn, maar classic rock, maar liefst met de mogelijkheid er naast AC/DC en LedZep ook vloeiendere EVH-sounds uit te krijgen (dus niet enkel crunch maar ook 'lead' -- eventueel met extra boostertje ervoor).

Ik had gehoopt deze combinatie te vinden in mijn Prosonic. Da's een ongelooflijk degelijke amp met veel sound-mogelijkheden, maar het clean is me te donker en het drive-kanaal té Boogie (ik zou dat omschrijven als té "vloeibaar" à metal-achtig, niet sprankelende mids zoals Marshall). Misschien is het omdat ik head+cab heb en is dit getemperd op een Prosonic combo?

Mijn Marshall JTM60 is prima, maar het clean is daar te 'warm' en niet sprankelend zoals op de Blues Junior. Het drive-kanaal is ook te gecompressed voor me (maar is toch lekker). Door de Blues Junior krijg je dan weer onmogelijk iets met drive, zeker iets à la EVH, gespeeld. :nervous:

Ik zoek dus, denk ik, een Marshall met een Fender-clean, of een Fender met een Marshall-drive. Enige ideeën? Voor iemand zegt: je hebt allebei nodig -- misschien is dat zo, maar het is zo'n overkill voor waarvoor ik het momenteel gebruik. Any ideas?

Kamiess
8 augustus 2007, 12:10
Heb zelf geen ervaring, maar ik hoor goede dingen over riviera.
Deze schijnen fender clean en marshall scheur te hebben.

Kim Wilson
8 augustus 2007, 12:10
Een flink overstuurde Fender Super Reverb of Bandmaster (jaja, daar istie weer) komt een goed eind in de richting van een Marshall drive, met het juiste pedaaltje ervoor moet je een eind komen. Je hebt dan wel slechts 1 kanaal.

Slashedzero
8 augustus 2007, 12:15
Misschien nog effe toevoegen: ik moet er ook thuis redelijke tonen (inclusief EVH voor als ik de Beat It solo wil oefenen :seriousf:) uit kunnen halen. Ik vermoed dus dat master volume absoluut noodzakelijk zal zijn.

Kamiess
8 augustus 2007, 12:19
Ik weet ook dat Eric Sardinas over riviera speelt, anders luister daar eens naar.
Heb m live gezien met Vai en moet zeggen dat het een lekker geluid was.

Maar nogmaals, ik heb geen ervaring met die versterkers> alleen maar van horen zeggen.

Kim Wilson
8 augustus 2007, 12:22
Ik heb op die van mij een mastervolume laten inbouwen, kostte nog geen 100 eu.

sinneD
8 augustus 2007, 12:37
Flink oversturende bassman voor marshall drive? De plexi's zijn van de oude bassmans afgeleid volgensmij, clean sound liggen ze aardig dicht in de buurt mits je goed afsteld. Overdrive is niet helemaal het zelfde maar dat kan aan de afstelling liggen. Geen uren de tijd om een bassman zonder MV vol open te laten staan thuis ;-)

heavy-metal-thunder
8 augustus 2007, 12:39
ik heb zelf overwogen om de prosonic combo te kopen. Het clean was wel wat ik onder 'fender-clean' versta, helder, fris... Maar, met zware humbuckers hou je hem volgens mij niet clean op repetitieniveau. De combo heeft wel reverb en dat is een meerwaarde voor het clean. Bovendien scheelde het ook welke vermogensstand je koos.

Toch vond ik de prosonic niet super. Hij mist volgens mij (of beter: voor mij) gescheiden toonregeling, preamp en MV op het clean. De drive is goed, maar idd. gaat meer boogie-achtig.

Ik hoor heel veel goeds over de nieuwe Marshall JVM, maar hij heeft wel héél véél knopjes en da's niet aan mij besteed.

btw: Lars, heb je die Prosonic onlangs van iemand in Antwerpen gekocht?

glasbier
8 augustus 2007, 12:44
Weleens aan Peavey gedacht?

Slashedzero
8 augustus 2007, 12:46
Thanks voor de comments over de Prosonic. Ik heb op het net ook al regelmatig opmerkingen gehoord over het clean van de Prosonic als zijnde nogal 'donker'. Met mijn kleine Blues Junior ernaast is het verschil toch nogal groot: de kleine is veel sprankelender, de Prosonic nogal bassig.

Nope, niet in Antwerpen gekocht (hoewel ik daar wel woon) -- weet wel dat er hier onlangs in de buurt een head te koop stond. Enkele jaren geleden van een Nederlander (ben vergeten waar). Ik heb de zéér moeilijk te vinden Tonemaster 412 enclosure (in zwart/zilver) erbij. Gaat weg voor rond de 1750 euro (inclusief een nieuwe op maat gemaakte flightcase voor de cab), als er iemand interesse zou hebben?

Ben intussen Rivera eens aan het bekijken (misschien zo'n kleine Clubster combo?). En ja, een Marshall JMP zou misschien (in combinatie met een goeie 2x12") ook een optie zijn -- hoewel een combo'tje me handiger lijkt voor mijn situatie.

PeteRS
8 augustus 2007, 12:47
Rivera, Koch of mss Fender Supersonic (al schijnt de combo versie niet zo geweldig te zijn) Bogner Shiva (alhoewel niet erg geschikt voor thuis). of gewoon een podje natuurlijk...

charlie45
8 augustus 2007, 12:54
andere optie: waarom houd je niet je blues junior voor het fender clean en ruil je de rest in voor iets wat helemaal scheurt zoals jij het wil?

Slashedzero
8 augustus 2007, 12:57
Ben bevooroordeeld tegen Peavey (mijn Rage 158 die ik vroeger had zou daar wel 'ns voor iets tussen kunnen zitten :D). Nee, ik wil liever iets van een bekend merk -- is misschien snobby, maar ik vind het leuker én het is beter voor de herverkoopwaarde (want, who am I kiddin' als ik zeg dat mijn volgende amp zéker mijn laatste zal zijn... :sssh:). Een 5150 zou ik nog overwegen (heb daar 'ns iemand met een SG door horen spelen en dat was heerlijk), maar dat clean is niet goed en de amp is een hele zware bak.

Digitale modelling is géén optie voor me. Ik ben de eerste om nieuwere technologie te ondersteunen en het hoeft zeker niet allemaal vintage voor me te zijn, maar ik moet de eerste digitale modelling nog tegenkomen die dan ook maar voor één meter goed klinkt en enige dynamiek heeft. Ik begrijp écht niet dat mensen die al op een buizenamp hebben gespeeld genoegen kunnen nemen met een Pod of een V-Amp. Your mileage may vary, uiteraard.

Slashedzero
8 augustus 2007, 12:58
De twee-amp optie wil ik liever vermijden omdat dat meer plaats inneemt en ik dan steeds twee amps moet meesleuren. Ik zou het liever nog meer basic houden dan dat. Maar het is een optie, natuurlijk.

ben vanhoof
8 augustus 2007, 12:58
Al eens een Peavey JSX aan de tand gevoeld? Samen met de JVM en de ENGL SE vond ik die in Musicstore het meest veelzijdig; van mooie clean en crunch tot een heavy lead geluid.

Slashedzero
8 augustus 2007, 13:01
Nog niet gecheckt. Engl ken ik niet van dichtbij -- lijkt me nogal een metal-amp. JVM heb ik ook al overwogen, maar nog niet door gespeeld. Heeft inderdaad wel héél veel knopjes. Nadeel is ook dat ik hem niet tweedehands kan kopen. Dat doen ik liever, om zonder al te veel verlies te kunnen herverkopen als ik toch weer wat anders wil... :dance:

ben vanhoof
8 augustus 2007, 13:04
Dat is de reden waarom ik 'm nu ook nog niet koop, alhouwel ik er wel het geld voor heb. Ik hoop 'm volgend jaar 2dehands voor pakweg 1000 a 1200 € op de kop te kunnen tikken.

Slashedzero
8 augustus 2007, 13:09
Great minds think alike! :seriousf: :seriousf:

Hoe is de clean van die JVM? Ik zou echt wel graag sprankelende reverby clean hebben. Ik dénk dat dat meer Vibrolux dan Bassman achtig is. Op mijn Marshall JTM60 is het clean ook best OK (werd midden jaren '90 het beste clean uit een Marshall gevonden) maar eerder donker, warm en met minder definitie dan een Fender. Als de Marshall JVM dat gedetailleerde en wat scherpe clean ook kan, is dat wsch mijn ideale amp!

En toevallig ook door de JVM combo gespeeld? Of enkel de head? Ik zou normaal voor de combo gaan (hoewel ik die er minder stoer uit vind zien...).

Luke-wannabe
8 augustus 2007, 13:10
Zeg gewoon een pedaaltje voor je blues junior!

Slashedzero
8 augustus 2007, 13:15
Blues Junior: dat ampje heeft me al serieus verbaasd! Ik kocht het om thuis wat te Hendrix-en, maar het is al meegeweest naar repetities en heeft daar erg funky geklonken. Gaat ook luid: moest niet hoger dan 3 à 4 gaan om over de drum te geraken!

Anderzijds: je krijgt daar inderdaad met een pedaaltje een scheur uit (Super Overdrive en een Vox Valve-tone heb ik), maar dat geeft zo'n cheapy lofi-drive. Niet echt een volle Marshall-scheur.

(PS: Thanks voor alle antwoorden hier al!!)

Rutger
8 augustus 2007, 13:39
hangt van je pedaal af natuurlijk, maar de 'dunne lofi scheur' ligt misschien meer aan de speaker van de Jr.

interessant topic dit, aangezien ik ook aan een combootje zit te denken. ik hou t in de gaten :)

Squier4ever
8 augustus 2007, 13:40
ik hoor inderdaad ook heel veel goeie dingen over rivera, denk dat je daar een aardig eind mee weg komt.

Rutger
8 augustus 2007, 13:45
Die kleine Rivera heb ik ook ns getest, k weet alleen niet meer welke van de twee (stond bij De Gier in Schiedam). k Was wel onder de indruk van het clean, terwijl ik zelf een ouwe Fender heb. Hoe het leadkanaal was weet ik niet meer, maar t was niet verkeerd in elk geval.

AART
8 augustus 2007, 13:58
Randall MTS series combo?

http://www.randallamplifiers.com/products/amplifiers/mts/mtscombos.asp

DLX module voor de clean, JTM 45 module voor de crunch en een SL+ of Brownsound module voor de heftigere marshall oversturing.

charlie45
8 augustus 2007, 14:00
om even op de titel van het topic te reageren: marshall silver jubilee is een marshall met fender clean.

1x12 combo's staat soms voor 850 euro op marktplaats.

ben vanhoof
8 augustus 2007, 14:01
Great minds think alike! :seriousf: :seriousf:

Hoe is de clean van die JVM? Ik zou echt wel graag sprankelende reverby clean hebben. Ik dénk dat dat meer Vibrolux dan Bassman achtig is. Op mijn Marshall JTM60 is het clean ook best OK (werd midden jaren '90 het beste clean uit een Marshall gevonden) maar eerder donker, warm en met minder definitie dan een Fender. Als de Marshall JVM dat gedetailleerde en wat scherpe clean ook kan, is dat wsch mijn ideale amp!

En toevallig ook door de JVM combo gespeeld? Of enkel de head? Ik zou normaal voor de combo gaan (hoewel ik die er minder stoer uit vind zien...).

Enkel de head getest. Als je voor de head wilt gaan, ga dan zeker eens naar keulen of een andere winkel waar je meerdere cabinets kunt testen op dezelfde amp. In keulen ging dit fantastisch, en zo hoor je echt pas de verschillen tussen een marshall 1960 of een diezel/mesa etc. Mijn mening: marshall cabinets zijn erg schel, de grootste rommel die er daar tussen stond!

Slashedzero
8 augustus 2007, 14:04
JVM: hoe vond je het clean? (En inderdaad: groot verschil in cabinets -- mijn Tonemaster 4x12" met V30s vind ik op dat gebied wel superrr).

Marshall Jubilee: is dat? Ik dacht dat dat een gemodde JCM800 met diode-clipping was (wat ik overigens niet slecht vind -- echt de Slash-sound, waar duidelijk een randje solid state aan zit!).

Butger
8 augustus 2007, 14:04
Als je veel geld te besteden hebt.... Egnater?
Zijn pas nog topics over geweest. Zelfde concept als de Randall met insteekmodules, alleen schijnt gigantisch goed te klinken.
Heb iig gelezen dat het Fender clean en de Marshall scheur er zeker inzitten met de juiste modules.

Topic Egnater Preamp (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=82822&highlight=egnater)

Topic Egnater Head (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=85367&page=1&pp=10&highlight=egnater)

Jimwoud
8 augustus 2007, 14:09
Bedrock series 600 of 1000 zijn ook leuke fender/marshall bakken, wel wat lastiger te vinden.

Slashedzero
8 augustus 2007, 14:27
Bedrock heb ik vroeger eens naast een Marshall getest en de Bedrock moest qua sound duidelijk de duimen leggen (weet wel niet welke serie ofzo dat was). Egnater en modulaire toestanden zijn iets te rack-achtig voor me vrees ik (hoewel misschien wel prima). Ik zoek toch iets traditionelers. Intussen de Rivera Clubster eens gehoord op hun demonstratievideo en die klonk wel erg goed. Weet niet of die luid genoeg gaat voor hardere rock-repetities maar ik denk van wel. Die zou ik toch 'ns live moeten gaan testen...

Slashedzero
8 augustus 2007, 14:53
En Orange (nog nooit geprobeerd)? Rocker 30 ofzo? Krijg je daar ook clean uit?...

Jimwoud
8 augustus 2007, 15:05
Intussen de Rivera Clubster eens gehoord op hun demonstratievideo en die klonk wel erg goed. Weet niet of die luid genoeg gaat voor hardere rock-repetities maar ik denk van wel. Die zou ik toch 'ns live moeten gaan testen...

Volgens mij heeft iemand hier op het forum één te koop staan dacht ik. Weet even niet wie.

Slashedzero
8 augustus 2007, 15:11
Thanks voor alle respons, maar ik weet het even niet meer... AARGHHHH!!! :D

Mogelijke opties momenteel lijken me:
- Rivera Clubster / Chubster
- Marshall JVM combo
- Fender Supersonic combo (lijkt wel érg interessant ook, weet niet hoe de scheur klinkt)
- Fender Prosonic combo (waarschijnlijk te donker & Mesa i.p.v. Marshall)
- Vox AC30CC (altijd Brian May fan geweest en misschien is het gewoon een Vox die ik zoek -- een Laney VC30 die ik ooit had kon enkel luid clean, dus dat was het wel niet)
- Orange Rocker 30 of Rockerverb 50 (wel duur)

Waar ik ook nog aan dacht: ik heb nog nooit door de grotere 'moderne' Fenders à la de Hot Rod Deville enzo gespeeld. Klinken die zoals een grotere Blues Junior en is daar een deftige ronk uit te krijgen (EVH uit een Fender blijft me toch raar lijken...)?

Jimwoud
8 augustus 2007, 15:35
Laney LC50, ben ik ook naar aan het kijken. 2 kanaals zit ook een beetje in die hoek. Clean is een beetje vox/fender. En scheur is wel aardig Marshall, in iedergeval brits, maar ook zeer veelzijdig.

Kijk als je dit soort vragen stelt, kun je veel respons verwachten, hehe. Succes met zoeken!

gr Jim

Johnny V
8 augustus 2007, 15:38
de hotrods die ik heb bespeeld vond ik niet echt super goed, dit geld ook voor de blues deluxe series. Ik vond deze series wat te iel/schel en rommelig klinken. Ik ga deze zomer ook een nieuwe amp setup zoeken en ik zit eigelijk met dezelfde eisen als topicstarter. Ik ben al wat gaan testen en ik denk dat ik ga gaan voor een fender bassman ltd (clean is ongelooflijk), en de scheur zou dan van pedalen komen (zoals bv vox Brit boost of een tonebone hot british).

Het leukste zou natuurlijk een bassman en een marshall 1987x halfstack zijn, misschien voor in de toekomst, maar momenteel laat budget dit niet toe

Slashedzero
8 augustus 2007, 15:38
Ja hoor, tuurlijk -- hoe meer respons hoe beter!!

Laney VC50 heb ik al eens door gespeeld. Klonk op zich heel goed, maar die Laneys missen een zekere dynamiek en levendigheid vind ik. Heeft misschien met de speakers te maken, denk ik.

ben vanhoof
9 augustus 2007, 14:31
JVM: hoe vond je het clean? (En inderdaad: groot verschil in cabinets -- mijn Tonemaster 4x12" met V30s vind ik op dat gebied wel superrr).

Marshall Jubilee: is dat? Ik dacht dat dat een gemodde JCM800 met diode-clipping was (wat ik overigens niet slecht vind -- echt de Slash-sound, waar duidelijk een randje solid state aan zit!).

Op youtube staan genoeg filmpjes van de JVM.
Clean & crunch: http://www.youtube.com/watch?v=CyeYAHPfBDg
Lead: http://www.youtube.com/watch?v=3ox4unZvE98

Op de site van marshall vind je de manual waar staat met welke kanalen en knopjes welke specifieke amp er bedoeld wordt: http://www.marshallamps.com/downloads/files/JVM%20hbk%20Eng.pdf

De jcm 800 2203, jtm45, '59 plexi vind je onder het crunch kanaal, een gehotrodde jcm 800 in het lead 1 kanaal.

heavy-metal-thunder
9 augustus 2007, 17:58
Blues Junior: dat ampje heeft me al serieus verbaasd! Ik kocht het om thuis wat te Hendrix-en, maar het is al meegeweest naar repetities en heeft daar erg funky geklonken. Gaat ook luid: moest niet hoger dan 3 à 4 gaan om over de drum te geraken!

Anderzijds: je krijgt daar inderdaad met een pedaaltje een scheur uit (Super Overdrive en een Vox Valve-tone heb ik), maar dat geeft zo'n cheapy lofi-drive. Niet echt een volle Marshall-scheur.

(PS: Thanks voor alle antwoorden hier al!!)

volledig mee eens: goed clean, leuke crunch, maar geen stevige overdrive en pedalen (diegene die ik getest had) werkten er niet goed op.

marc_o
9 augustus 2007, 22:30
Wat is je budget eigenlijk?


Ik heb hier nu 2 Rivera's staan waarmee iedere muzieksoort wel gecoverd kan worden. Een Fandango en een knucklehead Reverb.

Heb vroeger, naast een hele berg andere versterkers ook een 5150-combo gehad en ook de Prosonic-combo.
Uit al deze versterkers kun je een prima Van Halen-geluid krijgen hoor, hier en daar aangevuld met een pedaaltje zeer zeker.

Met een goede Rivera heb je inderdaad Fender en Marshall tegelijk, maar dan met een betere toonregeling. Ik denk dat de Fandango één van de betere Rivera's is en als je echt serieus op zoek bent, kun je die best eens komen testen in een oefenruimte. Je woont in Antwerpen, schreef je en dat is ongeveer 30 minuten van waar ik woon, vlakbij Hulst. PM me anders maar.

ccc
9 augustus 2007, 23:12
Volgens mij heeft iemand hier op het forum één te koop staan dacht ik. Weet even niet wie.

Ik heb er een te koop staan....(rivera clubster 45)

Slashedzero
10 augustus 2007, 10:10
Thanks voor de verdere reacties.

Uiteraard kan je een Van Halen-sound uit een 5150 halen (daar is voor gemaakt). Uit een Prosonic eventueel, maar die sound is toch veel meer Boogie-achtig, meer een vloeibare (met Gain2 een stuk open) of een 'hardere' drive (Gain1), niet echt de sprankelende Marshall-crunch, die voor mij de basis is voor een Van Halen sound.

Thanks voor het aanbod de Rivera's eens aan de tand te voelen! Zoals ik in mijn eerste post aangeef, ben ik op zoek naar iets redelijk compacts en draagbaars -- mijn Prosonic halfstack gaat daarom de deur uit. Zo'n Fandango ofzo lijkt me daarom nogal overkill.

Clubster 45 kan me wel interesseren, maar het valt me op dat heel wat mensen die terug verkopen (o.a. iemand die zei dat het scheurkanaal niet echt opkan tegen JCM800 of JCM2000).

Rutger
10 augustus 2007, 10:41
Laat je t me even weten in welke muziekzaak je die Rivera's gevonden hebt?
Ik wil ze namelijk ook graag uittesten en wellicht één aanschaffen.

Er stonden er eerst een paar bij De Gier maar hij vertelde me gister dat ie ze niet meer heeft.

Chroxy
10 augustus 2007, 13:13
Clubster 45 kan me wel interesseren, maar het valt me op dat heel wat mensen die terug verkopen (o.a. iemand die zei dat het scheurkanaal niet echt opkan tegen JCM800 of JCM2000).

Het heeft natuurlijk met smaak te maken; ik zei niet dat het scheurkanaal niet opkan tegen een JCM800 of JCM2000.. alleen voor de stijl die ik speel; met de gitaren die ik speel vind ik dat mijn DSL401'tje en mn JCM800 beter klinken.. -> zij hebben namelijk het geluid wat ik in mijn hoofd had en de Rivera net niet.. daarnaast is de crunch/clean van de rivera vele malen bter dan de DSL, maar legt het (in mijn ogen) weer af tegen de crunchv an de JCM800.

Slashedzero
10 augustus 2007, 14:22
Oei, heb twee dingen door elkaar gehaald. Jouw Rivera is een Chubster -- het is de Clubster 45 die ik redelijk wat te koop terugvind. Zo'n Chubster lijkt me eigenlijk echt een ideale amp. Zou ik eens moeten uittesten, er zit niks anders op!

Ik heb net de verleiding niet kunnen weerstaan om toch 'ns voor een Vox AC30CC2 te gaan. :dance: Voldoet eigenlijk niet aan een aantal gestelde eisen, maar is zo'n lekkere basic amp, dat ik er misschien alle gewenste sounds wel kan uitkrijgen. Eigenlijk moet je als gitarist toch minstens ooit een AC30 hebben gehad, vind ik. :p Qua transporteerbaarheid en huiskamervolume zou het wel 'ns kunnen tegenvallen, natuurlijk... :nervous: Dan wordt het ruilen met een Chubster! :soul:

ccc
12 augustus 2007, 09:31
Thanks voor de verdere reacties.


Clubster 45 kan me wel interesseren, maar het valt me op dat heel wat mensen die terug verkopen (o.a. iemand die zei dat het scheurkanaal niet echt opkan tegen JCM800 of JCM2000).


Zoveel staan er niet te koop, ik heb toch een paar maand moeten zoeken tot ik er een vond.

Ik kocht hem voor huiskamergebruik maar vond een tweede Valvetech (1x12) en die voldoet beter maar is een totaal ander beestje. Meer "vintage" gericht en een stuk zwaarder.

Slashedzero
12 augustus 2007, 20:33
Als follow-up: heb vandaag mijn Vox AC30CC2 ontvangen en ik ben weggeblazen! De clean is prachtig en de scheur (dankzij de master volume op de CC-serie ook op huiskamerniveau) geweldig. Deze Vox blaast op alle mogelijke manieren mijn andere amps weg -- althans voor wat ik erdoor wil spelen (classic rock, pop, blues). Ben ook erg tevreden van de afwerking -- helemaal niet de horrorverhalen die je her en der op het net leest over deze Chinese Voxen. Echt prima in orde allemaal. Bovendien allerlei bijzonder nuttige (bijna onmisbare) features aan die CC-serie, die je niet hebt op Vintage of Korg Voxen. Heb echt het gevoel "thuis te komen" bij deze amp. Ik had het natuurlijk kunnen denken, als life-long Beatles en Queen fan. Dit is gewoon dé sound. :rockon:

hassent
12 augustus 2007, 20:40
Al eens gedacht aan een Marshall 6100 (top) of 6101 (combo)?

Slevin
12 augustus 2007, 22:52
Als follow-up: heb vandaag mijn Vox AC30CC2 ontvangen en ik ben weggeblazen! De clean is prachtig en de scheur (dankzij de master volume op de CC-serie ook op huiskamerniveau) geweldig. Deze Vox blaast op alle mogelijke manieren mijn andere amps weg -- althans voor wat ik erdoor wil spelen (classic rock, pop, blues). Ben ook erg tevreden van de afwerking -- helemaal niet de horrorverhalen die je her en der op het net leest over deze Chinese Voxen. Echt prima in orde allemaal. Bovendien allerlei bijzonder nuttige (bijna onmisbare) features aan die CC-serie, die je niet hebt op Vintage of Korg Voxen. Heb echt het gevoel "thuis te komen" bij deze amp. Ik had het natuurlijk kunnen denken, als life-long Beatles en Queen fan. Dit is gewoon dé sound. :rockon:

Interessant, dat is namelijk ook zon beetje mijn muzieksmaak en zoek ook iets dergelijks. Toch zeker eens uitproberen, als ie ergens te vinden is wat dat betreft :dance:

marc_o
13 augustus 2007, 12:50
Laat je t me even weten in welke muziekzaak je die Rivera's gevonden hebt?
Ik wil ze namelijk ook graag uittesten en wellicht één aanschaffen.

Er stonden er eerst een paar bij De Gier maar hij vertelde me gister dat ie ze niet meer heeft.

Als je Rivera's wilt testen, moet je echt even naar belgie, naar Herenthals om precies te zijn. Daar heb je Limit zitten en dat is de grootste Rivera-dealer buiten de USA. In principe staat daar de hele lijn ter beschikking. Het is even rijden vanaf jouw woonplaats, maarja, of je nou een uur of anderhalf uur rijdt, je hebt dan wel alles in één zaak staan......waarbij komt dat de eigenaar echt weet waarover hij praat, en dat is wel eens anders.

Iceman
13 augustus 2007, 12:56
http://81.169.170.65/beyers/catalog/product_info.php?cPath=8_30_394&products_id=4001943

Diezel Einstein.

Spitfire
13 augustus 2007, 13:10
http://81.169.170.65/beyers/catalog/product_info.php?cPath=8_30_394&products_id=4001943

Diezel Einstein.

Koning versterker, jammer dat ze zo buitensporig duur zijn...

Rutger
13 augustus 2007, 13:30
Als je Rivera's wilt testen, moet je echt even naar belgie, naar Herenthals om precies te zijn. Daar heb je Limit zitten en dat is de grootste Rivera-dealer buiten de USA. In principe staat daar de hele lijn ter beschikking. Het is even rijden vanaf jouw woonplaats, maarja, of je nou een uur of anderhalf uur rijdt, je hebt dan wel alles in één zaak staan......waarbij komt dat de eigenaar echt weet waarover hij praat, en dat is wel eens anders.

Dank je :) Voor zo'n aanbod is dat t stukje rijden wel waard

Slashedzero
14 augustus 2007, 10:53
Ik zie op de website van Limit wel dat ze ermee ophouden!... Haasten is dus waarschijnlijk de boodschap (kan je misschien nog koopje doen?).

Rutger
14 augustus 2007, 11:12
Kut, en op het moment geen geld :confused:

k Zit nog in de 'orienteer'-fase, maar als ze over een half jaar nergens meer te krijgen zijn wordt t knap lastig

marc_o
14 augustus 2007, 11:33
sodemieters, dat is wel jammer, was een hele mooie zaak met een prachtig aanbod van spullen.....vraag me af waarom ze stoppen.

Baco
14 augustus 2007, 13:43
sodemieters, dat is wel jammer, was een hele mooie zaak met een prachtig aanbod van spullen.....vraag me af waarom ze stoppen.
Is pas tegen eind dit jaar dat ze stoppen

Jimwoud
14 augustus 2007, 14:22
Goed de leegverkoop in de gaten houden dus!

Samoth
15 augustus 2007, 11:52
nu dus.

misschien voor iedereen wel intressant.

http://www.limit.be/

fredv
16 oktober 2007, 23:00
Ik vind dat een moderne Fender Twin Amp (buizenbak, NIET de Twin Reverb) zowel Fender clean als Marshall scheur heeft, prima te schakelen doordat ze op verschillende kanalen zitten. Speel er soms over bij dB's in Utrecht en valt niet tegen. Is voor redelijk bedrag te krijgen.

Heb zelf een 66 blackface Fender Bassman-top. Is natuurlijk andere koek: voller warmer, duidelijk meer vintage, maar qua marshall hoogstems een JTM 45 :soul: , zeker geen JCM800 :rockon: . Vind de Twin Amp erg interessant, juist vanwege die Marshall scheur (JCM800?) (moet je wel van sjouwen houden.....).

Squier4ever
17 oktober 2007, 13:03
Ik vind dat een moderne Fender Twin Amp (buizenbak, NIET de Twin Reverb) zowel Fender clean als Marshall scheur heeft, prima te schakelen doordat ze op verschillende kanalen zitten. Speel er soms over bij dB's in Utrecht en valt niet tegen. Is voor redelijk bedrag te krijgen.

Heb zelf een 66 blackface Fender Bassman-top. Is natuurlijk andere koek: voller warmer, duidelijk meer vintage, maar qua marshall hoogstems een JTM 45 :soul: , zeker geen JCM800 :rockon: . Vind de Twin Amp erg interessant, juist vanwege die Marshall scheur (JCM800?) (moet je wel van sjouwen houden.....).

ok, erg leuk. maar moet je daarom een 4 maanden oud topic bumpen?

armageddon
17 oktober 2007, 14:16
Niet aanstellen...2 maanden.

Slashedzero
18 oktober 2007, 10:11
2 maanden of 4 maanden, wa's daar nu mis mee?! Ik vond het een interessante reply, over die Twin!

marc_o
18 oktober 2007, 13:53
ok, erg leuk. maar moet je daarom een 4 maanden oud topic bumpen?

Nuttige bijdrage.




Twin Amp is inderdaad een beetje een vergeten versterker die meer in huis heeft dan je van een twingerelateerde versterker zou verwachten, maar inderdaad, dat gewicht is zowat onmenselijk...
een Twin vind ik persoonlijk een draak van een versterker en eigenlijk alleen goed om een Fender Rhodes electrische piano op aan te sluiten....maarja, daar zijn de meningen ook over verdeeld natuurlijk.