PDA

View Full Version : koffer of hoes



tommeke19
8 augustus 2007, 12:02
Wat is het beste om je gitaar te beschermen, een gitaarkoffer of een gitaarhoes?

Wausser
8 augustus 2007, 12:03
wat denk je zelf?

tommeke19
8 augustus 2007, 12:09
ik zelf denk dat een koffer veel beter is, en veel meer bescherming geeft

Rouzy
8 augustus 2007, 12:10
ik zelf denk dat een koffer veel beter is, en veel meer bescherming geeft
maar kan je niet op je rug dragen :seriousf: met een hoes wel

Kim Wilson
8 augustus 2007, 12:11
Ik heb een koffer die wel op mijn rug kan, als ik de banden er nog bij had tenminste. :)

Kim Wilson
8 augustus 2007, 12:13
Geen idee, hij zat bij de gitaar die ik kocht. :)

Rouzy
8 augustus 2007, 12:15
Geen idee, hij zat bij de gitaar die ik kocht. :)
dan ga ik er maar 1 zoeken :seriousf:

jasper159
8 augustus 2007, 12:27
Ja, doe dat.

tommeke19
8 augustus 2007, 12:31
maar nu weet ik het nog niet hé, wat is het beste?

jasper159
8 augustus 2007, 12:32
Beste : koffer
Gemakkelijkste : hoes




klaar

Kim Wilson
8 augustus 2007, 12:34
Een koffer is beter, maar niet altijd even handzaam. Als je veel met dat ding gaat fietsen, is een goeie dikke tas wat handzamer dan een koffer, en veilig genoeg. Ga je veel optreden, en wordt ie vaak achterin de auto of het busje gegooid/gelegd, dan kun je beter een koffer nemen.

Een tas kan dus wel, maar zorg dan wel voor een goeie dikke.

Mitch
8 augustus 2007, 12:35
Op fiets: tas.
In bandbus/auto: koffer, tassen stapelen zo lastig in een bus :noob:

Het beste is natuurlijk om je gitaar veilig thuis op de standaard in je slaapkamer te laten staan.

Kim Wilson
8 augustus 2007, 12:37
Tassen kun je wel overal lekker tussen proppen. Ideaal. Dan vallen je Marshall kasten ook niet om. :)

Butger
8 augustus 2007, 13:28
De link tussen "tassen die overal worden tussengestopt" en "Marshall kasten die niet omvallen", ontgaat mij een beetje :seriousf:

Misschien dat een Marshall kast vanzelf omvalt als je niet je tas ergens tussen stopt, ja vast!

Kim Wilson
9 augustus 2007, 09:46
Nee, als je je spullen vervoert achterin de bus, kun je die gitaartassen overal lekker tussenproppen. Het ging toch om vervoeren? :p

Wausser
9 augustus 2007, 10:33
het ging hier om het beschermen, en dan lijkt me een gitaarhoes tussaen marshalls niet echt verstandig..

Kim Wilson
9 augustus 2007, 10:37
No shit, Sherlock! :D

Wausser
9 augustus 2007, 10:41
ik probeer me dat even te visualiseren.

Een afgeragt busje met 4-6 man erin, achterin een drumstel en marshalls, met daartussen gitaren....

Kaboemba
9 augustus 2007, 10:44
Ik heb een koffer die wel op mijn rug kan, als ik de banden er nog bij had tenminste. :)

Zo'n koffer probeer ik mijn schoonmoeder al jaren aan te smeren, de banden heb ik voor de zekerheid aan de binnenkant gemonteerd.

Kaboemba
9 augustus 2007, 10:50
Overigens maakt het mij geen drol uit of ze in een koffer of een tas gaat.

Kim Wilson
9 augustus 2007, 10:52
ik probeer me dat even te visualiseren.

Een afgeragt busje met 4-6 man erin, achterin een drumstel en marshalls, met daartussen gitaren....
Ja, met de gitaren in tassen. Anders beschadigt het drumstel. :D





(het was dus een grapje. :sssh: )

Kim Wilson
9 augustus 2007, 10:52
Overigens maakt het mij geen drol uit of ze in een koffer of een tas gaat.
Bodybags zijn wel in stemmig zwart, da's wel mooi...

Laser
9 augustus 2007, 11:18
Beste is:
KOFFER
en er zijn verschillen.
Lichtste is:
HOES
maar helpt niets als bescherming (noch bij impact, noch klimatologisch)
Er zijn koffers van piepschuim met afneembare draagriemen, niet te duur; zijn redelijk van prijs, tamelijk geode bescherming, sluiten met rits en dragen makkelijk.
Dus een bespreekbaar alternatief als je niet veel reist met de gitaar. Nooit gebruiken bij reizen met vliegtuig!
Een Gator koffer is een goede oplossing; er zijn er nog betere op de markt, zelfs met hygrometer en klimaatsbewaking, maar die kosten meer dan de doorsnee gitaar. Bekijk dus eerst waarvoor het moet dienen: bewaren in huis? Dan volstaat een geodkope koffer. Occasioneel mee op stap met de wagen? Een betere koffer dan. Veel dragen op fiets en te voet? Een lichtgewicht koffer is dan makkelijker.

Pais
9 augustus 2007, 13:06
Ik heb een erg lichte piepschuim koffer van Stagg (softcase heet het volgens mij) waar banden bijzitten zodat je er een rugzak van kunt maken. Voldoet prima! Ik reis veel met mn gitaar met openbaar vervoer waardoor ik een hoes te gevaarlijk vond, maar een harde koffer te zwaar en lomp.
Die koffer kan nog best een stootje hebben maar een harde koffer is veiliger als je koffer plet-gevaar moet doorstaan.

Maar dat ding is echt een aanrader. Goedkoop ook. Ik heb er iets van 55 euro voor betaald.

PS - Link voor de geintresseerden (http://www.guitarrabuena.nl/webwinkel_product/466)

appyhaan
9 augustus 2007, 13:15
Ik heb zelf koffers en hoezen. 'k Gebruik altijd de hoezen. Veel makkelijker, en als je een goeie hoes gebruikt dan geeft dat voldoende bescherming. Mocht dat niet zo zijn, dan doe jezelf iets niet goed. Belangrijkst voor je keuze moet toch zijn wat je ermee gaat doen. Veel lopen/fietsen en maar 1 gitaar, dan is een hoes makkelijker. Veel gitaren, veel optredens, veel vervoeren dan zijn misschien koffers een betere optie.

appyhaan
9 augustus 2007, 13:17
Beste is:
KOFFER
en er zijn verschillen.
Lichtste is:
HOES
maar helpt niets als bescherming (noch bij impact, noch klimatologisch)


Een (goeie)hoes beschermt zeker wel bij beide punten die je noemt.

Kaboemba
9 augustus 2007, 14:13
O ja sorry nu nog ff serieus is heb een koffer en een hoes.

De gitaar gaat in de hoes en dan pas in een koffer.

pe_10
9 augustus 2007, 14:25
Ik heb een erg lichte piepschuim koffer van Stagg (softcase heet het volgens mij) waar banden bijzitten zodat je er een rugzak van kunt maken. Voldoet prima! Ik reis veel met mn gitaar met openbaar vervoer waardoor ik een hoes te gevaarlijk vond, maar een harde koffer te zwaar en lomp.
Die koffer kan nog best een stootje hebben maar een harde koffer is veiliger als je koffer plet-gevaar moet doorstaan.

Maar dat ding is echt een aanrader. Goedkoop ook. Ik heb er iets van 55 euro voor betaald.

PS - Link voor de geintresseerden (http://www.guitarrabuena.nl/webwinkel_product/466)

Idem dito, maar dan de rechthoekige versie van Stagg. Ook met riemen om als 'rugzak' te dragen.

Laser
9 augustus 2007, 17:28
De softcases zijn zeker heel handig, licht te dragen, toch goede schokbescherming. Ik heb alleen heel slechte ervaringen met de duurzaamheid van de scharnieren: die hielden het nooit lang uit. Verder niets dan goeds voor normaal gebruik (dus niet voor vliegtuigtransport of andere situaties waar slagvastheid op de proef wordt gesteld). Ik vind ze zelfs beter dan de goedkopere triplex houten koffers. Godin heeft ze dan ook als standaard ingezet bij duurdere modellen ( is wel een ander soort schuim dan het 'piepschuim').

Nellyrocks
10 augustus 2007, 15:13
Ja, met de gitaren in tassen. Anders beschadigt het drumstel. :D

(het was dus een grapje. :sssh: )


En ook dar heb je koffers voor

En ook tassen

Laser
13 augustus 2007, 16:01
Tobago lichte koffers: handig en niet duur.