PDA

View Full Version : rode nt1 of akg c3000



cardinal
8 augustus 2007, 11:03
ik kan mijn rode inruilen voor een akg. Wat is het verschil tussen de twee in toon? De rode vind ik persoonlijk vrij kil en verwacht een iets warmere sound uit de akg te halen. Daarnaast heeft de akg wat instelmogelijkheden.

Han S
8 augustus 2007, 12:08
Dennis, de C3000 klinkt bepaald niet warm, eigenlijk best wel harsh en als je wat meer warmte wilt zou ik eens luisteren naar de Studio Projects B1 of B3, waarbij de B3 ook geschakeld kan worden van omni naar uni.

Niet de C1 want die klinkt ook erg kil en is drie keer zo duur als de B1 welke IMHO veel neutraler klinkt en veelzijdiger is.

En voor wat meer poen zou ik eens luisteren naar ik geloof de TB1, daar lees ik hele goede dingen over, is een buizenmic.

Er komen veel goedkope condensators uit China, veel daarvan kost een drol en klinkt ook zo, maar er zitten ook heel fraaie mics tussen als de MXL V69 Mogami en de MXL V77 die helaas niet meer wordt gemaakt, maar nog wel hier en daar te koop is, fantastische buizenmicrofoon.

Er komen ook ribbon mics die heel betaalbaar zijn en het ook goed schijnen te doen. Ik las een recensie over een ribbon met een revolutionair materiaal als ribbon, wat steeds in zijn oorspronkelijke vorm terugkeert als je het mishandelt en welke je zo in de basdrum kunt zetten.

Hier (http://recforums.prosoundweb.com/index.php/t/13971/1221/) heb je het verhaal.