PDA

View Full Version : humingbuck voor m'n strat



sickpunk
24 november 2001, 18:47
k wil graag een humingbuck in m'n strat plaatsen(de schuine pickup wil ik vervangen) er zit al ruimte onder zecht een maat van me.(hij heeft dezelfde gitaar) heeft er iemand een suggestie of een idee wat dat ongeveer mag kosten?? en of ik dan ook een nieuwe pickguard(slagplaat) en wat mag dat kosten??

Eko
24 november 2001, 20:20
Volgens mij is er geen standaard Strat met een Humbucker in de positie bij de hals.
Je zou dan het element moeten laten inbouwen door iemand die er verstand van heeft.
Voor vragen over wat zoiets zou kosten moet je echt naar de zaak waar je het element zou kunnen kopen.
Je hebt elementen voor weinig geld en zeer dure. Misschien is het zelfs goedkoper om een FatStrat ( of kopie )te kopen en je huidige gitaar in te ruilen.
Als je een element laat inbouwen op de plek die je aangeeft dan zal er gezaagd moeten worden in je huidige slagplaat. Het is verstandiger om gewoon een nieuwe er op te zetten . Dan kun je later het standaard element weer terug bouwen en de oude slagplaat er weer op zetten.

gangsta
25 november 2001, 12:35
http://www.fender.com/gear/gear.php?partno=0117200

Equipped with a set of snarling Seymour-Duncan® humbucking pickups, our Double Fat Strat is available with either a tremolo or hardtail bridge. If you play hard and like that creamy crunch of humbuckers, you owe it yourself to check this guitar out. The combination of playability and fat tone is unbelievable.

khoop dat je er iets aan hebt.

taylor
25 november 2001, 16:02
er is 1 model die bigapple(strat) heet die 2 humbuckers heeft.teminste 1 paar jaar terug bestond die.

Stratopeek
26 november 2001, 11:01
Je hebt voor de strat humbuckers in enkelspoel vorm, gemaakt voor een strat. Ik heb zelf bij de brug er seymour duncan hotrail ingezet. Heeft me ongeveer 250piek gekost...

anoniem
9 december 2001, 11:24
Ik heb op mijn essen Tokai strat een Seymour Duncan Jeff Beck humbucker bij de brug. De uitholling zat al in de body(eerst checken anders moet de beitel erin). De JB heb ik op de 5 standenschakelaar gezet zodat hij in het tussenstandje enkelspoels schakelt samen met het middelste element. Oh ja ik heb er een nieuw slagplaatje bijgekocht om de oude slagplaat origineel te houden. (Passen die stomme schroefgaatjes weer niet natuurlijk!)
Resultaat: redelijk tussenstandje,net niet zo goed als 2 single coils; te gekke vette rocksound op de humbucker.

Groetjes Freek