PDA

View Full Version : Even voorstellen



Ralfje
8 augustus 2007, 09:15
Hallo, mijn naam is Ralfje.

Ben momenteel ook begonnen met gitaar spelen. Zit niet op les. Wil eerst even kijken hoe ver ik in mijn eentje kom voordat ik op les ga. En of ik het nodig heb. Speel momenteel op de akoestische gitaar van mijn zus (de snaren zijn wel van mij :). Wil later zeker elektrisch gaan spelen.

Maar ik heb een paar vragen:

Wat is nou eigenlijk het verschil tussen akoestisch spelen en elektrisch? Ik bedoel eigenlijk wat betreft het plaatsen van vingers? Heof je bij elektrisch niet de hele snaar in te drukken?

Rouzy
8 augustus 2007, 11:43
Welkom Raflje

over je vragen:
Als je Akoestisch speel,speel je veel met je vingers en met Elecktrisch met plectrum maar met vingers kan ook

Heof je bij elektrisch niet de hele snaar in te drukken?
eigenlijk hetzelfde :seriousf: nou bij elecktrisch kan je het afstellen

Ralfje
8 augustus 2007, 12:28
Als ik soms wel eens filmpjes zie van goede gitaristen, lijkt het wel of ze de snaren nauwelijks indrukken. De vinger bewegingen lijken veel sneller te gaan. Wat akoestisch haast niet mogelijk is.

Makor1966
8 augustus 2007, 12:32
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen akoestisch spelen en elektrisch? Ik bedoel eigenlijk wat betreft het plaatsen van vingers? Heof je bij elektrisch niet de hele snaar in te drukken?
Vooral de speelstijl en bijbehorende geluid. Ook bij elektrisch moet je de snaar helemaal indrukken anders krijg je geen zuivere toon, is alleen lichter dan bij een staalsnarige akoestische.

Rouzy
8 augustus 2007, 12:45
Als ik soms wel eens filmpjes zie van goede gitaristen, lijkt het wel of ze de snaren nauwelijks indrukken. De vinger bewegingen lijken veel sneller te gaan. Wat akoestisch haast niet mogelijk is.
dat zijn pro's :seriousf:

Ralfje
8 augustus 2007, 13:01
Ik weet dat het heel persoonlijk is. Maar heb gisteren het boek "de gitaar" besteld. Wil eerst even kijken hoe het me afgaat. Hoop dat hier veel basis technieken in staan. Met lessen wil ik nog even wachten.

Wie van jullie kan echt goed spelen? En hoe zijn jullie begonnen?

Blend
8 augustus 2007, 13:20
Wie van jullie kan echt goed spelen? En hoe zijn jullie begonnen?

Ik ben ongetwijfeld de beste gitaarspeler hier ... :nervous: :jam:


En ik ben begonnen op een akoestiese 3kwartgitaar van Juan Salvador, en als m'n zus niet thuis was (zo'n 5 dagen in de week) dan pakte ik stiekem haar Alhambra 4F Flamenco :). Verder ben ik begonnen met akkoorden spelen, en later pas tokkelen en/of solo's spelen (wat ik nu nog steeds voor geen meter kan :) ). Een tijdje later kocht ik mijn eerste western: een Seagull. Omdat een paar maanden later m'n gitaar weg moest voor een reparatie kocht ik een ukelele om die 2 weken door te kunnen komen. Weer een tijdje later kwam een elektrische, (1 of andere fender strat imitatie) maar die was al snel weer weg. Daarna kocht ik een Yamaha 12snaar.

Ralfje
8 augustus 2007, 13:21
Nou, dat is mooi gespeeld. Wat me ook opvalt is dat je bij akoestisch heel vaak niet eens alle frets gebruikt. Bij elektrisch zie je dat veel meer. Kan ook aan mij liggen hoor.

Jij hebt dus wel les gehad. Voor dit stukje wat je speelde moet je daarvoor noten kennen? Die ken ik namelijk niet.

Rouzy
8 augustus 2007, 13:27
Voor dit stukje wat je speelde moet je daarvoor noten kennen? Die ken ik namelijk niet. nee op gehoor kan ook :p

Ralfje
8 augustus 2007, 13:40
op gehoor? Dan moet je wel alle klanken herkennen. Heb je deze dan niet van een notenschrift geleerd?

Wat ik eigenlijk ook niet snap is. Kijk er zijn 7 klanken abcdefg. Waarom heeft een gitaar dan geen f-snaar?

nielsduursma
8 augustus 2007, 14:10
op gehoor? Dan moet je wel alle klanken herkennen. Heb je deze dan niet van een notenschrift geleerd?

Wat ik eigenlijk ook niet snap is. Kijk er zijn 7 klanken abcdefg. Waarom heeft een gitaar dan geen f-snaar?

Heeft jou gitaar wel een C-snaar dan??
En de noten die daartussen zitten dan?? ;)
En wie houdt jou tegen om een snaar naar een F te stemmen? Je bent er helemaal vrij in.

En je hoeft echt niet de noten kennen om op gehoor iets uit te zoeken.

Ralfje
8 augustus 2007, 14:53
ik vind het begin zo moeilijk. Weet niet goed waar ik moet beginnen. Wil eigenlijk gewoon rocknmmers spelen ala Rolling stones. Heb net het boek "de gitaar" gekregen. Probeer maar alle basisakkoorden te leren.