PDA

View Full Version : Koopadvies... is dit wat?



Polarbear
8 augustus 2007, 00:05
Ik heb aardig wat verstand van gitaarspelen, maar helaas wat minder van houtsoorten en elektronica. Fishman is beter dan merk X, en palisander is beter dan triplex, zover kom ik ook nog wel. Daarom: Is de Ibanez AW140QMECE een beetje waar voor zijn geld? (zie link hieronder) (tegen de 500 euro aan). Ik heb de gitaar bespeeld en hij speelt heerlijk, maar moet duidelijk nog een beetje eigen worden natuurlijk.


http://www.ibanez.co.jp/products/ac_page.php?PAGE_ID=68&COLOR=CL02&AREA_ID=3

Lexvandoef
8 augustus 2007, 00:18
Als je vind dat hij heerlijk speelt en goed klinkt zou ik hem kopen als ik jou was. Je kan natuurlijk ook nog even rond kijken, maar deze gitaar zal nog wel een tijdje mee kunnen, ook door zijn solide bovenblad.

Ik zelf heb bij het kopen van een elektro-acoustische in deze prijsklasse voor een Tanglewood gekozen, en danwel deze: http://www.tanglewoodguitars.co.uk/products/default.asp?cID=26463190&sID=26465126

Ik heb ook een aantal van die inbanezzen uitgeprobeerd, maar deze gitaar paste gewoon bij me, qua geluid (gebalanceerd, goed volume, en is lekker brutaal, wordt een beetje grommerig bij palmmutes en klinkt heel erg goed bij wat steviger strummen, een beetje mijn gevoel bij wat een goeie acoustische les paul moet zijn) en ook qua spel, hij speelt lekker licht voor een acousische, natuurlijk wel een stuk zwaarder dan een elektrische, en het formaat is goed. Niet zo groot als een jumbo of dread (ik ben zelf nogal klein), meer grand auditorium size.

De gitaar moet gewoon bij je passen, als je dat vind, dan moet je hem denk ik, gewoon kopen en genieten.

Melt
8 augustus 2007, 00:22
Ik ben ook op zoek naar een western gitaar. Morgenochtend ga ik als ik tijd heb een paar gitaren uitproberen, en naar een Ibanez wil ik dus ook kijken. Ik ben niet bekend met de sound en heb er dus ook niet veel verstand van. Ik ben benieuwd. Hij ziet er in ieder geval wel heel mooi uit.

Groetjes,