PDA

View Full Version : Line6 Toneport UX2 & Gearbox probleem



artnaz
7 augustus 2007, 23:43
Ik heb twee problemen waarbij ik enig hulp nodig heb... :)

1)

Het gaat meer over audio apparatuur, dan gitaar apparatuur, maar toch :p: De S/PDIF uitgang van de Toneport verbind ik d.m.v een digitale coaxiale kabel (de verkoper van Media Markt zei dat ik deze kabel nodig heb toen ik hem de Toneport liet zien) naar de Digital Coax Input (zogenaamd van de "DVD") van mijn audio versterker. Maar ik krijg signaal komt niet binnen! Ook als ik een DVD speler met de Coax verbind heb ik geen signaal.


2)

Als ik de nieuwere Gearboxes van Line6' site haal en installeer, krijgt mijn computer kuren. Hij sluit heel snel af, meestal zelfs voordat ik ingelogd ben in Windows XP. En mocht ik mazzel hebben en ben ik binnen, heb ik geen gitaargeluid via Gearbox. De VU-meters van de Toneport slaan zowiezo al op hol zonder dat Gearbox opgestart is. Nu heb ik weer de eerste versie van Gearbox geínstalleerd, en nu doet alles het prima. Maar ik zou toch graag de nieuwe 3.1 versie willen proberen gezien de mogelijkheden en verscheidene sounds...

Uw hulp zal niet vergeten worden... ;)

artnaz
10 augustus 2007, 12:30
Eerste probleem is opgelost. Ik moest de "input mode" van van analoog naar digitaal veranderen. Heel simpel dus. En ik maar denken dat dat automatisch ging...:p

Maar het tweede probleem met de nieuwere Gearboxes heb ik nog steeds... Iemand ideeën?

Bouke
10 augustus 2007, 13:45
Heb je de Line6 Monkey ook geinstalleerd? Zo nee, download die dan even van de L6-site. Dat programma ziet of al je drivers etc. up-to-date zijn. Probeer anders een wat oudere driver als je momenteel de nieuwste draait.

Suuces!

Bouke

johnnyz
11 augustus 2007, 15:45
volgens mij zit je probleem erin dat je de toneport niet moet aansluiten op de pc als je het programma installeerd/update, dus usb pas aansluiten nadat nieuwe gearbox is geinstalleerd, succes!

gr John

artnaz
15 augustus 2007, 23:48
Bedankt jongens, maar dat is het helaas niet...

Dat de Toneport niet aangesloten moet worden voor de installatie van Gearbox heb ik altijd al goed gedaan. Dat staat op de bijgeleverde CD-ROM (de eerste versie van Gearbox), en het staat ook nog eens heel duidelijk tijdens het installatieproces.

De nieuwste Monkey heb ik ook, en daarmee is het probleem ook niet opgelost. Toen ik het laatst opnieuw installeerde ging het opeens wel goed. Wel startte het systeem zich opeens opnieuw op toen ik de nieuwe Gearbox installeerde, maar eenmaal afgesloten kon ik de pc niet meer fatsoenlijk opstarten. Na zo'n 4 keer opnieuw mijn wachtwoord intypen bij het "welkom" beginscherm van XP ben ik pas binnen, en als ik dan een programma'tje wil opstarten reboot hij opnieuw... :(

Ik denk dat het iets te maken heeft met die "foutmelding" van XP tijdens het installatieproces. Gearbox zegt dat ik in dat geval "toch doorgaan" moet doen, maar ik krijg dat schermpje wel 5 keer voor ogen, zelfs voordat Gearbox mij ervoor waarschuwt...

Maar ik ga eens nog wat met die drivers klooien, dat heb ik nog niet 100% gedaan... Heeft iemand toevallig een mailadres van Line6? Ik kan niks op de site vinden. Alleen een forumachtig iets waar niks mee gebeurd...

Bouke
16 augustus 2007, 09:34
Ik kan niks op de site vinden. Alleen een forumachtig iets waar niks mee gebeurd...

Dat forum is behoorlijk actief hoor, ook L6-medewerkers online enzo...

Heb je wel de laatste updates van XP? SP2 is geloof ik vereist voort het optimaal draaien van L6-drivers.

Bouke

cardinal
16 augustus 2007, 22:14
ik heb hem net besteld en hoop niet dat ik die shit krijg.


Ben erg benieuwd.

Als je hem trouwens in augustus koopt krijg je een modelpack gratis, of hoe het ook heet. Kan kiezen uit drie types.

Dat lijkt mij wel wat, kost anders 50 euro.

vettavillenl
17 augustus 2007, 15:36
voor support van je probleem moet een support ticket aanvragen bij Line 6, anders gebeurt er niet veel anders als advies van andere forum leden.

Met dat ticket worden je vragen door Line 6 zelf beantwoord.

artnaz
18 augustus 2007, 14:29
Dat met dat ticket heb ik volgens mij wel gedaan, beetje vaagjes...

Als ik het goed heb werkt de UX2 probleemloos met de oudste driver, maar Gearbox werkt niet met de oudste driver... :( Ik zal straks nog eens contact proberen te zoeken met Line6. Windows XP SP2 heb ik niet.

cardinal
22 augustus 2007, 13:24
er staat duidelijk op de doos dat je minimaal win xp plus sp2 moet hebben. Regel eerst sp2 en kijk op dat dan werkt. Zou moeten lijken mij.