PDA

View Full Version : bling bling :D



fred dons
7 augustus 2007, 17:37
tijdje terug was er een topic over een bedrijf dat oude gitaar hardware weer kon vergulden of verschromen, omdat er toen geen plaatjes bij zaten leek het op spam en werd het topic gesloten, gelukkig had ik nog wel de bedrijfsnaam onthouden omdat ik op zich wel geinteresseerd was in het laten verchromen of vergulden van een gitaar body

en dit is hem dus geworden
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=204&page=26&ktw=7863a2b975582e9060a09e2c89a45cd3
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=201&page=26&ktw=7863a2b975582e9060a09e2c89a45cd3
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=203&page=26&ktw=0760dee3d8ea3fbabf952705065e6e6e
de prijs viel mij mee, tis niet direct geschikt om je richwood mee te pimpen
maar in vergelijking met een normale paintjob is het aardig in lijn
en dit is het bedrijf dat het doet (hele aardige gasten btw)
http://www.spectrachrome.eu/

bass blom
7 augustus 2007, 17:41
wow gaaf :p

Parasite
7 augustus 2007, 17:43
Ja erg vet! Beetje ala Muse.
Wat kost zoiets nu?

Xufar
7 augustus 2007, 17:51
Heftig! Ziet er goed uit, ik ben ook wel benieuwd wat zoiets nou kost.. en natuurlijk hoe het de sound beïnvloed!

fred dons
7 augustus 2007, 17:56
het bedrijf heeft inmiddels een paar gitaren gedaan maar ik geloof niet dat er al een fixed pricing is, deze koste eur 275 wat op zich t niet spotgoedkoop is maar wel vergelijkbaar met een normale paintjob
(kleurtjes zijn gratis btw, de body wordt eerst in chrome gespoten en daarna in een tint (goud in dit geval maar je kunt ook blauw, groen, rood of verlopende tinten krijgen))

fred dons
7 augustus 2007, 17:56
en ik denk niet dat het de sound zal aantasten, de laag is erg dun

Reb
7 augustus 2007, 18:50
Wow! Zekers gaaf. De prijs valt me in zekere zin nog mee. :)

Nocki
7 augustus 2007, 19:10
Mooi! erg leuk! ik had dit nog niet eerder gezien.

Jammer dat dit soort tips al gauw worden gesloten...

Malle Eppie
7 augustus 2007, 21:03
Gaaf!!! Kheb geen idee hoe het allemaal werkt maar hoe gaat het eigenlijk als je gaatjes in de body boort (elementen, slagplaat, enz). Krijg je dan geen barsten in het verchroomde?

Ben benieuwd hoe 'ie wordt als 'ie in elkaar zit!!

orreltak
7 augustus 2007, 21:54
lijkt erop dat er geen slagplaat op komt.zou ook zonde zijn.
wat voor kleur hardware komt erop nu ie al `blingbling` is?zwart?

body ziet er ieder geval mooi en origineel uit

fred dons
8 augustus 2007, 08:13
ik heb wel heel erg getwijfeld over een slagplaat omdat ik een hele mooie gegraveerde chromen hebt en dit bedrijf in principe alles kan vergulden (maar dat wordt waarschijnlijk voor een volgend project :D )

het spul kan tegen boren en frezen alleen wordt er wel het advies bij gegeven de randjes gelijk te sealen met lak of superlijm

hardware ben ik nog niet uit, ik heb een gouden OFR liggen en een zwarte OFR en het hang er een beetje van af of de tinten goud bij elkaar passen
(maar de kans is groot dat alles zwart wordt)

blimb
8 augustus 2007, 09:32
ga je hem nog aflakken meet een of andere dikke laag poly spul, zodat ie wat minder kwetsbaar wordt?

fred dons
8 augustus 2007, 09:34
hij is al poly afgelakt dus het hoeft niet (doen ze op verzoek en afhankelijk of je zelf nog iets er op gaat spuiten 1 dunne of meerdere dune lagen spuiten)

Veekeren
8 augustus 2007, 11:37
Ik hoop dat het een beetje blijft zitten allemaal! Verder vind ik wel een grappig idee, maar vind ik het er absoluut niet uitzien :D Maar je had waarschijnlijk niet anders verwacht van me ;)

bass blom
8 augustus 2007, 11:39
vraag fred maar eens of ie een foto buiten wil maken..

fred dons
8 augustus 2007, 11:58
Ik hoop dat het een beetje blijft zitten allemaal! Verder vind ik wel een grappig idee, maar vind ik het er absoluut niet uitzien :D Maar je had waarschijnlijk niet anders verwacht van me ;)

:) ik weet het, jij bent meer van de subtielere dingen, wacht maar tot je mijn Lee Towers signature microfoon ziet ;)

en ik was helaas te laat thuis voor een foto in het zonnetje

schizo910
8 augustus 2007, 15:08
Ik vind het echt ontzettend stoer!

Malle Eppie
8 augustus 2007, 17:07
Zwarte hardware lijkt mij erg mooi, ik ben benieuwd naar he eindresultaat!

Hoe heb je de body aangeleverd? Kaal, geprimerd, al voorzien van laklaag?

fred dons
8 augustus 2007, 17:13
deze had toevallig al een (poly) laklaag, en daarmee was er gelijk een strakke ondergrond wat het spiegel effect versterkt maar op de lakstandaard (die ik er gratis bij kreeg :D ) kun je zien dat zelfs op een korrelige ondergrond het chrome effect blijft werken
overigens kunnen zij hem ook eerst in de grondlak voor je zetten maar nu duurt het 2 weken tussen afleveren en ophalen en ik denk dat het dan wat langer duurt (en misschien duurder wordt)

blimb
8 augustus 2007, 20:28
hoe kwetsbaar is de finish?

fred dons
8 augustus 2007, 22:33
valt reuze mee, ze hadden op het bedrijf een plastic motor onderdeel wat mislukt was (de lak wordt bij die onderdelen afgebakken en het bleek dat dat onderdeel al bij lage temperaturen vervormde) en toen probeerden we de chroom er af te krabben maar dat lukte niet, in combi met een polyurethane lak moet hij net zo duurzaam zijn als normale lak op een gitaar

orreltak
8 augustus 2007, 22:42
(de lak wordt bij die onderdelen afgebakken en het bleek dat dat onderdeel al bij lage temperaturen vervormde)

is het een soort van powdercoating dan?

Noid
8 augustus 2007, 22:54
Shit, je hebt zelf de Lee Towers grap al gemaakt. Ben ook benieuwd hoe goed dit blijft zitten, die chrome-boys van Satriani schijnen toch wel snel te slijten. Of is dat een ander finish proces?
Het ziet er in ieder geval wel heel strak uit. Zeer uniek dit. Is dit nu het ultieme guitar shielden :) ?

Weet je of ze misschien ook ergens afbeeldingen hebben van die andere gitaren die ze gedaan hebben? Die optie van kleuren die verlopen spreekt me namelijk wel aan ...

fred dons
9 augustus 2007, 08:38
is het een soort van powdercoating dan?

nee alleen de blanke lak wordt "afgebakken" de chrome wordt alleen gespoten

fred dons
9 augustus 2007, 08:40
Shit, je hebt zelf de Lee Towers grap al gemaakt. Ben ook benieuwd hoe goed dit blijft zitten, die chrome-boys van Satriani schijnen toch wel snel te slijten. Of is dat een ander finish proces?
Het ziet er in ieder geval wel heel strak uit. Zeer uniek dit. Is dit nu het ultieme guitar shielden :) ?

Weet je of ze misschien ook ergens afbeeldingen hebben van die andere gitaren die ze gedaan hebben? Die optie van kleuren die verlopen spreekt me namelijk wel aan ...

die eerste Chromeboys hadden echt chrome op hout en dat ging uiteindelijk loslaten van het hout, latere chromeboys kregen het chrome op een kunststof ondergrond en waren hierdoor veel stabieler
dit op mijn body is geen echt chrome maar een lak die op chrome lijkt en dat werkt dus heel anders