PDA

View Full Version : Preamp Ibanez AEL stuk ?



M Kactus
7 augustus 2007, 14:13
Hallo,

Ik heb nu al een tijdje mijn Ibanez AEL. Een prachtig ding, tot ik net een probleem had: Ik kan niet meer versterkt spelen.
Op de preamp kan je kiezen tussen tuner of ampen. De tuner werkt perfect, dus de batterijen kunnen het volgens mij niet zijn (voor de zekerheid heb ik al drie setjes gebruikt, oplaadbare en gewone).
Als ik de knop indruk van de preamp, lijkt hij niet te "klikken" en komt hij gewoon terug naar boven, zonder geluid. Druk ik hem echter in en hou ik hem ingedrukt, dan kan ik versterkt spelen, alleen klinkt het dan zacht en krakend. Is dit iets wat ik zelf kan herstellen ? Is het preamp-kastje openhalen vergelijkbaar met het openen van een elektrische gitaar en die elementen bedraden ? Of toch beter binnen doen ?

LaurentB
7 augustus 2007, 14:47
Klinkt als een defect schakelaartje. Zit er nog garantie op?

M Kactus
7 augustus 2007, 14:49
Klinkt als een defect schakelaartje. Zit er nog garantie op?

Daar wringt het schoentje. Nee, geen garantie. Of alleszins geen bonnetje meer. Anderhalf/twee jaar geleden gekocht.

Maar is zoiets veel groter prutswerk en veel delicater dan een elektrische gitaar ? Ik durf het ook zo slecht openmaken, omdat je er weinig info over vindt...