PDA

View Full Version : advies gevraagd



wololoh
7 augustus 2007, 12:47
Hee mensen, Ik lees dit forum al een tijdje, maar nu ben ik toch eindelijk eens geregistreerd, en wel om een beetje advies te vragen :p .

Ik speel op het moment op een Spider 2 30 watt versterkertje, wat op zich heel leuk klinkt voor thuis. Voor repetities/eventueel optredens zit ik echter langzamerhand naar iets groters te kijken (Bij alle optredens die ik tot nu toe gedaan heb, waren er al amps voorhanden, maar dat zal niet altijd zo zijn natuurlijk).

Zo zag ik bijvoorbeeld een london city hornett (50 watt, buizen) staan voor 500 euro. (eventueel kreeg ik nog 100 euro inruilkorting voor mijn spider). Ik weet echter ook weer niet of ik wel echt buizen nodig heb. Voor een stuk minder geld kan ik ook een transistorversterker aanschaffen, ik zag bijvoorbeeld de volgende opties:

- Fender FM212R (100 watt, transistor) voor 299 euro. Die heb ik nog niet uitgeprobeerd maar heeft iemand hier toevallig ervaringen mee?

- Verder zag ik in de lokale muziekwinkel een London City LCG100S (100 watt, transistor) voor 350 euro. Deze versterker heb ik al wel eens bespeeld en die vond ik toch ook wel goed klinken (en hij kon hard). Hier krijg ik eventueel waarschijnlijk wel veel inruilkorting voor mijn oude versterker (Ik denk aan minstens 150 euro, de eigenaar kennende).


Het is ook niet zo dat ik NU meteen een versterker nodig heb, maar ik ben al vast eens aan het kijken ;) . Heeft iemand ervaringen/adviezen voor me?

Magic Bean
7 augustus 2007, 12:55
Welkom op het forum! Toevallig fan van Age of Empires :D ?

Ik zou voor de 50 watt buizen gaan. Voor thuis is dat eigenlijk te hard, maar voor optredens en repetities klinkt dat het beste.

Die Fender zou ik niet doen. Voor dat geld zijn er betere amps te krijgen.
Wat voor muziekstijl speel je?
En wat is je budget?

Overigens kan je die spider ook houden om thuis te oefenen en een zwaardere amp voor optredens/repetities.

wololoh
7 augustus 2007, 13:07
Bedankt voor het snelle antwoord!

Hehe, ja vroeger speelde ik veel age of empires. Ik heb het al in geen eeuwen meer gedaan, maar 'wololoh' vergeet je gewoon niet :p .

Ik had al zo verwacht dat ik te horen zou krijgen dat ik die buizen moet pakken, maarja ;)

Zoals ik al zei hoef ik niet perse nu een nieuwe amp te hebben. Ik speel momenteel niet in een band (Ik ben ook niet op zoek, ik ga komende maand beginnen met mijn studie in Eindhoven, en ik wil eerst even rustig kijken hoe dat gaat, alvorens natuurlijk in een band te gaan aldaar :rockon: ) Mijn favorite muziekstijl is hardrock in de stijl van bijvoorbeeld Deep Purple, ACDC, Van Halen, Guns N Roses...

Maarja misschien is het sowieso beter om gewoon nog te wachten met een nieuwe versterker (die zou ik zeg maar het eerstkomende halfjaar nog niet nodig hebben). Het is gewoon alvast leuk om te kijken he :p . Maar hoezo vind je dan bijvoorbeeld die Fender maar niks? In ieder geval bedankt voor je antwoord!

LCH
7 augustus 2007, 14:52
Je pakt het in ieder geval verstandig aan: geen overhaaste keuzes maken. :)

Het beste is om af en toe gewoon wat uit te proberen in een gitaarzaak. En laat je niet leiden door een hoog wattage en stoer uiterlijk. Zo'n LC Hornet klinkt heel wat, een 2x12 50 watt buizen. Persoonlijk vind ik het niet echt geweldig klinken. Voor hetzelfde geld heb je een Vox AC15. Iets bescheidener, maar klinkt m.i. wel vele malen beter.

Maar buizen is heus geen must hoor. Je kunt je ook prima redden met goede transistor-amps. De Fender FM is echter niet een amp waar de meeste mensen enthousiast over zijn. Goedkoop, groot, veel watt's, maar: geen dynamiek, geen warmte, schel, enz. Een Vox AD100 of een Line6 Flextone zou al heel wat beter klinken.

En idd, je kunt die Spider prima houden om thuis mee te oefenen. Al is het ook geen straf om op een Flextone te oefenen hoor :D

Succes!

Squier4ever
7 augustus 2007, 15:10
Bedankt voor het snelle antwoord!

Hehe, ja vroeger speelde ik veel age of empires. Ik heb het al in geen eeuwen meer gedaan, maar 'wololoh' vergeet je gewoon niet :p .

Ik had al zo verwacht dat ik te horen zou krijgen dat ik die buizen moet pakken, maarja ;)

Zoals ik al zei hoef ik niet perse nu een nieuwe amp te hebben. Ik speel momenteel niet in een band (Ik ben ook niet op zoek, ik ga komende maand beginnen met mijn studie in Eindhoven, en ik wil eerst even rustig kijken hoe dat gaat, alvorens natuurlijk in een band te gaan aldaar :rockon: ) Mijn favorite muziekstijl is hardrock in de stijl van bijvoorbeeld Deep Purple, ACDC, Van Halen, Guns N Roses...

Maarja misschien is het sowieso beter om gewoon nog te wachten met een nieuwe versterker (die zou ik zeg maar het eerstkomende halfjaar nog niet nodig hebben). Het is gewoon alvast leuk om te kijken he :p . Maar hoezo vind je dan bijvoorbeeld die Fender maar niks? In ieder geval bedankt voor je antwoord!

die fender klinkt clean wel aardig maar eenmaal met drive klinkt het zeer verneukt.
wat ga je studeren in eindhoven? ik studeer er ook alweer een jaartje Bouwkunde

Ibanez RuleZ
7 augustus 2007, 16:08
het versterkerkoop recept:

1. bepaal hoeveel je uit wil geven
2. bedenk wat je met dat ding wil kunnen
3. lees alle online informatie die je kan krijgen (gitaarnet is maar een van de hele vele bronnen) en maak een soort van shortlist met interessante amps.
4. wacht op je OV en ga de grote gitaarzaken af waar ze die amps hebben staan en probeer ze uit.

5. vooral niet luisteren naar wat mensen hier te zeggen hebben, luister naar de versterkers ;). het enige advies wat je wel ter harte moet nemen; geef asjeblieft geen geld uit aan zo'n frontman van fender; dan kan je beter je spider houden, die klinken echt wel beter...

succes met het uitzoeken, altijd leuk werk!!

Harrald

wololoh
7 augustus 2007, 18:02
Bedankt voor alle replies :soul: .

Ja, ik ga sowieso natuurlijk nog van alles uitproberen he, als ik echt weer honderden van mijn dierbare euro's uit ga geven aan zo'n onding ;). Op dit moment heb ik gewoon nog genoeg aan mijn spider 2 30. Ook mijn budget moet ik eens bekijken; Ik heb wel geld, maar in de eerste instantie heb ik dadelijk na de vakantie geen bijbaantje, dus ik moet nog ff zien hoe alle kosten uitkomen enzo.

Ik kijk inderdaad ook vaak op het internet voor informatie overs gitaren/versterkers e.d., alleen vind je jammer genoeg niet zoveel informatie over bijvoorbeeld london city versterkers.

Overigens gebruik ik wel een effectenpedaal, namelijk de boss me-50. Het is niet geweldig, maar ik ben toch niet zo'n effecten-man, ik hou meer van straightforward simpel maar goed geluid. Waar het op neerkomt is dat ik niet zozeer de drang heb om meer te betalen voor bijvoorbeeld de effecten in een Flextone 3 (Wat ik overigens persoonlijk wel een heel mooie versterker vind).

Ik ga trouwens Technische Natuurkunde studeren, squire4ever :rockon: . En ik heb ook een squier 20th anniversary affinity strat, die ik zo fijn vind dat ik hem niet wegdoe :p .

Squier4ever
7 augustus 2007, 18:04
Bedankt voor alle replies :soul: .

Ja, ik ga sowieso natuurlijk nog van alles uitproberen he, als ik echt weer honderden van mijn dierbare euro's uit ga geven aan zo'n onding ;). Op dit moment heb ik gewoon nog genoeg aan mijn spider 2 30. Ook mijn budget moet ik eens bekijken; Ik heb wel geld, maar in de eerste instantie heb ik dadelijk na de vakantie geen bijbaantje, dus ik moet nog ff zien hoe alle kosten uitkomen enzo.

Ik kijk inderdaad ook vaak op het internet voor informatie overs gitaren/versterkers e.d., alleen vind je jammer genoeg niet zoveel informatie over bijvoorbeeld london city versterkers.

Overigens gebruik ik wel een effectenpedaal, namelijk de boss me-50. Het is niet geweldig, maar ik ben toch niet zo'n effecten-man, ik hou meer van straightforward simpel maar goed geluid. Waar het op neerkomt is dat ik niet zozeer de drang heb om meer te betalen voor bijvoorbeeld de effecten in een Flextone 3 (Wat ik overigens persoonlijk wel een heel mooie versterker vind).

Ik ga trouwens Technische Natuurkunde studeren, squire4ever :rockon: . En ik heb ook een squier 20th anniversary affinity strat, die ik zo fijn vind dat ik hem niet wegdoe :p .

succes met je zoektocht, mijn squier ruled ook....

veel plezier met je intro volgende week, maybe kom ik wel een dagje zuipen daaro.