PDA

View Full Version : Hij komt, hij komt, de Harley Benton GA5 head...



BamBuFan1
7 augustus 2007, 01:21
Zaterdag is mijn Harley Benton GA5 combo aangekomen, en man wat een lollig ding! Ik heb er meteen een EH 12AT7 buis bijgekocht en heb de naamloze Chinese 12AX7B die gemonteerd was vervangen. Deze geeft een duidelijk helderdere toon, een iets lager eindvolume, en een meer smeuige vervorming.
De standaard speaker laat zich trouwens ook van zijn beste kant zien, voor zo'n klein ding. Nu eerst maar eens een tijdje standaard met het ding spelen voordat ik de Valve jr mods erop ga toepassen.

Maar in de 'handleiding' (1 A4tje) wordt naast de combo nu ook de GA5 head genoemd!

De head heeft naast de specs van de gewone GA5 een 4,8 en 16Ohms uitgang en een standby switch.

Ik heb geen idee wanneer het ding leverbaar wordt, maar zoals sommige gitaarnetters al vermoedden komt er net als bij de Epi Valve Jr dus (binnenkort?) ook een GA5 head...

ACSlater
16 augustus 2007, 15:44
Lijkt mij ook leuk ding voor thuis. Kan alleen maar moeilijk besluiten welke het wordt; Peavey Valve King 8 Royal of de Nano Valve, Harley Benton GA5 of de Epi Valve jr.

BamBuFan1
16 augustus 2007, 22:17
Lijkt mij ook leuk ding voor thuis. Kan alleen maar moeilijk besluiten welke het wordt; Peavey Valve King 8 Royal of de Nano Valve, Harley Benton GA5 of de Epi Valve jr.

Gewoon voor de GA5 gaan. Zoveel lol ga je nergens verder voor die prijs vinden (zeker niet als de head nog goedkoper wordt dan die €99!)

ACSlater
16 augustus 2007, 22:21
Ik heb em al besteld samen met een Peavey Royal 8 Valve King (en een MXR 10 band EQ) Degene die het minst goed bevalt gaat net zo hard weer nach Deutschland züruck. Die Peavey heeft een gain-knop en een high en low input. Dat is toch wel handig lijkt me. Daarnaast heeft ie 8 ohm output dus kun je er makkelijker een cab aan verbinden. Zo'n 8 inch speaker mist hier en daar wat karakter.

BamBuFan1
17 augustus 2007, 01:15
Ik heb em al besteld samen met een Peavey Royal 8 Valve King (en een MXR 10 band EQ) Degene die het minst goed bevalt gaat net zo hard weer nach Deutschland züruck. Die Peavey heeft een gain-knop en een high en low input. Dat is toch wel handig lijkt me. Daarnaast heeft ie 8 ohm output dus kun je er makkelijker een cab aan verbinden. Zo'n 8 inch speaker mist hier en daar wat karakter.

Ik moet zeggen dat die 8" speaker zich dapper weert in mijn GA5, hij geeft ook meer dan genoeg laag. 8 Ohms output is een kwestie van de ongebruikte 8ohms uitgang van de trafo alsnog gebruiken, evt via een switch (waarmee je tussen 4 en 8 ohm schakelt) of een extra uitgang.

ACSlater
17 augustus 2007, 16:49
Ik moet zeggen dat die 8" speaker zich dapper weert in mijn GA5, hij geeft ook meer dan genoeg laag. 8 Ohms output is een kwestie van de ongebruikte 8ohms uitgang van de trafo alsnog gebruiken, evt via een switch (waarmee je tussen 4 en 8 ohm schakelt) of een extra uitgang.

Tsja dan zou ik het modden moeten uitbesteden want heb geen kaas of andere zuivelproducten gegeten van elektrische schema's.

BamBuFan1
17 augustus 2007, 17:23
Tsja dan zou ik het modden moeten uitbesteden want heb geen kaas of andere zuivelproducten gegeten van elektrische schema's.

De ombouw is zo simpel dat vrijwel iedere gitaarnetter met een soldeerbout je daarmee kan helpen...

Evil-Payasos
21 augustus 2007, 19:38
Wat is nu de Beste small Class A ampje?!?! Ben ook wel benieuwd!

Mitch
21 augustus 2007, 21:29
Cornford Harlequin ? :listen:

Les Paul R8
21 augustus 2007, 22:49
Orange AD5

Orgasmocaster
22 augustus 2007, 00:38
Wat is nu de Beste small Class A ampje?!?! Ben ook wel benieuwd!

Ik weet dat men hier de neus een beetje ophaalt voor Crate, maar ik heb zojuist een Palamino V16 gekocht, en die klinkt echt fanfuckingtastic! ik zal vanavond ff fotoos maken en posten.

BamBuFan1
22 augustus 2007, 01:09
Wat is nu de Beste small Class A ampje?!?! Ben ook wel benieuwd!

Degene die je zelf van a tot z bouwt, precies naar je eigen smaak.
Voor mij is het genoeg dat de GA5/Valve Jr te modden is naar Marshall, Fender of Vox-geluid.

We moeten eigenlijk es met een stel gitaarnetters een vergelijkingstest van die verschillende mods op GA5/Valve jr basis houden.

Goeiemorguh
22 augustus 2007, 10:02
Ik heb ook al hele vaak gedacht om zo'n 5 watter te kopen en te modden maar ik heb gene idee wat ik er mee moet, voor thuis gaat het al snel te hard (mijn ouders kunnen echt niets hebben kwa geluid) en voor een band lijkt hij me weer te zacht, zeker om clean te spelen...

BamBuFan1
22 augustus 2007, 15:09
Ik heb ook al hele vaak gedacht om zo'n 5 watter te kopen en te modden maar ik heb gene idee wat ik er mee moet, voor thuis gaat het al snel te hard (mijn ouders kunnen echt niets hebben kwa geluid) en voor een band lijkt hij me weer te zacht, zeker om clean te spelen...

Ik heb bij de GA5 meteen een 12AT7-buis gekocht en die zorgt o.a. voor een lager volume. Daarmee kun je hem vrijwel volledig opendraaien zonder dat het te gek hard wordt en heb je een mooie crunch. Met nog wat mods zou je ook eerder distortion kunnen uitlokken en zo zelf een mooi buizengeluid bij ouder-vriendelijke volumes creëren.

PS: wie wil er nou clean spelen?! http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/music049.gif

BamBuFan1
6 september 2007, 21:31
Ennnnn... hij is gesignaleerd:

http://www.thomann.de/gb/harley_benton_ga5h.htm
http://images4.thomann.de/pics/prod/112039.jpg

HARLEY BENTON GA5H

Harley Benton GA5H, Guitar Head, 5 Watt (Class A), 1 Channel, 1 Volume- and 1 Tone Control, 1 x 12AX7 and 1 x EL84 Tubes

Voor €88.

JeroenSchaaf
6 september 2007, 21:37
Yeah!! Bestellennnn!!!

--

Wat voor cabinetje ( lees goedkoop) zou je hier onder gooien?

Evil-Payasos
6 september 2007, 22:25
WAUW! Idd wat zou daar lekker (GOEDKOOP!! ERNSTIG GOEDKOOP) onder klinken?

En welke mods zou ik moeten toepassen op dit dingetje om het een DEATH-metal-super-ziek-low end monstertje te maken?! (buizen ect.)

Thx

rjong999
6 september 2007, 23:07
Yeah!! Bestellennnn!!!

--

Wat voor cabinetje ( lees goedkoop) zou je hier onder gooien?
deze... http://www.thomann.de/gb/harley_benton_g212_vintage.htm ?

BamBuFan1
7 september 2007, 00:01
deze... http://www.thomann.de/gb/harley_benton_g212_vintage.htm ?

Een 'Harley Benton' cabinet?! Nee man, gadver, dat is toch zo'n Chinees C-merk voor paupers?!http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/puke.gif

Chris Winsemius
7 september 2007, 00:04
WAUW! Idd wat zou daar lekker (GOEDKOOP!! ERNSTIG GOEDKOOP) onder klinken?

En welke mods zou ik moeten toepassen op dit dingetje om het een DEATH-metal-super-ziek-low end monstertje te maken?! (buizen ect.)

Thx

Pedaaltjes of 'n compleet andere amp....

Evil-Payasos
7 september 2007, 07:36
Pedaaltjes of 'n compleet andere amp....


Hahahaha, oke duidelijk

Kim Wilson
7 september 2007, 08:32
Een 'Harley Benton' cabinet?! Nee man, gadver, dat is toch zo'n Chinees C-merk voor paupers?!http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/puke.gif
Man, let es op! Het is voor een Harley Benton amp van €88!

JeroenSchaaf
7 september 2007, 11:55
voor 288 leuk setje, denk ik zo! even sparen en dan binnen kort bestellen!

als ik uit me vox een buizen scheur wil halen moet ik hem zooooo hard zetten. dan is dit harley benton dingetje wel lache!

B_2_the_a
7 september 2007, 12:10
het is dat ik geen ruimte heb,

ik zou dan wel het logo ervan af slopen, 2x12 kast op z'n zijkant zetten, etc..

rjong999
7 september 2007, 12:25
Man, let es op! Het is voor een Harley Benton amp van €88!
Ik dacht eigenlijk dat Bambie een grap maakte...

rjong999
7 september 2007, 12:28
ik meen ergens hier ook een review te hebben gelezen van die 2x12, er zitten dus wel echt gewoon vintage 30's in, de kast schijnt ook gewoon goed te zijn, wat kan er mis gaan ?

Ik zou trouwens het logo er niet afhalen maar wachten tot Steve Vai een keer met Harley Benson gaat endorsen...

Fender75
7 september 2007, 15:58
Die kast is echt niet duur! 198 euro, die speakers kosten al 160,-, minimaal!!

Evil-Payasos
7 september 2007, 16:13
Die kast is echt niet duur! 198 euro, die speakers kosten al 160,-, minimaal!!

Waar kan jij een Celestion V30 voor 80 eurie vinden?? :) !

BartL
7 september 2007, 16:23
Mijn eerste google hit laat mij V30's zien voor 89 per stuk... Is vast nog wel voor 9 euro minder te vinden ;)

bass blom
7 september 2007, 16:26
iemand plakte tijdje geleden linkje uit engeland, 35 pond geloof ik.
waarschijnlijk wel ex btw dan en wellicht flink wat bijkomende kosten..

rjong999
7 september 2007, 16:28
89 euro, hiero: http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?products_id=2708

ACSlater
7 september 2007, 16:39
Ik heb die 2x12 Vintage30 en een HB GA5 in huis. Kan alleen nog niet de HB erop inprikken omdat er geen 8 of 16 ohm speakeruitgang op zit. Wie kan deze voor me modden in de buurt van Friesland?

bass blom
7 september 2007, 16:49
ACSlater je hebt PM

BamBuFan1
7 september 2007, 16:52
Ik dacht eigenlijk dat Bambie een grap maakte...

Muhahaha... http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/fun.gif

BamBuFan1
7 september 2007, 16:55
Die kast is echt niet duur! 198 euro, die speakers kosten al 160,-, minimaal!!

Thomann doet het qua inkopen gewoon erg goed. Ze zullen dan ook wel in gigantische hoeveelheden inkopen om de inkoopprijs zo laag te krijgen dat ze die €198 als vraagprijs kunnen stellen.

bass blom
7 september 2007, 16:58
en los verkopen ze hem voor 129 :D

gijs_sg
8 september 2007, 22:44
Daar is ie dan!!
http://www.thomann.de/gb/harley_benton_ga5h.htm
88 euro!

gothax
8 september 2007, 23:41
yeah! lijkt me een leuk ding voor thuis en in de oefenruimte. zet de gain van m'n VOX AC30 212 altijd op zo'n 40% en de master nooit langs een kwart dus met 5 watt moet het denk ik wel lukken over een Marshall 1960 cab :dance:
Denk trouwens dat ik er dan een VOX 212 (Wharfedales) cab bijkoop aangezien ik in de toekomst toch wil overstappen van de combo naar de head... combo is echt een pain in the ass om elke week mee te slepen naar de repetitie

ps. moet je de Epi Valve JR. eigenlijk biasen? of heeft ie gewoon een vaste waarde?

BamBuFan1
9 september 2007, 01:22
yeah! lijkt me een leuk ding voor thuis en in de oefenruimte. zet de gain van m'n VOX AC30 212 altijd op zo'n 40% en de master nooit langs een kwart dus met 5 watt moet het denk ik wel lukken over een Marshall 1960 cab :dance:
Denk trouwens dat ik er dan een VOX 212 (Wharfedales) cab bijkoop aangezien ik in de toekomst toch wil overstappen van de combo naar de head... combo is echt een pain in the ass om elke week mee te slepen naar de repetitie

ps. moet je de Epi Valve JR. eigenlijk biasen? of heeft ie gewoon een vaste waarde?

Hier (http://www.diycustomamps.com/valvejunior.htm) is onderaan de pagina info over het biasen van een EVjr te vinden:

Noid
9 september 2007, 21:47
Ik zie dat die Harley Benton top vanaf 21-9 verwacht wordt. Ben benieuwd wie hem hier als eerste zal hebben. Weet iemand hoe het met de ohmage van dit ding zal zitten?

MarkS
9 september 2007, 23:31
Ik zie dat die Harley Benton top vanaf 21-9 verwacht wordt. Ben benieuwd wie hem hier als eerste zal hebben. Weet iemand hoe het met de ohmage van dit ding zal zitten?
ga maar gewoon uit van 4/8/16

BamBuFan1
11 september 2007, 00:55
ga maar gewoon uit van 4/8/16

Staat ook in mijn openingspost: 4,8,16 Ohm en een standby schakelaar.

Evil-Payasos
11 september 2007, 08:44
Zou deze Harley Benton GA5 beter klinken dan een Madamp G2?? (en wat is de ohmage van de G2?)

Thx

rjong999
11 september 2007, 20:13
het is impedantie, geen 'ohmage'.

Evil-Payasos
12 september 2007, 14:39
Sorry, wat is de impedantie van de G2? En welke is beter? GA5 Vs. G2

BartL
12 september 2007, 14:45
iemand plakte tijdje geleden linkje uit engeland, 35 pond geloof ik.
waarschijnlijk wel ex btw dan en wellicht flink wat bijkomende kosten..
Incl. btx kom je dan op 63 euro. Is misschien nog wel de moeite waard om eens rond te zoeken naar die link dan! Hangt er inderdaad wel vanaf hoeveel verzendkosten ermee gepaard gaan.

Evil-Payasos
12 september 2007, 14:55
ja idd, lets find that link!

bass blom
12 september 2007, 15:44
Incl. btx kom je dan op 63 euro. Is misschien nog wel de moeite waard om eens rond te zoeken naar die link dan! Hangt er inderdaad wel vanaf hoeveel verzendkosten ermee gepaard gaan.

kan ook 50 geweest zijn, dan is het weer minder spannend, die link vond ik.