PDA

View Full Version : "Beginners" pagina op GitaarForum?



Antoon
6 augustus 2007, 22:34
Zou het een goed idee zijn om een aparte "Beginners" pagina GitaarForum te maken? Iedere keer dezelfde vragen waarmee beginners zitten wekken voornamelijk ergernis op bij de niet-beginners. Als er voor beginners een aparte pagina komt kun je daar naar hartelust iedere vraag stellen die je maar wilt en andere beginners kunnen daar dan op in haken. Allemaal zonder dat het niveau van de andere pagina's eronder lijdt. De mod's hebben dan ook meteen een plek waarnaar bepaalde topics naartoe verplaatst kunnen worden. Verder kunnen daar dan Sticky's geplaatst worden over hoe je een gitaar met stemmen, verschil tussen een spaanse gitaar en een electrische, hoe je een snaar moet vervangen enz.

Is dit nou geen goed idee om met name de "Electrische gitaren" pagina van GitaarForum leuk te houden?

Spitfire
6 augustus 2007, 22:36
Dit heb ik ooit voorgesteld, maar dr werd nogal negatief op gereageerd...

bass blom
6 augustus 2007, 22:40
dan krijgen de beginners antwoorden van beginners en wordt het een bende :D

moet er dan ook een belgenafdeling komen?

drap
6 augustus 2007, 22:42
Ik weet eigenlijk nog niet of ik voor of tegenstander ben. Ik vind sommige vragen wel eens nutteloos (nog niet eens ergelijk), omdat het internet één grote bron is van informatie wat betreft die vragen. Anderzijds, die vragen komen toch wel en in die zin is het weer geen slecht idee.

RolandT
6 augustus 2007, 22:55
moet er dan ook een belgenafdeling komen?Dat is nu nog eens een goed idee

Dribbel_
6 augustus 2007, 22:56
Hoe kunnen die beginners dan geholpen worden als er alleen beginners komen
schiet niet op natuurlijk :seriousf:

Antoon
6 augustus 2007, 23:00
Niet om beginners af te zeiken of een ouwe jongens krentenbrood-sfeer te maken. Maar stel je hebt een wat meer ervaren gitarist die het internet afstruint om een plek te vinden waar hij met anderen gitaristen over zijn "gear" ervaringen uit wil wisselen en hij komt dan op deze pagina terecht.
Vevolgens ziet hij alleen maar topics waarin gevraagd wordt welke kant je een stemmechaniek moet opdraaien of zoiets.
Dit gitaarforum krijgt op een gegeven moment steeds meer een reputatie van een plaats voor n00bs te zijn en uiteindelijk werkt dat tegen je zou ik denken. Juist degene met wat meer ervaring hebben ook meer te vertellen en die stoot je af met al die beginnersvragen.

-geert-
6 augustus 2007, 23:07
ik iriteer me totaal niet aan die vragen eigelijk, kan je toch gewoon wegklikken, en ik denk dat met zon apart topic het juist een puinhoop word.. wat beschouw je als een beginnersvraag, en wat niet. Maar bv een sticky voor hoe je moet stemmen is wel handig. Als dat vaak word gevraagd, zoiets is nl zo te googlen lijkt mij.

allochthomas
6 augustus 2007, 23:07
Niet om beginners af te zeiken of een ouwe jongens krentenbrood-sfeer te maken. Maar stel je hebt een wat meer ervaren gitarist die het internet afstruint om een plek te vinden waar hij met anderen gitaristen over zijn "gear" ervaringen uit wil wisselen en hij komt dan op deze pagina terecht.
Vevolgens ziet hij alleen maar topics waarin gevraagd wordt welke kant je een stemmechaniek moet opdraaien of zoiets.
Dit gitaarforum krijgt op een gegeven moment steeds meer een reputatie van een plaats voor n00bs te zijn en uiteindelijk werkt dat tegen je zou ik denken. Juist degene met wat meer ervaring hebben ook meer te vertellen en die stoot je af met al die beginnersvragen.
sorry hoor, maar zou jij het niet leuk gevonden hebben dat er een plek was waar je met al je noob vragen terecht kon toen jij begon?

ik vind het een goed idee, want je kan het maar beter meteen goed advies krijgen als er wat is dan zelf aan de verkeerde knoppen te draaien.

schizo910
6 augustus 2007, 23:27
Niet om beginners af te zeiken of een ouwe jongens krentenbrood-sfeer te maken. Maar stel je hebt een wat meer ervaren gitarist die het internet afstruint om een plek te vinden waar hij met anderen gitaristen over zijn "gear" ervaringen uit wil wisselen en hij komt dan op deze pagina terecht.
Vevolgens ziet hij alleen maar topics waarin gevraagd wordt welke kant je een stemmechaniek moet opdraaien of zoiets.
Dit gitaarforum krijgt op een gegeven moment steeds meer een reputatie van een plaats voor n00bs te zijn en uiteindelijk werkt dat tegen je zou ik denken. Juist degene met wat meer ervaring hebben ook meer te vertellen en die stoot je af met al die beginnersvragen.

Ach, op ervaren gitaristen met de instelling van een betweter, of die zich te goed voelt om beginnersvragen te beantwoorden zitten we hier toch ook niet te wachten?

Frankiefrank2
7 augustus 2007, 00:03
een plek waar de beginners de belgen kunnen helpen??

bert k
7 augustus 2007, 00:05
Dit gitaarforum krijgt op een gegeven moment steeds meer een reputatie van een plaats voor n00bs te zijn en uiteindelijk werkt dat tegen je zou ik denken.
Pardon? Waar baseer je dat op?

Valoosj
7 augustus 2007, 00:16
een plek waar de beginners de belgen kunnen helpen??

nu vind ik je niet meer zo tof :sneaky:

Kim Wilson
7 augustus 2007, 08:47
Antoon, als jij de search gebruikt had, had je kunnen zien dat deze vraag ook al tien keer eerder voorbij is gekomen. ;)


We zijn hier als forum toch om elkaar te helpen, nietwaar? En soms kun je sneller even direct iets vragen, dan de hele zoekfunctie uitkammen en tot de conclusie komen dat het nét niet helemaal is wat jij bedoelde.

Wees blij dat men nog vragen durft te stellen. Vragen is goed. Je kunt niet alles in je eentje weten.

pupanus1
7 augustus 2007, 10:06
het enige waar ik het mee eens ben is dat de vraag welke gitaar moet ik kopen? Iets te vaak voorkomt, soms staat op de front pagina van het electrische gitaren forum die vraag wel 2x

Dan denk ik kijk toch héél even verder, maar ik heb op dit forum ook een hoop al geleerd ook doormiddel van in jouw ogen ws n00b vragen.

Want wat zijn beginners vragen? Waar trek je de grens, is een vraag als

ESP standard EX vs. ESP Standard FX? Een beginners vraag? Zoja dan ga ik zo meteen weer een doorn in je oog zijn met die vraag :seriousf:

Kim Wilson
7 augustus 2007, 10:40
...

Want wat zijn beginners vragen? Waar trek je de grens, is een vraag als

ESP standard EX vs. ESP Standard FX? Een beginners vraag? Zoja dan ga ik zo meteen weer een doorn in je oog zijn met die vraag :seriousf:
Met alle respect, maar ik vind dit wel ernstige onzinvragen. Je kunt zelf waarschijnlijk wel ergens de verschillen opzoeken tussen beide gitaren.

nielsduursma
7 augustus 2007, 10:43
Dit gitaarforum krijgt op een gegeven moment steeds meer een reputatie van een plaats voor n00bs te zijn en uiteindelijk werkt dat tegen je zou ik denken.

Dit forum heeft eerder een heel andere reputatie.... :satisfie:

Riste
7 augustus 2007, 10:45
Is niet elke gitarist in zekere zin een 'beginner' wanneer hij de uitdaging voelt een nieuwe riff of song onder de knie te krijgen. Ook de professionele gitaristen mogen zich al eens vaker als 'beginners' beschouwen.

Mitch
7 augustus 2007, 10:51
Dit soort discussies over Gitaarnet op zich horen in 'Algemeen' thuis. Iedere ervaren forumbezoeker kan dit weten :D

Inhoudelijk: we moeten elkaar allemaal helpen. In de regel is het dan ook nog zo dat ervaren gitaristen weinig of geen ervaring hebben met beginnersspul van dit moment, dus die hoeven vaak niet eens te reageren op het zoveelste starterspakket-topic.
Lekker Hollands, weer extra indelingen en regeltjes maken.... :stop:

frekie
7 augustus 2007, 11:28
Je zou een FAQ kunnen maken of een vast topic met links naar artikelen in het Nederlands over allerlei zaken zoals hoe beoordeel je een gitaar op gebreken, waar moet je op letten bij de aanschaf, hoe stel ik hem goed af enz. Er is veel info op het web maar meestal in het (Amerikaans) Engels.

pupanus1
7 augustus 2007, 12:15
Met alle respect, maar ik vind dit wel ernstige onzinvragen. Je kunt zelf waarschijnlijk wel ergens de verschillen opzoeken tussen beide gitaren.

Ik weet de specificaties en DAAR wil ik een vraag over stellen, dus zo onzinnig is het niet hoor. Ik doe trouwens altijd ONTZETTEND veel research voordat ik iets vraag hier, dus ach jouw post is in die zin een stuk onzinniger

Kim Wilson
7 augustus 2007, 12:19
Oké, dat is wat anders. Maar dan zou je de vraag ook anders kunnen omschrijven, met betrekking tot de verschillen in specs. Bijvoorbeeld (ik noem maar wat) "verschil Wilkinson en Floyd". Of zoiets. Maar als je in je topictitel "gitaar 1 vs. gitaar 2" zet, wordt de inhoud van je topic niet duidelijker. Snap je? Het oogt dan als een "wat moet ik kopen"-topic, terwijl je wel inhoudelijke info hebt en meer daarover wil weten.

Tho
7 augustus 2007, 12:23
Ik wil ook een apart subforum voor mensen met brillen. Ik mot die gasten niet.. :sneaky:








tegen dus

hansies
7 augustus 2007, 12:34
een plek waar de beginners de belgen kunnen helpen??

of omgekeerd ?

bass blom
7 augustus 2007, 12:43
aparte plek voor vega's ook maar dan? :D

Quadrifoglio
7 augustus 2007, 12:55
Kunnen we niet beter een plekje verzinnen waarin staat hoe je met elkaar om moet gaan? Just my € 0,02

Pepe
7 augustus 2007, 13:04
Onzin lijkt me, een forum is er juist om elkaar te helpen en beginners kunnen veel profijt hebben van de gevorderden

sterker nog, da's een beetje de essentie van een forum


aan de andere kant wordt ik ook wel eens appelig van al die vragen, moet ik nou gitaar zus of zo kopen, alsof daar uberhaupt een goed antwoord op gegeven kan worden

Daar zou ik wel een apart forum voor willen hebben, het grote "GEEF MIJ ADVIES HOE IK MIJN ZUURVERDIENDE CENTJES MOET BESTEDEN" forum
dat schoont lekker op

Veekeren
7 augustus 2007, 13:06
Ik heb de oplossing, waarom beginners wegstoppen? Ik denk aan een subforum waar slechts leden met een hekel aan beginnersvragen komen.

Kim Wilson
7 augustus 2007, 13:09
Ik heb de oplossing, waarom beginners wegstoppen? Ik denk aan een subforum waar slechts leden met een hekel aan beginnersvragen komen.
Dat is er al. Off-topic. :D

Veekeren
7 augustus 2007, 13:11
Dat is er al. Off-topic. :D

Dan heb jij wel een godsgruwelijke hekel aan beginnersvragen zeker ;)

Kim Wilson
7 augustus 2007, 13:12
Nee hoor, ik zit overal. :)

hansies
7 augustus 2007, 13:36
[QUOTE=Tho]Ik wil ook een apart subforum voor mensen met brillen. Ik mot die gasten niet.. :sneaky:


Hoe meer beginners op het forum hoe liever ,
dan kunnen de oude betweters nog iets leren
(of hun geheugen opfrissen)................hihihihi
"Jong begonnen is oud geleerd" toch..............
keep cool,
Greetz

iwamoto
7 augustus 2007, 14:17
ik word soms zelf ook een beetje gek van beginnersvragen, en nog erger is het als mensen vragen niet goed kunnen formuleren....

naja, over dat n00b gehalte, onze basist "ja, ik ben ook eens naar gitaarnet gegaan, wat zitten daar een boel n00bs" dat zei hij echt!

anyway, beginners moeten gewoon normaal doen dan hoeven we geen appart subforum, maar al die ekkels die 10 topics openen over welke gitaar ze moeten kopen geven me dan weer het idee dat een appart subforum echt een zege zou zijn....dus of een appart subforum of die sukkels kicken

Kim Wilson
7 augustus 2007, 14:24
ik word soms zelf ook een beetje gek van beginnersvragen, en nog erger is het als mensen vragen niet goed kunnen formuleren....

naja, over dat n00b gehalte, onze basist "ja, ik ben ook eens naar gitaarnet gegaan, wat zitten daar een boel n00bs" dat zei hij echt!

anyway, beginners moeten gewoon normaal doen dan hoeven we geen appart subforum, maar al die ekkels die 10 topics openen over welke gitaar ze moeten kopen geven me dan weer het idee dat een appart subforum echt een zege zou zijn....dus of een appart subforum of die sukkels kicken
En hoe slim was jij op gitaargebied toen je je net aanmeldde hier?

Je kunt niet van een nieuw lid verwachten dat ie in één keer weet hoe het Gitaarnet Forum in elkaar zit. Als je je er zo aan stoort, heb je IMO niks te maken op dit forum. Het is waar een forum voor bedoeld is. Een plek waar iemand om advies kan vragen. Als jij te beroerd bent om die mensen dan van advies te voorzien, hoef je hier ook niet meer te zijn.

iwamoto
7 augustus 2007, 14:48
ik help mensen ook wel hoor, maar ik kan er gewoon moe van worden, mensen mogen best van mij wat verwachten hoor, maar dan wil ik ook wat inzet terug verwachten, en dat mis ik heel vaak, want idd ik zit hier wel voor mn lol

en toen ik hier kwam was ik inderdaad ook een noob, mijn eerste topic was ook niet professioneel http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=61185 maar toch, ik deed er wel de moeite voor

Kim Wilson
7 augustus 2007, 14:53
Als je er dan zo moe van wordt, laat je die topics toch links liggen? Er zijn altijd anderen die wel de moeite nemen om te reageren. En vergeet niet, degene die verandert, ben jij. Jij krijgt er steeds meer verstand van, en jij hebt die vragen al tig keer voorbij zien komen. Een nieuw lid niet. De beginners zijn er altijd geweest en zullen altijd blijven komen, hoop ik. Aan jou de keuze wat je ermee doet.

iwamoto
7 augustus 2007, 15:03
maar dat is voor mij het probleem, ik wil wel graag mensen helpen, ik zou ook wel regelmatig in het beginners subforum komen om vragen op te lossen, maar ik kan er gewoon slecht tegen als mensen voor elk wisje wasje een topic openen, en dan vooral met die ktvragen over een nieuwe gitaar



hoi, ik ben nieuw hier, ik wil graag elektrisch gitaar gaan spelen, wat kan ik dan het beste kopen? ik hou van metallica, guns n roses, nirvana, blink 182, en RHCP


en dan weet je toch al wel wat er voor antwoord gaat komen, kijk, en daaaar heb ik zo'n broertje dood aan de laatste tijd, gewoon te lui om uit de ogen te kijken, aaarg!

Kim Wilson
7 augustus 2007, 15:05
...
en dan weet je toch al wel wat er voor antwoord gaat komen, kijk, en daaaar heb ik zo'n broertje dood aan de laatste tijd, gewoon te lui om uit de ogen te kijken, aaarg!
Ja, dat weet jij, dat weet ik, maar iemand die zich net heeft aangemeld weet dat niet. Hij vraagt het tenslotte niet voor niks. Als jij daar dan zo moe van wordt, dan ga je naar linksboven in je browserscherm en druk je op Vorige. Klaar. :)

iwamoto
7 augustus 2007, 15:10
Ja, dat weet jij, dat weet ik, maar iemand die zich net heeft aangemeld weet dat niet. Hij vraagt het tenslotte niet voor niks. Als jij daar dan zo moe van wordt, dan ga je naar linksboven in je browserscherm en druk je op Vorige. Klaar. :)
nee maar dat is het juist, ze weten het wel, het staat er als je niet ingelogd bent, het staat bovenaan, en erger nog "ja ik weet niet of deze vraag wel eens gesteld is" nee dit forum bestaat al 5 jaar maar er is nou echt nog nooit iemand gekomen voor advies, tjonge jongen jonge, maak maar gauw die sticky aan voordat ik iemand aanvlieg

Dark_Tranquillity
7 augustus 2007, 15:15
Waar maak je je druk om man, sit back, relax, drink een biertje, gooi je Ibanez uit het raam, wat dan ook, maar maak je niet druk over dit soort dingen :)

Een vraag is een vraag, dom of niet, degene die hem stelt, ookal heeft hij het IQ van een dode slak, wil toch een antwoord zien. Als jij hem niet wilt geven omdat de vraag al eerder gesteld is, dan geef je het antwoord toch gewoon niet ? :)

Antoon
7 augustus 2007, 15:19
Ik begrijp dat de Beginners-pagina er waarschijnlijk niet gaat komen gezien de reacties.

Een ander idee dat misschien toch een positief effect kan hebben is een "Sticky" waarin beginners gevraagd wordt niet te snel tig nieuwe topics te openen met onderwerpen als die hier in deze thread als voorbeeld aangehaald worden?

Ik zeg verder niet dat GitaarForum een uitgesproken plek voor n00bs is. Ik zeg alleen dat de mogelijkheid bestaat dat je die reputatie krijgt als het forum met teveel beginnersvragen al te ver degenereert. Ik denk serieus dat je de optredende (semi-)profs hier om die reden te weinig ziet (ik ken er zo al 20 die ik hier nooit zie) en een hoop mensen die iets te vertellen hebben misloopt (en die hoor je nu niet).

En dat je hier niets te zoeken zou hebben als je niet meer steeds dezelfde beginnersvragen wilt beantwoorden of je daaraan ergert? kom op man..

En ja, ik lees zelf liever threads met zinnige en doordachte informatie dan de mening van n00bs, net zoals zo'n beetje iedereen in de internetgemeenschap en ik denk soms dat hier de balans een beetje zoek is. Die grote "Pointy Headstock Crowd" hier neem ik wel op de koop toe. Of zit ik er nou naast?

Dark_Tranquillity
7 augustus 2007, 15:27
Die grote "Pointy Headstock Crowd" hier neem ik wel op de koop toe. Of zit ik er nou naast?

Daarbij vraag ik me af, wat is er mis met pointy headstocks ? :P

M Kactus
7 augustus 2007, 15:40
Ik begrijp dat de Beginners-pagina er waarschijnlijk niet gaat komen gezien de reacties.

Een ander idee dat misschien toch een positief effect kan hebben is een "Sticky" waarin beginners gevraagd wordt niet te snel tig nieuwe topics te openen met onderwerpen als die hier in deze thread als voorbeeld aangehaald worden?

Ik zeg verder niet dat GitaarForum een uitgesproken plek voor n00bs is. Ik zeg alleen dat de mogelijkheid bestaat dat je die reputatie krijgt als het forum met teveel beginnersvragen al te ver degenereert. Ik denk serieus dat je de optredende (semi-)profs hier om die reden te weinig ziet (ik ken er zo al 20 die ik hier nooit zie) en een hoop mensen die iets te vertellen hebben misloopt (en die hoor je nu niet).

En dat je hier niets te zoeken zou hebben als je niet meer steeds dezelfde beginnersvragen wilt beantwoorden of je daaraan ergert? kom op man..

En ja, ik lees zelf liever threads met zinnige en doordachte informatie dan de mening van n00bs, net zoals zo'n beetje iedereen in de internetgemeenschap en ik denk soms dat hier de balans een beetje zoek is. Die grote "Pointy Headstock Crowd" hier neem ik wel op de koop toe. Of zit ik er nou naast?


Zoek en gij zult...
Het forum is in de loop van de tijd uitgegroeid tot een behoorlijke "kennis database". Maak hier gebruik van! Wanneer je eerst in de forums zoekt, of in de eventuele FAQ topic bij het forum kijkt, voorkom je dat je een vraag stelt die al vele malen beantwoord is.
Het staat er al. Het wordt vaak gezegd. En het is een gegeven dat op fora de minst gelezen posts de stickies zijn.

Maar dat is wat ze ongeveer met web2.0 bedoelen... Jij zoekt op dit forum een gesprek met collega-experten. Een ander zoekt hier advies. Als je deskundige topics wilt, zal je ze moeten aanmaken. Net als een ander die aanmaakt als hij advies wilt. Ga je elk soort poster onderverdelen ? (Dan wordt de hoek voor de lurkers wel héél stil :)). Kortom: Een forum (en zeker dit) is van iedereen en voor iedereen. RIRO, zoals ze zeggen.

Pepe
7 augustus 2007, 16:09
Je hebt wel een punt Antoon wat mij betreft maar elk forum krijgt de gebruikers die het verdient

Ik erger me nogal eens aan de semi bijdehandte opmerking van de oldtimers hier en de profi bouwers die elkaar proberen af te troeven op mallory capjes but life ain't perfect en dat maakt het ook wel weer grappig, af en toe.

Die search hier werkt gewoon niet goed, dat mag ook wel eens gezegd worden als daar weer eens naar verwezen wordt omdat ie alleen verwijst naar de tread waar je query in voorkomt. En dat, zal je zien, net op de allerlaatste posting zijn op pagina 45...

Kim Wilson
7 augustus 2007, 16:10
Je hebt wel een punt Antoon wat mij betreft maar elk forum krijgt de gebruikers die het verdient

Ik erger me nogal eens aan de semi bijdehandte opmerking van de oldtimers hier en de profi bouwers die elkaar proberen af te troeven op mallory capjes but life ain't perfect en dat maakt het ook wel weer grappig, af en toe.

Die search hier werkt gewoon niet goed, dat mag ook wel eens gezegd worden als daar weer eens naar verwezen wordt omdat ie alleen verwijst naar de tread waarin je query in voorkomt. En dat, zal je zien, net op de allerlaatste posting zijn op pagina 45...
Je kunt ook zoeken in het topic, hoor.



EDIT>
http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/zoeken.jpg

Pepe
7 augustus 2007, 16:17
hee, die kende ik niet
Dat scheelt inderdaad enorm

zo, toch weer wat geleerd! tx

bass blom
7 augustus 2007, 16:18
en zo leert men weer wat dankzij de beginners :D

M Kactus
7 augustus 2007, 16:20
hee, die kende ik niet
Dat scheelt inderdaad enorm

zo, toch weer wat geleerd! tx

Of je kan je zoekresultaten laten zien als berichten, en niet als topics. Zo krijg je alle enkele berichten waarin je zoekopdracht staat. Toch niet zo'n dom ding, die search :).

Misschien is een sticky over de werking van de search niet zo'n slecht idee ;).

Kim Wilson
7 augustus 2007, 16:26
Misschien moeten mensen eerst eens verder kijken en dan pas roepen. Er staat gewoon "uitgebreid zoeken". Alles staat gewoon in je beeld.

Pepe
7 augustus 2007, 16:33
Misschien moeten mensen eerst eens verder kijken en dan pas roepen. Er staat gewoon "uitgebreid zoeken". Alles staat gewoon in je beeld.

Kijk, dat bedoel dan met semi bijdehand
Even snel nog iets onaardigs erachter aan terwijl ik gewoon dank je wel zeg

dat maakt dit forum voor mij soms zo onleesbaar

Kim Wilson
7 augustus 2007, 16:35
Mijn excuses, dat was niet zo bedoeld. :hippie:

Benjamin Blue
8 augustus 2007, 12:04
ik weet niet of dit wel de goeie topic ervoor isalgoed hier komt mijn vraag dan maar.waar ik echt niet uit kan komen is het volgende,ik zit te kiezen tussen een tweetal gitaren,de ene is zwart met 4 knoppen en de andere rood maar dan met 2 knoppen.al heb ik eens eerder gehoord over dat een gitaar met 4 knoppen beter is dan een gitaar met 2 knoppen maar ik vind die rooie mooier dan die zwarte,maar die zwarte heeft weer grotere snaren en die rooie weer dunnere terwijl die rooie wee niet zo'n stang in het beginspunt heeft waar all die snaren beginnen......wie kan mij helpen




:seriousf: :seriousf:
maar ff serieus...ik denk niet dat jullie je moeten zorgen maken over die zogenaamde n00bs,man ik zou vroeger kei happy zijn als iemand antwoorden had over mn vragen..
bovendien heb je vast wel over n jaar of 3/4 wel doordat je nu veel beginners helpt straks een overvloed aan getalenteerde/kei goeie gitaristen voor hun leeftijd/tijd dat ze spelen...als ze hier dan nog blijven rondhangen

gorbatjov
8 augustus 2007, 14:11
Er zijn geen domme vragen alleen domme antwoorden!