PDA

View Full Version : Gibson explorer



Evil-Payasos
6 augustus 2007, 20:47
He,

Ik zit er over te denken om een explorer te kopen, het liefste die witte, maar die is veeeeel duurder dan de zwarte, WAAROM?!

Maar het wordt waarschijnlijk toch de zwarte, maar nu it er chrome hardware op, en ik zie het liever in het zwart, wat kan ik eraan doen?! zwart spuiten? nieuwe zwarte hardware kopen (zo ja, waar? en moet het dan van gibson zijn?)

alvast thx,

Bas

Slesj
6 augustus 2007, 21:08
Ga 's kijke voor de Gothic Explorer. Deze heeft volgens mij ook zwarte hardware?

Succes! ;)

Orpheo
6 augustus 2007, 22:02
de witte is wit (die lak is rotter te lakken geloof ik) en als dat 't niet is, is 't wel de ebben toets :)

Evil-Payasos
9 augustus 2007, 10:56
Heja,

Waar kan je de Gothic kopen dan? en bestaat er verf die je op die chromehardeware kan spuiten, zodat het zwart wordt maar ook zwart blijft?

Thx

orreltak
9 augustus 2007, 11:09
die gothic explorer heeft al zwarte hardware.maar wel satin black lak.

http://www.gibson.com/products/gibson/Limited/GothicExplorer.html

Evil-Payasos
9 augustus 2007, 11:11
Gadverdamme:p......dat vind ik echt niet mooi! zoals op dat plaatje..

orreltak
9 augustus 2007, 11:24
tja...als je 5 min googled merk je ook dat geheel zwarte epi`s voor het oprapen zijn en gibsons niet.

tja...en hardware spuiten.
waar hebben we het over...chrome brug,stoptail en tuners?
ik denk dat je daar maar mee moet leven.

Evil-Payasos
9 augustus 2007, 11:30
jammer,

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=130141060839&category=33040&sspagename=rvi:1:2v_buy

zo vind ik de explorer een stuk vetter, met dat zwarte hardware

orreltak
9 augustus 2007, 11:32
nog wat....ik weet het niet zeker maar denk dat de bodykleur op de foto iets verlicht is om toch de contrasten beter in beeld te brengen.
der staat satin black en die foto komt daar niet eens in de beurt.

orreltak
9 augustus 2007, 11:37
in reallife ziet ie er denk ik zo uit

http://cgi.ebay.co.uk/Gibson-Explorer-Gothic-New_W0QQitemZ150149125451QQihZ005QQcategoryZ33040Q QrdZ1QQssPageNameZWD2VQQcmdZViewItem#ebayphotohost ing

Evil-Payasos
9 augustus 2007, 11:49
hmmmm,

ik vind hem mooier als ''gewoon''zwart is met witte slagplaat en zwaqrte hardeware...

fred dons
9 augustus 2007, 12:51
je kunt toch ook gewoon losse zwarte hardware kopen, zo duur is dat niet

Evil-Payasos
9 augustus 2007, 12:57
je kunt toch ook gewoon losse zwarte hardware kopen, zo duur is dat niet

Waar? (en moet het dan ook van gibson zijn?) zo niet, wat is dan een aanrader (noob in hardware)

thx voor de reacties

fred dons
9 augustus 2007, 13:30
nee hoor, gibson laat die van hun bij Schaller en Gotoh maken (Gibson maakt dat spul niet zelf) dus je hoeft ze niet bij gibson te bestellen
bedrijven als Vox humana, Tonefactory, Stew Mac, Rockinger verkopen dit wel

Kim Wilson
9 augustus 2007, 13:32
Tonefactory ligt momenteel een beetje plat, denk ik. Die jongens zijn vanwege familie-omstandigheden in Stockholm... :(

Evil-Payasos
9 augustus 2007, 14:13
Oke,

Is graphtech goed? (Kolere duur!) of LP Nashville? (en heeft het zin om een hele dure brug te kopen? Of maakt dat niets uit, )

thx

Evil-Payasos
9 augustus 2007, 14:18
en DUESENBERG??

fred dons
9 augustus 2007, 14:19
nashville is het type brug en geen merk (ik weet zo snel de verschillen niet meer bij de verschillende stoptails maar er zijn dus wel verschillende)

en die gotoh's zijn erg goed (worden door de meeste grote fabrikanten gebruikt) en zijn erg betaalbaar

Evil-Payasos
9 augustus 2007, 14:28
gaan voor gotoh's of de graphteck of duesenburg?

fred dons
9 augustus 2007, 14:47
het voordeel van de graptech zijn de grafieten zadel waardoor je minder snaarbreuk heb, maar eigenlijk breek ik nooit snaren op mijn stoptails dus persoonlijk vind ik het niet nodig. en de keuze tussen de 2 overgebleven bruggen is m.i. puur cosmetisch (zijn beiden prima)