PDA

View Full Version : Bedrukken van pedalen



guitaraddict
6 augustus 2007, 20:46
Wat voor methode gebruiken jullie om je eigenbouw pedalen te labellen ?

Deze hier is gezeefdrukt , wel een prijzige methode.

http://i113.photobucket.com/albums/n233/alfafalfa/drboogeyblueledon04small.jpg

Ik heb ook al een soort (half) doorzichtig stickerblad geprobeerd, niet echt mooi.
Wie werkt er met waterslide decals ?


Alf

Goose
6 augustus 2007, 22:43
He allemaal,

Heb een hele tijd terug al eens met Speedy gepraat. Heb ervaring met zeefdrukken en heb een raam staan. Het ontbrak mij alleen nog een beetje in tijd en de rest van de spullen. Nu wil het geval dat ik binnenkort ga solliciteren bij een zeefdrukkerij....... Als dat doorgaat zal het een en ander al wat meer binnen bereik kunnen liggen. Ik hou jullie op de hoogte.....

Laters, Lex.

Valoosj
6 augustus 2007, 22:57
ik ga een sticker laten maken in een drukkerij.
schilderen is natuurlijk mooier, maar niet zo makkelijk om de juiste layout perfect te krijgen

thekid
7 augustus 2007, 21:25
ik ga altyd met alcoolstiften te werk dan krijg je ook een mooi resultaat.

heb er hier nu spijtig genoeg geen in de buurt anders had ik een fototje gepost

Dirk_Hendrik
7 augustus 2007, 21:44
Ik beperk me nog altijd tot waterslide decals:
http://dirk-hendrik.com/images/optotrem4.jpg http://dirk-hendrik.com/images/goosterbooster2.jpg
http://dirk-hendrik.com/images/luca3.jpg

Speeddemon
7 augustus 2007, 22:05
He allemaal,

Heb een hele tijd terug al eens met Speedy gepraat. Heb ervaring met zeefdrukken en heb een raam staan. Het ontbrak mij alleen nog een beetje in tijd en de rest van de spullen. Nu wil het geval dat ik binnenkort ga solliciteren bij een zeefdrukkerij....... Als dat doorgaat zal het een en ander al wat meer binnen bereik kunnen liggen. Ik hou jullie op de hoogte.....

Laters, Lex.
Hou ons zeker op de hoogte!
Voor kleine runs is een lokaal iemand, die geen 'industrie-prijzen' vraagt ideaal natuurlijk. :cheerup:

Via Newtone's forum was er wel iemand, die profi bezig was, maar 9 à 10 euro per pedaal (als je er 10 of 20 laat doen) vond ik te gortig worden.

Fullsize decals hebben hun nadelen, met name op gepoedercoate pedalen of hammerite-achtige finishes; ze hechten dan slechter.
Alles losknippen heeft als nadeel dat 't gewoon een hoop priegelwerk is.

guitaraddict
8 augustus 2007, 09:27
Bij Newtone heb ik een paar velletjes gekocht maar ik dacht dat het A4 formaat zou zijn, het zijn kleine velletjes van 11 bij 14 cm. Hoe print je die ?
Ik heb nog nooit met decals gewerkt.
Hebben jullie tips ?
Ik als ergens dat een laag glanslak eerst zorgt voor een betere hechting.

Alf

Dirk_Hendrik
8 augustus 2007, 10:07
Ik gebruik laserprinter decals. Die worden dus verwarmd tijdens het printen. Gevolg daarvan is dat de structuur van de decal een beetje verandert. Om nou een heel A4 te gebruiken (en dus te verbruiken) voor 1 pedaaltje vind ik wat gortig. Vandaar dat ik meestal even de layout uitprint en een stukje decalsheet over de printout heen plak. Daarna het geheel nog een keer door de printer dus.

EricSw
8 augustus 2007, 12:37
hoi,

Hier een linkje naar een thread op het newtone forum over etsen van effectenbehuizingen.
http://www.newtone-online.nl/forum/index.php/topic,748.0.html

Erg arbeidsintensief maar wel zeer mooie dingen mogelijk.

Saf
8 augustus 2007, 22:27
ik werk in een zeefdrukkerij ik kan eens informeren of ik zoiets mag doen in mijn eigne tijd. de voorbereiding bij zeefdruk maakt het vaak duur. Snijstickers/tekstjes maken doe ik ook op het werk is stukken goedkoper denk ik maar wel wat minder slijtvast.

Speeddemon
8 augustus 2007, 22:48
ik werk in een zeefdrukkerij ik kan eens informeren of ik zoiets mag doen in mijn eigne tijd. de voorbereiding bij zeefdruk maakt het vaak duur. Snijstickers/tekstjes maken doe ik ook op het werk is stukken goedkoper denk ik maar wel wat minder slijtvast.
Kun je ook wit of andere lichte kleuren drukken op transparante stickers?

Zo ja, wat kost dat voor een sticker van 11 x 6cm (1590B behuizing)?

Saf
9 augustus 2007, 22:54
of ik nu het pedaaltje rechtstreeks bedruk of een sticker druk is voor mij hetzelfde wat betreft voorbereiding. Ik kan je wel de teksten uitplotteren mits neit al te fijn. Mijn baas wist nog neit goed of ik het mocht doen in mijn vrije tijd en wat hij ervoor wil hebbne. Heb er al eens over na gedacht om zelf het e.a. aan te schaffen. Mede voor die soort redenen gewoon wat mensen her en der helpen wat body bedrukken, pedaaltjes, headstocks, versterkers, flightcases etc etc. Lijkt me echt onwijs gaaf.

Zodra ik meer weet van mijn baas post ik het.

Johannes
10 augustus 2007, 01:08
Uit een ander draadje:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1314177#post1314177


Ik zei daar oa dit:

Ik heb es een blank aluminium pedaaltje bedrukt op de volgende manier:

- print je ontwerp met een lazerprinter uit (in spiegelbeeld) op fotopapier.
- leg het resultaat ondersteboven whatever je wil bedrukken.
- pak een strijkijzer (in een oven kan wellicht ook? nooit geprobeerd) en smelt de toner op het te bedrukken voorwerp.

Hoe lang, hoe heet, soort papier printkwaliteit enz enz, moet je ff mee klooien voordat het goed lukt. Het resultaat is (in mijn geval) errug strak, en niet te onderscheiden profi zeefdruk. De opdruk wordt helaas niet dik (reliëf) en is natuurlijk niet hoogglans, ook zit je vast aan de kleur zwart. Goedkoop is het wel en hele dunne lijntjes en complexe ontwerpen zijn mogelijk.

schizo910
10 augustus 2007, 10:26
Als dat met strijken niet lukt moet je het eens proberen met grafische film reiniger, of een op acceton gebaseerd goedje. Dus op dezelfde manier printen velletje omgekeerd op het pedaal en wrijven wrijven wrijven met op de achterkant met een in het goedje gedrenkte doek. Verse printjes werken het best...

schizo910
10 augustus 2007, 10:29
Dan is er nog een manier die wat oefening vraagt. Neem een heldere lak og kunsternaars gel op acryl basis. Lak het pedaal dun en leg er een zo'n zelfde laserprint op. Laat het drogen, nu zit het papier vast gedroogd, maar dat is juist de bedoeling. Week nu het papier eraf door het goed nat te maken. Je zult dan zien dat als je eenmaal het papier er laagje voor laagje hebt afgeweekt dat de toner in de aangebrachte lak is achtergebleven. Vervolgens alleen nog aflakken. Dit is een techniek dat ik dikwijls gebruik in mijn schilderijen... Maar nogmaals het is even oefenen om de juiste dikte en droogtijd te vinden.

tuonra
10 augustus 2007, 15:08
nog een truc met een (oude) laserprinter: maak je eigen stickers.. ;)

haal 2 rollen plakplastic (pvc) van de gamma (1x licht kleur, 1x transparant), knip een stuk uit op A4 formaat zodat 'ie door de printer past, printje uitknippen en op je pedaal plakken.. stukje tranparent erover ter bescherming van de toner..

oh effe waarschuwing: plakplastic niet te warm laten worden voordat 'ie door de printer gaat anders blijft 'ie aan de fuser hangen en dat wil je echt niet.. :(

voorbeeldje:

http://www.arnoutrubingh.nl/gitaarstuff/phasonator.jpg

Saf
10 augustus 2007, 19:53
hoeveel tekst wil je op die transparante sticker in wit stuur even een pm ofzo geef ik je mijn emai ladres kijk ik op mijn werk wat ik kan doen misschien kan ik hem een keertje mee belichten in een zeef voor iemand anders ern er dan een of vijf ofzo meedrukken. (voor alles het fout gaat met plakken. kan eens vragen of dat mag van mijn baas.

Valoosj
10 augustus 2007, 23:21
dark T shirt transfer. zoals b2a me zei, heb er een pdf-je van gevonden bij newtone of tonefactory of wat was het weer, gevonden