PDA

View Full Version : Behringer ACX 450



NikkiG
6 augustus 2007, 20:05
Hey sorry als dit topic hier niet hoort ben nieuw hier dus just let me know.
Ik zou graag jullie mening horen over de volgende akoestische versterker:
Behringer ACX 450 (199 euro nieuw)

Voor iemand die:
ook niet echt meer dan 200 euro te besteden heeft momenteel, maar wel snel een versterker nodig heeft

Er ook een zangmicrofoon op gaat aansluiten

De digitale effecten ook voor zangmicrofoon vond ik wel interessant maar ik begeef mij pas sinds kort op het pad van versterkt spelen dus weet nog niet of ik het allemaal wel nodig heb... Tweedehandse akoestische versterkers die ik totnogtoe zag waren vaak toch nog wel prijzig(althans voor mijn budget nu). :noob:

Laser
6 augustus 2007, 23:17
Nikki,
als het écht snel en direct en nu moet zijn, kan je dat eventueel overwegen,maar voor een goede weergave zou ik toch elders (tweedehands) gaan zoeken.
Ooit Behringer acoestische versterker uitgebreid getest, en ik vond er niks aan. Klank als een kartonnen box, véél electronica en effecten maar een cleane klank om hout op te kappen.
Kijk nog even goed rond op gitaarmarkt, 2dehands, kapaza, hebbes en zo meer... je weet maar nooit of je een geluksdag hebt!
Wil je stand-alone spelen of via PA?
Welke gitaar wil je versterken naast de zangmicrofoon? Welk element zit in de gitaar?
Indien je via PA zou spelen, overweeg dan de aankoop van een DI box voor de gitaar ( daar is de DI van Behringer goed genoeg voor) en een mic voor de zang.
Mijn idee...

Flipkoos
7 augustus 2007, 08:29
Ken de Behringer niet. Heb zelf een Bogey AC60R. Ook rond die prijsklasse. En hoewel de elektrische versterkers van Bogey vaak dikke bagger zijn, klinkt deze echt heel goed. En da's geen grapje. Ook voor zang trouwens.

http://www.peterverspuy.nl/xx/images/catalogus/8813.jpg

gijsbreghtgitaar
7 augustus 2007, 09:14
Ja, ik heb de 30 watt Bogey. absoluutr een goedkoper type. Maar een heel behoorlijk versterkt geluid. En de mogelijkheid van een microfoon.
Dus ik zou ook eerder voor een Bogey kiezen.

Laser
7 augustus 2007, 13:47
De Bogey is een replica van de Marshall AS50R acoustische versterker. Heb de Bogey nooit gehoord of getest, maar als de namaak lijkt op het model van Marshall is dat wel puik werk. Misschien het testen eens waard?

Flipkoos
7 augustus 2007, 17:33
De Bogey is een replica van de Marshall AS50R acoustische versterker. Heb de Bogey nooit gehoord of getest, maar als de namaak lijkt op het model van Marshall is dat wel puik werk. Misschien het testen eens waard?

Zou ik zeker doen.
Het zal de marshall misschien niet evenaren. Maar voor de prijs (ik meen 239..) een heel fijn apparaatje!

NikkiG
7 augustus 2007, 20:09
Totzover alvast bedankt jullie info, ik wil dus zowel stand-alone als via PA kunnen spelen en gebruik een Ovation gitaar. Hmmm Behringer heeft het zelf over het "behouden van de natuurlijke warme klank van de gitaar" Wel ff wat anders als een kartonnen boxgeluid nietwaar? ;) . En inderdaad, veel effecten hoeft van mij niet direkt, ergens heb ik altijd het idee dat goedkoop in combinatie met veel knoppen geen goede combi is....Moet e.e.a zelf nog es wat uitgebreider gaan uittesten en pik via dit forum dingen op waar ik op moet letten.

Liefhebber
7 augustus 2007, 23:20
Nikki,

Voor 200 euro koop je nieuw echt geen versterker die een beetje behoorlijk en realistisch akoestisch geluid geeft.
Maar het is ook maar waarvoor je hem wilt gebruiken!
Echt goede akoestische versterkers(AER, Schertler, Mark,Fishman )gaan allemaal richting 1000 euro en meer.
Als je toch een redelijke goede wilt proberen tegen een verbazingwekkend lage prijs dan moet je de Kustom Sienna 65 testen(heeft alleen geen DI out!) Kost rond de 300 euro en klinkt echt heel goed voor het geld! Ook voor zang!
En als je over een PA wilt spelen dan moet je dat niet via een goedkoop akoestisch versterkertje doen maar liever rechtstreeks. Met een echt goede akoestische versterker is dat een ander verhaal. Die zijn vaak bijna of helemaal van studiokwaliteit!

Flipkoos
8 augustus 2007, 10:02
Nikki,

Voor 200 euro koop je nieuw echt geen versterker die een beetje behoorlijk en realistisch akoestisch geluid geeft.


Toch de Bogey ff proberen... Ik vind 'm in ieder geval een stuk beter dan de Kustom. Maja da's misschien ook een kwestie van smaak.

Laser
8 augustus 2007, 11:18
Bekijk dit even
http://www.2dehands.be/roland-ac-60-accoustic-chorus-25584784.html?afdeling=muziek&muz_instr=25&rubriek=muz_instr

of
http://www.2dehands.be/ashdown-acoustic-radiator-1-24973954.html?afdeling=muziek&muz_instr=25&rubriek=muz_instr&start=30

en zo zullen er nog te vinden zijn mits wat zoekwerk.
Tast dus even dieper in de beurs, en je kan een heel eind verder/beter gaan dan met de Behringer het geval is.

NikkiG
8 augustus 2007, 18:28
Tja de Roland heb ik inmiddels gehoord (in een zaak waar-ie iets meer dan 600 euro kostte anders had ik em meteen meegenomen. Werd een beetje verliefd..mooie klank, geen bijgeluidjes gehoord, mooi formaat, heeft alles wat ik nodig heb en ziet er goed uit)Ben nu dus ff aan het snuffelen, wat een verschil in prijzen....die 2e handse had i.d.d leuk prijsje, zou er alleen een flinke reis voor moeten afleggen. Wat de nieuwprijs betreft, die varieert enorm. De een beweert dat de adviesprijs 611 euro is en de ander 580 en weer een ander 560. Hep um inmiddels nieuw ook voor 469 gezien, Ik denk dat ik maar even de tanden op elkaar zet en ietsje langer wacht en uitprobeer en doorspaar. Maar ja die Roland inmiddels dus uitgeprobeerd, misschien ben ik te weinig gewend nog maar, zucht, I'm in looooove....(kwijl)

Flipkoos
8 augustus 2007, 19:27
Tja de Roland heb ik inmiddels gehoord (in een zaak waar-ie iets meer dan 600 euro kostte anders had ik em meteen meegenomen. Werd een beetje verliefd..

Gewoon bieden op 2ehands.be....da's dus een stuk goedkoper dan nieuw! Buitenkansje

Laser
9 augustus 2007, 11:11
Gewoon bieden op 2ehands.be....da's dus een stuk goedkoper dan nieuw! Buitenkansje

2dehands werkt zonder bieden als er een prijs vermeld staat, of meestal toch. Stuur gewoon een mail naar de verkopêr dat je hem wil kopen voor de vermelde prijs, en wacht de reactie af. 2dehands is minder bindend dan Ebay, dus check goed af of alles goed werkt vooralleer je aan de reis begint. Mailen en eventueel telefoonnummers uitwisselen en bellen kan al meer duidelijkheid geven over de verkoper/ ijs breken noem ik dat.
Eenmaal een kort maar goed gesprek vraag je maar even door over de staat van de versterker; vraag of je je gitaar en je eigen kabel mag mebrengen om alles te testen, en test de versterker dan ook goed ter plaatse. Een muzikant verkoper zal met veel plezier ja zeggen en je goed ontvangen als hij hoortr dat je een liefhebber bent. Je niveau van spelen speelt geen rol, als je maar enthousiasme uitstraalt :-) en dat is er al want je bent 'verliefd ' op de klank van de roland!
Nikki, maak er een pleizerreisje van. is alles ok met de versterker, hap dan toe, is het dat niet, dan heb je plezier beleefd aan de trip; of - en dat is me ook al gelukt - biedt wat af om iets wat niet goed werkt ook later te kunnen laten herstellen.

Om je een idee te vormen van de weergave van de versterker bij verschikkende volumes kan je bvb een cd spelertje of minidisc of een mp3 speler meenemen, en die aan de line ingang aansluiten met een stereo kabeltje. Neem muziek mee die je graag hoort en wat kritisch is (hoge dynamiek, bassen en hogen) en speel dat door de versterker. Een goede acoustische versterker moet een hi-fi weergave van de muziek toestaan, zonder vervorming in lage en hoge weergave. Trukje dat ik nogal eens heb gebruikt..

Bekijk het even, en ga ervoor als het je iets zegt....
Succes, en laat maar horen wat het wordt!

En dan ..... spelen maar!!!!!!!!!

Blend
15 maart 2008, 17:57
*Bump*

Even 'n vraagje, (ik neem aan dat deze versterker een 12" speaker heeft): Is deze versterker 'allround' genoeg om er ook met een elektrische gitaar en evt effecten over te spelen? Ik zit serieus te gassen op een goeie akoestiese versterker...

gitaarvrouwtje
15 maart 2008, 19:41
ik heb zelf deze
behringer acx1000 (http://www.behringer.com/ACX1000/index.cfm?lang=eng)

en die bevalt heel goed
veel verstand heb ik niet van die dingen maar mijn gitaar klinkt er klasse over en er kan een microfoon bij in wat handig is als ik alleen speel/zing
zitten veel effecten in , echt super veel leuke mogelijkheden dus ik ik ben er enorm tevreden over.

SteveM
19 maart 2008, 16:31
De Roland AC is een goede keus: mooi natuurlijk geluid. Toen ik vorig jaar op zoek was naar een ac. versterker had Roland alleen de AC60. Die heeft toch te weinig vermogen voor een podium. Ik heb toen gekozen voor de marshall ASD100. Een fikse bak geluid, aansluitmogelijkheden voor mic en line. Natuurlijk geluid, een beetje killer dan Roland, maar met een compressortje kom je een heel eind.
De Behringers die ik geprobeerd heb vond ik niet goed: kartonnen doos idd, sluit ik me helemaal bij aan. Deze versterkers geven veel te veel eigen kleur aan het geluid van je gitaar.
Met een violist en soms een zangeres speel ik acoustisch (ook Ovation) op een zangsetje van Peavy met twee LEM boxjes. Is ook niet duur, niet zwaar en een goed alternatief voor een ac. versterker.

Blind Owl
19 maart 2008, 18:25
Hey sorry als dit topic hier niet hoort ben nieuw hier dus just let me know.
Ik zou graag jullie mening horen over de volgende akoestische versterker:
Behringer ACX 450 (199 euro nieuw)

Voor iemand die:
ook niet echt meer dan 200 euro te besteden heeft momenteel, maar wel snel een versterker nodig heeft

Er ook een zangmicrofoon op gaat aansluiten

De digitale effecten ook voor zangmicrofoon vond ik wel interessant maar ik begeef mij pas sinds kort op het pad van versterkt spelen dus weet nog niet of ik het allemaal wel nodig heb... Tweedehandse akoestische versterkers die ik totnogtoe zag waren vaak toch nog wel prijzig(althans voor mijn budget nu). :noob:


Zal je 1 tip geven: Koop NOOOOOOIT Behringer ;)
Peavey's waren in de verkoop een tijd geleden btw, een vriend van me kocht een hele goeie voor 200 euri.