PDA

View Full Version : geluid klinkt raar?



tommeke19
6 augustus 2007, 18:51
zodra ik onder mijn 12 fret begin te spelen op de 4de 5de en 6de snaar dan klinkt het geluid heel raar :???: de gitaar is (niet verschieten) een stagg :( de gitaar is ongeveer een maand oud, ik heb nog garantie op de gitaar, dus vraag ik aan jullie WAT MOET IK NU DOEN

Grtz Tom

MarkV
6 augustus 2007, 18:54
zodra ik onder mijn 12 fret begin te spelen op de 4de 5de en 6de snaar dan klinkt het geluid heel raar :???: de gitaar is (niet verschieten) een stagg :( de gitaar is ongeveer een maand oud, ik heb nog garantie op de gitaar, dus vraag ik aan jullie WAT MOET IK NU DOEN

Grtz Tom

Omschrijf het rare geluid eens?

tommeke19
6 augustus 2007, 18:57
clean geluid, met kleine schokken/happeringen erin

Orpheo
6 augustus 2007, 19:01
wat je moet doen, is terug naar de winkel, en ruilen! koop een betere axe dan stagg. squier ofzo.

bass blom
6 augustus 2007, 19:03
als hij het eerst niet deed is de hals waarschijnlijk aan een afstelbeurt toe.

tommeke19
6 augustus 2007, 19:24
als hij het eerst niet deed is de hals waarschijnlijk aan een afstelbeurt toe.
het werkte eerst perfect, maar het word alleen maar erger, het is toen strak begonnen en nu hoor ik het al als ik de e(6de) gewoon aansla

DeiDRagonas
6 augustus 2007, 21:18
Er zit nog garantie op, dus hoe dan ook... ff terug naar de winkel met dat ding! En je niet af laten schepen met "ja, maar wat verwacht u ook van een Stagg" (Doen ze vaak bij beginners... eerst je dat ding aansmeren and dan later "ja, had u ook geen Stagg moeten kopen...") HIJ heeft je dat ding verkocht en er zit nog garantie op dus HIJ moet ervoor zorgen dat ie goed is dan.

tommeke19
6 augustus 2007, 21:32
Er zit nog garantie op, dus hoe dan ook... ff terug naar de winkel met dat ding! En je niet af laten schepen met "ja, maar wat verwacht u ook van een Stagg" (Doen ze vaak bij beginners... eerst je dat ding aansmeren and dan later "ja, had u ook geen Stagg moeten kopen...") HIJ heeft je dat ding verkocht en er zit nog garantie op dus HIJ moet ervoor zorgen dat ie goed is dan.
dus ik moet terug naar de winkel met de gitaar ofwel een andere gitaar voor vragen ofwel mijn geld terug, als ik het goed begrijp. Maar wat als ze er een waardebon van 100€ voor willen geven wat ik er niet voor betaald heb hij is om precies te zijn 25d oud.

wat raden jullie mij aan voor iemand die al 2jaar gitaar speelt en ik zit tussen beginner en gevorderd met mijn spelen. wat zou ik dan kopen, ga hier nu geen gitaren van 1000€ noemen aub :dance:

*ROCKST4R
7 augustus 2007, 01:06
gitaren van geen 1000 euro?
hmm. mss een white falcon ;) die is 3000.
nee maar even serieus. tja. als je echt een beetje ''sound''
wilt, kun je misschien een fender mexican of japan kopen,
als je een fender man bent natuurlijk (anders gibson (epiphone) )
ofzo. zijn prijsjes van 500 t/m 1000 euro. en redelijk goede gitaren.
de sound ligt ook erg veel aan de versterker die je hebt trouwens,
buizenversterkers kun je lekker op scheuren!

Gitaro
7 augustus 2007, 01:13
Dude, waarom heb je in vredesnaam een Stagg van 25 dagen als je al 2 jaar speelt? Afijn, we kunnen hier gaan speculeren, maar je moet gewoon naar die winkel toe, en liever vandaag dan morgen.

vox
7 augustus 2007, 01:26
klinkt als een gewoon afstel beurtje.. heb je hem in extreme tempratuur gehouden???

kan met iedere gitaar gebeuren.. mijn sg heb het nu ook..

LaurentB
7 augustus 2007, 09:02
dus ik moet terug naar de winkel met de gitaar ofwel een andere gitaar voor vragen ofwel mijn geld terug, als ik het goed begrijp. Maar wat als ze er een waardebon van 100€ voor willen geven wat ik er niet voor betaald heb hij is om precies te zijn 25d oud.

wat raden jullie mij aan voor iemand die al 2jaar gitaar speelt en ik zit tussen beginner en gevorderd met mijn spelen. wat zou ik dan kopen, ga hier nu geen gitaren van 1000€ noemen aub :dance:

Er is een hele range van gitaren tussen de 250 en 500 euro die best goed zijn:

Ibanez
Epihone
Fender
etc. etc.

dr.distortion
7 augustus 2007, 09:08
Mijn advies: terug naar de winkel en laten maken, als je een andere gitaar gaat overwegen:

london city spitfire mk2 (strat) of comet (tele)
Epiphone les paul
de genoemde merken van bovenstaande posts.

iwamoto
7 augustus 2007, 14:54
en is ie al ingerolen?

DeiDRagonas
7 augustus 2007, 22:00
Tis toch "ingeroold"??
Maar ben ook wel benieuwd idd...

lol

tommeke19
7 augustus 2007, 22:16
inorde men vader, was er zelf niet blij mee, dus krijg ik een nieuwe en moet ik deze PROBEREN (zonders succes (waarschijnlijk)) verkopen

vox
8 augustus 2007, 01:13
inorde men vader, was er zelf niet blij mee, dus krijg ik een nieuwe en moet ik deze PROBEREN (zonders succes (waarschijnlijk)) verkopen

huh????......

tommeke19
8 augustus 2007, 12:23
ik ga een ibanez gitaar kopen (2dehands) voor 200€ met koffer en staander bij is dit een goede aankoop, ik heb zelf al op de gitaar gespeelt klinkt goed (er iemand mee gegaan die iets van gitaren kent) en ik moet alleen de snaren vervangen?

vox
8 augustus 2007, 15:17
ik ga een ibanez gitaar kopen (2dehands) voor 200€ met koffer en staander bij is dit een goede aankoop, ik heb zelf al op de gitaar gespeelt klinkt goed (er iemand mee gegaan die iets van gitaren kent) en ik moet alleen de snaren vervangen?

als ze vuil zijn en lange tijd erop zitten, kun je ze vervangen zien ze er nog als nieuw uit en klinken ze nog helder dan hoeft het niet zo nodig..

kan ook dat je merk snaren er niet op zit ja dan kan je ze ook vervangen..