PDA

View Full Version : Vox Valvetronix AD50 vs Line6 Flextone 3 plus



Reb
6 augustus 2007, 18:41
Ik zit heel erg te dubben tussen deze twee amps maar kom er niet uit. Ik wil graag een amp waarmee ik veel muziek stijlen mee kan benaderen. Ik heb het idee dat de Flextone 3 meer variaties en stijlen kent, maar ik kan daar natuurlijk helemaal naast zitten. Ik heb ook al aardig wat Youtube filmpjes gezien met reviews. Heeft me niet echt verder gebracht, want ik vind ze nog steeds allebei supervet! ;)

Heeft iemand hier misschien ervaring met deze, of soortgelijke amps?

vettavillenl
6 augustus 2007, 18:56
Ga naar een muziekwinkel waar ze alletwee de amps hebben en test zelf, neem er de tijd voor, evt. met tussenpozen. Jouw oren kunnen dat het beste beoordelen.

guitartub
7 augustus 2007, 16:56
Er zijn hier op het forum veel Vox AD gebruikers alsmede line 6 gebruikers wier meningen soms lijnrecht tegenover elkaar staan. Daar kom je dus ook niet veel verder mee. Zoals Vettavillen al zegt, zelf uitproberen is het beste en neem daar dan ook simpelweg je tijd voor. Je praat per slot van rekening niet over het kopen van een brood (hoewel ook daar verschil in zit).

rjong999
7 augustus 2007, 17:08
ik heb ze geen van beiden en kan dus onbevooroordeeld spreken: de AD50VT is wel een veel kaler apparaat dan de Flextone III, die ik op alle punten gewoon beter acht, meer iets uit een andere divisie.

Speeddemon
7 augustus 2007, 18:07
ik heb ze geen van beiden en kan dus onbevooroordeeld spreken: de AD50VT is wel een veel kaler apparaat dan de Flextone III, die ik op alle punten gewoon beter acht, meer iets uit een andere divisie.
Die 'andere divisie' is ook 100 tot 200 euro duurder. :sssh:

Daarnaast, en dat is mijn ongezouten mening, vind ik de hele Vox AD**VT serie een stuk realistischer (mede door het Valve Reactor circuit) klinken dan de over de gehele linie nogal plastic klinkende Flextone serie.

Zo'n Flextone klinkt leuk als je alleen speelt, TOTDAT de rest van je band invalt. Weg druk, weg kloten, weg sound.