PDA

View Full Version : eventide modfactor



apekop
6 augustus 2007, 17:21
Eventide heeft onlangs twee nieuwe (multi) stomboxes op de markt gebracht. De Timefactor (delays) en de Modfactor (modulation effekten).

Iemand die laatste al gehoord? ik ben benieuwd.

future2future
7 augustus 2007, 00:31
De Timefactor komt als eerste en die release is al een keer of 5 uitgesteld. Volgens mij zou de Mod factor in december komen, maar zeker weten kan je niet met deze eventides

apekop
7 augustus 2007, 00:46
ik dacht dat ze al uit waren omdat je ze al op internet kan bekijken etc.

Mitch
8 augustus 2007, 12:37
Sinds internet zijn de pre-releases erger geworden dan vroeger toen het alleen in de bladen werd bekendgemaakt... je zit je maandenlang af te vragen wat het wordt, ik denk dat het de initiële verkoopcijfers erg ten goede komt. Hype kweken ;)

Daemon
8 augustus 2007, 12:57
Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd naar de bevindingen ervan :)

vinni
8 augustus 2007, 23:33
Timefactor is heel beperkt leverbaar.

De modfactor is nog niet beschikbaar.

Vinni

thisafternoon
11 september 2007, 19:14
Is er al meer nieuws?

Ik zie 2 reviews staan op Harmony Central over de Time factor, over de Mod Factor nog nergens iets...


Behalve AL die sites waar ie al te koop wordt aangeboden, erg vervelend!

vinni
11 september 2007, 20:04
Die modfactor zal wel einde van het jaar worden.

In de USA wordt de timefactor inderdaad al uitgeleverd.

Bij Thomann in Duitsland staat de uileverdatum op 16 september.
Da's al rap dus....

Vinni

thisafternoon
13 september 2007, 17:17
Ik ben zeer geinteresseerd in beide apparaten. Duur grapje, maar de interface spreekt me zeer aan. De reden dat ik mijn g-system verkocht heb is uiteindelijk de interface... Ik wil niet meer Edit > Scroll > scroll > enter > draai draai draai > Save > Exit... onee toch net iets meer feedback > Edit > scroll > enter...
Al was de kwaliteit erg goed.

Ook het feit dat je aan beide (TF en MF) een expressiepedaal kan hangen is te gek. Ik merk dat het gaaf is als je de mogelijkheid hebt om filters of delayfeedback e.d. met expressiepedalen te bedienen! En daarnaast gewoon al die draaiknoppen, dat moet heel intuitief zijn.

thijst
24 september 2007, 15:01
Die modfactor zal wel einde van het jaar worden.

In de USA wordt de timefactor inderdaad al uitgeleverd.

Bij Thomann in Duitsland staat de uileverdatum op 16 september.
Da's al rap dus....

Vinni

Bij Thomann staat hij (de Time Factor) inmiddels op 24 oktober ... ik heb de mijne bij Musik-Produktiv besteld en die hebben mij een week geleden 28 september als leverdatum doorgegeven. Het schijnt dat er nogal wat problemen waren met de eerste batch, en het vermoeden bestaat dat Eventide gestopt is met verschepen om die problemen te verhelpen.

Marshallover
13 januari 2009, 20:10
Even een bump!

Nu we een jaar en 4 maanden verder zijn van dit topic, zijn er al mensen op dit forum die een modfactor hebben?

Ik ben zeer geïnteresseerd in dit pedaal omdat ik in 1 keer klaar hoop te zijn met wat modulatie effectjes. Ik ben nog op zoek naar een tap tempo tremolo en een fijne chorus. Ook lijken mij de phaser en de modfilter erg leuk om mee te experimenten. De veelzijdigheid, ookal zal ik enkele dingen niet gebruiken, spreekt me erg aan en ook de mogelijkheid om presets op te slaan klinkt mij als muziek in de oren.

Hoe zit het met het gebruikersgemak? Ik las dat je alleen maar banks up kunt en niet banks down, dat het lastig is om er goeie geluiden uit te halen en dat dit met veel trial en error pas lukt...

Hoe zit het met de geluidskwaliteit en de plaatsing van dit ding in je effectchain? Ik wil 'm niet in m'n effectsloop gooien omdat ik ook mijn overdrives/distortions met pedalen regel. Cleane buizenbak dus met effecten ervoor. Ná overdrives/distortion en vóór delays en reverb?

Ik hoor graag wat gebruikers er van vinden!

dml
14 januari 2009, 09:58
Ik heb 'm een half jaar geleden een paar weken in huis gehad en uitgebreid getest. Ik heb 'm in zowel de FX-loop als tussen amp en gitaar geprobeerd. In eerste instantie is het behoorlijk schrikken, wat je erin stopt, komt er hetzelfde uit, geen verlies in laag of hoog of wat dan ook.
Met een oversturingspedaal ervoor, zou het geluid wel eens te "harsh" kunnen zijn, natuurlijk afhankelijk van de gebruikte hoeveelheid gain. Bij een Chorus vind ik een in te stellen hoog-af filter wel fijn, vooral bij hi-gain. En die zit er niet op.
Het is inderdaad waar dat je alleen maar Bank up hebt, da's gewoon een consequentie van het ontwerp. Stel dat je "maar" 10 presets gebruikt (=5 banken van 2 presets), kun je de ModFactor zo programmeren dat je alleen maar door 5 banken kan scrollen, dat scheelt een hoop getap. Maar als je van alle 40 presets gebruik wil maken en je moet van bank 1 naar bank 20, dan ben je wel even bezig.
Het ding heeft veel parameters waardoor het lastig kan zijn jouw sound eruit te krijgen, het is nou eenmaal geen 3-knops chorus. Sowieso raad ik aan de manual goed door te lezen en deze er de eerste tijd ook bij te houden. Het unieke van de ModFactor is natuurlijk dat je de modulatie zelf ook weer kan moduleren. Voor de gemiddelde gitarist is een pedaal met een paar knoppen al lastig, dus als je eenmaal aan het moduleren van de modulatie begint, moet je heel goed weten waar je mee bezig bent, anders krijg je al snel een ontmoedigend resultaat.

Dus heel kort door de bocht: ben je een "simpele" gitarist die vooral van vintage effecten houdt, koop de ModFactor dan niet. Ben je daarentegen experimenteel ingesteld en zijn gemiddeld 9 parameters per effect voor jou een peuleschil, dan kom je met de ModFactor prima aan je trekken.

ruezzz
14 januari 2009, 11:46
Hier een filmpje waarin de Mod en Timefactor gebruikt worden: erg vet gedaan.
Op Youtube staan overigens plenty filmpjes die een goede indruk geven van deze pedalen.
Over de geluidskwaliteit zou ik me geen zorgen maken, hoewel het eerlijke geluid van Eventide sommigen misschien minder aanspreekt.

http://www.youtube.com/watch?v=xhcG7Ja4AMM

future2future
14 januari 2009, 13:23
Ik heb zelf de Timefactor en een vriend van mij eeft ook de Modfactor. Ik moet zeggen ik vind ze allebei te gek klinken. Het is idd geen vintage ding, maar wel heel erg lekker, ben van plan hem zelf ook te gaan kopen!

dml
14 januari 2009, 14:10
Heb sinds gisteren ook een TimeFactor. Het weinige chorus dat ik "nodig heb", haal ik wel uit de TF. Hoewel het wel een gave combi is, TF + MF.

Maroon
15 januari 2009, 23:04
Ik zit al maanden te gassen op de eventide Modfactor. Het blijft een geweldig apparaat om te zien. Maar mijn grootste vraagteken voordat ik tot aanschaf over ga is , hoe goed functioneren de effecten icm met distortion en overdrive?

dml
17 januari 2009, 08:40
Hoe zit het met het gebruikersgemak? Ik las dat je alleen maar banks up kunt en niet banks down,......

Het is overigens wel zo dat je er nog tot maximaal drie losse (foot)switches op aan kan sluiten (Eventide adviseert hier zelf de FS300 van Digitech voor). De functie van elke switch is te programmeren. Het is dus ook mogelijk één footswitch aan te sluiten en deze te programmeren met de functie Bank Down.

@Maroon:
Lees nog even 4 posts terug.

Marshallover
19 februari 2009, 22:59
Eindelijk heb ik 'm dan ontvangen. Net even een half uurtje gebruikt en ben nu al zwaar onder de indruk van de mogelijkheden en de geluiden. Werkelijk waar fantastisch wat er uit zo'n apparaatje kan komen! Het zal nog wel een aantal dagen uitzoekwerk vergen maar ik ben zeer onder de indruk. Mijn pedalboard is vol en compleet en nu ben ik een tevreden man! Ik post morgen wel wat foto's in het popularie topic. Ik ga mij nu verdiepen in de handleiding...

Misschien een waardeloze post maar mensen die twijfelen over een modfactor; gewoon doen! Wat een apparaat!