PDA

View Full Version : Electro harmonix nieuws!



thieske
6 augustus 2007, 15:28
holy shit.... iemand deze al gezien... eh is goed bezig volgens mij...
KWIJL!
http://blog.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendID=100081856&blogID=294916357

http://blog.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendID=100081856&blogID=294546231

http://blog.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendID=100081856&blogID=294547705

Joey Handsome
6 augustus 2007, 15:37
Alhoewel ik behoorlijk EHX fan ben doen die nieuwe pedaaltjes me niet zo veel. Zie er ook veel digitale rommel tussen zitten. Dat is niet wat ik zoek in EHX.
Alleen die KO EQ lijkt me wel interessant.

almarvk
6 augustus 2007, 15:41
Erg gaaf, maar het lijkt me belangrijker dat hun QC beter wordt...

Swan
6 augustus 2007, 17:12
die Holy Grail + lijkt me wel erg interessant :)

Nobrain
6 augustus 2007, 17:19
de Holy Stain lijkt mij wel cool, en +1 voor die Holy Grail plus :rockon:

vulvasonic
6 augustus 2007, 21:33
Zelf EHX kan niet blijven teren op oud succes. Ze MOETEN wel bezig blijven en nieuwe spulletjes blijven ontwikkelen om mee te blijven draaien in het druk bezette wereldje van de effectgiganten.

En als je eerlijk bent, dan slagen ze er met enige regelmaat in om met zeer interessante nieuwe producten te komen. En dus ben ik ook nu nieuwsgierig naar het resultaat van deze laatste ontwikkelingen.

Gaan we weer............

Mitch
6 augustus 2007, 21:44
Kleinere doosjes, normale voeding... EH gaat mee met zijn tijd.
Da's dan dus wel inclusief digitale shit, SMD productie in China... :D

Ik vind het mooie aan EH dat ze nu voor iedere portemonnee en voor iedere 'soort' gitarist wel wat in hun assortiment hebben, van totaal freaky tot heel bruikbaar en van duur tot goedkoop.

drap
6 augustus 2007, 21:59
Geweldige ontwikkeling. M'n EHX pedalen zijn over een jaartje of 10 minimaal het dubbele waard geworden! :dance:

robert-gitarist
6 augustus 2007, 22:14
Wauw ziet er goed uit! Ik ben zeer benieuwd. Mooi dat ze met smallere behuizingen zijn gekomen en met "normale" dc-inputs. Ik wou eigelijk toen een EH memory man kopen maar het heeft met o.a. tegen gehouden door zijn lompe formaat. Ik heb helaas niet veel ruimte op me board. En er waren nog paar punten wat me tegen hield. Maar de nieuwe zien er mooi uit. Prijzen ben ik erg benieuwd na. Ik zie die stereo flanger wel zitten en die nieuwe echo geval met looper ofzo.

Joey Handsome
14 september 2007, 18:28
Alhoewel ik behoorlijk EHX fan ben doen die nieuwe pedaaltjes me niet zo veel. Zie er ook veel digitale rommel tussen zitten. Dat is niet wat ik zoek in EHX.
Alleen die KO EQ lijkt me wel interessant.


Check deze link! (http://macdaddymusic.blogspot.com/2007/09/electro-harmonix-knockout-attack.html)

Best overtuigend als je het mij vraagt. Wat vinden jullie?

Mitch
14 september 2007, 19:07
Een humbucker castreren tot single coil klonk vrij overtuigend, de andere kant op klonk voor geen meter. Voor een EQ zonder midcontrol ook niet raar, maar al met al blijft het een apart ding. Vraag me af of er een markt voor is.

Joey Handsome
14 september 2007, 20:01
Andersom was het een beetje lomp ja.
Het blijft ook een beetje een speeltje. Wel goedkoop als je snel een andere klank wil, maar het kan the real thing natuurlijk niet echt vervangen.

drap
15 september 2007, 20:12
Wordt de EHX Dr. Q niet meer gemaakt ofzo? Staat nergens meer op de site.

Swan
16 september 2007, 11:35
wat ik me nou afvraag, wat kan die knockout wat een normale EQ niet kan?

DiscoFreq
16 september 2007, 17:00
Een gewone eq verhoogt een aantal smalle banden met een peak in 't midden (evtl een LP en HP aan de kanten), de Attack EQ's controlleren met een knop alles onder een bepaalde frequency (300Hz?), met een andere alles boven een andere (4kHz?) en dan is er nog een blend knop om het droge signaal erbij te mixen.

Ik heb enkel een aantal verschillende Poolse copies (van de merken Kod, Koda en PUE), dus die frequenties kunnen bij de EH pedalen wel verschillen...