PDA

View Full Version : fender bassman



vally
6 augustus 2007, 12:41
http://img.2dehands.be/f/view/24588503-fender-bassman-135-2x15-speaker-cab.jpg

ik ben op zoek naar een basversterker (head+ cab) voor de bassist van men band (wegens zijn herexamens kijk ik wat uit voor goeie deals) en ik vond dit:
Vintage Fender basversterker + speakergast met 2x 15" speakers, goede staat. € 850,00 .

is dit een goede deal?
het genre dat we spelen is hoofdzakelijk postrock maar met af en toe heel harde stukken in. maar we zijn vooral op zoek naar een echte vintage sound.

bass blom
6 augustus 2007, 12:52
ik had zo'n kast onder een dual showman.

zaten 15 inch JBL's in :P heerlijk broekflapperend :D

Kim Wilson
7 augustus 2007, 08:31
Lijkt me geen verkeerde prijs. Let er even op dat ie een beetje goed onderhouden is. Elco's en zo. Wat is het, een Bassman 100?

En voor een goeie vintage sound hoef je echt niet verder te kijken. Heerlijk vol en warm.

vally
7 augustus 2007, 11:45
bassman 135

Kim Wilson
7 augustus 2007, 11:48
Niet te tillen zo zwaar dus. :D Maar wel indrukwekkend als ie eenmaal staat, en ik denk dat het wel het geluid is wat jullie zoeken. En voor dat geld is ie IMO niet te duur.

matto
8 augustus 2007, 13:56
perfecte basinstallatie

Saf
8 augustus 2007, 22:25
ik heb ook zo'n top maar dan met een 4 x 12"kast die kast is nog zwaarder. ik moet zeggen dat ik niets anders meer hoef (wel wil ha ha) dit klinkt zo super gaaf. Ik heb ook een bassman 50 gehad vond ik ook gaaf maar is meer gitaargericht. Dit gaat als een trein. Hard en meedogeloos.

Echter als je vaker optredens doet is het raadzaam een steekwagentje te nemen voor die kast. hebben wij met de band sinds kort ook en dat is een ontzettende veramdeming voor mijn medebandleden. (wij moesten voorheen al onze spullen over een grasveldje dragen van een metertje of 10 met de luchtbandje van ons steekwagentje kunnen we gewoon rijden)

Freeqi
16 augustus 2007, 23:26
Heel cool voor bas. Die versie bassman heeft UGT met UL taps en kan je héél clean en strak krijgen, indien goed geserviced. Aanrader is zelfs uitrusten met KT66's (die nieuwe Tung-Sols) klinkt fantastisch vet voor bas op die amp. wel goed speakers checken als je koopt ... Maar verder heel eerlijke prijs als ie nog origineel is (trafos en speakers !)

vulvasonic
19 augustus 2007, 02:47
De bassist van een band waar ik een tijd in gespeeld heb, repeteerde altijd over exact dezelfde set. Je krijgt meteen een vintage sound uit zo'n ding. Zeker icm een Precission of Jazz Bass.
Heerlijk als dat de muziek is wat je wilt spelen.

Zoek je een modern geluid met een pompend laag wat overal doorheen dreunt, laat 'm dan maar staan.

Maar de prijs is erg gunstig, mits de versterkers en de kast in goede staat verkeren.

Saf
20 augustus 2007, 07:04
deze set gaat ook erg laag en denderd meestal ook overal doorheen. je krijgt alleen niet zo'n klinisch clean basgeluid. Maar dat is volgens mij precies ook niet wat je zoekt.