PDA

View Full Version : Laney GH50L vs GH100S(TI)



Jimwoud
6 augustus 2007, 12:11
Hey

Ik zit te twijfelen tussen deze versterkers. Ik heb die GH50L al een een paar getest en vond ik zeer ok klinken. Alleen kan ik die GH100S voor bijna dezelfde prijs krijgen, en die lijkt me ook wel vet hoewel hij qua uiterlijk wel wat minder is. dus, maar wat ik wil is:

Een dikke rock distortion(uit de versterker), qua gain tegen metal aan, zodat pinched harmonics er lekker uitkomen. Palm mutes moeten ook lekker sompig klinken. Voor de rest vind ik het moeilijk mijn sound te omschrijven omdat ik het ook nog niet 100% weet. Ik vind voor de rest de britse voicing van de amps wel lekker.

Hoop dat iemand mij kan helpen met mijn keuze.

gr Jim

Outrage
6 augustus 2007, 12:16
Heb je die 100 watter als eens geprobeerd?

Ik zou de Gh50 kiezen, gaat m.i. zéker luid genoeg. Ik weet eigenlijk niet wat precies de klankverschillen zijn, maar ik dacht dat de GH50 net ietsje veelzijdiger was - de GH100Ti is alleen maar op distortion gericht. Tja.

Jimwoud
6 augustus 2007, 12:39
Ok, dus je bedoelt dan die GH50L ook meer clean gericht is, vanwege dat de distortion schakelbaar is en zo een bredere range heeft dan om alles met 1 gainpot te regelen.

Wat is een goede tweedehands prijs voor die GH50L?

tenx

Jimwoud
7 augustus 2007, 13:51
Ik kan nu ook een Laney LC-50 II krijgen voor 350 euro. Ik heb hem alleens getest, en vond hem erg goed klinken. Ik ga vanaf oktober toch wat kleiner wonen, en voor optredens(meestal staan er al spullen) zijn die combo's ook wel prima(misschien maak ik er wel een top van). En het is een volledig 2 kanaals dus ook nog veelzijdiger.

Wie kan mij helpen met m'n keuze? Die GH50L kan ik btw voor dezelfde prijs krijgen. Die GH100S wordt het sowieso niet denk ik.

Sarco
8 augustus 2007, 10:55
Die LC-50II is echt wel een fijne versterker, maar het is een beetje te zien voor wat je het wel gebruiken. Ik vond de overdrive eerst te 'smooth', niet agressief genoeg naar mijn smaak maar toen ik mijn gitaar inplugde op de low input met een boost ervoor, gain laag en master volume redelijk hard open kreeg ik er toch wel een redelijke brute klank uit. Na wat tweaken kan je er zeker wel toffe geluiden uit halen!

Op die GH50L heb ik nog altijd niet kunnen spelen maar als hij inderdaad gebaseerd is op een JCM 800 dan zal hij volgens mij wel beter geschikt zijn voor het zwaardere werk dan de LC-50II.

EDIT: Misschien moet je ook eens kijken of je nergens aan een oude Laney AOR head kan geraken, lijken me ook echt vette bakken!

Jimwoud
8 augustus 2007, 11:13
Die LC-50II is echt wel een fijne versterker, maar het is een beetje te zien voor wat je het wel gebruiken. Ik vond de overdrive eerst te 'smooth', niet agressief genoeg naar mijn smaak maar toen ik mijn gitaar inplugde op de low input met een boost ervoor, gain laag en master volume redelijk hard open kreeg ik er toch wel een redelijke brute klank uit. Na wat tweaken kan je er zeker wel toffe geluiden uit halen!

Op die GH50L heb ik nog altijd niet kunnen spelen maar als hij inderdaad gebaseerd is op een JCM 800 dan zal hij volgens mij wel beter geschikt zijn voor het zwaardere werk dan de LC-50II.

EDIT: Misschien moet je ook eens kijken of je nergens aan een oude Laney AOR head kan geraken, lijken me ook echt vette bakken!
Hey,

Ja die AOR,s heb ik ook ak naar gekeken, maar die zijn ook al weer redelijk aan de prijs op ebay. Voor hetzelfde geld heb ik die GH50L.

Omdat ik wat kleiner ga wonen ga ik denk ik voor de LC50. Als ik wat meer ruimte heb ga ik wel sparen voor wat ik echt wil: Soldano!!! (Vooral sparen dus)

Denk dat een combo even wat makkelijker is op het moment, en veelzijdiger(2 kanaals, leuker voor thuis). De distortion die erin zit vond ik ook erg lekker, en je kunt inderdaad nog klooien met een booster ervoor.

Sarco
8 augustus 2007, 14:55
Ik zou voor die LC-50 gaan dan, voor 350 euro heb je dan echt wel een goeie amp!