PDA

View Full Version : Cyberjammers wanted



LMaestro
19 januari 2003, 04:10
Hoi aan iedereen.
Ze hebben het hier al wel eens geprobeerd en blijkbaar is het stilgevallen of iets dergelijks. wel, ik wil het ook wel eens proberen een cyberjam te realiseren. so here goes. Ik had enkele covers in gedachte om mee te beginnen.
1) Free - All Right Now
2) Tracy Chapman - Gimme One Reason
3) Shocking Blue - Venus
4) Booker T & the MG's - Time Is Tide
5) Beatles - Get Back
6) Pointer Sisters - Fire
Dit zijn zowat de eerste die ik in gedachte had. wie dit wel ziet zitten (of je nu de drum, gitaar, bas of whatever voor je rekening wil nemen) mag zich aanmelden en laat ff je keuze achter voor welke cover je wil doen. als er dan genoeg mensen aan meedoen dan gaan we ervoor :smile:.

greetzz....
LMaestro

Robbie123
19 januari 2003, 17:41
Hier heb ik ook wel eens aan zitten denken. Lijkt me wel lachen. Ik speel gitaar. Welk programma wil je gebruiken?

LMaestro
19 januari 2003, 23:35
Ik denk dat we niet op dezelfde golflengte zitten. Als je bedoeld tegelijk via netmeeting (video en/of audio) of iets dergelijks dan zitten we dus inderdaad niet op zelfde golflengtes. Ik was dit vergeten erbij te vermelden. Het zou dus zo in zijn werk gaan : er word een backingtrack online gezet waar de mensen dan met kunnen meespelen, zij nemen dan hun stukje op zetten dat hard links of rechts en zetten dit dan online zodat ik dat in de final cut kan inmixen. hhmmm ik hoop dat dit een beetje duidelijk is. moesten er vragen zijn, shoot. ik zal ze wel beantwoorden in zoverre ik kan :smile: .

Greetzzz...
LMaestro

PS: via netmeeting ofzoiets zie ik het niet echt zitten vanwege de lag die zich gaat voordoen als men met meerdere tegelijk gaat jammen.

sebass
20 januari 2003, 00:16
Wat heb je met het andere stuk gedaan?

LMaestro
20 januari 2003, 00:21
Dat framework van de pointer sisters of dat blues deuntje?? welke wil je bedoelen Sebass??

sebass
20 januari 2003, 00:30
Dat blues deuntje geloof ik. Lijkt me trouwens wel leuk om weer eens echt iets op te nemen. Iets serieus. Maar helaas ligt mijn gitaar effectenprocessor in het huis in utrecht. Het drumstel en de bas staan hier nog wel. Dus op zich zou ik wel een keer effectenprocessor en pre amp mee kunnen nemen om weer wat op te nemen.

LMaestro
20 januari 2003, 01:41
Dat blues deuntje ben ik kwijt gespeeld door een HD crash. Wat denk je van een van de covers?? of heb je liever iets improv waar iedereen weer lekker gaat overheen scheuren??

sebass
20 januari 2003, 12:15
Het is beiden wel leuk, maar bij een improvisatie heeft men wat meer vrijheid vooral als gitarist is dat wel fijn denk ik. Maar eerst een cover proberen is misschien wel handig.

LMaestro
25 januari 2003, 01:50
Nou de reacties zijn toch maar pover als je het mij vraagt, zijn er dan echt geen mensen die dit zien zitten??? er moeten er toch meer dan 2 zijn die zich geroepen voelen om eens een lekker deuntje mee te jammen.

schaap
25 januari 2003, 03:31
he LMaestro, ken je toevallig de site http://www.guitarwar.com, daar hebben ze dit idee succesvol uitgwerkt. Er staat een backingtrack online, 2 mensen spelen er wat doorheen, dan luisteren de leden ernaar, en stemmen wie er wint.
Alleen je moet wel betalen om lid te kunnen zijn :sad:

LMaestro
25 januari 2003, 05:32
Hey schaap,

Yup die site ken ik, maar das alleen voor gitaristen en euhmm wel ik speel geen gitaar, kan wel een heeeel klein beetje bassen maar daar blijft het dan ook bij, ik ben meer de key's man :smile: , orgel, piano das meer mijn ding en daar ga je op gitaarwar niks mee kunnen doen vandaar dat ik hier dus achter een koppel goede gitaristen en eventueel bassisten zoek om zo ff een koppel covers te maken.