PDA

View Full Version : marshall



Pee
24 november 2001, 18:52
Zitten er buizen in de AVT's van Marshall? (AVT50(H) en 100)

JV
24 november 2001, 19:07
http://www.marshallamps.com

niet zo lui zijn jongen

Pee
24 november 2001, 19:19
Ik zit al uren op die site, ik denk dat er 1 buis in zit.
Als ik een buizenversterker heb, moet ik dan mijn versterker anders 'behandelen' (opwarmen ofzo...)

gangsta
24 november 2001, 20:13
Op 2001-11-24 18:07, schreef JV:
http://www.marshallamps.com

niet zo lui zijn jongen

tering he, antwoord dan gewoon niet. Het is toch eeen forum, of niet?

JV
24 november 2001, 20:36
mijn post was nog nuttiger dan de jouwe maar goed, het verlossende woord staat hier

http://www.marshallamps.com/images/avt2000/avt100.html

daar staat bij clean valve induced crunch. dus er zit een buis in.

als je dan verder kijkt op de site http://www.marshallamps.com/images/avt2000/avtwhatisavt.html

dan lees je

Valve Drive Pre-amp
From the compact AVT20, right up to the thunderous roar of the feature packed, four channel AVT150H, each model in our brand new AVT line boasts a pre-amp stage that is driven by an ECC83 Dual Triode valve. Unlike certain other hybrid amps out there, this valve isn't merely acting as a pilot light. Instead it is playing the central role in the gain, distortion and tone generating circuitry. We have gone to great lengths to ensure that this precious device delivers maximum sonic benefit at all settings and volume levels.
The resulting clean sounds ring with the bell-like harmonics that only a valve pre-amp can deliver and the break-up is never harsh or unnatural sounding. Whenever you select an AVT Overdrive channel, the ECC83 is saturated to its limit, providing dynamics and feel worthy of a place in the Marshall hall of fame.

Pee
24 november 2001, 20:40
Ok, er zit dus een buis in. Maar moet ik nu mijn versterker anders behandelen? Moet ik hem opverwarmen, niet zo luid zetten, weetikveel...

JV
24 november 2001, 20:44
met een buis kan je juist harder dan met een volledige transistor, de buis knalt minder snel. even opwarmen is inderdaad een must. ook nooit je versterker direct na het spelen verslepen, de warme buis is best fragile. en verder als je elke dag speelt ongeveer na 2 jaar vervangen

Outshine
25 november 2001, 02:11
Opwarmen? Die van mij hoeft dat niet hoor. Die buis zorgt volgens mij meer voor een wat warmer, voller geluid dan dat ie harder kan dan een volledige transistor.
Voor zover ik weet hoef je em niet bijzonder te behandelen ofzo.

btw heeft die avt ook chorus?

Pee
25 november 2001, 09:56
de AVT100 heeft 16 effecten waaronder chorus

poeyerke
25 november 2001, 11:42
De AVT series hoef je niet voor te verwarmen. Het is een voorversterkbuisje wat daar in zit zodat ie (zegt Marshall) als een buizenversterker klinkt.

Eigenlijk is het een verkooptruc, want door een buisje in de voorversterker te plaatsen, krijg je niet meteen het buizenversterker geluid.Het echte buizengeluid zoals je dat hoort op oude rock- en blues platen komt van overstuurde eindbuizen.

Een goede digitale of transistor voorversterker met een overstuurde buizeneindversterker kan dus vaak net zo goed klinken!

Staar je dus niet blind op een verkoper die zegt dat er een echte buis in de voorversterker zit! Op zich vind ik de AVT-100 wel OK, maar ik zou toch eerder een Line6 nemen, meer mogelijkheden en een net zo goed, of misschien wel beter geluid.

Pee
25 november 2001, 12:45
Welke amp van Line6 zou je me dan aanraden?(+-50W en rond de 1000,-) Ik kan niet op de site kijken want de hoofdpagina bestaat niet.

Pee
25 november 2001, 12:55
de spider 112 van Line6? Heeft iemand die, wat vinden jullie ervan

poeyerke
25 november 2001, 13:42
Hmmm, voor rond de duizend gulden heb je geen nieuwe, maar daar heb je ook geen nieuwe AVT-100 voor hoor!
Tweede hands zijn ze wel te vinden denk ik.

De Flextone II is wel een toffe en ziet er ook goed uit. De Spider 210 is net zo duur, maar heeft een oudere technologie.

Ik zou voor de Flextone II gaan.