PDA

View Full Version : Vette toon!



Luke-wannabe
6 augustus 2007, 11:53
Ik zat effe filmpjes te checken op Youtube en kwam opeens eentje tegen met een tegekke tone!
Er staat bij dat het een JCM 800 is, maar die amp ziet er heel anders uit. Kunnen jullie mij vertellen wat voor amp dit is, en waarme je die sound kunt krijgen? Hier het filmpje http://www.youtube.com/watch?v=hKibN1iiBNw

Dude
6 augustus 2007, 12:11
Dit zegt de poster van het filmpje in de comments

thanks for check! Single channel jcm800 are some of the best amp ever made! Mine have only two footswitchble gain and volume and a new cabinet but the sound is from the same of the stock amp.


volgens mij dus gewoon een flink gemodde 800 in een nieuw kastje

Luke-wannabe
6 augustus 2007, 12:14
Okee. Klinkt wel te gek!

Helter Skelter
6 augustus 2007, 13:54
maar vlak ook de invloed van de gitaar op de sound niet uit, met een stratje ga je deze toon niet krijgen zelfs niet met een HB'tje in de brug

Maar goede sound idd. Vooral het gedeelte waar hij wat akkoorden aanslaat is wat deze amps zo goed maakt: zo'n majustueuze rhythm sound vol definitie en zonder ten onder te gaan aan bergen compressie, noise en modder. Zelfs open akkoorden blijven gewoon erg goed klinken, dit is absoluut geen amp waar je om het nog een beetje te laten klinken verplicht bent alleen maar te palmmuten ;)

Rutger
6 augustus 2007, 15:11
Ja, je hoort er ook wel duidelijk doorheen dat hij me daar een prachtige Les Paul in z'n handen heeft :)

Maar heerlijk, die JCM800's, heerlijke bluessound ook

Luke-wannabe
6 augustus 2007, 16:27
maar vlak ook de invloed van de gitaar op de sound niet uit, met een stratje ga je deze toon niet krijgen zelfs niet met een HB'tje in de brug
Nee dat snap ik ook nog wel. Het ging me alleen om de sound van de versterker. Niet van gitaar + versterker.
Klinkt een 'gewone' (=niet gemodde) JCM 800 ook zo? En welk type dan?

Helter Skelter
6 augustus 2007, 16:38
Nee dat snap ik ook nog wel. Het ging me alleen om de sound van de versterker. Niet van gitaar + versterker.
Klinkt een 'gewone' (=niet gemodde) JCM 800 ook zo? En welk type dan?

de enige mod die deze vent heeft toegepast is een footswitchable gain & volume control, voor de rest is het gewoon een stock eenkanaals JCM-800

btw,

er zijn hier al triljoenen draadjes geweest over de JCM-800, dus ff de zoekfunctie gebruiken en je weet alles!

Luke-wannabe
6 augustus 2007, 16:55
:o Dan moet ik maar naar een JCM 800 gaan kijken ipv een Mesa..
Ja helter ik ga al even verder kijken.
Nog 1 vraagje. Is er ergens een draadje met JCM 800 samples? weet echt niet hoe ik dat moet zoeken..

interessander
6 augustus 2007, 17:07
Een gemodde jcm 800 is niet voor niets een gemodde jcm 800. Ik dacht ook dat een 2203 voor mij geweldig zou zijn maar het deed me niet zoveel toen ik hem uiteindelijk had. Als je op zoek bent naar een mesa combo en opeens denkt een marshall te willen dan weet je volgens mij gewoon nog niet precies wat je wilt.

bass blom
6 augustus 2007, 17:13
en die tone is echt niet zo speciaal hoor, die haal ik ook zo uit mn tsl :D

Luke-wannabe
6 augustus 2007, 17:14
Dat is ook zo. Ik vind die scheur op een Mesa errug goed. Maar de clean is waarschijnlijk te clean voor mij.

FrankC
6 augustus 2007, 17:22
Wat voor merk cab gebruikt ie?

Helter Skelter
6 augustus 2007, 17:24
tja, als je nog zoekende bent moet je inderdaad afvragen of een 800 wel wat voor jou is. De basissound van zo'n amp is uitstekend maar je moet wel leren spelen met zo'n amp dwz handig zijn met je volumeknoppen en aanslagdynamiek.

Als je die kunstjes niet goed beheerst is het echt een 'unforgiven' amp en kan je idd beter een channelswitcher met handige feautures nemen :)

er zit ook niet veel gain in zo'n amp, wat je op het filmpje hoort is ongeveer de maximale gainlevel die er uit zo'n amp komt en aangezien je Mesa mooi vindt... :roll:

FrankC
6 augustus 2007, 17:36
Zo te zien heeft hij de preamp vol open staan.

Een JCM 800..als je de prijs en de mogelijkheden van deze amp bekijkt kom je al snel in een marksegment waar je met een andere merk meer waar voor je geld kan krijgen.

Maar de JCM blijft legendarisch......

Luke-wannabe
6 augustus 2007, 17:49
tja, als je nog zoekende bent moet je inderdaad afvragen of een 800 wel wat voor jou is. De basissound van zo'n amp is uitstekend maar je moet wel leren spelen met zo'n amp dwz handig zijn met je volumeknoppen en aanslagdynamiek.

Als je die kunstjes niet goed beheerst is het echt een 'unforgiven' amp en kan je idd beter een channelswitcher met handige feautures nemen :)

er zit ook niet veel gain in zo'n amp, wat je op het filmpje hoort is ongeveer de maximale gainlevel die er uit zo'n amp komt en aangezien je Mesa mooi vindt... :roll:
Ik heb tog pedaaltjes :satisfie: Een Maxon TS-8 en een Rat.
Het is goed dat er niet vet veel gain in zit, want dan heb je tenminste nog een clean. En over dat leren zeg je goed. Je moet er over leren spelen. Denk niet (met alle respect) dat jij het ook in een keer kon als het echt zo is al jij het zegt.

MarkV
6 augustus 2007, 17:49
De videomaker zit op TGP. Het betreft deze amp, alleen in een ander jasje:

http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?p=1488160#post1488160

Ten tijde van de video waren dit de mods, op de enclosure na dan:

Rebuilt JCM800 50w single channel two gain two master. Negative feedback bypass. All JJ tubes, 12AT7 in the first pre tube position.

Luke-wannabe
6 augustus 2007, 17:51
Maar geen mods om hem anders te laten klinken, dus..?

MarkV
6 augustus 2007, 17:56
Maar geen mods om hem anders te laten klinken, dus..?

Ik heb geen idee wat een "Negative feedback bypass" is. Klinkt als een mod iig. Voor de rest lijkt het voornamelijk een buizen principe te zijn, icm de hotplate dan natuurlijk.

Chroxy
6 augustus 2007, 17:59
bij een JCM800 draai je vooral de preamp goed open voor oversturen; de 12AT7 buis zorgt ervoor dat hij juist minder overstuurd..

Daarnaast is hij wel gemod; een JCM800 heeft geen 2 masters en ook geen 2 gain's.. dus ja; kan gewoon een schakelbare gain en master zijn.. (schakelbaar ten opzichte van normale JCM800) maar kan dus ook compleet anders zijn dan de normale jcm800..

Helter Skelter
6 augustus 2007, 18:02
en die tone is echt niet zo speciaal hoor, die haal ik ook zo uit mn tsl :D

dat is ook zo, ook met het groene kanaal van de DSL kom je in de buurt net zoals de crunch van veel andere merken.

Het aantrekkelijke van de JCM-800 was altijd dat tot een jaar of 6/7 geleden je voor weinig geld een mooie vintage buizenbak kon kopen, maar de enorme hype rond deze amps van de laatste jaren heeft de prijs enorm opgestuwd tot wel €1000 voor een 2203.

Voor dat geld zou je idd wat anders kunnen overwegen imo

SimonS
6 augustus 2007, 18:07
Ik heb geen idee wat een "Negative feedback bypass" is. Klinkt als een mod iig. Voor de rest lijkt het voornamelijk een buizen principe te zijn, icm de hotplate dan natuurlijk.
die negatieve feedback zit in de eindtrap. Een deel van de output van de eindbuizen (outputtrafo secundaire kant) wordt teruggekoppeld naar de preamp, waardoor de boel wat cleaner wordt, andere feel. zie http://www.aikenamps.com/NegativeFeedback.htm

Luke-wannabe
6 augustus 2007, 18:34
Is 600 dan te veel voor een 4104?

Chroxy
6 augustus 2007, 18:37
opzich niet; dat zijn de prijzen waar ze voor gaan. Welke spaekers zitten erin en hoe oud zijn de buizen? Probeer dr anders nog wat vanaf te praten. Hou wel rekening ermee dat een 2x12 ONTZETTEND ZWAAR is.. ;) ikzelf ben een smal ventje en had altijd al moeite met mn 4210 (1x12 jcm800) en heb heel even een peavey valveking (2x12) gehad; oei, niet te doen voor mij :)

Zelf heb ik een kleine 2 weken geleden een 4010 (1x 12 dus) gekocht voor 390 (wel met kapotte speaker; maar had dr nog zat liggen).. :)

Luke-wannabe
6 augustus 2007, 18:41
Geen id about the speakers.
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//kopen.marktplaats.nl/muziek-en-instrumenten/c728.html
Kun jij het zien?

SimonS
6 augustus 2007, 18:42
maarre, zoals al eerder werd geopperd: een beetje wispelturig qua smaak, Luke-wannabe?

tip, test eerst eens wat JCM800(-based) versterkers, ipv afgaan op filmpje/sample.

Luke-wannabe
6 augustus 2007, 18:44
Naja misschien. Het is meer zo dat ik meerdere dingen mooi vind..
En als het ongeveer zo klinkt als op dat filmpje, vind ik het te gek.

Chroxy
6 augustus 2007, 18:49
hmm; je linkt werkt niet. Maar als ik op marktplaats zoek (die met flightcase; die hij niet verkoopt :p ) dan zijn het gewoon Celestion G12m70 speakers. Zie topic hier net onder; gaat ook over speakers in een JCM800 (2kanaals welliswaar, maar ok). Ik kan dr helemaal niks over vertellen; ik heb er 1 (die dus kapot is en in mijn JCM800 zat), ze zitten in ieder geval origineel in de wat latere types JCM800..

Daarnaast sluit ik me aan bij SimonS.. Een mesa verschilt enorm; ik heb een Caliber .50+ gehad en dat vond ik de meest verschrikkelijke amp die ik ooit hier heb gehad.. op de JCM800 speel ik zelf thuis wel. Het geluid in het filmpje is ook zoals helter al zei ook dankzij een enorm vettige Les paul; dat lukt niet met andere gitaren..

Luke-wannabe
6 augustus 2007, 18:55
Ja snap ik. Maar met andere gitaren is dat ook te gek. KAn niet dat het alleen maar met een LP vet is. En misschien na een tijdje andere speakers er in gooien?

FrankC
6 augustus 2007, 19:37
1700 euro in Koln.

Luke-wannabe
6 augustus 2007, 19:57
1700 euro in Koln.
:???: :???: :???:

almarvk
6 augustus 2007, 20:02
Ik vind die tone helemaal nix en niet speciaal. Of ligt dat aan mij??

Luke-wannabe
6 augustus 2007, 20:05
Ik vind die tone helemaal nix en niet speciaal. Of ligt dat aan mij??
Nee hoor :) Is gewoon een questie van smaak.

Thing is dat ik altijd heb gedacht dat zon toon als in het filmpje alleen uit een super dure boutique amp komt. Maar dit is dus een dood ordinaire JCM!!

bass blom
6 augustus 2007, 20:06
Ik vind die tone helemaal nix en niet speciaal. Of ligt dat aan mij??

neehoor.. die krullebol :soul: snapt het nog niet helemaal :D

dit is pas tone!

http://nl.youtube.com/watch?v=Y2_12Ler9B8

FrankC
6 augustus 2007, 20:15
:???: :???: :???:

We hadden het toch over de JCM 800.

Luke-wannabe
6 augustus 2007, 20:17
Ja dat is zeker een geweldige tone..
Maar dat is er maar voor weinigen weg gelegd.

Luke-wannabe
6 augustus 2007, 20:18
We hadden het toch over de JCM 800.
Ooh die is 1700 eu in keulen. Ik begrijp het.

Chroxy
6 augustus 2007, 20:19
We hadden het toch over de JCM 800.

Er bestaat inderdaad een Reissue.. Deze is helaas flink anders dan de oude JCM800; er is oa een FXloop ingebouwd.. -> en gezien de prijs kan je beter voor een originele oude gaan. Daarnaast zijn de reissues dr alleen in topvariant en ik meende dat Luke-Wannabe juist een combo zocht :)

Luke-wannabe
6 augustus 2007, 20:20
Inderdaad. Ik hoop dat ik die 4104 voor minder dan 600 kan krijgen.

FrankC
6 augustus 2007, 20:29
Er bestaat inderdaad een Reissue.. Deze is helaas flink anders dan de oude JCM800; er is oa een FXloop ingebouwd.. -> en gezien de prijs kan je beter voor een originele oude gaan. Daarnaast zijn de reissues dr alleen in topvariant en ik meende dat Luke-Wannabe juist een combo zocht :)

Ja, die oude beestjes zijn geweldig. Maar ze zijn niet zo veelzijdig. Teminste dat is mijn ervaring. Tussen vol gas en clean zit een gebied wat me niet zo aanspreekt. Zodra de preamp onder de 5 gaat blijft er zo weinig over.

Ik was zelf ook op zoek naar een jcm 800 en zag dat de musicstore (de reissue) voor een relatief goedkope prijs had staan. 1700 bucks.

FrankC
6 augustus 2007, 20:31
Even terzijde. Het lijkt wel of er in tegenstelling tot de JCM 800 meer JCM 900 top`s in omloop zijn. Teminste die kom ik nog weleens tegen tweedehands. Grotere productie? Of is dit toeval?

casper innosence
6 augustus 2007, 20:34
denk ook omdat veel mensen de 900 minder vinden klinken en anderen de 900 juist weer als 1e buizenbak kopen, dat er veel handel in is. 2e hands zijn ze ook niet spectulair duur..

Epic
6 augustus 2007, 21:52
neehoor.. die krullebol :soul: snapt het nog niet helemaal :D

dit is pas tone!

http://nl.youtube.com/watch?v=Y2_12Ler9B8
Haha! vette toon idd, maar z'n wibra shirtje past er niet echt bij.

the sure thing
6 augustus 2007, 21:53
En ook mijn JCM800 2 kanaals klinkt echt zoals deze amp. Een errug mooi geluid idd...

bass blom
6 augustus 2007, 22:05
Haha! vette toon idd, maar z'n wibra shirtje past er niet echt bij.

de arme man, hij had eerder een vettere video maar die heeft ie offline gehaald omdat iedereen over s'n shirt zat te miepen
daar stond iets als een komkommer op ofzo ;)

almarvk
6 augustus 2007, 22:48
neehoor.. die krullebol :soul: snapt het nog niet helemaal :D

dit is pas tone!

http://nl.youtube.com/watch?v=Y2_12Ler9B8

Jep, dat is tone!

drap
6 augustus 2007, 22:55
Heel veel vette tonen (http://www.proguitar.de/AudioDemo/CompareAmps/CompareAmps.html)

Helter Skelter
6 augustus 2007, 23:14
Ik heb tog pedaaltjes :satisfie: Een Maxon TS-8 en een Rat.
Het is goed dat er niet vet veel gain in zit, want dan heb je tenminste nog een clean. En over dat leren zeg je goed. Je moet er over leren spelen. Denk niet (met alle respect) dat jij het ook in een keer kon als het echt zo is al jij het zegt.

klopt! een JCM-800 2204 was mijn eerste echte amp die ik elf (!) jaar heb gehad. Alle goede gitaristen in mijn omgeving hadden zo'n ding en in mijn jeugdige overmoed dacht ik dat ik met zo'n amp ook onmiddelijk een tonemaster zou zijn. Later realiseerde ik me dat die gasten zo goed klonken omdat....het gewoon goede gitaristen waren!

maar goed, het heeft wel een paar jaar geduurd voordat ik goed overweg kon met m'n 2204 maar daarna heb ik er nog jaren met veel plezier over gespeeld

Wat wel opvallend is dat ik tot op de dag van vandaag alle amps benader als een eenkanaler, zelfs als ik 4 footswitchable kanalen tot m'n beschikking heb zit ik toch nog heel de avond te rommelen op een kanaal, het slijt echt nooit volgens mij :D

Dude
6 augustus 2007, 23:50
maar vlak ook de invloed van de gitaar op de sound niet uit, met een stratje ga je deze toon niet krijgen zelfs niet met een HB'tje in de brug

lul





serieus.... LUL








nou zit ik dus weer met een strakke plassert naar de gibson site te kijken dankzij die KUTpost van je...

dePerik
6 augustus 2007, 23:54
:seriousf: Whahahaha :seriousf:

Luke-wannabe
7 augustus 2007, 00:17
klopt! een JCM-800 2204 was mijn eerste echte amp die ik elf (!) jaar heb gehad. Alle goede gitaristen in mijn omgeving hadden zo'n ding en in mijn jeugdige overmoed dacht ik dat ik met zo'n amp ook onmiddelijk een tonemaster zou zijn. Later realiseerde ik me dat die gasten zo goed klonken omdat....het gewoon goede gitaristen waren!

maar goed, het heeft wel een paar jaar geduurd voordat ik goed overweg kon met m'n 2204 maar daarna heb ik er nog jaren met veel plezier over gespeeld

Wat wel opvallend is dat ik tot op de dag van vandaag alle amps benader als een eenkanaler, zelfs als ik 4 footswitchable kanalen tot m'n beschikking heb zit ik toch nog heel de avond te rommelen op een kanaal, het slijt echt nooit volgens mij :D
Waarom heb je hem weg gedaan?

G.G.
7 augustus 2007, 00:59
Ben geen fan van Marshall en geen fan van Gibson, maar dat geluid uit de eerste post is wel echt helemaal te gek.

Luke-wannabe
7 augustus 2007, 01:07
Ben geen fan van Marshall en geen fan van Gibson, maar dat geluid uit de eerste post is wel echt helemaal te gek.
Kijk iemand die het snapt :D

Helter Skelter
7 augustus 2007, 01:31
Waarom heb je hem weg gedaan?

Halverwege de jaren '90 kwam ik in een all-round coverband terecht en moest er dus ook een all-round versterker komen. Die all-round versterker werd een Koch Powertone (een van de allereersten) en deze amp is tot op de dag van vandaag door de vele mankementen ook gelijk de grootste miskoop uit m'n muzikale 'carriere' maar dit terzijde :confused:

Helter Skelter
7 augustus 2007, 01:33
lul





serieus.... LUL








nou zit ik dus weer met een strakke plassert naar de gibson site te kijken dankzij die KUTpost van je...


hmmmm....pics? http://www.felupus.es/foro2/smiley/tongue_smiley.gif

Dude
7 augustus 2007, 11:20
beter van niet denk ik..... staat zo lullig

Luke-wannabe
7 augustus 2007, 11:36
Halverwege de jaren '90 kwam ik in een all-round coverband terecht en moest er dus ook een all-round versterker komen. Die all-round versterker werd een Koch Powertone (een van de allereersten) en deze amp is tot op de dag van vandaag door de vele mankementen ook gelijk de grootste miskoop uit m'n muzikale 'carriere' maar dit terzijde :confused:
Ahah. Ik begrijp het.

Wickerman
7 augustus 2007, 11:37
Dude, je posts hebben wel serieuze... eem... -betrekkingen- tot het mannelijke geslachtsorgaan.

Luke-wannabe
7 augustus 2007, 14:50
Ik ga em morgen halen! Model 4104 2x12 50 watter voor 600 eu :D
Ben benieuwd! Heb er zin in!

Lexvandoef
7 augustus 2007, 18:20
Ik ga em morgen halen! Model 4104 2x12 50 watter voor 600 eu :D
Ben benieuwd! Heb er zin in!

Vet!!! :rockon: Zodra je hem hebt moet je natuurlijk wel ff foto's en een reviewtje plaatsen hoor :dance:

Houd er wel rekening mee dat het bakbeesten zijn, ik kan het weten :rockon:

Luke-wannabe
7 augustus 2007, 19:18
Natuurlijk, dat gaat gebeuren! Morgen 14.00u :D:D

spanky_franky
7 augustus 2007, 21:45
maar vlak ook de invloed van de gitaar op de sound niet uit, met een stratje ga je deze toon niet krijgen zelfs niet met een HB'tje in de brug

Maar goede sound idd. Vooral het gedeelte waar hij wat akkoorden aanslaat is wat deze amps zo goed maakt: zo'n majustueuze rhythm sound vol definitie en zonder ten onder te gaan aan bergen compressie, noise en modder. Zelfs open akkoorden blijven gewoon erg goed klinken, dit is absoluut geen amp waar je om het nog een beetje te laten klinken verplicht bent alleen maar te palmmuten ;)
Helemaal mee eens! Ik merkte dat ook op m'n optreden laatst.. voor de eerste keer m'n eigen nummer gespeeld boordevol open akkoorden.. echt prachtig, wat een punch! Ik denk dat mijn tone een heel eind in de buurt komt van dit filmpje, alleen zou ik dan een cab moeten hebben voor meer laag.. nu 1*12

Luke-wannabe
8 augustus 2007, 13:11
Ga nu weg :D:D

Vampire
8 augustus 2007, 14:27
Ben je al terug? :D

bass blom
8 augustus 2007, 14:29
ja schiet es op met dat filmpje http://www.internut.nl/phpBB2/images/smiles/agumball.gif

http://www.internut.nl/phpBB2/images/smiles/hmpf.gif

Luke-wannabe
8 augustus 2007, 16:56
Heb em gemaakt, hij is nu ff aan het comprimeren.
Is gen te gekke kwaliteit. Die webcam tripte m een beetje.

Vette amp!!!

Luke-wannabe
8 augustus 2007, 17:08
Edit: Ik ga het anders doen, er mist nog een stuk..

bass blom
8 augustus 2007, 17:16
http://www.internut.nl/phpBB2/images/smiles/clipart_people_140.gif

dat klinkt lekker goor!
leuk ook met de verschillende gitaren :D

Luke-wannabe
8 augustus 2007, 17:18
Er mist godver nog een stuk!

Luke-wannabe
9 augustus 2007, 00:42
Zo, effe nieuwe filmpjes gemaakt.
Ik ben blij :D

http://i58.photobucket.com/albums/g269/RockLeon/th_leonrock1-1.jpg (http://s58.photobucket.com/albums/g269/RockLeon/?action=view&current=leonrock1-1.flv)

http://i58.photobucket.com/albums/g269/RockLeon/th_leonrock1.jpg (http://s58.photobucket.com/albums/g269/RockLeon/?action=view&current=leonrock1.flv)

ACSlater
9 augustus 2007, 17:07
Erg leuke clippies en je versterker klinkt erg goed! Van je gitaren vind ik vooral de witte strat, de Sorento en de Wilshire goed klinken. De andere gitaren konden me niet echt boeien. Je speelt ook goed alleen je timing kan iets strakker.

Vampire
9 augustus 2007, 17:32
Is dat nou Red Alert, van Basement Jaxx waar je mee begint in het tweede clipje? Klinkt cool in elk geval :)

Lexvandoef
9 augustus 2007, 17:39
Is dat nou Red Alert, van Basement Jaxx waar je mee begint in het tweede clipje? Klinkt cool in elk geval :)

Van Halen - Ain't talkin' bout love

Squier4ever
9 augustus 2007, 17:58
Van Halen - Ain't talkin' bout love

maar dan net niet helemaal :D

iig vette clips, leuke amp en vette guitars!

EpiCenturiesAWAy
9 augustus 2007, 17:59
Welk lied is dat van het eerste clipje met die hollowbody ?
1ste en 2de gedeelte ?

Leuke clipjes in ieder geval!!

T

Luke-wannabe
9 augustus 2007, 18:17
Erg leuke clippies en je versterker klinkt erg goed! Van je gitaren vind ik vooral de witte strat, de Sorento en de Wilshire goed klinken. De andere gitaren konden me niet echt boeien. Je speelt ook goed alleen je timing kan iets strakker.
Blauwe strat is dat :D En thnx voor de veren!


Is dat nou Red Alert, van Basement Jaxx waar je mee begint in het tweede clipje? Klinkt cool in elk geval :)
Nee dat is een nummer van van halen. Weet zo gauw niet hoe die heet.
Edit: Oh Aint Talking bout love dus.

@Epi: De 1ste is Helter Skelter van de Beatles. Andere weet ik niet pcies.

Vampire
9 augustus 2007, 18:49
Had je die witte Alpine nou ook nieuw gekocht onlangs? Die klinkt ook wel erg vet met die versterker.

EpiCenturiesAWAy
9 augustus 2007, 19:20
Pm Lukewannabe..

T

Luke-wannabe
10 augustus 2007, 00:35
Had je die witte Alpine nou ook nieuw gekocht onlangs? Die klinkt ook wel erg vet met die versterker.
Witte Alpine? Weet niet wat je bedoeld.. :???:

Lexvandoef
10 augustus 2007, 01:02
Ik denk dattie je nieuwe witte Epiphone Wilshire bedoelt. :cheerup:

Luke-wannabe
10 augustus 2007, 01:24
Ooooh ik las verkocht vet stom..
@ Vampire: Ja die heb ik nieuw gekocht! Errug leuk gitaartje!

Firebird
10 augustus 2007, 03:48
Dat je t niet leuk vindt dat er een stel Hell's Angels naast je staan die 'even met je willen praten over dat je Ain't Talking About Love niet volgens de plaat speelde', kan ik begrijpen.... maar je moet echt eens wat meer lachen hoor ;)

Klinkt gaaf zeg!! Op hoeveel had je gain (of preamp) staan bij die clipjes?
En heb je m al getest met een overdrive/distortion pedaal ervoor?

Luke-wannabe
10 augustus 2007, 09:17
Ej Lenny,
Ik had er bij de filmpjes afhankelijk van de gitaar een Rat of Tubescreamer voor hangen. En de preamp verschilt ook per gitaar, maar loop t zo van 4 tot 7,5

Vampire
10 augustus 2007, 10:08
Ooooh ik las verkocht vet stom..
@ Vampire: Ja die heb ik nieuw gekocht! Errug leuk gitaartje!

Ja sorry, Alpine wit sloeg op de kleur haha, ik dacht dat het een Epiphone Alpine was ipv Epiphone Wilshire, vandaar. Maar dat is zeker een mooi dingetje voor die prijs!

Hardguitar
10 augustus 2007, 11:02
Welk liedje is dat allerlaatste uit clip 2 ook alweer? dat het iets van Hendrix is weet ik maar kan zogauw even niet op de titel komen :(

G.G.
10 augustus 2007, 11:08
Welk liedje is dat allerlaatste uit clip 2 ook alweer? dat het iets van Hendrix is weet ik maar kan zogauw even niet op de titel komen :(

Voodoo Chile

Luke-wannabe
10 augustus 2007, 20:00
Een brak gespeelde versie van Voodoo Chile inderdaad :D