PDA

View Full Version : 375k pots



Chris Winsemius
6 augustus 2007, 11:43
Ik weet niet of deze vraag bij werkbank of zelfbouw thuis hoort maar anyway:

Ik ben op zoek naar potmeters, A en B types van 375k voor gitaar met Tele-knoppen. Schijnen gebruikt te worden in Fender Eric Johnson Strats maar Fender zal waarschijnlijk die onderdelen niet los leveren (EC midboost bijvoorbeeld ook niet meer...).

Iemand 'n adres? Eventueel kan ik uit 'n lading 500k pots ook de laagste gemeten waardes gebruiken (soms rond de 400k).

bvD!

Dirk_Hendrik
6 augustus 2007, 12:56
Die pots... no clue...


Die midboost??
http://www.dirk-hendrik.com/temp/ec_midboost.jpg

Chris Winsemius
9 augustus 2007, 14:42
Hoi D_H

Dat EC-boost gebeuren was ff om aan te geven dat bepaalde Fender onderdelen niet meer door Fender beschermd worden.

Ik ga denk ik gewoon uit de bak 500k-pots exemplaren opzoeken die het laagste meten...

hassent
9 augustus 2007, 20:55
Hé Chris, zoek eens contact met CTS in amerika. Die kunnen je vast verder helpen. Zij leveren nogal wat pots aan de grote F, misschien dat ze in hun historie willen kijken.

Heb een paar keer contact met ze gezocht en ze zijn erg behulpzaam.

vinni
12 augustus 2007, 22:02
Wellicht een interessant artikel....

http://www.lespaulforum.com/pots/lpfpots.html

Vinni

Chris Winsemius
12 augustus 2007, 22:09
@hassent: zullen ze dat ook doen voor zeer kleine aantallen?

@vinni: thanks, deze pots zijn voor 'n ander project. Heb zelf al behoorlijk wat gedaan met LP-schakelingen qua pots, bedrading, etc.

hassent
13 augustus 2007, 06:35
Hey Chris,

Nee helaas. Het wordt pas interessant bij aantallen >1000.
Ondanks dat ik ze van te voren gezegd hat dat het kleine aantallen ging hebben ze me toch heel de tijd geholpen en te woord gestaan om te kijken of ze me op een of andere manier van dienst konden zijn. Uiteindelijk helaas dus niet van wege de aantallen, maar de service was er wel.

Maar als je zegt dat die dingen vroeger bij F gebruikt werden, hebben ze misschien wel wat over productie liggen.

Hun vertegenwoordiging in NL is BFI Optilas in Alphen a/d Rijn, maar dat is niet zo'n soepele club om zaken mee te doen. Ik zou het eerst eens rechtstreeks proberen.

Succes!

pol
13 augustus 2007, 13:06
maakt dat zoveel verschil uit dan ?

hassent
13 augustus 2007, 21:59
Wat bedoel je?

heinz3110
16 augustus 2007, 23:07
weerstandje parallel ?

potm

---------------------/\/\/\/\/\-----------------------
| | |
| | |
|---/\/\/\/\------|------/\/\/\/\/-----|
R R

Is niet ECHT hetzelfde, ik weet het. Maar ja.


EDIT.: Blegh. Ascii tekeningetje liep in de soep. Nou ja. 1 weerstandje aan linker pool en draaicontact, de andere aan de rechterpool en draaicontact dus.