PDA

View Full Version : stemmingen 7 snaar ?



SDMF_Lispel
6 augustus 2007, 10:02
Hi ,

Laatst is m'n eerste 7 snaar binnen gekomen, speelt als een trein maar ik vroeg me af hoe zit het met de stemmogelijkheden. Ik bedoel , bij een 6 snaar , Drop D , C of C# Ect.

wat zijn veel gebruikte stemmingen bij een 7 snaar ?

alvast bedankt !

jasper159
6 augustus 2007, 12:27
Meest gebruikt is denkik standaard stemming (bij een 7 snaar : BEADGBE)

SDMF_Lispel
6 augustus 2007, 13:11
ik bedoel dus eigenlijk de alternatieve stemmingen, iig bedankt

Soulflyhigh
6 augustus 2007, 16:53
Dropped A wordt nog wel gebruikt A E A D G B E en verder weet ik het eigenlijk niet echt. Check trouwens deze site boordevol informatie op het forum www.sevenstring.org

jasper159
6 augustus 2007, 17:45
ik bedoel dus eigenlijk de alternatieve stemmingen, iig bedankt

Oh, in dat geval.
Volgens mij gewoon een alternatieve stemming van 6 snaar + 7e snaar gestemd zoals de B snaar.

The Mess
6 augustus 2007, 21:06
Dropped A wordt nog wel gebruikt A E A D G B E en verder weet ik het eigenlijk niet echt. Check trouwens deze site boordevol informatie op het forum www.sevenstring.org

Laaaaaaaag :rockon:
Stiekem wil ik ook wel een zevensnaar :nervous:

Soulflyhigh
7 augustus 2007, 02:06
Ik heb hem destijds gekocht omdat ik maar een gitaar kon kopen. Met mijn 7 snaar kan ik gewoon al m'n metallica, slayer, sepultura, etc. spelen maar ook het vette geluid van At The Gates, Carcass produceren. Nog steeds erg blij met m'n 7 snaar alleen nog een keer een setje EMG 707's in zetten 8)

SDMF_Lispel
7 augustus 2007, 08:13
ok bedankt mensen !


ik heb er al een setje 707's in liggen ... Schecter c7 Hellraiser (BlackCherry) , liggen ze standaard in. Ze klinken lekker !

Raffel
7 augustus 2007, 13:23
matt bellamy van muse gebruikt volgens mij een hele vage stemming voor het nummer Citizen Erased (AADDGBE)

iwamoto
7 augustus 2007, 14:51
die van mij blijft gewoon in BEADGBE, dan heb je toch al genoeg mogelijkheden?