PDA

View Full Version : Nieuw nummer!



mvanroermund
6 augustus 2007, 02:01
He allemaal!

Na afgelopen weekend in Den Haag opgetreden opgetreden te hebben, bleek iemand wat filmpjes gemaakt te hebben. Check effe de volgende link als je zin en tijd hebt en laat weten wat je er van vindt:

http://www.youtube.com/watch?v=chsv9lB0Zoc

Bedankt!

Martijn

mvanroermund
7 augustus 2007, 11:32
Sorry, ik lees nu pas dat er ook zelfkritiek geleverd wordt normaal gezien. Dus bij deze:

Het relaxte aan dit nummer vind ik de eentonigheid die op een gegeven moment bijna gekmakend wordt. Dat standaard rifje blijft maar door gaan, als een soort mantra.
Het probleem is wel een beetje, als we het refrein begint, de bassist en ik exact het zelfde accentuele stuk spelen. De zanger speelt daar wel dezelfde akkoorden, maar legt niet die accenten, waardoor die erg ondergesneeuwd raken, of ja, eigenlijk gewoon niet hoorbaar zijn.
Daarnaast is het beuk stuk wel lekker losgaan vind ik, maar we staan er misschien nog iets te nerveus bij, waardoor het plaatje van losgaande muziek en ingetogen band nog niet helemaal met elkaar overeenstemt.

Maar goed, graag jullie mening dus ook! Bedankt alvast.

Martijn

benwave
7 augustus 2007, 22:34
Wat jij eigenlijk mooi vind aan het nummer vind ik iets minder.
Namelijk dat standaard rifje.
Aan het rifje is niets mis maar uiteindelijk wordt het nummer toch wat eentonig, voor de lengte van het nummer.
Verder is de geluisdkwaliteit ook niet zo geweldig om een goed oordeel te geven vind ik.

Maar al met al een leuke band, en dat zenuwachtige kan ik niet zien hoor

groeten Ben

Nellyrocks
8 augustus 2007, 00:00
Ik vind het lekker klinken. Riffje is lekker. Ondanks de matige geluidskwaliteit prima sound.

Wat ik een beetje mis is een duidelijke structuur. Dan ben ik ook wel een liedjesfan dus weet wie het zegt. Het nummer begint lekker, refreintje kan misschien nog iets meer een echte "hook" gebruiken, iets herkenbaars. Dat kan zelfs een woord zijn dat blijft hangen. Vervolgens krijg je weer het riffje met een soort van solo van de zanger. Dat vind ik te lang, daar verloor ik de aandacht. Gelukkig weer zingen, prima maar DAARNA KOMT ER GEEN REFREINTJE!!! aaaggghhhh!!! Dat is jammer. Dat is namelijk juist waar mensen het herkenbare van een nummer weer herkennen. dat is vaak het moment waarop mensen die echt luisteren besluiten of ze het nummer goed of niet vinden. Het "beukstukje vind ik niet heel interessant" maar het refreintje daarna is lekker en had naar mijn smaak de derde keer mogen zijn.

In het kort dus:
- Solo na het eerste refreintje max 8 maten.
- Tweede coupletje laten volgen door een refreintje.
- Bridge verder uitwerken, misschien met zang.

Maar nogmaals. Dat is mijn mening slechts.