PDA

View Full Version : Wat is een goede prijs voor een tweedehands Mesa TriAxis V1 ?



rjong999
5 augustus 2007, 23:39
Iemand een idee ?

Nocki
6 augustus 2007, 13:35
900 - 1000. maar waarschijnlijk verkoop je m niet gauw rond die prijs. voor een versie 1 zal je m het snelst kwijt zijn voor 900 ofzo.
Het is de versie 2 die het goed doet en gemiddeld voor 1000 - 1200 gaat.

vanwaar je vraag?

AART
6 augustus 2007, 13:52
Nocki, jij weet vast wat de verschillen zijn tussen de versie 1 en de versie 2?
Ik dacht altijd dat versie 2 een recto kanaal had maar dat weet ik niet zeker.

Nocki
6 augustus 2007, 15:07
Er zijn een aantal versies maar ik heb ze niet allemaal gehoord. versie 1 was gewoon de eerste met de standaard mark II, II en IV geluiden.
De 1.1 die ik heb gehad is daargelijk aan. vanaf versie 2 zit er inderdaad een recto board in. daarna is er een versie gekomen met een phat mod die schijnbaar het beste klinkt volgens iedereen.
Tegenwoordig is de recto die erin zit niet meer leverbaar en zit er in de nieuwe een andere board wat gebaseerd is op een van de nieuwe amps.

versie 2 met de phat mod moet je hebben volgens iedereen maar zelf ben ik geen fan van de triaxis. dit voornamelijk omdat de sweet spot vaak te vinden is op een bepaalde plek/stand van de potmeter. bij de triaxis is het vaak 5, 5.5, 6. zonder daartussen te kunnen instellen. en vaak was ik zo aan het muggen ziften dat ik er altijd iets tussen zocht.

Ook de standaard stands van de 5bands eq vond ik niet lekker klinken! als ik mocht kiezen ging ik weer voor de quad preamp!

Nocki

rjong999
11 augustus 2007, 12:38
900 - 1000. maar waarschijnlijk verkoop je m niet gauw rond die prijs. voor een versie 1 zal je m het snelst kwijt zijn voor 900 ofzo.
Het is de versie 2 die het goed doet en gemiddeld voor 1000 - 1200 gaat.

vanwaar je vraag?
Ik heb er eentje "op zicht", ik denk er hard over om 'm te kopen.

Het belangrijkste verschil tussen de V1 en V2 software is overigens de morphing mogelijkheden. Je kunt bij V2 een morph opzetten, waarbij je een minimum- en een maximumstand van je pedaal als setting opgeeft vooreigenlijk al je parameter, trap je dan je pedaal in dan verschuift het geluid graudeel van de eerste naar de tweede instelling.
Verder zijn er idd uivoeringen met en zonder recto board en uitvoeringen met nog andere boards erin, waarvan de functie zelfs niet helemaal helder is. En er zijn verschillende mods, de phat mod is wel de bekendste.