PDA

View Full Version : Wie kent hier de London City DEA-70?



glasbier
5 augustus 2007, 22:32
Ik kan 2 London City's kopen;een DEA-100 en een DEA-70.
Over de DEA-70 is zo weinig informatie over te vinden dat ik hier mijn vraag maar moet stellen;wie kent de DEA-70 en wat zijn de verschillen met de DEA-100?(het verschil in aantal watts weet ik)
En wat is jullie advies,de 70 of de 100?

bentium
5 augustus 2007, 22:59
de 70 watt is volgens mij de 2 eindpitversie van de 100watt

glasbier
5 augustus 2007, 23:03
Maakt dat verschil in geluid?

bentium
6 augustus 2007, 17:02
ik vermoed van niet nee, of misschien zo klein dat het te verwaarlozen is

glasbier
8 augustus 2007, 23:29
de 70 watt is volgens mij de 2 eindpitversie van de 100watt

Ik heb hem vanavond gekocht!
Kan nergens ontdekken of hij nou 50W. of 70W. is.
Heeft inderdaad 2 eindbuizen,de EL34.

Volgende week een Marshall 1922 cab ophalen en horen hoe dat klinkt op de L-City....ben erg benieuwd!
Ik heb hem vanavond getest op een homemade 1x15" basbox en dat klonk al verdraaid goed!

Het is de groene versie en komt ergens uit de 70'er jaren.
Ik heb weleens gezien dat men die inputs doorlussen met een kabeltje.
Waarvoor is dit?
En hoe doe je dit?

dr.distortion
9 augustus 2007, 00:01
Als het goed is, heb je 4 inputs. Deze moet je vertikaal naast mekaar zien. De linker is voor de normal, en de rechter voor de bright input. Ik heb op mijn ouwe LC een patchkabeltje van linksboven naar rechtsonder gestoken en de gitaar rechtsboven in de bright input. Dat vond ik het lekkerste klinken. Je kunt natuurlijk gewoon experimenteren wat jezelf het beste vind klinken. Klinkt iig best gaaf!

glasbier
9 augustus 2007, 00:09
Ik kreeg van Chris het advies om deze versterker eens te proberen.
Kon nooit mijn draai vinden in versterkerswereld,maar dit is echt super!
@Dr.Distortion,bedankt voor je advies;ik zal het morgen gelijk proberen!
@Chris,je kent mij beter dan ik mezelf ken;jij ook erg bedankt!

Ben alleen erg benieuwd hoe die Marshall 1922 cab zal klinken....
Misschien heeft iemand hier ervaring mee?

Ton_R
12 augustus 2007, 23:02
Gefeliciteerd met je London City!
Ik heb ook een LC DEA70. Prima versterker; mooi clean geluid. Maar hij gaat pas scheuren als je het volume op 10 zet, en dan gaat het loeihard. Dat is niet altijd handig en daarom het ik er een master volume bij ingezet. Dat kan ik zeker aanraden want het vergroot je mogelijkheden.
Ik speel op een cabinet met 2x Celestion Greenback. Dat is een beetje oppassen, want de versterker levert eigenlijk meer vermogen dan de speakers aankunnen.

Groeten,
Ton

glasbier
12 augustus 2007, 23:04
Hi Ton!
Wat voor cab heb jij eronder?

Ton_R
12 augustus 2007, 23:39
De speakers zijn originele Celestion Greenbacks uit de zeventiger jaren; ik geloof dat het "rugnummer" G12-M, 16 ohm is. Ze zijn 25Watt per stuk. Dus totaal 50Watt, en dat is eigenlijk net iets te weinig voor de LC DEA70, want kan zo'n 60 Watt leveren. Ik speel dan ook nooit op vol vermogen op dit cabinet. Het cabinet is overigens zelfbouw, volgens richtlijnen van de Celestion website. Dat betekent o.a. geen dempingsmateriaal en echt hout (dus geen spaanplaat).
Overigens heb ik ook nog een cabinet (ook zelfbouw) met 2x Celestion G15-150. Dat zijn 15 inch speakers die per stuk 150Watt aankunnen. Geschikt voor bas, maar hij doet het met gitaar op de LC ook uitstekend.

Ik begreep uit een andere thread dat je inmiddels een cabinet op het oog hebt ...

Groeten
Ton

AutoStatic
17 augustus 2007, 14:15
Als het goed is, heb je 4 inputs. Deze moet je vertikaal naast mekaar zien. De linker is voor de normal, en de rechter voor de bright input. Ik heb op mijn ouwe LC een patchkabeltje van linksboven naar rechtsonder gestoken en de gitaar rechtsboven in de bright input. Dat vond ik het lekkerste klinken. Je kunt natuurlijk gewoon experimenteren wat jezelf het beste vind klinken. Klinkt iig best gaaf!Same here met mijn DEA130, de grote broer van de DEA70. Als je 'm doorlust heb je wat meer mogelijkheden qua instellen. Ik heb er een originele LC kast onder met de originele Celestion G12H30 55Hz speakers (volgens mij ook wel creamcaps genoemd), klinkt fantastisch. Volgens mij zijn deze speakers inmiddels ook opnieuw uitgebracht. Gefeli met je aankoop trouwens!

AutoStatic
17 augustus 2007, 14:21
de 70 watt is volgens mij de 2 eindpitversie van de 100wattDe DEA70 is de 2 eindpit versie van de DEA130. De 2 eindpit versie van de DEA100 is de DEA50, dit zijn ook de grijze modellen, de eerste series. De DEA70 en DEA130 zijn die groene monsters. Maar kan ernaast zitten.

glasbier
17 augustus 2007, 14:25
Dank je! Ik heb er een Marshall JCM 800 1936 2x12" bijgekocht. Heeft Celestions T75's en klinkt erg goed,beter dan ik verwacht had!Die DEA-70 vind ik erg lekker klinken vooral met de Boss OD-3(die ik laatst al wou verkopen maar toen had ik nog die Fender Hotrod deLuxe). Ik wou nooit aan die L-City's...waarom weet ik eigenlijk niet! Maar nu kan ik er niet met mijn vingers vanaf blijven!Hij is helemaal origineel,point to point en heeft zelfs de originele buizen erin! En is niet afgeragd! Zal binnenkort ff foto's plaatsen. Eigenlijk moeten we een London City topic openen! :p

glasbier
17 augustus 2007, 14:27
De DEA70 is de 2 eindpit versie van de DEA130. De 2 eindpit versie van de DEA100 is de DEA50, dit zijn ook de grijze modellen, de eerste series. De DEA70 en DEA130 zijn die groene monsters. Maar kan ernaast zitten.

Ik heb dat groene monster met inderdaad 2 eindpitten! Heb begrepen dat hij uit 70-71 komt.

bass blom
17 augustus 2007, 14:32
ja ik ken ze uit die tijd, van die echte stoere gasten met 2 412's eronder had je toen :D
en volgens mij waren ze er ook in vuig rood..

glasbier
17 augustus 2007, 14:34
en volgens mij waren ze er ook in vuig rood..

Je bent in war Bass.....ik ben vuigrood

glasbier
17 augustus 2007, 14:35
Soms ook wel paars!

glasbier
17 augustus 2007, 14:36
ook weleens rose...

bass blom
17 augustus 2007, 14:37
Je bent in war Bass.....ik ben vuigrood

goh ja joh?
dawissiknie, is er een beetje mee te leven?
ik kan prima leven met mijn bijna constante staat van verwarring :D

AutoStatic
17 augustus 2007, 15:10
Ik heb dat groene monster met inderdaad 2 eindpitten! Heb begrepen dat hij uit 70-71 komt.Volgens mij zijn ze iets jonger, maar ook daar kan ik naast zitten. Er zijn al wel wat LC draadjes, misschien is het beter een webstekkie op te zetten. Ben een jaar of twee geleden wel met wat begonnen, misschien maar eens afmaken ;)
http://londoncity.autostatic.com

AutoStatic
17 augustus 2007, 15:12
ja ik ken ze uit die tijd, van die echte stoere gasten met 2 412's eronder had je toen :D
en volgens mij waren ze er ook in vuig rood..Jup, zoals de Bintangs, die hadden twee of meer van zulke torens staan. Echt stoer was dat niet, het waren en blijven poor man's Marshalls ;) En er waren geen rode voor zover ik weet, dat was of een ander merk (noem het maar, Power City, Castel en wat er nog meer bij DSE vandaan kwam) of opnieuw bekleed.

glasbier
17 augustus 2007, 20:02
goh ja joh?
dawissiknie, is er een beetje mee te leven?
ik kan prima leven met mijn bijna constante staat van verwarring :D

Voor mij is er best mee te leven,alleen anderen hebben wat moeite met me! ;)

Freeqi
18 augustus 2007, 01:28
funny, ben een LC van een klant volledig aan 't rewiren (ding is redelijk op ...) en die zegt op panels duidelijk DEA100 - Super Amp etc maar heeft maar TWEE octals ? UGT is duidelijk ook géén 100W'er.

Als ie klaar is zal 'k eens wat fotos posten. Nieuwe cab rond, Heyboer trafos in en buiten het PTP bord is alles vervangen door degelijk spul: Switchcraft jacks, CTS pots, drops, atoms, carbon comps etc ... wordt uitgerust met KT66's. Rewiring is volgens origineel DEA70 circuit.

Is dit een 70 die ze gebouwd hebben toen de 100 chassis net op waren of een overgangsmodel ? Wat was eerst ? 70 of 100 ? Iemand ?

guitarnijboer
18 augustus 2007, 02:15
DEA 100 (= 4xEL34) en DEA 50 (= 2 x EL34) waren er eerst, de latere serie was de DEA 130 (= 4xEL34) en DEA 70 (2xEL34) (staat ook al eens in dit forum)

Freeqi
18 augustus 2007, 07:23
ah is dus een 50 in een 100 jasje of toch front en backplates ? thx !

glasbier
18 augustus 2007, 10:40
Ik heb de groene en hier staat toch duidelijk dat hij uit 70-71 komt:
http://www.drtube.com/guitamp.htm#LondonCity

Negative K3 fan
18 augustus 2007, 11:21
Als ie klaar is zal 'k eens wat fotos posten. Nieuwe cab rond, Heyboer trafos in en buiten het PTP bord is alles vervangen door degelijk spul: Switchcraft jacks, CTS pots, drops, atoms, carbon comps etc ... wordt uitgerust met KT66's. Rewiring is volgens origineel DEA70 circuit

waarom gekozen voor het DEA70 circuit en niet voor een echte superbass bijvoorbeeld? En heb je al ervaring met trafo upgrades? En heb je alle trafo's, of alleen de UGT vervangen door een heyboer?

AutoStatic
18 augustus 2007, 11:23
Later, probably in 1971 or 1972, the switch was made to the very characteristic green/cyan colored amps.

Even later in the early 1980's, shortly before the demise of London City, the amps were made in black.De groene zijn dus jaren in productie geweest, je kunt dus een jongere top hebben. Maar Dr Tube heeft de waarheid ook niet in pacht ;)
We zouden eens een overzichtje moeten maken van alle serienummers die we voorhanden hebben.

Freeqi
18 augustus 2007, 12:39
waarom gekozen voor het DEA70 circuit en niet voor een echte superbass bijvoorbeeld? En heb je al ervaring met trafo upgrades? En heb je alle trafo's, of alleen de UGT vervangen door een heyboer?

klant wou 70 schema en KT66's en speelt gitaar ...

Voedingstrafo en choke ben ik aan 't laten wikkelen op zelfde spanningen als origineel.

Alles erin wordt vervangen dus wat bijtunen achteraf is niet zo'n probleem. Basis is 70 maar mag wat afwijken. Als je tips hebt, graag ;-)

guitarnijboer
18 augustus 2007, 13:44
Tip:

Als je nu toch aan het wikkelen bent:

Wikkel een extra 5V gloeispanningswikkeling die je kunt gebruiken voor een 5U4/GZ34 gelijkrichter en bouw het schema van de Marshall JTM45 na. Dat is waarschijnlijk toch wat je klant wil.... Hij zal niet voor niets vragen om KT66's toch?

Ik denk dat je je klant hiermee zeer tevreden zult maken!!

Edit: En wikkel ook de hoogspanning wat hoger.

Chrissie
18 augustus 2007, 13:53
funny, ben een LC van een klant volledig aan 't rewiren (ding is redelijk op ...) en die zegt op panels duidelijk DEA100 - Super Amp etc maar heeft maar TWEE octals ? UGT is duidelijk ook géén 100W'er.

Als ie klaar is zal 'k eens wat fotos posten. Nieuwe cab rond, Heyboer trafos in en buiten het PTP bord is alles vervangen door degelijk spul: Switchcraft jacks, CTS pots, drops, atoms, carbon comps etc ... wordt uitgerust met KT66's. Rewiring is volgens origineel DEA70 circuit.

Is dit een 70 die ze gebouwd hebben toen de 100 chassis net op waren of een overgangsmodel ? Wat was eerst ? 70 of 100 ? Iemand ?

Hehe, ik heb er ook zo eentje:
DEA-100 chassis, maar intern een DEA-70, dat bleek uit de transformatorcodes.
Maar hij klinkt verdomd lekker. :-)

AutoStatic
20 augustus 2007, 12:10
Heb ook een Wiki pagina aangemaakt:
http://nl.wikipedia.org/wiki/London_City

glasbier
20 augustus 2007, 18:34
Zoals beloofd hier wat pics.
Zijn niet bijster bijzonder goed gelukt maar dat mag de pret niet drukken!
http://i161.photobucket.com/albums/t227/glasbier/DSCN1679.jpg
http://i161.photobucket.com/albums/t227/glasbier/DSCN1678.jpg
http://i161.photobucket.com/albums/t227/glasbier/DSCN1676.jpg

Vorige week die Marshall cab JCM-800 1936 gekocht en klinkt erg lekker!

bass blom
20 augustus 2007, 18:36
zie ik er 1 beamblocker inzitten?

glasbier
20 augustus 2007, 18:39
Goed gezien Bassie! Ik kan jou ook niet ongemerkt verneuken!

bass blom
20 augustus 2007, 19:48
Goed gezien Bassie! Ik kan jou ook niet ongemerkt verneuken!

bassie is professioneel kijker ;)

maar ik vraag me dan meteen af, waarom 1?
om voor die andere 12 inch nog wel een microfoon te kunnen zetten?
want wat doet de blocker daarmee?

hoofd staat nooit stil :D

glasbier
20 augustus 2007, 20:00
bassie is professioneel kijker ;)

maar ik vraag me dan meteen af, waarom 1?
om voor die andere 12 inch nog wel een microfoon te kunnen zetten?
want wat doet de blocker daarmee?

hoofd staat nooit stil :D

Die b-blocker spreidt het geluid erg mooi. Ik heb er 1 ingezet vanwege het simpele feit dat ik er 1 over heb gehouden van mijn Fender hotrod deluxe! Voor die andere zou inderdaad een mic geplaatst kunnen worden.

bass blom
20 augustus 2007, 20:07
precies, daar hebben we een dilemma..
ze spreiden je geluid mooi, maar is het dan nog wel opname/PA geschikt?

Negative K3 fan
20 augustus 2007, 21:34
klant wou 70 schema en KT66's en speelt gitaar ...

70s schema is bijna helemaal een superbass alleen dan met van die lelijke input weerstanden enzo.

en die superbass heeft meer faam als gitaaramp dan als bassamp geloof ik :)

glasbier
20 augustus 2007, 22:12
precies, daar hebben we een dilemma..
ze spreiden je geluid mooi, maar is het dan nog wel opname/PA geschikt?

Waarom niet? Kan voor de speaker zonder b-b toch een mic voorzetten?

bass blom
20 augustus 2007, 22:24
Waarom niet? Kan voor de speaker zonder b-b toch een mic voorzetten?

ja dat juist, maar als je die dingen er op zet is toch het meest voor de hand liggende dat je er 2 op zet?

glasbier
20 augustus 2007, 22:30
ja dat juist, maar als je die dingen er op zet is toch het meest voor de hand liggende dat je er 2 op zet?

...Waarom?

bass blom
20 augustus 2007, 23:00
...Waarom?

heel complexe zaak, maar je krijgt dan als het ware 2 verschillende speakers.
ik zou die dan ook alletwee willen opnemen, wat ik bij een gewone 2x12 ook liefst doe.
maar dan moet je wellicht je mics anders plaatsen.
etc.

glasbier
20 augustus 2007, 23:03
heel complexe zaak, maar je krijgt dan als het ware 2 verschillende speakers.
ik zou die dan ook alletwee willen opnemen, wat ik bij een gewone 2x12 ook liefst doe.
maar dan moet je wellicht je mics anders plaatsen.
etc.

Zeg schat, is 1 speaker niet voldoende?(ik weet het echt niet)
Of pikt de mic het geluid van de andere speaker ook op?

bass blom
20 augustus 2007, 23:12
schat :o

ik neem een gitaar op met 2 mics voor elke speaker en dan uitpannen moet je eens het verschil horen :P
als er 2 speakers zijn..
kijk, net als wij zelf wil ik alles met 2 'oren' horen als het ff kan.
we dwalen wel erg offtopic zo.

glasbier
20 augustus 2007, 23:15
Okay,duidelijk! Maar als jij eens een opname maakt van ons dan sloop ik die ene BB er wel uit hoor! :???:

bass blom
20 augustus 2007, 23:24
door je speakers waar je het later afdraait komt het b-b effect niet door ;)
alleen het bb effect dan :D

ik zou toch eens proberen met een tweede, heb net een pagina of 5 van een oud topic er over doorgeploegd.
zeker interessante dingen, mijn el cheapo 412 is erg gericht..

glasbier
20 augustus 2007, 23:29
Ach,opnemen doen we bijna niet met mijn band. Maar het zal best weleens moeten gebeuren.Maar tot die tijd laat ik de BB er lekker in zitten.Klinkt zóóó gaaf! :punk:

glasbier
24 augustus 2007, 22:40
Maar even over dat doorlussen;ik prik mijn gitaar linksboven erin en dan een patchkabeltje van linksonder naar rechtsboven erin. Nu kan ik met de brightvolume-knop ook het volume regelen,oftewel wat bright erin draaien.Dus dan gebruik ik 2 volume-regelaars. Dit kan/mag zonder schade aan je amp toe te brengen?

Dit is voor mij allemaal nieuw,vandaar mijn vragen.

glasbier
24 augustus 2007, 23:56
Niemand..?

Saf
25 augustus 2007, 00:05
dat mag geen probleem zijn. is een erg veel gebruikt trucje op verschillende versterkers. gebruik ik hier ook vaker.

glasbier
25 augustus 2007, 00:07
dat mag geen probleem zijn. is een erg veel gebruikt trucje op verschillende versterkers. gebruik ik hier ook vaker.

Jij hebt ook een LC?

glasbier
25 augustus 2007, 10:22
[QUOTE=glasbier]Maar even over dat doorlussen;ik prik mijn gitaar linksboven erin en dan een patchkabeltje van linksonder naar rechtsboven erin. Nu kan ik met de brightvolume-knop ook het volume regelen,oftewel wat bright erin draaien.Dus dan gebruik ik 2 volume-regelaars. Dit kan/mag zonder schade aan je amp toe te brengen?

En kan dit dan ook als je doorgelust hebt met de normal-channel open en de bright-channel dicht??? Daar krijgt de amp geen opdonder van???

Ash ketchum
25 augustus 2007, 10:28
Bijna "the oldest trick in the book" om je amp zo door te lussen. Vaak genoeg gebruikt op mijn oude 1959 clone.

dr.distortion
25 augustus 2007, 10:31
Ja dat kan! Ik heb het zelf precies ook zo gedaan...geen probleem!

glasbier
25 augustus 2007, 10:33
Bijna "the oldest trick in the book" om je amp zo door te lussen. Vaak genoeg gebruikt op mijn oude 1959 clone.

Je hebt inderdaad een stuk meer klankvariaties. Maar kan je tijdens het spelen op hoog volume de bright dicht draaien zonder de amp te beschadigen als hij doorgelust is?

glasbier
25 augustus 2007, 10:33
Ja dat kan! Ik heb het zelf precies ook zo gedaan...geen probleem!

Okay thanks!

AutoStatic
25 augustus 2007, 10:37
Je hebt inderdaad een stuk meer klankvariaties. Maar kan je tijdens het spelen op hoog volume de bright dicht draaien zonder de amp te beschadigen als hij doorgelust is?Geen idee, nooit geprobeerd, maar volgens mij kan het geen kwaad. Ik heb de boel ook doorgelust op mijn LC.

Negative K3 fan
25 augustus 2007, 14:03
Je hebt inderdaad een stuk meer klankvariaties. Maar kan je tijdens het spelen op hoog volume de bright dicht draaien zonder de amp te beschadigen als hij doorgelust is?

Ja dat is geen enkel probleem, je kunt door lussen wat je wilt en je amp zo hard zetten als je wilt, maar het is niet schadelijk op wat voor manier dan ook.

AART
25 augustus 2007, 15:34
Hmm, ik heb 1 uur geleden een 100 W? (iig 4 el 34) DEA 70 gekocht.

Doet het perfect voor zover ik nu heb kunnen horen.

Saf
25 augustus 2007, 17:06
Yep ik heb ook een london city. had een jaar geleden een london city DEA100 MKIV gekocht zo'n grijze en doordat ik meteen daarna een sound city kan kopen heb ik die london city vrijwel meteen doorverkocht aan een vriend van mij. Maar kwam een hele mooie aanbieding tegen en ben nu weer de trotse bezitter van een dea130 mk V zo'n groene. die ik gisteren opgehaald heb van de amp doktor.

IK houd echt van die amps heerlijk zelfs mijn bas klinkt er erg mooi over.

glasbier
25 augustus 2007, 18:05
Hmm, ik heb 1 uur geleden een 100 W? (iig 4 el 34) DEA 70 gekocht.

Doet het perfect voor zover ik nu heb kunnen horen.

Gefeliciteerd AART! Welcome to the club!

sjaak1990
15 oktober 2008, 15:50
BUMP

Wat is zo'n ding eigenlijk waard? Ik heb een Mk5, DEA70 op het oog, maar heb geen idee wat het waard is.

Ik hoop echt dat iemand mij dit kan vertellen!

In ieder geval bedankt :D