PDA

View Full Version : CORT goede gitaar?



Oetsie
5 augustus 2007, 19:53
Uit reactie's van mijn topic:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=95411&page=1&pp=10

heb ik te horen gekregen dat ik beter kan gaan kijken naar een tweedehands CORT, ik heb er een gevonden. Volgens de eigenaar is er nooit iets mee gedaan en is de gitaar in goede staat. Wat zijn jullie ervaringen met deze gitaar? En kan iemand er iets meer over vertellen? Ik weet niet welk type het is. Ook zou ik graag iets over de prijs willen weten, wat zou hij nieuw kosten, wat kan ik ervoor geven?

http://fotos.marktplaats.nl/kopen/2/17/z.210e74066398c835f1d041b8f3cafea8.jpg http://fotos.marktplaats.nl/kopen/4/18/z.4a27cdd95a543b3c7af637d55ba7632d.jpg

vox
5 augustus 2007, 21:52
lijkt wel eentje uit de standard serie van cort... volgens mij is de standaard serie als AD..

voorbeeld..
http://www.cort.co.kr/DataBank/product/model/Standard/zoom/ad870_04.jpg

Oetsie
5 augustus 2007, 21:59
Dan is het nieuw al een goedkoop gitaartje, wat zou je er dan voor willen geven? Maar is het geen Earth 200?

http://www.themusicroom-online.co.uk/images/earth200.jpg

InternEd
5 augustus 2007, 22:58
Ik neem aan dat 't type er wel in staat? Zou ik dat even bij de verkoper navragen en als je 't niet vertrouwt, om een foto van de typesticker vragen.

Oetsie
5 augustus 2007, 23:10
Ik heb gezegd dat ik morgen langs zou komen, ik kan wel navragen aan hem of hij eerst even wilt kijken welk type het is? Dat móét op die sticker staan begrijp ik?

Oetsie
5 augustus 2007, 23:44
Ik krijg zojuist een bericht terug volgens hem is het een Earth 100. In prima staat, zeer weinig gebruikt. Wat zouden jullie ervoor betalen? Aangezien ik hier niet zoveel verstand van heb...

LaurentB
5 augustus 2007, 23:57
Even Googelen naar wat nieuwprijzen, en daar dan ongeveer 2/3 van is doorgaans redelijk bij onbeschadigde staat.

vox
6 augustus 2007, 00:08
oke een earth 100 dus.. ach jah.. je ken er wel eens naast zitten.. ik dacht dat het een standard was vanwege de ringen om het klankgat.. bij die earth series zijn ze wat complexer..

nieuw is de earth 100 rond de 190/195 euro..

Oetsie
6 augustus 2007, 00:20
wat zou je voor een tweedehandse geven?

vox
6 augustus 2007, 00:26
wat zou je voor een tweedehandse geven?

als ie er nog top gaaf "mint" uitziet dan wat onze grote vriend LaurentB zei..

die 2 fotos in je opening post vind ik vaag de bovenste heeft een brede sier rand (zoals in de earth series) en de onderste foto een dunne sier rand (zoals in de standard series).. is het wel dezelfde gitaar??

Oetsie
6 augustus 2007, 00:47
Ik denk dat dat door de foto komt, kijk maar waar de buitenste rand van de sierrand uitkomt bij beide foto's komt 'ie bij dezelfde plek (fret) op de hals uit. Ook de sticker in de klankkast is bij beide foto's hetzelfde verder zijn er geen herkinningspunten.

Verder ga ik er morgen langs met 120,- redelijke deal toch? Ik krijg de gitaartas erbij. ;)

vox
6 augustus 2007, 01:24
Ik denk dat dat door de foto komt, kijk maar waar de buitenste rand van de sierrand uitkomt bij beide foto's komt 'ie bij dezelfde plek (fret) op de hals uit. Ook de sticker in de klankkast is bij beide foto's hetzelfde verder zijn er geen herkinningspunten.

Verder ga ik er morgen langs met 120,- redelijke deal toch? Ik krijg de gitaartas erbij. ;)

oh oke. jah zal wel verneukeratief kijken zijn zo op foto's klinkt als een hele goede deal... have fun..

nu zag ik ook een earth 100 voor 209,95 dus is zeker een strakke deal

Oetsie
6 augustus 2007, 15:23
Oké, dan ga ik er maar voor als ie lekker klinkt neem ik m mee. Vanavond om 21:00 uur moet ik er zijn, dus als iemadn nog tips of informatie over de betreffende gitaar heeft hoor ik het graag. Prijsadviezen ook welkom, vind iemand de prijs misschien niet redelijk?

gijsbreghtgitaar
6 augustus 2007, 15:59
Ik heb een leerling die ook deze gitaar heeft. Ik vind het een gitaar die heel fatsoenlijk klinkt en er gewoon netjes uitziet.
Ik heb als extra werkpaard een electrische Cort. Naar mijn mening biedt Cort veel gitaar voor minder geld dan veel andere merken.
Wat mij betreft: kijken en luisteren...en waarschijnlijk ook wel kopen.

succes.

Oetsie
6 augustus 2007, 18:16
dankej :) IK hou jullie op de hoogte (tips nog eventjes welkom ;) )

Oetsie
6 augustus 2007, 23:34
Geweldig instument, het is mijn eerste western natuurlijk. Prachtig geluid, joh! Ik kon nog geen krasje of deukje, zelfs geen vlekje ontdekken. Alleen zit er wat "aanslag" op de snaren, waarschijnlijk omdat de gitaar lang niet bespeeld is, en dus lang gelegen heeft? Verder ziet hij er echt nieuw uit, niet van nieuw te onderscheiden.

vox
6 augustus 2007, 23:40
Geweldig instument, het is mijn eerste western natuurlijk. Prachtig geluid, joh! Ik kon nog geen krasje of deukje, zelfs geen vlekje ontdekken. Alleen zit er wat "aanslag" op de snaren, waarschijnlijk omdat de gitaar lang niet bespeeld is, en dus lang gelegen heeft? Verder ziet hij er echt nieuw uit, niet van nieuw te onderscheiden.

gefeliciteerd met je aankoop.. gewoon ff nieuwe snaren erop..

gijsbreghtgitaar
7 augustus 2007, 09:15
Perfect. Mooi toch zo.
Veel plezier ermee.