PDA

View Full Version : Eddie van halen vraag



Madcow
5 augustus 2007, 19:28
Howdy people!

Ik zit een beetje met me line6 te kloten en ik wil het Van Halen geluid krijgen, maar ik heb een riffje nodig wat echt typisch Van Halen is.

http://www.youtube.com/watch?v=z8ATjE2ogfA&mode=related&search= bij de 20 seconde, dat riffje, welk nummer is dat?

ik heb een line6 flextone, Welke top en cab moet ik gebruiken?

BrianMay
5 augustus 2007, 19:53
Dat riffje is van het nummer Unchained. Volgens mij staat dat nummer op hun 1e cd, en toen speelde Eddie nog op z'n oude vertrouwde Marshall Plexi, met een 4x12 inch cabinet met Celestion Greenbacks.

Madcow
5 augustus 2007, 20:35
jow bedankt. dit heeft me veel geholpen, op de line6 staat namelijk ook de plexi.

wanna1
13 augustus 2007, 23:52
Een plexi nadoen met een line6??

artnaz
14 augustus 2007, 00:12
Een plexi nadoen met een line6??Oooh yeah! :D

henkr
20 augustus 2007, 14:25
Dat riffje is van het nummer Unchained. Volgens mij staat dat nummer op hun 1e cd, en toen speelde Eddie nog op z'n oude vertrouwde Marshall Plexi, met een 4x12 inch cabinet met Celestion Greenbacks.

(Oude thread maar even iets rechtzetten...)
Nee, dat nummer staat NIET op de eerste plaat, dat staat op Fair Warning: de vierde met Roth. Het is overigens een echte gitaarplaat die elke gitarist in z'n/haar collectie MOET hebben.

@wanna1: inderdaad, forget it ;-)

Bernd Veenema
28 augustus 2007, 16:39
Inderdaad. De beste plaat die ze gemaakt hebben.
Met 1984 en VHI natuurlijk.

MusicManMaestro
28 augustus 2007, 18:38
Uiteraad allemaal gave cd's maar persoonlijk ga ik soundwise liever voor FUCK en Balance de MusicMan periode zeg maar ;)

AriaProII
4 februari 2008, 11:21
Ik heb zojuist een oude MXR flanger op de kop weten te tikken. Wie weet wat voor stand een mooie Eddie van Halen flange oplevert (a la "aint talkin bout love")?

Helter Skelter
4 februari 2008, 11:35
Ik heb zojuist een oude MXR flanger op de kop weten te tikken. Wie weet wat voor stand een mooie Eddie van Halen flange oplevert (a la "aint talkin bout love")?

Zo'n oude flanger heeft toch maar 1 draaiknop? lijkt me niet zo moeilijk om de stand te vinden.

En volgens mij gebruikt Eddie een Phaser op dit nummer...

Harry
4 februari 2008, 11:49
er zitten maar liefst 4 draaiknoppen op een mxr flanger!

artnaz
4 februari 2008, 15:50
Op de gewone 117 Flanger zitten inderdaad 4 knoppen. De oude Micro Flanger (zie sig... :sssh:) heeft er twee. Volgens mij staan er in de handleiding of één van de meegeleverde boekjes wel wat bruikbare presets. Nou heb je een oude gekocht zeg je, maar misschien staat er wat op de site?