PDA

View Full Version : korina voor body



niekb
5 augustus 2007, 18:52
hallo allemaal,

Vandaag weer rond de tafel gezeten over een te bouwen gitaar. Het moet een semi hollow worden met een esdoorn hals en als top korina. Ik zit nog in twijfel wat ik verder als body zal gebruiken. Mahonie of ook korina. Dit in combi met de esdoorn hals.

Het ontwerp is gebaseerd op een lp met twee humbuckers die gesplit kunnen worden. Beetje een jazzy inslag qua geluid

Wat denken jullie ervan?

groet'n
Niek

Orgasmocaster
5 augustus 2007, 19:13
Korina All the way!
Ik heb zelf 2 Korina gitaren, en die hebben een betere toon dan mijn andere gitaren! voor mij klinkt het als mahogany, maar ietsje helderer en minder 'muddy'

niekb
5 augustus 2007, 21:08
k, nou ga woensdag es ff op houtjacht in arnhem, ff kijken wat ze hebben. Zag de vorige keer wel korina liggen.

Weet iemand wat Kingwood (Dalbergia Cearensis) is?
Mooie tekening heeft dat, mooie donkere kleur. Zouden ze dit in arnhem ook hebben?

rinaldo
5 augustus 2007, 21:58
ik heb ooit een stuk hout gekocht bij een botenbouwer bij ons in de buurt, en die verkocht het onder de naam konings hout, had er nog nooit van gehoord maar het was prachtig hout, een soort pallisander maar dan paars in plaats van donker bruin.

en het was zeker geen purperhart, want dat is vrij egaal van kleur, en dit stuk had allemaal prachtige donker gekleurde strepen door het hout heen, eigenlijk net als palisander maar dan paars.

als dat hetzelfde was als kingwood en je kan er aan komen dan zou ik het zeker kopen want het ziet er prachtig uit, zeer geschikt voor toetsen dacht ik zo.

oknarb180
5 augustus 2007, 23:19
k, nou ga woensdag es ff op houtjacht in arnhem, ff kijken wat ze hebben. Zag de vorige keer wel korina liggen.

Weet iemand wat Kingwood (Dalbergia Cearensis) is?
Mooie tekening heeft dat, mooie donkere kleur. Zouden ze dit in arnhem ook hebben?


Hey Niek,

gewoon ff bellen naar Arnhem, dan kunnen ze je het meteen vertellen. Kun je meteen informeren wat de voorraad is in het segment dat je zoekt. En verder gewoon ff snuffelen, waarschijnlijk hebben ze nog wel het nodige leuks ligggen.

vr.gr.

Branko

Van Dattum
6 augustus 2007, 14:22
Niek, de AF is dicht tot 20 augustus......

niekb
6 augustus 2007, 14:32
:angry:

damn.... stomme vakantie ook, mn locale suplier voor van alles en nog wat is ook al op vakantie, de chinees om de hoek en zelfs de surinaamse toko is op vakantie....

:(

bedankt voor het melden trouwens want anders was ik er waarschijnlijk voor nop heen gereden..

Van Dattum
6 augustus 2007, 17:22
Geen dank......

Orpheo
6 augustus 2007, 18:56
korina vind ik geweldig! t klinkt heerlijk, ziet er super uit. dat als top en body, met esdoorn hals, gaat denk ik een heel fijn geluid geven. jazzy, en lekker beukend :)

niekb
7 augustus 2007, 00:10
korina vind ik geweldig! t klinkt heerlijk, ziet er super uit. dat als top en body, met esdoorn hals, gaat denk ik een heel fijn geluid geven. jazzy, en lekker beukend :)

Laat dat nou net de bedoeling zijn :rockon:

j.augustus
10 augustus 2007, 00:06
Korina is een van de beste houtsoorten voor bodies.

Orpheo
10 augustus 2007, 00:40
ik moet echter een kanttekening plaatsen bij mijn vorige post. als je een dik korina body neemt, word 't echter heel snel heel modderig (het geluid). een esdoorn hals/ebben toets helpt wel, maar niet bijzonder veel. voor jazz en wat santana achtige licks (en rush-achtig) is t ideaal, maar voor high gain, superstrak en gedefinieerd.... no way.

niekb
10 augustus 2007, 00:52
Vandaag zijn we naar Amsterdam geweest om hout te kopen. Korina (wit) voor de body. Zebrano topje en een toets van wenge (voelt fijn aan dat wenge, ben erg benieuwd)

Ik heb geen mooi esdoorn balkje gevonden voor de hals daar moet dus nog ff naar gezocht worden.

T hoeft geen high gain superstrak geluid te zijn. Jazzy en grungy met de overdrive erop. T wordt een semihollow. Ik las op de site van warmoth dat t daar goed voor gebruikt kan worden. We zitten er trouwens aan te denken om er pu's van Duesenberg in te zetten.

G.G.
10 augustus 2007, 10:22
Vandaag zijn we naar Amsterdam geweest om hout te kopen. Korina (wit) voor de body. Zebrano topje en een toets van wenge (voelt fijn aan dat wenge, ben erg benieuwd)

Ik heb geen mooi esdoorn balkje gevonden voor de hals daar moet dus nog ff naar gezocht worden.

T hoeft geen high gain superstrak geluid te zijn. Jazzy en grungy met de overdrive erop. T wordt een semihollow. Ik las op de site van warmoth dat t daar goed voor gebruikt kan worden. We zitten er trouwens aan te denken om er pu's van Duesenberg in te zetten.

Waarschijlijk weet je het al, maar voorzichtig met Wenge en Zebrano. Het wil weleens vervelend splinteren.

Interessante combinatie.