PDA

View Full Version : welke pickups in Epiphone Lucille..?



jimihattricks
5 augustus 2007, 18:36
Ik heb hier een Epiphone Lucille staan waar momenteel nog de stock pickups inzitten

(voor diegenen die niet bekend zijn met het model; het is basically een Sheraton/ES-335 kopie met Varitone switch en wat cosmetische upgrades zoals block markers en dubbele binding etc.)

Hoewel de brughumbucker best ok is, wil ik toch beide pickups op den duur vervangen.

Ik wil er voornamelijk pop(rock)- en blues-achtige solo dingetjes mee gaan spelen. Suggesties voor pickups?

Zelf zit ik te denken aan een SD SH-1 (59) in de brug, met die pickup ben ik bekend, denk dat hij goed werkt in een dergelijke gitaar.

In de hals weet ik het nog niet, liefst een pickup die mellow is maar toch helder, met voldoende hoog en laag; een p90 in humbuckervorm misschien? Of een TV Jones TVTron?

suggesties welkom

ventje
5 augustus 2007, 19:43
misschien een id, als je nou is kijkt wat voor pickups er in de echt gibson lucille replica zitten, misschien dat dat wel wat is, het is nou eenmaal wel DE gitaar van BB king.

dus ik denk dat het dan met die blues achtige solotjes wel goed zit :P

ongevlooflijk vetter gitaar trouwens, ik wist helemaal niet dat er ook een epiphone lucille was.

Benjamin Blue
5 augustus 2007, 20:01
geloof het maar....volgens mij een van de duurste epiphones die ik gezien heb in een lange tijd...iets rond de 900 dacht ik...(k kan er n paar eurotjes naast zitten,maar tis in iedergeval zo'n dure Epi)

Ash ketchum
5 augustus 2007, 20:06
misschien een id, als je nou is kijkt wat voor pickups er in de echt gibson lucille replica zitten, misschien dat dat wel wat is, het is nou eenmaal wel DE gitaar van BB king.
+10 en tien tekens

jimihattricks
5 augustus 2007, 21:18
ja dat klopt natuurlijk helemaal (de gibson heeft overigens 490R en 490T humbuckers), alleen wil ik de gitaar iets veelzijdiger maken en meer dan alleen een 'BB King' sound eruit halen.. en ik vind het altijd leuk om er nou net ff wat anders in te gooien dan een standaard Gibson pupje, maar die 490's zijn wel een optie..

'waarom koop je dan een Lucille?' ik was op zoek naar een 2ehands Sheraton en deze zat er qua 2ehands prijs niet ver boven en ziet er imo een stuk beter uit :) ik ben vroeger wel opgegroeid met BB, maar wil toch wat meer uit deze semi halen dan alleen zijn sound, dat zou imo een gemiste kans zijn, want wat ik zo kan horen kan dit een heel veelzijdig bakkie worden, alleen moeten er ff andere pickups in..

nog wat foto's voor de liefhebbers;

http://img401.imageshack.us/img401/2073/photo0568py1.jpg

http://img392.imageshack.us/img392/3707/photo0570cy1.jpg

ACSlater
5 augustus 2007, 22:57
Seymour Duncan Seth Lovers of Alnico Pro II's. Ik geef altijd dit advies eigenlijk maar om de reden dat ik dit echt de twee beste pickups vind. Waarom beluister je de clips van SD's site niet even of heb je dat al gedaan?

Luke-wannabe
5 augustus 2007, 23:34
Prachtbak! Qua Pickups kan ik hier niks aan toevoegen, sorry.

jimihattricks
6 augustus 2007, 00:00
ja die alnico II pro's lijken mij ook interessant.. ben alleen bang dat ze (net als de Seth Lover's) iets meer richting jazz gaan..?

eazy G
6 augustus 2007, 00:44
De Seymour Duncan "Pearly gates"! Eigenlijk gemaakt voor in de Les Paul maar komen beter tot zn recht in een semihollowbody.
Heb ze in mijn Gibson Es 335 en klinken veel beter dan alles wat ik tot nu toe aan humbuckers gehoord heb. Met name het element in de brugpositie klinkt erg goed. Maar je het blijft een kwestie van smaak natuurlijk.

http://www.seymourduncan.com/products/humbuckersdescr.shtml#PearlyGates153

Wheelie
6 augustus 2007, 07:52
Ik gebruik de Pearly Gates in een powerstrat. Echt een aanrader. Alleen voor dit soort gitaar zo ik dan toch de Seth Lover nemen.

eazy G
6 augustus 2007, 13:11
Ik gebruik de Pearly Gates in een powerstrat. Echt een aanrader. Alleen voor dit soort gitaar zo ik dan toch de Seth Lover nemen.

Die pearly gates in je strat zijn dat niet TB-PG1b's of heb je de SH-PG1's erin geknalt.

guitartub
6 augustus 2007, 16:25
De mooiste pu's die ik ooit gehoord heb waren TVJones filtertrons in een Gretsch. Nu fabriceerd dhr. Jones diverse elementen maar ik hoorde eens dat je hem kunt mailen voor advies welke pu voor welke sound te gebruiken. Ze zijn echter ook knap aan de prijs maar als het je waard is....

jimihattricks
6 augustus 2007, 17:46
De mooiste pu's die ik ooit gehoord heb waren TVJones filtertrons in een Gretsch. Nu fabriceerd dhr. Jones diverse elementen maar ik hoorde eens dat je hem kunt mailen voor advies welke pu voor welke sound te gebruiken. Ze zijn echter ook knap aan de prijs maar als het je waard is....

ik heb er eentje in de brugpositie van mijn strat zitten (een TVTron, 2ehands), inderdaad erg fijne pickups..

ik denk er ook over om een setje TVTrons in mn epiphone te gooien, maar ze zijn idd wel prijzig en bovendien krijg je er dus nooit een echt PAF-geluid uit.. daar krijg je wel een mooi ander geluid voor terug overigens

Ash ketchum
6 augustus 2007, 17:56
ja die alnico II pro's lijken mij ook interessant.. ben alleen bang dat ze (net als de Seth Lover's) iets meer richting jazz gaan..?
Alnico II's worden ook door Slash gebruikt, lijkt mij alles behalve jazz ;)
PS, ik heb de tele varianten. Super veelzijdig en als je toch je amp en/of pedalen gebruikt voor scheur behouden ze wel het karakter van de gitaar.

Wheelie
6 augustus 2007, 18:05
Die pearly gates in je strat zijn dat niet TB-PG1b's of heb je de SH-PG1's erin geknalt.

Moest ff checken. Het zijn de HS-PG1's. Hoezo?

jimihattricks
6 augustus 2007, 18:25
Alnico II's worden ook door Slash gebruikt, lijkt mij alles behalve jazz ;)
PS, ik heb de tele varianten. Super veelzijdig en als je toch je amp en/of pedalen gebruikt voor scheur behouden ze wel het karakter van de gitaar.

i know, maar dan zitten ze wel in een les paul, en da's wat anders dan een ES.. desalniettemin heb je gelijk natuurlijk, dat ze het karakter van je gitaar behouden is een plus voor mij..

mss een alnico II in de brug en een TvTron in de hals..?

p.s. als je een alnico II naast een '59 (SH-1) houdt, wat zijn dan de voornaamste verschillen/voordelen..? die '59 heb ik lang in mijn les paul gehad en vond ik lang niet slecht namelijk

ACSlater
6 augustus 2007, 21:53
luistert en huivert:

http://www.seymourduncan.com/SDToneWizard/hummer.shtml#1

Ik heb btw TV Jones Classics in mijn Gretsch SSU en die klinken inderdaad erg mooi maar toch heb ik liever de Alnico Pro II's omdat die meer output hebben en de versterker dus iets meer oversturen. Ik zou nog wel eens een TV in een LP willen uitproberen, lijkt me een interessante vergelijking.

eazy G
6 augustus 2007, 22:20
Moest ff checken. Het zijn de HS-PG1's. Hoezo?

vraag me af hoe de HS-PG1b's klinken, ik heb ook de SH-PG1's.
er is verschil tussen beide

eazy G
6 augustus 2007, 22:36
Ik heb hier een Epiphone Lucille staan waar momenteel nog de stock pickups inzitten

(voor diegenen die niet bekend zijn met het model; het is basically een Sheraton/ES-335 kopie met Varitone switch en wat cosmetische upgrades zoals block markers en dubbele binding etc.)

Hoewel de brughumbucker best ok is, wil ik toch beide pickups op den duur vervangen.

Ik wil er voornamelijk pop(rock)- en blues-achtige solo dingetjes mee gaan spelen. Suggesties voor pickups?

Zelf zit ik te denken aan een SD SH-1 (59) in de brug, met die pickup ben ik bekend, denk dat hij goed werkt in een dergelijke gitaar.

In de hals weet ik het nog niet, liefst een pickup die mellow is maar toch helder, met voldoende hoog en laag; een p90 in humbuckervorm misschien? Of een TV Jones TVTron?

suggesties welkom

http://i6.ebayimg.com/02/i/000/ag/4a/78ac_1.JPG

Ik heb trouwens nog een origineel Gibson "dirty finger" pickup (brugpositie) liggen. deze komt origineel uit een Gibson es 335 van de 80's.
Dit is het oude model dirty finger dus geen reissue!
Heeft een zeer hoge output, echt een scheurelement.
Misschien is dat iets voor jou?

voorbeeld:
http://cgi.ebay.com/ORIGINAL-GIBSON-DIRTY-FINGERS-PICK-UP-1980s_W0QQitemZ170136152781QQihZ007QQcategoryZ4142 9QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.com/ORIGINAL-GIBSON-DIRTY-FINGERS-PICK-UP-1980s_W0QQitemZ170136152781QQihZ007QQcategoryZ4142 9QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

65,-

jimihattricks
7 augustus 2007, 22:25
ben eerder op zoek naar een low tot medium output element dus tnx but no tnx.. wel cool die pickup trouwens, maar dan eerder voor in een les paul of iets dergelijks