PDA

View Full Version : probleem met nieuwe gitaar



th0mas
5 augustus 2007, 17:30
ik zit met een probleem

ik heb vandaag een flying v van adonis gekocht en als ik de tremolo gebruik dan komt er een heel raar geluid uit (lijkt erop dat er iets mis is met de vering )
ook weet ik nog niet zo goed hoe ik een snaar erop zet ( mijn eerste floyd rose gitaar met locking nuts )


dat was het

allochthomas
5 augustus 2007, 17:36
yay nog een thomas :cheerup:

ik ben slecht in uitleggen dus:
uitleg in text hoe het moet
http://guitar.about.com/c/ht/00/07/How_Change_Strings_Floyd0962934245.htm

je floyd rose instellen:
http://www.youtube.com/watch?v=P1c-7-VMY_w

tis niet zo moeilijk als je het eenmaal door hebt.

th0mas
5 augustus 2007, 17:43
van die vid snap ik het niet zo goed maarja:P

het gaat erom dat ik denk dat een van die veringen kapot is ik ga denk ik morgen naar een gitaar winkel om te kijken of hun het kunnen verhelpen

bedankt voor je post trouwens

allochthomas
5 augustus 2007, 17:46
je kan het ook aanpakken zoals ik het deed toen ik mn eerste floyd rose kreeg: gewoon alles lost draaien :p

ik had iets vaags gelezen over fine tune schroefjes, dus ik aan die lange schroeven aan de 8er kant gedraait, schoten opeens de snaren er uit

Arvoitus
5 augustus 2007, 18:00
je kan het ook aanpakken zoals ik het deed toen ik mn eerste floyd rose kreeg: gewoon alles lost draaien :p

ik had iets vaags gelezen over fine tune schroefjes, dus ik aan die lange schroeven aan de 8er kant gedraait, schoten opeens de snaren er uit

De fine tuners zijn de "dingen" die tegen jouw "lange schroeven" duwen om de toon te veranderen.
De lange schroeven waar jij aan hebt gezeten zijn de schroeven die tegen de "blokjes" aanduwen die de snaren in plaats houden.

allochthomas
5 augustus 2007, 18:33
De fine tuners zijn de "dingen" die tegen jouw "lange schroeven" duwen om de toon te veranderen.
De lange schroeven waar jij aan hebt gezeten zijn de schroeven die tegen de "blokjes" aanduwen die de snaren in plaats houden.
ja he, dat snap ik nu ook wel, t was gewoon de eerste keer dan ik een floyd rose in mn handen had.

gnoeontheboard
5 augustus 2007, 23:24
Sorry om je feestje te verstoren, maar Adonis is nu niet echt een merk waarop je een tremolo moet willen hebben!
Goedkopere tremolo's hebben de neiging om niet op de exacte positie terug te komen o.i.d. en de stemming te vernaggelen.

Succes, ik kan niet helpen met mijn negatieve opmerking :(

Dark_Tranquillity
6 augustus 2007, 16:27
Sorry om je feestje te verstoren, maar Adonis is nu niet echt een merk waarop je een tremolo moet willen hebben!
Goedkopere tremolo's hebben de neiging om niet op de exacte positie terug te komen o.i.d. en de stemming te vernaggelen.

Succes, ik kan niet helpen met mijn negatieve opmerking :(


Dit kan ik beamen, ik heb toevallig eens een van deze barrels in mn handen gehad, en het is niet iets o over naar huis te schrijven... mijn advies: probeer je geld er nog voor terug te krijgen van waar je hem gekocht hebt ;)

DeiDRagonas
6 augustus 2007, 21:24
Geld terug vragen is onzin... Als jij vind dat dat ding er gaaf uitziet en lekker klinkt en speeld... klaar toch. Het kan idd zijn dat je tremelo niet erg toonvast is, dat klopt. Dat heb je wel vaak bij goedkopere dingen. Als je je daar nou echt aan gaat lopen storen dan kun je hem altijd nog vastzetten met een blokje hout. Dan heb je gewoon weer een vaste brug.

Ga er es mee naar de winkel idd. Ik denk niet btw dat ie stuk is. Hopelijk wordt t opgelost. Veel plezier van je gitaar!

grt!