PDA

View Full Version : muziek V.S. herrie



Jeroensnake
5 augustus 2007, 16:53
Nou maakt iemand weleens wat muziek wat afgedaan wordt als bagger.
Maar wanneer is iets nou eigenlijk bagger? Nu ik mijn eigenlijk electrische
Squier niet bij de hand heb, heb ik stijlloos die van een bekende misbruikt.
Verder niets aan de instellingen gedaan, behalve op de gitaar zelf. En ik
nam mij voor: we gaan irritante bagger-herrie produceren. Of spelen,
mocht dat woord de lading dekken. Harmonics wilde ik er per se uit
laten, zelf al zou ik die per ongeluk spelen via een lukraak aangeslagen
flageool, dus ik ben begonnen in F (van F... eh, frie ... frolij ... FLlllaaat maar).

Kritiek of tips hoef ik deze keer niet. Misschien eens ouwehoeren
over de raakvlakken van baggerteringtyvusherrie en wat men
allemaal wel niet Muziek durft te noemen. Wat jullie er allemaal
vinden ben ik wel benieuwd naar....

p.s. Remixxxen mag!
Ik hou van bieten.
Liefst rOOd.

___________
inter
bagger
herrie
net

bass blom
5 augustus 2007, 16:57
http://www.internut.nl/phpBB2/images/smiles/ilomkcbm.gif

Jeroensnake
5 augustus 2007, 16:58
Oops.
heel lulverhaal,
bijlage vergeten :confused:

Click here to watch JouHnAug07-baggerjam-met-stukjes (http://media.putfile.com/JouHnAug07-baggerjam-met-stukjes)

___________
inter
verg
eten
net

Strangegun
5 augustus 2007, 17:09
wat ik echt totaal bagger vind is die Hardcore Terror dans zooi

Je hoort alleen maar boem boem boem boem boem boem tssjoe boem boem boem boem boem boemtsjee boem boem boem boem boem boem tdje boem boem boem boem boem boem ........ boem boem boem boem boem boem tjssee boem boem boem boem boem boem tssjee

gorgasm
5 augustus 2007, 18:01
boem boem boem boem boem boem tssjoe boem boem boem boem boem boemtsjee boem boem boem boem boem boem tdje boem boem boem boem boem boem ........ boem boem boem boem boem boem tjssee boem boem boem boem boem boem tssjee
hey dat klonk goed, wie is dat?

bass blom
5 augustus 2007, 18:26
ja dat is echt wel bagger zeg :D
en wat wil je nu?
dat wij het gaan fotofucken enzo? :D

Gitaro
5 augustus 2007, 19:32
Liever dit dan MTV, en toen het afgelopen was wilde ik meer... :0

Strangegun
5 augustus 2007, 20:29
hey dat klonk goed, wie is dat?

Dat is terrortimmerman :nervous:

spanky_franky
5 augustus 2007, 22:28
Nou maakt iemand weleens wat muziek wat afgedaan wordt als bagger.
Maar wanneer is iets nou eigenlijk bagger? Nu ik mijn eigenlijk electrische
Squier niet bij de hand heb, heb ik stijlloos die van een bekende misbruikt.
Verder niets aan de instellingen gedaan, behalve op de gitaar zelf. En ik
nam mij voor: we gaan irritante bagger-herrie produceren. Of spelen,
mocht dat woord de lading dekken. Harmonics wilde ik er per se uit
laten, zelf al zou ik die per ongeluk spelen via een lukraak aangeslagen
flageool, dus ik ben begonnen in F (van F... eh, frie ... frolij ... FLlllaaat maar).

Kritiek of tips hoef ik deze keer niet. Misschien eens ouwehoeren
over de raakvlakken van baggerteringtyvusherrie en wat men
allemaal wel niet Muziek durft te noemen. Wat jullie er allemaal
vinden ben ik wel benieuwd naar....

p.s. Remixxxen mag!
Ik hou van bieten.
Liefst rOOd.

___________
inter
bagger
herrie
net

En zeg nou 'ns eerlijk, hoeveel bospaddestoelen had je op toen je aan deze waaghalzerij begon??

Het is a-muzikaal en a-interessant..

iwamoto
6 augustus 2007, 01:51
het is nog erger als die muziek die fruscianti maakte toen hij zwaar aan de heroine was, jezus zeg, wat dacht je nou, dat we zouden zeggen dat je een geweldige compositie had gemaakt?

DeiDRagonas
6 augustus 2007, 02:59
Tis wel ehm.. tja... leuk is niet t juiste woord... ehm...

G.G.
6 augustus 2007, 11:18
Ik zou je huidige baan nog maar niet opzeggen.

Gitaro
6 augustus 2007, 12:17
Stelletje azijnpissers, ik heb het mooi 3 keer beluisterd! :blast:

Jeroensnake
6 augustus 2007, 15:34
Delay aan,
blijft zo lekker hangen.

Blokjes om in A (putfile.com) (http://media.putfile.com/Blokje-om-in-A)

Mic dichter bij de amp gezet, omdat ik wat meer bas enzo wilde.
Klinkt het geluid al aangenamer zo ?

Beetje geoefen met slides, bends & vibrato.
Tips/kritiek ... ?


_____________
inter
kijk
nou
net

Jeroensnake
5 oktober 2007, 14:33
OK, weer eens wat anders. Piano en akoestische gitaar.
Eindelijk fatsoenlijk opnemen met m'n nieuwe mic (behringer B-5).
De piano klinkt misschien wat ver weg, maar het snoer was niet langer.

Improvisatie rond Am, ik heb het "strak" proberen te houden.
Om de mineurstemming eruit te halen neigt het einde
naar C majeur.


Keep you hang'n (http://media.putfile.com/Keep-you-hangn)


Kritiek welkom. :noob:

_________________
inter
tear
toor
net

Joey Handsome
5 oktober 2007, 14:40
Echt weer zo'n kansloos topic.

Jeroensnake
5 oktober 2007, 14:53
Mij lijkt het gewoon niet handig om voor elk nieuw stukje geluid een nieuw topic te openen. Ik vind het erg Jammer dat je niets zinnigers antwoordt.

Heb je trouwens geluisterd, of wilde je gewoon maar iets roepen en mijn topic naar beneden halen?

____________
inter
joey
jo
net

The Lo Lands
6 oktober 2007, 11:15
het is nog erger als die muziek die fruscianti maakte toen hij zwaar aan de heroine was.Daar zaten zeker wel stukken tussen die echt wel geniaal waren maar dat terzijde :)

Luke-wannabe
6 oktober 2007, 11:59
Daar zaten zeker wel stukken tussen die echt wel geniaal waren maar dat terzijde :)
Eindelijk iemand die het snapt :p

Maar OT: dit slaat echt nergens op man. Waarom zou je nou expres om alle theorie heen gaan spelen :chicken:. En besides, volgens mij valt alles wel theoretisch te verklaren...

Joey Handsome
6 oktober 2007, 20:42
Mij lijkt het gewoon niet handig om voor elk nieuw stukje geluid een nieuw topic te openen. Ik vind het erg Jammer dat je niets zinnigers antwoordt.

Heb je trouwens geluisterd, of wilde je gewoon maar iets roepen en mijn topic naar beneden halen?

____________
inter
joey
jo
net

Opzich dekte dit:


En zeg nou 'ns eerlijk, hoeveel bospaddestoelen had je op toen je aan deze waaghalzerij begon??

Het is a-muzikaal en a-interessant..

de lading wel redelijk.

Maar zeg nou zelf. Als je iets 'anders' wilt doen doe het dan goed of probeer in ieder geval wat meer eruit te halen dan 'zomaar wat gekloot'. Het is best een leuk idee eens wat anders te doen, maar hier maak je het jezelf er wel erg makkelijk vanaf denk je niet? Iedereen kan dit soort shit maken. Deed ik vroeger toen ik klein was ook. (http://www.electricians.nl/Mp3/The%20Electricians%20-%20Ford%20Galaxie%20500%20Car%20Trouble.mp3) Zou ik hier normaal ook niet posten omdat het geen reet toevoegd.

Dirk_Hendrik
7 oktober 2007, 00:06
OK, here's the deal.

In sommige gevallen beginnen m'n 2 katten direct extreem om aandacht te vragen. Heftig kopjes geven, om m'n enkels draaien, op schoot kruipen etc.etc.

Dat doen ze als ze het gevoel hebben dat het niet goed met me gaat. Ze zoeken dan extra aandacht. Een treffend voorbeeld is bijvoorbeeld dat ze dat doen als ik op een mondharmonica blaas of als m'n meisje viool speelt.

En tijdens het beluisteren van dit stukje deden ze het dus ook...

Probeer als eerste van het hard-links rechts stereo af te komen ;)

Helter Skelter
7 oktober 2007, 00:16
ik vind het geweldig!

Makor1966
7 oktober 2007, 02:44
OK, here's the deal.

In sommige gevallen beginnen m'n 2 katten direct extreem om aandacht te vragen. Heftig kopjes geven, om m'n enkels draaien, op schoot kruipen etc.etc.

Dat doen ze als ze het gevoel hebben dat het niet goed met me gaat. Ze zoeken dan extra aandacht. Een treffend voorbeeld is bijvoorbeeld dat ze dat doen als ik op een mondharmonica blaas of als m'n meisje viool speelt.

En tijdens het beluisteren van dit stukje deden ze het dus ook...

Probeer als eerste van het hard-links rechts stereo af te komen ;)
zo'n kat heb ik ook, begint te bijten als je een beltoontje instelt op je 06 enzo,
is niet gewoon aandacht vragen, wil gewoon dat zorgt dat die takkeherrie ophoudt.. :D

Luke-wannabe
7 oktober 2007, 13:29
Opzich dekte dit:



de lading wel redelijk.

Maar zeg nou zelf. Als je iets 'anders' wilt doen doe het dan goed of probeer in ieder geval wat meer eruit te halen dan 'zomaar wat gekloot'. Het is best een leuk idee eens wat anders te doen, maar hier maak je het jezelf er wel erg makkelijk vanaf denk je niet? Iedereen kan dit soort shit maken. Deed ik vroeger toen ik klein was ook. (http://www.electricians.nl/Mp3/The%20Electricians%20-%20Ford%20Galaxie%20500%20Car%20Trouble.mp3) Zou ik hier normaal ook niet posten omdat het geen reet toevoegd.
Dat vind ik dan serieus nog wel vet. Ik hou wel van die zieke geluiden met je gitaar. Hoe heb je dat gedaan man? Wah, Flanger, en dikke feedback ofzo?

Joey Handsome
8 oktober 2007, 15:57
Dat vind ik dan serieus nog wel vet. Ik hou wel van die zieke geluiden met je gitaar. Hoe heb je dat gedaan man? Wah, Flanger, en dikke feedback ofzo?

Transistorversterkertje met alles op tien en lekker draaien aan een EHX Polychorus.
Opzich is het niet zo heel moeilijk om leuk noise te maken. Als je een amp hebt met twee ingangen zoals bv een Twin Reverb of zoiets kun je ook de kabel die normaal in je gitaar gaat in de ene ingang stoppen en de kabel die uit je effecten komt in de andere en draaien maar aan die knoppen. Komt gegarandeerd wat leuks uit. (of je bouwt een feedbackloop, dat kan natuurlijk ook, maar dit is leuker)

Jeroensnake
8 oktober 2007, 16:08
Ik denk toch maar dat ik voortaan nieuwe topics ga openen voor nieuwe sounds. Zo te horen blijft deze feedbackloop een beetje hangen. In ieder geval allemaal bedankt voor de reacties. :hippie:

Of heeft iemand nog andere effecten voor een ander geluid ?
____________________
inter
nu
nog
net