PDA

View Full Version : OLP Petrucci vs. Fender Highway One



fenderke
5 augustus 2007, 16:25
...............

B_2_the_a
5 augustus 2007, 16:29
ligt aan smaak, speelstijl, genre, etc...

hendrix_appendix
5 augustus 2007, 16:29
Wat boeit het nu welke van die twee totaal verschillende gitaren de meest goede ("beste" voor normale mensen) is? Ga je druk maken over wie de grootste lul heeft ofzo...

Markmoos
5 augustus 2007, 16:36
Appels met peren vergelijken?

vester86
5 augustus 2007, 17:35
zeker een paar mensen met een verkeerd been uit bed gestapt, jezus wat een klotereacties....

zeg dan niks...

iig:

het zijn totaal verschillende gitaren, de OLP Is voor de wat hardere stijlen, rock/metal, de fender voor de rustigere dingetjes :) (peppers, hendrix, etc)

Realeigo
5 augustus 2007, 17:40
Appels met peren vergelijken?

Wel in vaktermen spreken hé!

Fenders met squiers vergelijken!

TMKXL
5 augustus 2007, 18:13
Wat boeit het nu welke van die twee totaal verschillende gitaren de meest goede ("beste" voor normale mensen) is? Ga je druk maken over wie de grootste lul heeft ofzo...

Wat een kutopmerking zeg. Hij kan misschien beide gitaren toch op het oog hebben en wil graag meningen en ervaringen horen, daarom start ie deze topic. Zeg dan idd gewoon niks man.

Orpheo
5 augustus 2007, 19:42
ik zou voor de fender gaan. de fender is overall imo, van betere kwaliteit dan de olp.

Ash ketchum
5 augustus 2007, 20:05
Fender, de naam zorg voor een waardevastheid (hoewel sommigen dat zeer betwijfelen en het merk verguisen). De olp kan je beter vergelijken met de signature-squier.

Slevin
5 augustus 2007, 22:11
zeker een paar mensen met een verkeerd been uit bed gestapt, jezus wat een klotereacties....

zeg dan niks...


De titel en een OP met ..... krijgt uiteraard niets anders dan lof en respectabele posts :strat:

iwamoto
5 augustus 2007, 23:51
en daarbij, die knakker loopt al 20 topics aan te maken over welke gitaar hij moet kopen, word er een beetje zat van..

ohja, en ik heb de grootste lul, zijn we daar alvast over uit

edit: en vooral ik grof over kom naar de TS, ik moet hem ook gewoon echt niet, dat daar geen misverstanden over zijn :)

hendrix_appendix
6 augustus 2007, 00:17
Wat een kutopmerking zeg. Hij kan misschien beide gitaren toch op het oog hebben en wil graag meningen en ervaringen horen, daarom start ie deze topic. Zeg dan idd gewoon niks man.

Nee, volgens mij wilde hij gewoon een wedstrijdje doen met zn vriendje welke gitaar beter is, kom nou, iedereen weet toch dat die gitaren ontzettend verschillen, en dan zeggen ze dat er geen domme vragen bestaan...


Maar idd, het was echt een kutopmerking van me, ik hoop dat ik er niemand mee gekwetst heb.:( Als ik nu van "lul" "penis" maak, kunnen jullie dan rustig verder met jullie normale gang van zaken?

sebastiaan88
6 augustus 2007, 00:41
Als hij het zich echt afvraagt, Ik vind olp maar "goedkope" kwaliteit, en fender highway wel leuk in de richting komen. MAARRRRRRRRR

Die olp qua sound kan voor bepaalde dingen 10x beter klinken dan die fender voor bepaalde muziek, ook andersom, maarja ik denk dat wanneer je je in dit stadium bevind dat je verschil vraagt tussen een fender highway en een OLP, dat je dan niet zodanig prof. met muziek maken bezig ben dat je je heel erg moet afvragen wat te doen en meer kopen welke je zelf mooi vind qua uiterlijk. Of ik moet het verkeerd ingeschat hebben, en je niet zodanig veel zin heb om nog even hard aan je speeltechnieken te werken, en gewoon snel een gitaar te kopen ipv ff hard doorsparen en speulen op je oude gitaar.

Quadrifoglio
6 augustus 2007, 14:46
Over de Fender kan ik weinig zeggen maar de OLP Petrucci die ik had was echt slecht. Pickups gaven veel feedback, tuners waren echt fout en de brug zat een ietsie scheef waardoor intoneren bijna onmogelijk werd. Met OLP moet je gewoon geluk hebben. 50% van de modellen zijn rijp voor de open haard

almarvk
6 augustus 2007, 15:45
Dit gaat dicht! Het gaat weer 's nergens over!

@Fenderke: Gebruik de zoekfunctie 's een keer. Een wereld gaat voor je open!


Vragen? -> PM!